Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 595

@Harry Greaves:
Det at Ronaldo ikke er aktiv i det oppbyggende spillet er en feilaktig myte. Han var tidvis svært delaktig i oppbyggende spill, og møtte ofte ballen nede på midten. All den tid vi klarte å etablere noe som helst angrepsspill. I store deler av sesongen stoppet vi opp på midten eller høyre kant, før frontrekka i det hele tatt var involvert. I de få periodene laget spilte bra, var Ronaldo toneangivende. De gangene vi spilte dårlig, scorte han.
Hadde ellers en svak periode fra juletider til februar. Da var han direkte dårlig.

Det var ikke bare slik at Ronaldo scorte mål i fjor. Han spilte faktisk bra fotball i tillegg. Begynte og å presse mer i andre halvdel av sesongen. Var og nede og forsvarte på kontringer i mot, med sugende løp.

Det at han ikke er en like effektiv dribbler lenger, stemmer godt. Han har mistet en del av det og hurtigheten.
post liked by: Cola2, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Han droppet ofte ned i et midtbaneledd som ikke fungerte. Det er forståelig, men ikke optimalt, og ofte surret Ronaldo og Bruno inn i hverandres soner.
Så kan det diskuteres hva som var årsak og virkning, høna og egget, men han var ofte i posisjoner der han egentlig ikke burde være fordi laget som helhet var dysfunksjonelt.

Tror vel egentlig ikke de to «leirene» rundt Ronaldo er så uenige - de fleste vil vel være enige at det å miste ham nå uten å få inn en god erstatter, vil svekke oss i større eller mindre grad på kort sikt. Men noen av oss mener samtidig at det kanskje er best å bare starte på scratch jo før jo heller, uten Ronaldo og det gigantiske magnetfeltet han er, både sportslig og menneskelig. Og heller tåle en sesong uten optimal spiller på topp.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Schmeichel
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Gode nyheter i mine øyne. Selv om at 3 år kanskje er et år for mye etter min smak.

post liked by: Pancho P, EivindfromNorth, Can2, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

https://www.theathletic.com/3398573/202 ... e/%3famp=1

"Sources close to United players told The Athletic that Ronaldo’s exit would “liberate” some of his team-mates and allow them to express themselves again, almost as if weight would be lifted from their shoulders."

Dette synes jeg er bekymringsverdig.

Det bekrefter at det er spillere i nåværende tropp som fortsatt lekker, den dag i dag! Og nå kan man ikke lenger skylde på Pogba, Lingard, eller Henderson.

Så hvem er det da? Lukter Rashford lang vei... Kvalmt.

Alt negativt fokus rettes mot Ronaldo, men dette er greit. Er jo like råtten kultur som tidligere, og før Ronaldos ankomst.

Vi glemmer fort hvor mange managere denne gruppa - med enkelte stjerner i spissen - har spist opp.
Last edited by Deleted User 595 on 04 Jul 2022, 13:19, edited 1 time in total.
post liked by: EivindfromNorth, Pangaea, Cola2, Schmeichel

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Blir spennende å se hva EtH ser Eriksen som. Han har til tider vist at han kan være en playmaker som kan trekke ganske dypt. Poch benyttet han også ofte som en offensiv midtbane som vandrer mye men med utgangspunkt på den ene kanten. Ikke ulikt hva vi noen ganger så med pogba. I seg selv er kanskje ikke Eriksen hva man trenger mest og han vil neppe ha førsterett på 10er-rollen. Men han kan vise seg å bli en veldig anvendelig og viktig spiller, spesielt i det tette kampprogrammet vi vil se kommende sesong. En mann jeg alltid har hatt sansen for.
post liked by: EivindfromNorth, Pancho P, Can2, Pangaea, Cola2, Pink Final, Schmeichel
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

messilingard wrote: 04 Jul 2022, 13:04 Gode nyheter i mine øyne. Selv om at 3 år kanskje er et år for mye etter min smak.

