Zlatan Ibrahimović

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Zlatan er en kontroversiell type.
God spiller for all del, men ikke helt min type.
Hva er vitsen med å gå ut med en sånn historie Zlatan?

Blir litt på siden dette men.
I 1984 ble 19 år gamle Norman Whiteside forsøkt kjøpt av AC Milan for den gang enorme £1,5m.
Whiteside selv skulle få £100k.
Det var enormt mye penger den gang for en 19 åring.
Big Norm sa han ville bli i United.
Hadde mer å bevise sa han ❤️
Klubblegende som setter leiesoldaten Zlatan fullstendig i skyggen for min del.

I 1988/89 holdt Halifax Town på å gå konkurs.
Manager Neil Aspin var også daglig leder, han fylte alle trener rollene, og han kjørte t.o.m klubbussen.
For at klubben skulle spare disse utgiftene.
Aspin > Zlatan 7 dager i uka.

I 1981 slet Sunderland tungt økonomisk.
Manager Alan Durban gikk til styret og ba dem sette ned lønna hans!
Slik at Sunderland skulle spare penger.
Durban > Zlatan 7 dager i uka.

Hva skjedde med spillernes og managerens holdninger da lønningene ble helt sinnsyke?
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@Cola2 Det tenkte jeg ikke over, godt sett. United.no har sitert dette. (Innholdet er det jo han selv som har skrevet.) Mulig noe er "lost in translation", eller at han ikke husker om han snakket direkte eller pr.tlf. det er uansett uprofft av forfatter/forlag å skifte fortellergrep underveis.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Pink Final Gode poenger! Det setter det hele litt i perspektiv. 👍
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Canto wrote:04 Dec 2021, 23:44 Det setter det hele litt i perspektiv
Mye grådighet i fotballens verden.
Vi har jo slike type eiere.
Mange agenter er slik.
Og dessverre også en del spillere og ex spillere.
Mye vil ha mer har blitt et ordtak som passer litt for godt i dagens PL, dessverre.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Det er lov å være uenig @messilingard. Om vi bruker sosiale medier til å spy ut eder og galle eller om vi viser laget blind kjærlighet her i kalde Norge tror jeg ikke gjør Manchester United hverken bedre eller dårligere. Men å støtte klubben i med og motgang er jeg for. Jeg var 22 år før Manchester United vant ligaen. Da lærte jeg meg å ta vare på gledene. Å vinne ligaen er en ære. Ikke noe man kan kreve eller forlange. Det tok oss 26 år en gang. Det tok Liverpool 30 år. Jeg er en gammel mann. Setter pris på det Manchester United har gitt meg i noen og førti år. Så ett tiårs jubileum uten liga gull takler jeg faktisk veldig godt. Lovet meg selv da jeg gråt mine gledestårer på Old Trafford da Gary Pallister scoret mot Blackburn på slutten av 92-93 sesongen at vi må ta gledene når de kommer. Det kan bli lenge til neste gang. Kanskje aldri, hvem vet. Ta vare på nuet, det er ikke så fryktelig lenge siden Manchester City var langt nede i divisjonssystemet. Så kall meg gjerne en dårlig supporter, som elsker Manchester United, selv om det snart er ti år siden vi hadde suksess. Jeg tåler ti år til.....
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Vet ikke om Zlatan har rett eller feil.
Vet ikke om han ikke ble verdsatt.
Synes uansett det er smålig av ham å komme med dette.

@Mcilroy.
På en måte var det lettere å holde med United før PL.
Før all suksessen.
Ja det var tungt å se at vi aldri vant noe bortsett fra et par FA cuper.
Men den gang snakket de fleste pent om Mufc.
Liverpool fansen, Leeds fansen og røkla kalte United the darlings of the media.
Med suksessen kom kritikken, ABUene.
Og med fallet etter Fergie har det blitt in å prate klubben ned.
Til og med blant de som har tjent gode penger på å være hos oss ett år eller to.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Å støtte klubben i motgang er ikke motsetningen til å kritisere dårlige valg, beslutninger og prestasjoner. Det vil aldri falle meg inn å slutte og følge med på United, men det betyr ikke at jeg vil holde kritikk for meg selv heller. Vi United supportere er godt vant, og kravet fra min side er ligagull. Alt annet er enkelt og greit ikke godt nok. Det er i alle fall mentaliteten jeg har. Alternativet med å la City, Liverpool eller Chelsea dominere engelsk fotball seg i mellom gjør meg kvalm. United, med sine ressurser skal vinne. Det er i alle fall slik jeg ser det fra et business- og fotballperspektiv.

Men så har jeg samtidig tenkt for meg selv at det ikke nødvendigvis er destinasjonen som er det viktige, men reisen. Jeg har noen av mine beste minner fra kamper i Manchester med gode venner, om det har vært å vandre i Manchesters gater i de sene timer på jakt etter nye eventyr eller om det var det øyeblikket hvor United scoret og man ga en vilt fremmed mann en klem i jubelbruset. Eller om det har vært timer lange diskusjoner om hva som helst som angår United, enten det er med Unitedsupportere eller andre supportere. Fotballen er noe som bringer folk sammen, og det er nok det jeg tror supportere som @Mcilroy romantiserer. Jeg mener at det bør være mulig å skille ut det første avsnittet her og se kritisk på hva klubben gjør, uten at det påvirker følelsene man for klubben.

Nå sporer vi forøvrig litt av her, men jeg kan eventuelt flytte innlegg til en annen tråd dersom noen har noe å tilføye.
post liked by: Ryder, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Zlatan snakker om United i deler av intervju med ESPN, "United is the best club in England, it was the right club to join in the PL". Sier det var en stor utfordring å gå til en storklubb som sleit, men det er sånt han liker. Snakker også om "haters", noe han liker bedre enn å bli elsket, "når noen hater deg så vet du det, om noen sier de elsker deg, vet du ikke om det er ekte kjærlighet". "Jeg bryr meg i grunn ikke om hva folk sier". "Jeg gjorde jobben min i United, det var fokuset mitt, og vi vant pokaler". "United er en storklubb med stor vinner-mentalitet, men fokuser på nåtiden og jobb for at den er best mulig"

Snakker også om respekt for SAF, men sier at det var mye "alt var bedre under SAF"-prat i klubben. Fokus på nåtid er viktig, "in the moment".
post liked by: Pangaea, Pancho P
LUHG!

Deleted User 430

Den selverklærte guden og løven legger skoene på hylla. Ett år for sent mtp en "ultimat" avslutning, men likevel en heftig avslutning i Milano..

post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink, JørgenT
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Han hadde noe spesielt på banen, det er nå sikkert, og så hadde han litt flyt ved noen anledninger, slik store spillere ofte har.

post liked by: Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Når Verona-fansen bua ham ut under seansen fikk de " “You can boo, this is your moment, because you can see me.”
Trademark Zlatan.
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Litt enig med Zlatan i noe og litt uenig i noe:

Han treffer når han snakker om tomrommet mellom manager og ledelse, han var vant til fotballfolk i ledelsen som kom og ga tydelige tilbakemeldinger når ting ikke var bra nok. Skjedde ikke i United.
Har noen interessante tanker om EtH også. Og om respekt fra de yngre, som bl. a. Ronaldo klaget på

7 min bolk om United i videoen.
post liked by: 10Hag, Cola2, RedTrafford
LUHG!
Post Reply