David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Kyndilfan1 wrote: 01 May 2019, 20:08 Tror ikke, at Oblak vil få mindre i løn.

Problemet er som sådan ikke, at en spiller får den løn. Problemet er, at det er en marginalspiller (i bedste fald), der får den løn.

Nogle spillere er så vigtige, at de næsten bare skal få hvad de ønsker. Og deri har jeg lyst til at smide DDG og egentlig også Herrera, som har vist sig at være enormt vigtig selvom han ikke er verdens mest talentfulde
David de Gea har isolert sett fortjent høyere lønn.
Den eneste klassespilleren over de siste 6 sesongene.

Problemet er som du skriver når spillere som ikke er gode nok for første 11 tjener altfor mye.
Woodward (eller Downword som [mention]Blodfink[/mention] kaller ham :-D ) har innsett tabben, og nå skal ingen ha mye høyere lønn.
Forsåvidt fornuftig det.
Men, om det er én spiller som fortjener høyere lønn så er det DdG.

Som jeg allerede har skrevet her før, jeg synes ikke David de Gea er en komplett keeper.
Men, han er udiskutabelt verdens beste skuddstopper.

Det har blitt en del tabber denne sesongen.
Men, om han forlater United tror jeg han vil bli et STORT savn.
Neste keeper vil også gjøre tabber, og har neppe ekstremkvaliteten til de Gea på strek.

Synes Schmeichel gir en god beskrivelse på United.no i dag.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/han-e ... -toppniva/

Om de Gea går er United nødt for å hente Oblak eller en annen fra øverste hylle.
Romero er et stort steg ned.
Det vil vise seg om han blir førstekeeper.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Nødt for å tulle litt med Ed [mention]Pink Final[/mention] , hehe

Ang. De Gea skal jeg glatt innrømme at jeg er såpass forb.....at fornuften viker litt kanskje.

Men: Jeg har lest X antall artikler om at De Gea setter krav: Lønn, ambisjoner i klubben, og CL-spill, om dette stemmer vet jeg ikke, men det er nå skrevet side opp og side ned om dette. Og beviselig ville han til Real for 4 år siden. Det er ikke noe galt i at han setter krav, akkurat som Rooney gjorde i sin tid. Men da blir det et slags paradoks i mitt hode m.t.p det totale fallet vår kjære keeper er inne i nå.

Samtidig ble jo Rooney hugget ganske kraftig av mange fans, andre støttet ham i kravene, og sett i ettertid så hadde kanskje Wayne rett...det kan De Gea også ha, Pogba skrives det også om, at han setter krav, at det må spillere inn. Sånn sett er de på linje med oss fans. Men det blir vanskelig når de selv svikter så grasalt.

Jeg tror de sliter med motivasjonen, og gir litt f... i hele opplegget. Derav de dårlige prestasjonene siste 10 kamper.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 03 May 2019, 20:10 Synes Schmeichel gir en god beskrivelse på United.no i dag.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/han-e ... -toppniva/
Ja, den var bra, annet perspektiv.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Titta litt på PSG-kampen i Paris igjen. Noen som husker at DDG bokset ballen når han kunne ha tatt den i fast grep? Skjedde etter at Rashy scora på straffen.

Han bokser den rett til en PSG-spiller, og må foreta en beinparade sekunder etterpå. Jeg hadde glemt den hendelsen. Nok en horribel inngripen.

Jeg håper jo han finner motivasjon, at han vil være med på gjenoppbyggingen av klubben. Men siden han i likhet med Mata og Herrera ikke er fornøyd med pengene de er tilbudt, så stikker han vel.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

De gea har en liten formsvikt bare. Han er ganske lett verdens beste keeper. Ingen kan være best i alt men han kommer ganske nærme på alt. Ja ederson og allison er bedre med beina men er det virkelig det som er viktigst ? De gea heller ikke ille der.
Ja han kostet oss noen poeng på slutten. Men regn ut på hvor mye poeng han har skaffet oss så tenker jeg han går ganske greit i pluss. Alle har lov til å ha en liten periode der de er litt nede. Det skjer med alle. De gea er bare en mann han å, selvom det ikke alltid ser sånn ut.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har god tro på at DDG kommer seg opp på nivå igjen. Men tror ikke sesongavslutningen akkurat har styrket kortene hans ved forhandlingsbordet, og for en gangs skyld er det kanskje United som sitter med makta i en kontraktsforhandling.

Om han blir den gode, gamle igjen neste sesong, kan vi alltids slå til med superlønn og beholde ham. Om han fortsetter nedturen, ville vi uansett ikke fått mye penger ved et evt salg.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

DDG er jo en United-helt, men jeg vet ikke om jeg er desperat etter å beholde ham.