Løv it! Vi trenger kvalitet. Til tross for alderen er Eriksen er en brilliant spiller. Lite balltap, klok med ball og leverer målpoeng. Kan vi endelig ha en midtbane med konkurranse om plassene?! Dette er etter min mening et bargain!
post liked by: Ryder, messilingard, Cola2, Can2, Pink Final, Schmeichel
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Enig med siste poster her. Eriksen på free er en no-brainer.

Jeg tror heller ikke det er ubetydelig det som skjedde med han i fjor. Eriksen har på et særegent vis blitt en "larger than life"-type for folk flest etter hendelsen, og vil ha 100 % respekt fra hele spillergruppa fra dag én.

Legg så til at han faktisk er en veldig god spiller, og om ikke annet vil han kunne fungere utmerket som en 12-/13-mann i laget.
post liked by: Ryder, messilingard, Cola2, Pink Final, Schmeichel
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

GBailey wrote: 04 Jul 2022, 13:12 https://www.theathletic.com/3398573/202 ... e/%3famp=1
Så hvem er det da? Lukter Rashford lang vei... Kvalmt.

Alt negativt fokus rettes mot Ronaldo, men dette er greit. Er jo like råtten kultur som tidligere, og før Ronaldos ankomst.

Vi glemmer fort hvor mange managere denne gruppa - med enkelte stjerner i spissen - har spist opp.
Etter min mening så foreligger det for lite informasjon til å angi Rashford eller noen andre for øyeblikket. "Sources close to United Players" viser vel sikkert til en agent dersom jeg skal komme med en ukvalifisert gjetning. Kan det være en agent som syntes Ronaldo tar for mye plass slik at deres spiller ikke er i spotlighten? Hvem vet, mest sannsynlig bare journalistene og kilden.

Ellers så er ikke kultur noe statisk, heller noe som er dynamisk. Det at ting har vært ræva under Rangnick betyr ikke at det vil være likt under Ten Hag. Og i en fotballklubb så er manageren en av de som setter standarden på det området også. Ten Hag har vært på feltet i akkurat 1 uke, så for øyeblikket så vil jeg tro at det er mest spenning hvor de fleste jobber hardt for å overbevise det nye regimet. Det var forøvrig lenge en god kultur under Solskjær, men manglende sportslige resultater og en lite tydelig spillestil gjorde at han til slutt ikke var god nok.

Alt dette sagt så fortjener Ronaldo absolutt sin del av kritikken både for forrige sesong som en del av laget, samt denne totalt egoistiske oppførselen som han kommer med nå noen dager før preseason. Ronaldo setter seg selv foran laget, og hadde det ikke vært for manglende alternative i laget og begrensede midler til å dekke alle hull i troppen så hadde jeg sittet på toget som vil ha Ronaldo ut av klubben. Ingen er større enn klubben, i vært fall ikke Ronaldo. For øyeblikket så nærmer jeg mer og mer det berømte gjerdet for om Ronaldo bør bli eller ikke.
post liked by: Harry Greaves, Ryder, Pangaea, Pink Final, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Tror ikke roten til problemet ligger hos manager, men hos klubbens eiere, styre og struktur.

Her virker det mer som at kulturen muligens har vært mer statisk, enn dynamisk.

Garderoben lekker fortsatt. Og dette er en grov lekkasje som angriper en medspiller. Anser det som indikativt på at det fortsatt er råtne epler i kurven. Man trenger ikke være mester i deduksjon for å skjønne hvor pilene peker.

Har ingenting med ten Hag å gjøre, slik jeg ser det.
Last edited by Deleted User 595 on 04 Jul 2022, 13:50, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 890
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7935
Liker mottatt: 2620

Eriksen inn på free transfer er musikk i mine ører! Er optimistisk i utgangspunktet. Samtidig er jeg litt bekymret for hjertet hans. Kanskje han er 100% bra, men Man.United er vel fort et hakk opp fra Brentford i intensitet? Samtidig tar vel ikke det medisinske apparatet ingen sjanser. Han kommer vel heller ikke til å spille alt.

Kanskje proppen i ketchupflaska har løsnet nå? To inn nå, så kommer Dybala og de Jong, samt. David. 😉😏
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Can2 wrote: 04 Jul 2022, 13:50 Kanskje han er 100% bra, men Man.United er vel fort et hakk opp fra Brentford i intensitet?
Om vi øker intensiteten 50% fra i fjor og de senker seg 50% kanskje… 😉😛
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

GBailey wrote: 04 Jul 2022, 13:49 Tror ikke roten til problemet ligger hos manager, men hos klubbens eiere, styre og struktur.

Her virker det mer som at kulturen muligens har vært mer statisk, enn dynamisk.

Garderoben lekker fortsatt. Og dette er en grov lekkasje som angriper en medspiller. Anser det som indikativt på at det fortsatt er råtne epler i kurven. Man trenger ikke være mester i deduksjon for å skjønne hvor pilene peker.

Har ingenting med ten Hag å gjøre, slik jeg ser det.
At Ten Hag ikke har noe særlig med lekkasjene å gjøre er jeg enig i. Angående klubbens styre og struktur så har det forsåvidt allerede skjedd en endring der med Murtough og Arnold. Klubbens ledelse fremstår bedre nå etter min mening enn under Woodward. Så vil ta et par sesongen før vi kan komme med en konklusjon på området. Glazers er fortsatt Glazers, men skal vi tolke Arnold sin samtale på puben så foreligger det i alle fall planer for å gjøre investeringer i fremtiden. Så endringen har forsåvidt allerede skjedd der.

Angående hvem som lekker så er det en forskjell på hva man vet og hva man tror. For å dele det enda bedre inn så er det også en forskjell i hvilken grad man har et grunnlag for å tro det man gjør også. Jeg har i alle fall ikke sett en eneste seriøs journalist beskylde Rashford for noe som helst (Så kan jeg sikkert ha oversett noe der, men da er jeg mer enn gjerne villig til å bli arrestert på det området). Men for øyeblikket så er det ingen som vet hvem kilden er i dette tilfelle. Ellers så vet jeg ikke helt hvor grov den lekkasjen er, at Ronaldo tar mye plass er vel ganske allmennkunnskap?
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Kritikken om at Ronaldo tar stor plass trenger ikke engang være ny, den kan like gjerne være resirkulert fra når som helst sist sesong. Den samme setningen har jo stått mer eller mindre ordrett her og der, med jevne mellomrom, siden oktober…
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

@messilingard:
Og det er helt fair det du skriver. Jeg deduserer kun på mine egne vegne.

Men, det er jo heller ingen troverdige kilder som har navngitt Henderson som lekkasje. Men du har aldri tatt et slikt standpunkt når han har blitt nevnt. Hvorfor ikke da? Og hvorfor nå?

Endringer i styret og struktur er greit. Vi er helt enige der. Det var egentlig helt på siden av det jeg opprinnelig snakket om.

Hvorvidt påstandene er korrekte eller ikke, er jo irrelevant. Jeg påpeker en dobbeltmoral i at nå skal Ronaldo henges ut og gis skyld for det meste, samtidig som andre åpenlyse ting ignoreres.
Last edited by Deleted User 595 on 04 Jul 2022, 14:13, edited 1 time in total.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Can2 wrote: 04 Jul 2022, 13:50 Kanskje proppen i ketchupflaska har løsnet nå? To inn nå, så kommer Dybala og de Jong, samt. David. 😉😏
Dybala lukter fiasko lang vei spør du meg. Leverte ikke mer enn 15 mål og 6 assist i Serie A i fjor. 5 mål og 3 assist i året før der. Og dette er Serie A, til og med Lukaku ser god ut i Italia. Med et såpass stort navn nå blir det sikkert en høy lønn også. Så da er det høy lønn og nedadgående kurve, høres ut som en feil United har gjort tidligere.
post liked by: Pangaea, Cola2, Pink Final, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply