Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Deleted User 595

messilingard wrote: 06 Jun 2022, 00:19 Så er riktignok svenskene kjent for å være mindre smarte enn resten av verden så det kan være en forklaring.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... rom_Sweden
Image
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Bare tuller litt 😅

Men den myten om dumme svensker må nesten ha oppstått pga sjalusi. For det finnes ingen andre land utenom Tyskland som har pumpet ut flere vitenskapelige geni per kapita. Det samme gjelder for kunstnere, musikere, forfattere, diktere, skuespillere, gründere, og idrettsutøvere. 😲

Milosevic er sannsynligvis bare halvt svensk, og ikke representativ. Så vi får unnskylde ham. Vi forstår jo tydeligvis ikke hva han sier engang. 😬
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Svenskene kan skryte så må de vil av hva de gjorde for 100 år siden. Status quo er uansett at Sverige er et drittland og det bør en hver nordmann med respekt for fedrelandet og seg selv mene!

Neida, vært mye smarte svensker opp igjennom historien ingen tvil om det. Men jeg har jammen møtt mye rart fra over grensen også!
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Det kan vi nok skrive under på, alle sammen 👌😂
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

Selv er jeg der at jeg ikke har noen problemer med å unne våre spillere suksess, uansett. Jeg heier dem så gar fram. 😉

På den ene siden er jeg jo super-naiv, og gleder meg over glimrende Elanga-mål, dobbel Ronaldo-netting og Bruno som smiler fra øre til øre. På den andre siden vet jeg jo at hverdagen venter i august. Så sniker klokketroen seg inn igjen da. Satser på at vi blir kvitt uromakerne og Eight-nine-Ten Hag får svung på gutta. Da benker jeg meg i august med like naivt håp som før. ☺️
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 06 Jun 2022, 01:08 Svenskene kan skryte så må de vil av hva de gjorde for 100 år siden. Status quo er uansett at Sverige er et drittland og det bør en hver nordmann med respekt for fedrelandet og seg selv mene!

Neida, vært mye smarte svensker opp igjennom historien ingen tvil om det. Men jeg har jammen møtt mye rart fra over grensen også!
Er dette feil tidspunkt å si at jeg har bodd i Sverige i to år? :rofl:
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Pangaea

Lurer på hva du har gjort for å fortjene det? Drapsmenn får jo mindre straff her til lands!
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Haha :D Jeg studerte der, tok mastergrad. Var en fantastisk tid. Ikke så mange svensker på det studiet, det var en internasjonal gjeng, men de som var der virket som skikkelige folk :)
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Det finnes alltid unntak som bekrefter regelen!

Men joa, det finnes mye hel ved fra Sverige. Jeg jobbet tidligere i hotellbransjen så har jobbet med en del svensker. Det sagt så liker jeg å slå svenskene, spesielt i sport. Vi har alltids hatt langrenn, men nå kommer svenskene med god glid på kvinnesiden der. Da hjelper det at vi får til noe med herrefotball her til lands.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Selv om kona er svensk, så er det alltid fint å slå svenskene 😊.
post liked by: messilingard, Pink Final, Pangaea, red, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Selv om jeg ikke akkurat har vært den største beundrern av Maguire denne sesongen. Så digger det meg litt at England går på en skikkelig smell mot Ungarn (0-3 nå, 5 minutter igjen), i en kamp der Maguire er henvist til benken.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Fullt mulig at Southgate overlever til VM, men ryker de i kvartfinalen der så er han ferdig for England. De har blitt gradvis dårligere under Southgate etter min mening. Litt som United under Solskjær, de håndterer lag hvor de kan ligge organisert og kontre. Men det å styre kamper ser ut som en vanskelig øvelse.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Setter inn Maguire på slutten for å begrense tapet. ehh der ble det visst 4-0 gitt.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Harry tap uten Maguire mot Magyarene.
post liked by: JørgenT
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

I dag skal Drita i aksjon for å prøve å ta seg videre i kvalifiseringen til Conference league.

:øl:
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Cola2, RedTrafford, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

@Pangaea Litt synd at dei ikkje møter Ventspils frå Latvia. Det kunne ha blitt litt av eit sjøslag 🥴🍻
post liked by: Can2, Belfastboy, RedTrafford, Pangaea, Blodfink, Pink Final, Schmeichel, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply