Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

-Artig læll. (Som man si i Trøndelag). 😎
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Krysser armer og bein for at han vinner sin tøffeste kamp i livet🤞🤞🤞

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pangaea, Can2, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12525
Liker mottatt: 4887

Sitter og ser den tyske supercupfinalen mellom Bayern og Leipzig.
Skal si det svinger og skapes sjanser begge veier.
Bayern har en formidabel stall denne sesongen selv uten Lewandowski , og litt morsomt at akkurat nå er både Sane og Mane på banen.
Nkunku som var linket litt til United i sommer har et straffemål, men ellers ikke preget kampen i noen grad.

Edit: Ble seier 5-3 til Bayern, og både Sane og Mane kom på scoringslista.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Can2, Pancho P, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Takk for info @Belfastboy 👏.
Svært sjeldent jeg ser tysk fotball nå for tiden.
Har inntrykk av at det scores veldig mange mål i tysk fotball.
Jeg kan ikke ‘bække’ påstanden med noe som helst av stats, bare en følelse.
Har inntrykk av at 5-3, 7-1 og slike siffer kommer rett som det er?
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12525
Liker mottatt: 4887

Jeg skal ikke påberope meg å si at jeg ser så mye tysk fotball selv.
TV'n sto på etter disse to engelske lagene, som jeg nå ikke husker navnene på, spilte før i kveld.
Men ble sittende å se fra litt før pause og ut.
Og ja, jeg har også inntrykk av at målene renner inn i tysk fotball.
Jeg vet ikke om de er litt naive og angrepskåte, for det virker som de tømmer seg bak og kjører på fremover med mange spillere. Blir i hvert fall underholdene for den som vil se mange mål og målsjanser.
post liked by: Pink Final, Buchan, Can2, Pancho P, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Mane og Sane scora for Bayern? Hadde vore litt artig om dei hadde fått Kane også😊
post liked by: Can2, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

😄 Det eneste som manglet i dag var at Maguire scoret med Pane-brasken - men vi fikk heldigvis inn en Dane.
Sorry. Hørt for mange dad-jokes i det si-ste
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ikke ut som Bayern München er nevneverdig svekket etter tapet av Lewandowski. 5-0 til pause borte mot Frankfurt i seriepremieren. Med Haaland borte fra Dortmund, blir det sikkert en jubelmarsj til tittel nummer 11 på rad for Bayern. Ikke så spennende for nøytrale akkurat, men det er en kvalitetsliga likevel, og supporterne (innflytelse) står mye sterkere der enn i f.eks. PL.
post liked by: Blodfink, Can2, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Hvem er spydspissene i Bayern og Dortmund denne sesongen?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
-Mange forskjellige hos Bayern ser jeg.
Kong Eric Cantona

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Can2 wrote: 05 Aug 2022, 22:36 Hvem er spydspissene i Bayern og Dortmund denne sesongen?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
-Mange forskjellige hos Bayern ser jeg.
Tipper det er Mané og Chupo-Moting som reknast som "Spiss". For Dortmund tenker eg Malen og Adeyemi , men forutan nokre av dei unge spirene har dei ikkje tilgjengeleg nokon klassisk spiss, nei.
Zirkzee er også aktuel for litt speletid tenker eg og same med Moukoko om han får litt speletid.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 05 Aug 2022, 21:54 Ser ikke ut som Bayern München er nevneverdig svekket etter tapet av Lewandowski. 5-0 til pause borte mot Frankfurt i seriepremieren. Med Haaland borte fra Dortmund, blir det sikkert en jubelmarsj til tittel nummer 11 på rad for Bayern. Ikke så spennende for nøytrale akkurat, men det er en kvalitetsliga likevel, og supporterne (innflytelse) står mye sterkere der enn i f.eks. PL.
Fryktar det ja, men kven veit? Kanskje Malen får ein ny rennesanse? Talent manglar han i alle fall ikkje. Adeyemi er vel også tenkt som ein slags Håland erstattar. Stort potensiale rett frå RB butikken;)
Det er jo litt kjipt at når BVB akkurat har "fixa" litt av problemet med eit skikkeleg forsvar så forsvinn ein viktig del av løysinga (både Håland og no Haller som er ute). Eg krysser beina med meir!
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg tenkte Gnabry ville bli den nye store på et tidspunkt. Han gikk hardt ut av startblokkene, men har kanskje ikke innfridd forventningene helt. Kan muligens få en ny renessanse. 🤔
post liked by: JørgenT, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ikke den beste starten for Ajax uten Ten Hag, men meget fin start for vår egen van Nistelrooy. Han har blitt manager for PSV, som slo Ajax 5-3 (!) i Supercup eller hva den nå kalles. God tid å snu kampen på i dag, men ser Ajax ligger under 0-1 for lille Sittard. Antony er derimot skadefri igjen, så det hjelper en god del. For tidlig til å si for mye bastant, men kan jo hende det ligger an til et aldri så lite tronskifte i Nederland. Ajax har vunnet mye i det siste, men ofte med små marginer i ligaen. Etter å ha mistet både manageren sin og en håndfull spillere, er det godt mulig PSV får overtaket igjen. Tidligere hadde Eresdivisie en "big three" med Ajax, PSV og Feyenoord, men Feyenoord er visst i økonomisk trøbbel, og vi fikk tak i Malacia ganske rimelig. Så vil tro det står mellom Ajax og PSV i år også.

Edit: Ajax vant til slutt 3-2.
post liked by: Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Husker ett intervju med Svennis fra +/- ca år 2000, da han var sjef i Lazio.
Tror de dyreste spillerne gikk for rundt 200 mill + den gang.

Han sa som følgene: Hvis jeg hadde kjøpt en spiller for ja over 600 millioner kroner og det ville vise seg at han ikke greide å slå en pasning eller ett innlegg som jeg ønsker, da har jeg rett og slett ikke brukt for han.

Han var jo koblet til United i sin tid, men tenk om han hadde vært i United etter Fergie ga seg.
Da hadde vi fort kun hatt ett støtteapparat uten spillere :P
Muligens noen keepere da :yikes:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ble kanskje feil tråd da
post liked by: Can2, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

UEFA super cup mellom Real Madrid og Jens petter Hauge's Eintracht Frankfurt kveld.
Hadde vært artig om han kom innpå og fikk seg ett mål eller to i en egentlig meningsløs kamp.
post liked by: JørgenT, Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser Real Madrid vant 2-0 og at Benzema fortsetter der han slapp i fjor, uten at Hauge kom innpå. Karrieren hans har ikke gått helt slik vi håpte når han gikk fra Bodø/Glimt. Spilte en god del kamper for Frankfurt i fjor da, selv om jeg antar mye av det var fra benken.
post liked by: Belfastboy, Can2, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
Post Reply