Manchester United’s nåværende og tidligere managerer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 595

Litt på siden, men tar det her da diskusjonen akkurat nå er i kjølvannet av ett leserinnlegg.

Har noen her tenkt på å skrive ett leserinnlegg til United.no? Det er mange her inne som er dyktige hobbyskribenter, med god innsikt og interessante vinklinger.

Har ikke vært på tanken selv. Har kanskje noe å bidra med på ett eller annet tema, men det blir fort noe "krass" og upopulær vinkling på en del av det jeg kunne tenkt meg å skrive om.

Til eksempel var leserinnlegget om keeperplassen en personlig favoritt. Syntes det var relativt bra skrevet, og at det belyste interessante holdepunkt som jeg tenker fortjener mer diskusjon. Men det leserinnlegget var vel og noe av det minst populære som er publisert på lang tid. 😅

Ang. dagens leserinnlegg:
Flere gode poeng. Litt for mye spekulasjoner som ikke underbygges av verken kilder, statistikk, eller i det minste, med sterke, logiske resonnement.
Føler uansett at hele innlegget faller på hovedfokuset på Ronaldo som problemet. Jeg ville nok heller argumentert helt motsatt, og prøvd å trekke linjer mot at spillere med Ronaldos mentalitet er akkurat det vi trenger mer av.

Om noen her inne sitter på noen idéer rundt ett leserinnlegg, så sier jeg bare; kjør på!
post liked by: Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Det er ikke umulig at noen her har hatt et leserinnlegg eller flere på trykk. Men uansett enig, det er mange her som kan skrive :)
post liked by: Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser det har kommet et til leserinnlegg i dag. Har faktisk tenkt tanken selv, men vet ikke om jeg tør :D Og vet uansett ikke hva jeg skulle skrevet om, det blir vel litt sånn. Her inne er det tanker i alle retninger, men i et innlegg av den typen der må man strukturere ting bedre og være mer fokusert. Men for all del, er det noen som brenner inne med et tema eller to, så hadde det vært fint å se det på trykk. Definitivt mange her inne som er flinke til å skrive, og har mye kunnskap.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Siden vi likevel er veldig OT så henger jeg meg på..
Tenker at leserinnlegg i den form det gjøres på United.no nå er ganske kjedelig. Med kommentarfelt legges det jo ikke opp til lengre diskusjoner om temaet/innlegget og det er sjelden jeg ser forfatter engasjere seg i selve diskusjonen i etterkant. Dvs, det er jo ofte klin umulig å vite, da innlegget skrives under fullt navn og det kommenteres med kallenavn..

Siden det lett kan bli, som flere har vært inne på her nå, mye påstand og lite dokumentasjon/kildehenvisning i den type innlegg så blir det, for meg, av litt "intetsigende" og/eller lite engasjerende når man ikke kan henvende seg direkte til forfatter med spørsmål osv..

I et forum, som dette, tror jeg det derimot kunne fungert veldig bra med separate tråder til hvert innlegg ol. Da ser man ihvertfall om forfatter svarer/engasjerer seg eller ikke, uavhengig av hva de heter/kaller seg, og innholdet kan diskuteres og meninger utdypes/forklares.
Satt litt på spissen så blir det nå mer følelsen av at 1 person kommer med sin påstand i lang versjon og ørten andre kommer med sine påstander på 2-3 setninger. Det har vi Facebook-gruppen til... 😏
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pink Final

Deleted User 480

Steinar Stenseth wrote: 16 May 2022, 22:26 Satt litt på spissen så blir det nå mer følelsen av at 1 person kommer med sin påstand i lang versjon og ørten andre kommer med sine påstander på 2-3 setninger. Det har vi Facebook-gruppen til... 😏
Jeg tillater meg å være litt uenig her. Kanskje fordi jeg relativt ofte er en 2-3 setningers person, selv. Jeg er klar over at det er flere her som ikke er begeistret over dette. Det er veldig mange her som skriver lange og gode innlegg, og gansk fort. Jeg bruker ofte litt tid på de lange innleggene, og sparer dem helst til type kamptråder o.l. Jeg har likevel ofte en mening/synspunkt som jeg formidler i kortere setninger.

Så kunne jeg jo bruke Facebook som nevnes her. Problemet mitt med bl.a. Facebook er at det i altfor stor grad er nedlatende og ufine kommentarer både om debattanter og spillere/lag der. Det er demotiverende og lite konstruktivt etter min mening.

Derfor er det for meg ihvertfall, verdifullt å ha et (bokstavlig talt) forum for dette også. Derfor håper, og tror jeg, at det her er plass for også min type debatt-stil.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Attester meg om jeg tar feil her, @Canto, men tror du misforstår veldig. Jeg refererer til det med leserbrev og hvordan følelsen min/inntrykket mitt er med aktiviteten rundt det i den formen United.no opererer med nå.
Ikke hvordan det er her inne🙂
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Vi sporer veldig av her nå.
Men, hadde United utelukkende hatt så seriøse og høflige debattanter som deg @Canto, så hadde vi hatt en strålende supporter kultur 👏

Jeg skal ikke svare for @Steinar Stenseth.
Edit: Det kom et svar fra ham mens jeg skrev dette.

Min oppfatning er at kommentarfeltet hos United.no ikke er konstruert for type dyp diskusjon.
Det er satt opp for å gi en rask betrakning på dagens artikkel/artikler.

De artiklene der som skaper mest engasjement er de litt mer bastante og dårlig begrunnede.
Slik som Avisrunden, Rykter og flere av disse leserbrevene.

De virkelig gode artiklene, som de fra (Norges beste på engelsk fotball?) Bjarte Valen får liten respons.
Der er det gjort ordentlig forarbeid og grundige undersøkelser, og ikke bare en bråte påstander.
post liked by: Buchan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@Steinar Stenseth Da har jeg misfostått litt, ja. Sorry for litt dramaking her! Skjønner hva du mener! 🤚

Sorry for avsporingen og tusen takk for hyggelige ord @Pink Final ! 😀 (Helt enig ang. Valen, forøvrig.) Skal pense tilbake nå! 😄
post liked by: Pink Final
Post Reply