Han får den lønna han vil ha i PSG...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Drar han så må vi hente en klasse keeper. Oblak, ter Stegen eller kanskje donnaruma. Å de koster mye penger. Penger vi helst skulle brukt på mye annet
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

La kontrakten gå ut, og kjør Henderson fra neste sommer av (forutsetter at han fortsetter å prestere - også i PL - selvsagt)
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

David DeGea skriver kontrakt på 6 år, og blir verdens best betalte keeper. £375.000 i uka er den nye lønna til DDG
Jeg er fornøyd med at han blir, men håper han kan heve seg litt i forhold til forrige sesong.



User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Torquemada wrote: 21 Jul 2019, 09:16 David DeGea skriver kontrakt på 6 år, og blir verdens best betalte keeper. £375.000 i uka
Helt ubegripelige lønninger det har blitt.
Vet ikke om det er Sanchez’ lønn som har satt i gang denne lønnskarusellen, eller om lønnskravene ville kommet uansett?

Lønna til Sanchez var en gedigen feilvurdering, men det blir en annen diskusjon.

Tilbake til David de Gea.
Jeg er glad han blir.
Fantastisk keeper, og Romero er på ingen måte en fullgod erstatter.
Henderson kan kanskje bli det?

De Gea er den beste skuddstopperen jeg kan huske å ha sett*.
Han klarer å dekke målet både oppe og nede selv fra kloss hold.
Står på beina, og dekker dermed øvre del og er ekstrem på å dekke nedre del med beina.
De beinparadene hans er imponerende.
Har også enorm rekkevidde på skudd.
Hvor ofte har vi ikke sett han få opp armen mens han ligger i lufta, og fiste ballen over.
Det er rett og slett akrobatikk.

Allikevel er ikke de Gea en komplett keeper.
Han er ikke dominerende i feltet, og holder seg på strek.
Savner at han går ut og plukker litt mer.

Kunne sikkert vært bedre med beina i det oppbyggende spillet.

Om United skal presse høyt, vil vi oppleve brudd i mot.
De Gea som er så god på å dekke mye av målet vil bli viktig med en sånn spillestil.

Jeg var irritert på ham mot slutten av sesongen.
Da gjorde han flere tabber.
Å gjøre tabber må være lov, i hvert fall av og til.
Og for en keeper blir tabber synlige og kostbare,
Min irritasjon gikk på at han virket uinteressert og ukonsentrert.

Mangel på konsentrasjon kan selvsagt skyldes ting vi supportere ikke har innsikt i.
Familiære bekymringer e.l.
Da burde han isåfall vært satt ut.

Mangel på interesse er værre.
Men, nå har han signert, og kommer forhåpentlig opp på sitt gamle nivå.

* Har riktignok ikke sett forumets [mention]Cola[/mention] i aksjon.
Da han sto i hockeyburet for H/L og Sinsen som han har skrevet om i hockeytråden.
Tar sjansen på at De Gea er en bedre skuddstopper enn du var [mention]Cola[/mention]?

;) ;) godmodige blunk :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, han tjener da i overkant av 1,3 milliarder på 6 år. God keeper, støtter at han blir. Men i likhet med andre så er jeg bekymret for formen hans. Et dårlig VM i fjor, og ingen stor sesong 18/19.

Han virket motløs og helt fjern. Støtter det du skriver [mention]Pink Final[/mention] .

Så jo eksempel på bærtur i går mot Inter også. Feltarbeidet...Men han hadde et par ok utspill som traff medspiller. Ellers hadde han ikke mye å gjøre.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United tar en sjanse med å gi han ny kontrakt. Dette er i grunnen den type risiko united ikke burde ta. Det er ikke opplagt at formen vil komme tilbake. Men håper jo selvsagt at den vil det da. Heldigvis så har United en god andre-keeper.

Vidar Dale Fjeld

Og hvem er nestemann som kommer og vil ha enda mer i lønn? Jeg tror at klubben er på totalt feil spor og vil måtte betale for dette på et eller annet tidspunkt, som ikke er så langt unna. Vi er ikke i nærheten av å være av de beste klubbene. Feiler vi med å nå CL neste sesong begynner det allerede å blinke noen røde lys, og jeg er en av de som tror vi havner godt utenfor topp fire. Vi har spilt tre kamper, der to var mot mer eller mindre bedriftslag og en mot et Milan med de samme utfordringen som oss. Da begynner på nytt spekulasjonene om spillere på vei bort og uroen vil tilta i styrke.

Cola

Vidar Dale Fjeld wrote: 21 Jul 2019, 14:13 Og hvem er nestemann som kommer og vil ha enda mer i lønn? Jeg tror at klubben er på totalt feil spor og vil måtte betale for dette på et eller annet tidspunkt, som ikke er så langt unna.
Romero har samme agent som Pogba, plutselig kan også han ville ha bedre lønn....
Post Reply