Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lett å forstå frustrasjonen, vi har på en måte sett det før og det er lett å tenke at dette blir samme gamle, med uttværing av 2-3 overganger der vi til slutt ender med panikk-kjøp til overpris.

Men så kan det faktisk hende at det er nye tider - hvor klubben både er tøffere i forhandlinger (bra) og hvor de jobber mer i det skjulte med flere avtaler vi ikke vet noe om (også bra).

Fasiten er fortsatt et par måneder unna, og jeg er relativt rolig. Men det blir viktig å få på plass FdJ, ikke minst for å signalisere at vi mener alvor.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Nettopp, det er det som er frykten: at det blir samme rotet denne gangen også. Jeg hadde håpt på bedre tider nå, med en helt ny sportslig ledelse, så derfor er det frustrerende å se tilsynelatende samme feil bli begått igjen. Fortsatt tid igjen selvsagt, men jeg hadde sett mye lysere på tilværelsen om 1-2 spillere var klare allerede og ville være med fra dag 1 (selv om det vil være tidlig juli). Det handler også om signaler til andre spillere vi er interessert i, samt det blir enklere å ta bestemmelser på spillere ut (hvis klubber er interesserte) når vi har erstattere klare.

Nå ser det heldigvis ut som det er litt bevegelse i de Jong-forhandlingene, så får vi håpe den går i boks i løpet av noen dager. Frykten er at dette skal dra ut i en måned eller to til, og bli nok en saga som ikke tar slutt før ligaen har begynt.

Naturligvis var det urealistisk med type 7 spillere inn, men jeg klarer heller ikke glemme hvordan nesten hele stallen ga faen forrige sesong, og derfor ønsker jeg meg store endringer. Det holder ikke med en eller to mann ut og inn når stallen er så totalt bortreist og gir så hardt faen i klubbens beste. Går ting på tverke igjen i starten av sesongen, så er det fare for at spillerne vil kaste ETH under bussen også. Begynner å bli mange bulker under der nå...
post liked by: JørgenT, Cola2, Pancho P

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Da virker det som FDJ virkelig nærmer seg å gå i boks. Skjønner godt at folk har vært litt frustrerte mtp at det går tregt med signeringer og at andre lag virker å gjøre business raskere enn oss. Det gjelder meg også. Alle united-sagaer virker å dra seg så ut slik at når de er ferdige ender det oftere mer i lettelse enn ekstase. Men jeg tror det også er viktig å ha i bakodet at United skaper så enormt mye mer klikk enn de fleste at journalister kommer med "oppdateringer" mye oftere om oss. Her om dagen kom Fabrizio Romano med tre nesten identiske oppdateringer om FDJ uten å egentlig si noe ny informasjon i det hele tatt. Dette gir oss nok en illusjon om at ting drar ut enda lenger enn de egentlig gjør. Må si at jeg nesten savner litt tiden da man ikke hadde helt den samme tilgangen til informasjon som i dag. Plutselig sto bare spillerne der med drakten i hendene.

Med det sagt gleder jeg meg enormt til FDJ. Dagens versjon av United har egentlig ingen rett til å sikre seg en såpass god spiller på dette stadiet i karrieren så her har vi fått en gylden mulighet. Han skiller seg også fra andre store navn vi har hentet post-SAF. Der de primært har blitt hentet pga navnet og vi har måttet tilpasse laget rundt dem, hentes FDJ først og fremst pga at han passer ETH sit system som hånd i hanske.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pancho P

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, det handlar litt om å vise at me har snudd og er på betringas veg, men fakta snakkar også for seg sjølv mtp. Overgongstidspunkta.
Det eg er litt bekymra over er at uavhengig av kven som kjem vert me ikkje automatisk kvitt ein ukultur eller moralproblem. Ein kan liksom ikkje fikse eit ugras problem med å plante ein dyr blomst i bedet. Ugraset blir verande uansett. Men om det vert tatt tak i dette på bakrommet er jo det flott. Syns ikkje me kan vedkjenne oss å vere ein klubb der sutring og sabotasje ikkje vert straffa, men er vel berre sånn verda er blitt...
Last edited by JørgenT on 27 Jun 2022, 15:17, edited 1 time in total.
post liked by: Pangaea, Pancho P

Deleted User 430



Fem dager senere...





Hvis disse to rapportene er i nærheten av å stemme er det ikke annet å gjøre enn å gi Murthough stående applaus og glede seg til fremtiden...
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Bra noen har mer is i magen enn hva den gjennomsnittlige supporteren har i alle fall (meg selv inkludert).

