Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Deleted User 402

Minnes jo Keane sine ord om spillere som kastet managere under bussen når de følte for det.

Stoler på at de vet hvem det er og får de ut. Eneste vei fremover.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5608

Ja, selv om det drøyer til sesongen er over, så håper jeg virkelig det kommer ut. Blir feil på alle måter at slik destruktiv oppførsel skal beskyttes. Høres jo nesten ut som sabotasje.

I "gamle" dager var det full fres på trening, fordi SAF hadde filosofien om at det som skjer på trening vil manifestere seg i kamp. Vi ser dessverre det samme nå, men med negativt fortegn. Dårlig energi som Rangnick repeterer.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5608

Hva som skjer med Fred – og muligens Harry Maguire – er trolig noe Rangnick kommer inn på under onsdagens pressekonferanse. Den avholdes rundt 14.30 skandinavisk tid onsdag.

Kanskje får vi da også en ny dose med Ralf Rangnick-ærlighet.
:joy: Dette har blitt det mest underholdende, og strengt tatt det viktigste, denne sesongen. Iallfall nå i det siste når vi ikke har noe å kjempe for noe sted lenger. Men må vel nesten tro det blir litt roligere forhold denne gangen enn åpen hjerteoperasjon og spillerne gir faen i både trening og kamp :D

Mr H
Posts: 475
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 113
Liker mottatt: 1399

Ser ut som Ralf skal jobbe i Østerike parallelt med konsulentrollen. Jeg ser ikke på dette som et problem ettersom ingen av rollene er 24/7 fulltidsjobber.

post liked by: Pancho P

Deleted User 108

Hvor mye jobb tar en landslags trener jobb? Hvor mye tid har du å tenke på andre ting? Hva blir din hovedprioritet når du har to jobber? Greier man å konsentrere seg fullt ut om begge jobber?
Tipper Rangnick er en seriøs type. Han føler nok at han har litt å hevne. Ettermælet er ikke allverden akkurat nå. En seiersprosent som er på nivå med Frank O' Farrell og Wilf McGuinnes føles ikke bra.
Klubben har mye å jobbe med. Nå er det viktigere enn noen gang å ta de riktige beslutningene. Med en ny manager som mislykkes, hva skal vi da gjøre?
User avatar

Ryder
Posts: 4826
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2722
Liker mottatt: 11172

Rangnick var vel aldri tiltenkt fast kontor og arbeidstid på Old Trafford, så er ikke veldig bekymret enn så lenge. Han bekreftet i det minste at konsulentrollen videre er reell og at en kontrakt er på trappene.

Synes forøvrig Rangnick godt kan bli utfordret av media på hvor vidåpne vi er defensivt. Greit, han har forklart sånn delvis hvorfor vi ikke spiller press-fotball (ikke spillertypene blant annet), men det forklarer ikke miniputt-feilene vi gjør defensivt som lag om dagen. Da han kom inn strammet vi jo opp ganske mye defensivt og ble mer kompakte og solide, men nå ser vi et lag med mer og mer strekk, med større og større rom mellom spillere og lagdeler. Spesielt fra og med Norwich-kampen har det vært ille å se på.

Er det fullstendig ordrenekt? Har de fått beskjed om å samle laget? Ikke minst, er det noen som prøver å si fra underveis? 🤷‍♂️
post liked by: Pancho P, messilingard, Pangaea, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4489
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2937
Liker mottatt: 9725



Rangnick tar over Østerrike samtidig som at det bekreftes at han fortsetter i klubben. Blir spennende å se hva han får til med Østerrike. Får han en lojal gjeng under seg som er villig til å løpe så kan det bli gøy. Samtidig så er landslagsfotball utfordrende siden man har svært begrenset med tid til å implementere sitt system og taktikk.

Jeg tror uansett at Rangnick blir en bra sparringspartner for Murtough og Fletcher når det kommer til deres rolle samtidig som at han sikkert vil fungere som en sparringspartner for ten Hag med hvordan spillestallen er per dags dato.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14820
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23927
Liker mottatt: 19970

Får mer og mer respekt for Rangnick, klubben ville ikke hente en spiss i januar. Det ville Rangnick. "No value in the market" var svaret fra speiderapparatet...
post liked by: Pangaea, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5608

Blodfink wrote: 07 May 2022, 00:59 Får mer og mer respekt for Rangnick, klubben ville ikke hente en spiss i januar. Det ville Rangnick. "No value in the market" var svaret fra speiderapparatet...
Vi har vel alle vært lenge nok på denne planeten til å vite hva dette betyr? Glazers sa nei. Viktigere å sikre egen fortjeneste enn klubbens framtid. Ren sabotasje om vi sier ting rett fram. Det har de drevet med i snart to tiår. Når jeg leser slikt så er det fort å havne tilbake på tanken om at "nei, vi har null sjanse til suksess igjen så lenge de rasshøla styrer sjappa". Har vært mer positiv i det siste mtp at ten Hag kommer inn og tilsynelatende mer seriøst sportslig ledelse, men har de egentlig særlig de skulle ha sagt når pengeflyten renner UT AV klubben konstant? Vi får se hva som skjer i sommer... Rangnick har lagt listen høyt med uttalelser om at vi trenger 7-10 nye spillere. Jeg lurer fortsatt på hva som er svaret på det spørsmålet jeg stilte for en tid tilbake.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.


Interessant å se dynamikken når journalistene lukter blod, eller rettere sagt, saftige nyheter. Godt mulig Rangnick sier mer her enn han hadde planlagt, men han virker ikke kapabel til å si ulike varianter av "no comment" :D Godt for oss, men tipper diverse 'dresser ' i styret og i Transilvania ikke var særlig fornøyde. Jeg, derimot, elsker at han er så ærlig såpass ofte.
post liked by: Pancho P

Deleted User 429

Pangaea wrote:07 May 2022, 02:04 Vi har vel alle vært lenge nok på denne planeten til å vite hva dette betyr? Glazers sa nei.
I så fall lyver jo Rangnick når han sier at styret var enige i at det burde hentes en spiss i januar. Tror nok det er mye mer sannsynlig at det er Lawlor og Bout som har bæsjet på leggen her og at det er derfor de har forsvunnet ut nå.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan

Deleted User 595

Personlig får jeg bare mer og mer sansen for Rangnick. Her blir deler av klubben og enkelte spillere luftetørket, som de råtne elementene de er, slik at det vil være svært vanskelig å late som ingenting og fortsette som før.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Buchan, Blodfink, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4489
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2937
Liker mottatt: 9725

Rangnick tar i alle fall det oppgjøret som har vært nødvendig. Han går foran og er åpenbart villig til å havne på kant med sentrale personer i klubben for å vise at jobben som har blitt gjort ikke er bra nok. Åpenbart at han fortjener honnør for dette i mine øyne. Dette er knallhard medisin, men en høyst nødvendig en.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7752
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28109
Liker mottatt: 18624

Rangnick gjør trolig en god jobb mtp ukultur og å legge et grunnlag for ten Hag.
Tyskeren har fordelen av å være interim.
Han skal ikke fortsette i denne jobben, og kan nok derfor uttale seg mye friere enn om han hadde vært fast ansatt.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4489
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2937
Liker mottatt: 9725

@Pink Final
Det er ikke sikkert at andre personer i samme posisjon hadde gjort det samme, mange hadde sikkert sittet stille i båten uten å lage noe særlig spetakkel. Skal jeg tippe så ville Solskjærs instinkt vært å stå bak spillere/støtteapparat/speiderapparat i media og heller ta kritikken på bakrommet. Rangnick viser i mine øyne at det ikke alltid er korrekt å ta ting bak lukkede dører. Ikke at dette er kritikk av Solskjær, poenget er mer for å vise at man noen ganger må være villig til å ofre noe/noen for å gjøre fremskritt.

Rangnick har en avtale om å fortsette som konsulent så helt ferdig er han ikke heller. Spør du meg så er Rangnick modig om dagen, og fortjener sånn sett kred for at han setter medias søkelys på klubbens manglende sportslig kompetanse. Nå virker det ikke som om klubben gjør veldig mye for å forsvare seg mot uttalelsene heller. Det virker i alle fall som at Murtough har selvinnsikt nok til å se at Rangnick er inne på noe, og at kommunikasjonsavdelingen har fått beskjed om å la det ligge.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7752
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28109
Liker mottatt: 18624

Det er absolutt et poeng @messilingard.
Og trolig gjør RR en god jobb her.

Rent prinsipielt er det dårlig stil å legge skylden på andre, og ikke ta noe selvkritikk overhodet.
Så han balanserer hårfint her RR.
Jeg velger å tro at han har dekning for hva han sier.
Ingen protester som du skriver.

Skulle likt å vite hva som har rørt seg bak kulissene denne sesongen.
Det har ikke vært småtteri av uenighet vil jeg tro.
post liked by: Buchan, messilingard, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply