Litteratur

Alt som ikke passer andre steder.
User avatar

Topic author
Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

@Cola2 Jeg fant ut at tråden kunne være "...med någå attåt". Så i min bok er det helt innafor å få inn andre ting og temaer også. 👍

Leser med interesse og -innimellom- sjokk om hva du forteller. Du har hatt dramatikk i livet, som jeg ikke har opplevd. Ihvertfall småtteri i forhold til hva du har opplevd! Må si det er sjokkerende å høre at den første legen ikke finner noe galt når du har seks kraniebrudd og så små marginer!

Skjønner det er trøblete å lese mm. Selv har
jeg hatt god nytte av lydbøker (spesielt siden jeg bruker en del tid i bil til og fra jobb.) Kan være et bra alternativ til å lese.
post liked by: Pangaea, Cola2, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pangaea wrote: 11 Jul 2022, 00:19 Går det greit å høre på musikk eller lyd mer generelt? Vertfall når du ikke er rammet av migrene? I så fall kunne lydbok være et alternativ.
Sterkt lys er "hovedfienden" min. Da blir det mørk soverom med aircondition på 17 grader.
Lydbøker er OK, siste jeg hørte på er av Eva B. Ragde, fra "Norske CSI" siden hun trente hund hos meg.
Men de jeg har i "hard copy" finnes ikke som lydbøker.

Lyd går greit, men alle som jeg gir adgang til stua, får sjokk :-|
4 x 55" TV´ er. 1 til Mac + Fotball + 1 til hockey + 1 til kamera i hagen.
En ulempe er at sitter jeg og konsentrerer meg, går jeg på "tryne" som jeg sier, da slår migrene ut i 200%
Men alle kanalene står på samme volum, og ser jeg ex på hockey, og MU scorer, får jeg med re-playen
Og alle er koblet til Appel TV, så jeg kan velge hva de viser.

Men som sagt jeg savner å lese tidskrifter, bøker etc. Så når MU kommer ut, leser jeg den heller på nettet en i papirform.
Verste er hvis man kjøper noe, og det kommer med en dokumentasjon, for meg da rett til scanner og lager pdf.

Jeg sliter med 2 ting, det ene er hva jeg har, og det vil si 5 forskjellige tabletter på blå resept hver dag.
Men så har min 2 år gamle hund, Flat, ble diagnoser med Epilepsi for 1,5 år siden. Han skal ha medisin hver 8. time (kl 08:00 - 16:00 - 24:00)
Og disse medisinene (3 forskjellige) dekker ikke forsikringen. Og er fast kunde hos Veterinær Høgskolen på Ås hvor alle kjenner oss med navn.

Kort resume, liker ikke sterk sol eller minus grader ;) :D Favoritt temperaturen min er 20-21 grader uten sterk sol på sommer, vinter 3-5 cm snø, 0- +5 grader
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Can2 wrote: 11 Jul 2022, 00:46 2 Jeg fant ut at tråden kunne være "...med någå attåt". Så i min bok er det helt innafor å få inn andre ting og temaer også. 👍

Leser med interesse og -innimellom- sjokk om hva du forteller. Du har hatt dramatikk i livet, som jeg ikke har opplevd. Ihvertfall småtteri i forhold til hva du har opplevd!
Kanskje du /vi burde utvide den til " med något attåt) ?

Vet at dette er første gang jeg har utlevert meg så pass mye av mitt pr nå 64 år.
Dere er av de få som har lest litt av hva jeg har opplevd av 1/4 av livet mitt.

Men mange ting av den tiden og resten er vanskelig og hardt å snakke om.
Kanskje jeg forteller mere senere, jeg vet ikke. Men mye av min hockey historie finnes i tråden "Annen Sport- Ishockey
Fra supporter, til Matrial, til spiller, dommer og trener
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men vi i dette forumeten en utrolig historiker @Pink Final
Lærer mye av han, også av dere andre om nytere ting, husk jeg (er & var mere en hockey nerd) @Pink Final & @Blodfink som så gleden og samspillet, og historiene før matcher @Pink Final skrev.
Til tider har jeg uvanlig søvnrytmer, kommer av diverse ting, kan heldigvis for meg (kanskje ikke for dere) skrive her, verre å gå ut met Hekke saga eller motorsaga mellom 20:00 til 04:00.
Må jo fore "sønnen min med mat og medisiner kl 08:00, da kan vi ta noen timer på øye

Som skrevet før, siste hockey match live var VIF-Lillehammer i 2014 i januar hvor jeg hadde med meg hele ledergruppen for Cyfor Viken, min sjef og jeg var de eneste som viste hvordan samlingen skulle avsluttes. Min gamle sjef har spilt for Frisk og Lillehammer.
Når jeg ser en match "live" vil jeg ha med meg hva de 4 sebraene gjør, og hva trenereme for laget gjør pluss hva som skjer på isen, så det blir mye å holde styr på-
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Synes det er bare fint du deler det du har lyst til å dele @Cola2 ! 👍

Var ikke meningen å skrive mye det samme som @Pangaea men så ikke innlegget med det samme pga at det havnet i "blindsonen". 😮
nederst på en side.
post liked by: Pangaea, Pink Final
Kong Eric Cantona
Post Reply