Men ja, jeg håper at brikkene faller på plass relativt radig etter at overgangen til Frenkie blir fullført. Ser også at Andreas Pereira ryktes til Fulham så forhåpentligvis så får vi ryddet enda mer i troppen i tillegg, Eric Bailly, Phil Jones/Tuanzebe, Brandon Williams/Alex Telles/AWB bør vel være neste.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Dette ordnar seg. Frenkie inn i løpet av veka og så kjem ein angripar og forsvarar inn relativt kjapt. Eriksen får vere ein bonus. Eg har litt tru på ryktet om at Erik the Red vil prøve å få ut potensialet i spelarane heller enn å kaste alle på fjorden. Eg var blant dei som ville sjå hovud rulle etter fadesen under Rangnick, men det er rart kva nokre veker med pause kan gjere med optimismen.
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Håper The Sun bommer vilt når de sier at United kunne sendt Maguire til Barca, men at ten Hag har trua på ham...For all del, om Maguire kommer opp på nivå med verdens beste stoppere så er det velkomment. Men ser ikke pr. nå hva han skal gjøre i EtH-verdenen. Kanskje jeg får en overraskelse, men jeg vil uansett selge Maguire. Han passer ikke i (mitt) United, har aldri gjort det.
post liked by: Cola2
LUHG!

Deleted User 595

Er noe ambivalent til Maguire. Syntes han var god det første halvåret under Solskjær. Da spilte han med større selvtillit, og bærte ballen fremover i banen. Plutselig forserte han motspillere.

Så skjedde det noe. Usikker på hva... Men han ble langt mer tilbaketrukken og ubesluttsom. Skjedde like etter han ble kaptein. Kan være tilfeldig, men personlig tror jeg ikke han er mentalt rustet til den oppgaven.

Håper han slipper å være kaptein. Kanskje kan han finne tilbake til den han var i Leicester, og spille med senkede skuldre. Hvis det ikke går, får man vel selge før verdien dropper ytterligere.

En midtstopper til 80 millioner pund skal levere høyt nivå gjennom en hel sesong. Kan ikke forvente mindre av ham.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Blodfink wrote: 27 Jun 2022, 19:09 Håper The Sun bommer vilt når de sier at United kunne sendt Maguire til Barca, men at ten Hag har trua på ham.
Det er The Sun, og artikkelen er ikke skrevet av Neil Custis. Vi kan si med 100% sikkerhet at dette ikke stemmer. Om ikke det er nok så kan man stille seg spørsmålet, hvorfor vil Barcelona ha Harry Maguire?

Ellers så er jeg skeptisk til Maguire jeg også. Samtidig så både tror og forventer jeg at Maguire vil prestere bedre i sesongen som kommer enn den som var. Maguire gjorde mye rart forrige sesong, men mye av dette bør være relativt enkelt å luke bort. Så kan man selvsagt stille spørsmålet om Maguire noen gang kommer til å bli verdt prislappen..
post liked by: Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Flere som melder at Fulham har lagt inn bud på Pereira.
Ikke så mye å lure på det tenker jeg. Fulham er nok en mer passende klubb for han.
Greit med 8,6 mill pund, mer enn ikke noe i hvertfall.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Murtough er på jobb

post liked by: red, RedTrafford, EivindfromNorth, Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Jøss, da skal klubbene være enige om en overgang, alt opp til Malacia.
Her gikk det visst unna. Er dette det første tegnet på at det er nye folk som styrer overganger, da er jeg optimist med tanke på fremtiden :D
Eller Ten hag er på jobb.
post liked by: Pancho P, EivindfromNorth, Cola2, Pangaea, Pink Final
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Altså. Nå har frustrasjonen blitt skylt ut av kroppen i løpet av et artig døgn. FDJ virker å være klink, for hva jeg vil kalle en latterlig god pris. Deretter smeller vi til med noe som kan være en utrolig spennende venstre back, og det til en pris nesten i samme sjiktet som vi får for Pereira i overgangen til Fulham. Som noen skrev over er her, ser vi tegn på at nye folk styrer skuta? Ikke betaler vi for mye, og vi finner spillere som ikke er over høyden og bare skal melke klubben vår for cash. Jeg innrømmer det lett. Skal ikke mye til før jeg er positiv :)
post liked by: Cola2, RedTrafford, Ryder, Pancho P, Pangaea, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Kan se ut som dominobrikkene er i bevegelse nå som Frenkie virker å være så å si i boks.

Vi har mer behov for en høyreback enn en venstreback, det må sies. Og vet veldig lite om Malacia, men leser at han har en ekstremt god motor, er atletisk og spiller med fart og driv.

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.

post liked by: Pancho P, EivindfromNorth, Pink Final
Post Reply