Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Man har et litt ansvar for å ikke bli provosert av andres meninger også. Det å mene at de Geas fotarbeid er absolutt innafor å mene selvom at jeg er uenig. Angående akademiet så skrev jeg selv at det har produsert mer kvantitet enn kvalitet, noe som sikkert vil være provoserende hos noen. Jeg er enig i at kommentarfeltet hos United.no er i beste fall variabelt. Det er mange brukere der inne som fint kunne telt til 10 før de skriver, både fordi kritikken ofte er lite konstruktiv, men også fordi den ofte er dårlig begrunnet. United.no har sine styrker når det kommer til det journalistiske, og jeg hører som regel både på United We Podcast og MBH. Spesielt United We Podcast har mange gjester som bidrar med diverse interessante synspunkter og meninger. Bjarte Valen er sikkert en av de journalistene i fotballverden som jeg liker best, det virker i alle fall som at han forsøker å fremstille ting så korrekt som mulig.

Når det gjelder her inne så er ofte innlegg både konstruktive og godt begrunnet. Nå er ikke jeg helt objektiv her riktignok. Samtidig så er det ofte at temperaturen stiger, spesielt i kamptrådene under og rett etter kamp. Og den takhøyden er nødvendig, noe jeg tror de fleste er enig i. Og går man veldig hardt ut så får man faktisk tåle at det kommer kraftig mynt tilbake. Det er litt slik det er, og er man ikke villig til å ta den diskusjonen så får man heller la vær.
post liked by: Pancho P, Pwint, Ryder, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 595

Gode innlegg.

Ang. den artikkelen om de Gea, så oppfattet jeg den overhodet ikke som et forsøk på å provosere. Selv om jeg og godt forstår at den provoserer mange. Artikkelen var saklig argumentert, og tok utgangspunkt i noe reellt som det snakkes veldig lite om. Så kan man ta en videre diskusjon på hvorvidt dette er blant de største problemene eller ikke. Har sett mange gode argumenter begge veier.

Nå er jo det enkelt for meg å si, all den tid jeg har mine subjektive tanker om de Gea, som gjør at jeg ser kritikken uten å bli provosert. Betyr ikke at jeg har rett.

Men, det må være lov å komme med saklig kritikk på spillerne, uavhengig hvem det er. Så lenge den er saklig, begrunnet, og ikke skrevet på pur f@enskap, eller er ren hets.

Og akkurat der synes jeg vi kan bli litt mer tolerante på, selv her inne på Unitedforum. Det føles av og til som om man ikke får lov å ta opp negative aspekter rundt Rashford og de Gea, eller Solskjær. Og det blir feil fra mitt ståsted. Jeg prøver så godt jeg kan å være åpen for kritikk, selv når det treffer mine favoritter. Så håper jeg andre gjør det samme.

Derfor har jeg og vært litt direkte med @Pink Final og @Mcilroy - brukere jeg for øvrig liker kjempegodt, og som har en fortjent høy status her inne - men som jeg og synes kan sitte litt på en høy hest og rett og slett rakke ned på de som våger å si noe kritisk om de spillerne de har tett på brystet. Da er det og kjipt når man gang på gang karakteriserer enkelte av oss brukere her som den slambøtta vi ser i kommentarfeltet på United.no.

Håper @Mcilroy tar seg bry til å svare på det jeg skrev, men tror rett og slett han har ignorert meg.

Selv om man er kritisk i ny og ne, betyr det ikke at man ikke bryr seg om klubben, eller ikke er ekte fans, på rett vis.

Et godt eksempel på dobbeltmoral ser jeg senest i dag her. Flere av oss uttrykte mye glede og positivitet til nyhetene rundt Judge sin avgang. Så er det noen som her uttrykker pessimisme. Og det er greit. Men det blir rimelig kjipt når det er samme folk som påstår at andre er for negative... Får det ikke til å gi helt mening, utenom å kalle det for hva det er: Dobbeltmoral.
Last edited by Deleted User 595 on 30 Apr 2022, 12:35, edited 2 times in total.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veldig enig, @messilingard.

Synes egentlig ikke det bør være noe mål at man aldri skal bli provosert av noe. Provokasjon skaper en reaksjon, og så har man en diskusjon gående. Så er det opp til deltakerne å klare å holde seg saklige og konstruktive og være på ball i stedet for mann.

Klart, det finnes enkelte som er faktiske nettroll (i den egentlige betydningen av ordet, dvs at de poster kun med mål om å provosere og avspore, ikke diskutere), men de er få og stort sett enkle å ignorere. Det samme med åpenbare følelsesutbrudd under og rett etter kamp.

Kommentarfeltet på United.no er som det er fordi vi er 40 000 medlemmer. Vil tro det er et greit tverrsnitt av en ganske stor del av befolkningen. Noe vil være interessant og intelligent, noe vil være lavpannet vås. Folk er folk. Noen konsensus, minstenivå eller "linje" kommer vi aldri til å oppnå, og det lever jeg greit med.
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote:30 Apr 2022, 11:20 Angående akademiet så skrev jeg selv at det har produsert mer kvantitet enn kvalitet, noe som sikkert vil være provoserende hos noen.
Synes det var litt provoserende for å være helt ærlig, selv om jeg ikke skrev noe da. Ikke pga uttalelsen i seg selv, men fordi jeg mener det ikke er korrekt. Vi har tross alt produsert en haug av landslagsspillere, også til noen av de beste nasjonene på planeten. Spillere som Scholes og Beckham vokser ikke på trær, og vil alltid være ekstremt sjeldne. Men Uniteds akademi har vist over veeeeldig lang tid at vi klarer å produsere topp, topp spillere. Ikke alltid på det astronomiske nivået, men det kan vi heller ikke forvente, og særlig ikke hvert år. Og hadde ikke det skjedd med/av Greenwood, hadde han vært en spiller (nesten) i den kategorien. Så ja, jeg er rett og slett ikke enig i den framstillingen av akademiet.

