Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Deleted User 595

Både Timber og de Jong fra start. Grei mulighet til å følge to spillere som er høyaktuelle for United.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
De som ikke ser kampen, går ikke glipp av noe. Alt går i sirup, som landskamper flest.
Selv om det er to stjernespekkede lag, er det store avstander mellom ledd, og lavt tempo.

De Jong dirigerer midtbanen, og er svært mobil. Alltid på rett sted, unngår pansingsskygger, og har full kontroll. Er rask og presis med avleveringer, og forserer ledd. Verdensklasse.

Timber er full av energi og beveger seg i de rette rommene. Men ingen av lagene har vært svært aktive langs vingene, så han har ikke hatt for mye å gjøre, verken defensivt eller offensivt.
Last edited by Deleted User 595 on 03 Jun 2022, 21:37, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Kevin de Bruyne sa her om dagen at Nations League er som treningskamper. Når man ser på hvor mange kamper en del av disse gutta har spilt det siste året, så forstår jeg godt at de ikke tar seg ut i noe som ikke betyr noe særlig for de. Ser ikke kampen, men mer generelt.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Jepp. Det er jo basically treningskamper, med poeng 😅 Er generelt lav kvalitet på de fleste landskamper, uavhengig hvor god spillerne er.

Er nok mange grunner, inkludert de du nevner. De er enten midt i, eller ferdig med en blytung sesong, som du sier. De er naturligvis lite samspilte. Osv.

Kan plukke seg opp kvalitetsmessig i mesterskap, og viktige kvalik-kamper. Men generelt er det gå-fotball med sporadiske gjennombrudd her og der. Eller så er det ofte ren plankekjøring mot laber motstand, slik f.eks England valser over landslag som ikke ville overlevd en sesong i Championship.
post liked by: Pancho P, messilingard

Deleted User 480

Ser Frankrike-Danmark. En nedtur nå, Varane går ut med skade 😵💫
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Begynner å bli noe bekymret for Varane og alle skader. Forhåpentligvis så er dette ingenting alvorlig også får han heller prioritere ferie nå før sesongstarten. Kvalitetsmessig så er Varane et hakk over både Maguire og Lindelöf, men det forutsetter selvsagt at han holder seg skadefri.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Canto wrote:03 Jun 2022, 22:05 Varane går ut med skade
Gjør som meg, kall det "tar tidlig ferie", så føles det mye bedre🙄
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Har ikke sett denne kampen heller, men så at Østerrike slo Kroatia 3-0. Hadde vært typisk om det løsnet sikkelig for RR nå som at han er ute av klubben.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

@Steinar Stenseth Ja! ☺️ Egentlig bedre det kommer nå enn i August f.eks.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Argentina U20 fikk grisebank av Frankrike i Toulon-turneringen, men Garnacho scorte likevel to mål. En på straffe og en annen på et strålende frispark. 2-6 ble resultatet.
post liked by: Pancho P

Deleted User 480

Så et glimt av Portugal - Sveits i pausen av Sverige-Norge kampen . To mål av Ronaldo og målgivende fra Fernandes. Det e berre lekkert!! ⚽️😀
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Han nye spissen til City ser god ut.
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ja fan han ser virkelig god ut, er vel et røver kjøp av City.
post liked by: Pancho P

Deleted User 480

Jeg har hørt at den spissen blir en gedigen fiasko på klubblaget, men suksess på landslaget. :-|

Griper meg selv i være litt Norge-fan og ihuga Elanga-fan. Er visst først United-supporter og deretter -røkla. 😄
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Oh It's Elaaaaangaaaaaa!!!! ⚽️😄👍
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea

Deleted User 595

Wales har for øvrig slått Ukraina, og tatt seg til VM for første gang siden 1958 -- samme året Sverige arrangerte VM, og München-ulykken inntraff.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Milosevic kalles Haaland for en hore og sier at han skal brekke beina på han. For min del så er jeg enig i det første og det andre er jeg todelt på. Ser jo tross alt helst at Haaland mislykkes i City og 6-7-8 mnd på sidelinjen er en effektiv måte å mislykkes på. Det sagt så vil jeg gjerne ha Norge til et mesterskap i løpet av min levetid også. Jeg kan være villig til å ofre et mesterskap, men svensk suksess er jeg ikke villig til å gå med på dersom det kan unngås.

Milosevic sa forøvrig etter kampen at han ikke prater norsk og at Haaland ikke prater svensk. Så må det nevnes at Haaland heller ikke prater norsk. Men jeg må si at unnskyldningen generelt sett er fryktelig dårlig, ingen kjøper at nordmenn og svensker ikke forstår hverandre. Så er riktignok svenskene kjent for å være mindre smarte enn resten av verden så det kan være en forklaring.

Ellers så var deilig å slå Sverige. Sverige havner litt i samme kategori som City og Liverpool, unner de absolutt ingenting godt!
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply