Jeg følte jeg hang med teknologisk til et stykke utover 2000-tallet. Nå er jeg vel omtrent for en teknologisk dinosaur å regne. Så en del av det som snakkes om her, VPN og masse nye greier er litt gresk for meg. Jeg er enig med dere i at det er hinsides dyrt å følge PL og CL. (Hvem har forresten EL-rettighetene kommende sesong?). Likevel er jeg litt i tenkeboksen. Å være "tvunget" til å se kampene på liten skjerm er ikke så forlokkende det heller. Å reise inn til Scotsman to ganger i uka vil ikke være praktisk gjennomførbart. Å se kamper via alternative løsninger, er en mulighet. Kunne jeg fått det til på PC-skjerm, ville det være akseptabelt, tenker jeg. Vet derimot ikke om det er mulig uten app og "what not"

. Å sitte hjemme i "United-bula" mi å se kamper på en stor skjerm, er liksom blitt "greia" mi.
Nå har jeg heldigvis fire nevøer i pluss-minus 30-årsalder som tipset om en app. det faktisk var mulig å se uavbrutt kamp på. Liten skjerm er mye bedre enn ingen skjerm. (Sånn rent bortsett fra at ikke alle kamper er like severdige, men det er på en måte en litt annen skål).
Alt tatt i betraktning så er jeg likevel spent på hvilket tilbud NENT kommer opp med. Jeg sendte de en forespørsel om det ville være mulig å se PL-kampene på liniær TV som jeg etter hvert har skjønt er det heter.

Svaret jeg fikk:
Hei igjen,
Tok litt tid dette.
Foreløbig har vi ikke noe opplysninger om hvorvidt disse kanalene vil være tilgjengelig på Viaplay sin plattform, eller om dette er eksklusivt 3. leverandør (ala Allente, Telia, Telenor osv). Nærmere avklaring kommer nok før sesongstart.
Relativt defensivt synes jeg. De har vel visst en stund at de skulle få rettighetene, og ha et klart opplegg med bla. hvordan få sett kampene på liniær TV før pre-season synes jeg man kan forvente. Slike ting er jo med på føre til at folk finner alternative opplegg. Men deres "død", noen andres brød... Om det i det hele tatt er mulig å få dette til inn i Riks TV-boksen jeg har, er vel litt i det blå.
Jeg så Frankrike-Danmark i går. Tenkte å multitaske mellom den og Belgia-Nederland, men så var det ingen ting på kanalplass 81. Jeg har jo sagt opp TV 2 Premium...

-Men den er jo heller ikke verdt å ha for bittelite, eller gjerne ikke i det hele tatt uansett.