For en stund siden linket jeg til en slags kåring av de beste akademiene i England, og der kom United suverent på topp. Og de så bare på engelske spillere, så vi hadde gjort det enda bedre om folk som Pogba også ble inkludert i tallmaterialet.
https://trainingground.guru/articles/ma ... y-rankings
post liked by: Pink Final, messilingard, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

https://gameofthepeople.com/2013/05/22/ ... -wish-for/
Ikke supporter oppførsel i den forstand vi har skrevet om tidligere her.
Men lager ikke en ny tråd. Image
Den gamle East Terrace på The Valley.
Den største ståtribunen i England i sin tid, tok 40,000 stående.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 661

Ser supportere på united.no blir kvalm når Mason Mount fikk nummer 7. Ikonisk nummer med ikoniske spillere i vår klubb. Viser at all sjelen er bort fra Manchester United. Da lurer jeg på når hadde vi sjel? Da Ferguson var manager? Som hadde disse ikoniske spillerne med draktnummer 7: Jesper Olsen, John Sivebæk, Mike Duxbury, Clayton Blackmore, Colin Gibson, Liam O'Brien, Neil Webb og Danny Wallace bla.....
Alt er ille og galt nå, men alt har ikke vært perfekt før heller gitt. Vi blir litt blendet av historien.
post liked by: Pink Final, pixma, Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Cola2, Pwint, Blodfink, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Alt har blitt så polarisert @StretfordEnd.
7’r drakta har ‘alltid’ tilhørt den største stjerna.
Neida, George Best feks spilte mange flere kamper med nummer 11 på ryggen.
Mange av de mer ordinære spillerne våre som har båret nummer 7 som du skriver.
Men, veldig mye skal vinkles negativt, sånn har supporter kulturen blitt.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Cola2, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16316
Liker mottatt: 10525

StretfordEnd wrote: 05 Jul 2023, 20:58 Ser supportere på united.no blir kvalm når Mason Mount fikk nummer 7
Det kommentarfeltet der tilbringer jeg jaggu få sekunder på.
De er vel sinna på klubben for at trofeene ikke kommer på samlebånd lenger.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Cola2, Pwint, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11866
Liker mottatt: 7617

Må bare si at jeg digger når @Pink Final skjærer gjennom alt våset i United.no kommentarfeltet og skriver innlegg med kunnskap og det jeg tolker som lun humor. Good job!
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Cola2, urjan, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Tusen takk @Pwint.
Driver med mye synsing og vås jeg også.
Men akkurat draktnummer er veldokumentert.
Ja prøver meg på litt hyggelig humor.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 661

Men selvfølgelig var Steve Coppell ikonisk @Pink Final.
Min første helt. Grunnen til at jeg skulle spille høyre ving. Som ble en enda større helt i voksen alder da jeg traff han i Piccadilly Garden. Den mannen er hel ved. Får frysninger og tårer i øynene hver gang jeg tenker og snakker om han.....
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Pancho P, Can2

Topic author
Deleted User 430

Apropos oppførsel... Disse barna er jo litt søte da.. 😏

post liked by: Pwint, Blodfink, Pancho P

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ville ikkje falt meg inn, sjølv då Tevez og Hargreaves gjekk. Er null respekt for klubben du "liksom" held med. Ikkje at Chelsea er ein super respektable klubb, men er litt sjølvmotsigande...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Pancho P, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ja Steve Coppell var i aller høyeste grad ikonisk @StretfordEnd.
Han har fremdeles klubbrekorden for antall strake ligamatcher for oss.
Spilte 207 ligakamper på rad mellom 1977-1981.
Husker du har skrevet om det møtet i Piccadilly Gardens, den gang det var en park i ordets rette betydning.

Det jeg mente, er at trøye nummer 7 kanskje ikke var så ikonisk den gang.
Trøyenummer er temaet i komm feltet der, og det virker som opplest å vedtatt at trøye nummer 7 alltid har vært spesiell.
Jeg kan ikke huske at trøyenummer var så viktig før.
Trolig fordi spillerne ikke hadde faste trøyenummer.
Så jeg skiller mellom trøyenummer og spiller.

——————-
Den Chelsea videoen illustrerer moderne supporter ‘kultur’ 🤢.
Tråkker på klubben sin bokstavelig talt.
Klubben er mindre viktig enn elsk/hat av spillere.
Ser jo det hos enkelte av våre også, Player Fc generasjonen.
Ronaldo feks, ble forsvart opp og i mente selv når han tråkket på klubben.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pwint, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 661

Jeg skjønte hva du mente ja @Pink Final.
Fotball supporterkulturen har forandret seg veldig. Noe til det bedre og noe til det verre. Fått brukbar bukt med hooliganisme, men rasismen får fritt utløp.
Spennende å se hva som skjer, om noe skjer, med salget av klubben. Vi fansen, blir nok fortsatt splittet uansett hvordan dette ender dessverre.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Pancho P, Can2
Post Reply