[PreSeason] Sommerturne 2019

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Dersom dette blir feil så får noen endre dette. Men jeg tenkte å lage egen turne tråd i stedet for kamptråd for hver eneste treningskamp.

Først ut er førstkommende lørdag mot Perth.
Optus Stadium i Perth, Australia klokken 13:00 norsk tid.

Hvilken lagoppstilling kan forventes? Tror det blir bruk av mer eller mindre hele troppen. Gleder meg spesielt til å se de nye(starter sikkert ikke), samt Tuanzebe.
Samtidig forventer jeg at ikke Pogba er i kamptroppen inntil han beviser at han vil blø for drakt/klubb inntil ett salg er klart.

Jeg bryr meg verken om resultat eller startoppstilling. Vil se at spillerne har vilje og innsats.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Funker denne, å samle kampene her er helt fint for min del.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Blir nok mye bytter. Tror vel pogba er med i troppen. Men starter kanskje ikke.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ser kampen mot Perth nå, vi har ballen, James er bra. Men vi sliter med å spille oss til sjanser, noe har det vært.

Matic overbeviser fortsatt ikke...Young spiller, og har gjort det greit. Martial sliter synes jeg...Pereira ok.

James blir tatt hardt flere ganger, virker frisk han altså.

Men det er omstendelig, dårlig tempo på ball og lite samtidige bevegelser...Men stinne av trening må bli unnskyldningen. (Pause), får ikke sett 2.omg.
LUHG!

Cola

Fra VG:
"United-leiren fikk ingen optimal oppladning til kampen da Mark Dempsey måtte fraktes til sykehus. Etter kampen bekreftet Solskjær at Dempsey reiser hjem."

Håper at han er snart tilbake, viktig person i støtte-apperatet

Cola

Cola wrote: 13 Jul 2019, 16:04 Fra VG:
"United-leiren fikk ingen optimal oppladning til kampen da Mark Dempsey måtte fraktes til sykehus. Etter kampen bekreftet Solskjær at Dempsey reiser hjem."
Alt stort sett bra, hadde problemer med søvn grunnet tidsforskjellen.
Og var dehydrert.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Håper det går bra med Dempsey, høres bra ut at det går stort sett bra.

Men: Har han vært på fylla? He he he, kunne jo skjedd den beste det!

Over til kampen: Gomes, Greenwood og Garner kom bra fra det, Rashford og. Rojo, Smalling bra. Rojo blir ny stopper inn, er fan av ham. God spiller, men skader hele tiden.

Pogba og Mata friske, AWB og.

A-laget spilte 2 omg, B-team 1 omg...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Tviler på Dempsey har gått på fylla 😊.
Men har visst hatt søvnproblemer.
Sammenligne med pre season i fjor så var dette veldig bra.
Spillerne er stinne av trening, to økter til dagen. Og hadde også en trenings økt før kampen i dag.
Men synes det var mye bra. Spennende med de unge.
Mata og Pogba hadde god link, og jeg er enig i at de var blant de to beste.
Og AWB er ikke lett å komme forbi. Spiderman 😊
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

1. omgangen var et langt gjesp. Dalot var litt frisk på høyrebacken (mye med offensivt og selvfølgelig ivrig etter å vise seg frem).
Ellers skal det bli spennende å se Tuanzebe mot mer kvalifisert motstand.
Jeg er ikke noe glad i Ashley Young, men merker jeg liker han bedre på venstrebacken enn på høyre. Han og Daniel James (friskeste i 1. omgang) fant hverandre fint på venstresiden. Midtbanen ble ikke satt på de store prøvene. Matic spilte vel som han pleier og det samme gjelder Pereira (alltid en av våre beste i pre-season, synes jeg).

Offensivt var det tynt. Både Lingard og Martial hadde vel en god mulighet hver. Chong tror jeg har godt av å dra på et utlån, da jeg synes både Gomes og ikke minst Greenwood ser mer spennende ut.

Etter pause ble det bedre og mye på grunn av Paul Pogba. Som nevnt over ser Gomes og Greenwood veldig spennende ut, spesielt Greenwood bør få regelmessige innhopp kommende sesong. Muligens en kommende juvel.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Gomes var bra. Virker ekstremt lovende
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ja, Gomes var virkelig god første 15 i 2.omg. Da gjorde han nærmest Messi-lignende ting ute på venstrekanten. Og bra til å bryte pasninger og vinne dueller. Det var noen fine kombinasjoner fra alle på MB og i angrepet inimellom.

Greenwood skulle ha scoret, må holde tritt med Brewster i Liverpool, deres nye spiss-talent.
Men unge Greenwood blir en hit tror jeg.

Garner traff godt, bra å se at han var direkte i den situasjonen.
Buchan wrote: 13 Jul 2019, 21:36 Og AWB er ikke lett å komme forbi. Spiderman
Sant, virkelig god defensivt.

Matic blir for treig synes jeg, gir bort ballen også. Blir ikke førstevalg denne sesongen. McT. er bedre.

Young ok med James, absolutt. Men så blir han rundlurt og lager frispark noen ganger også...

Håper å se kombinasjoner mot Leeds i neste tr.kamp. Gomes og Greenwood bør få spille, Chong sliter til tider. men Garner bør få spille mer. Fikk ikke mange minuttene i går. Må jo få sett om han har det som skal til.
Buchan wrote: 13 Jul 2019, 21:36 Tviler på Dempsey har gått på fylla
. Ok, [mention]Buchan[/mention] :D
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ble trening i å spille mot etablert forsvar.
Perth la seg dypt.
Enig i beskrivelsene til dere over her.
Greenwood spesielt, men også Gomes ser lovende ut.
James kan bli en joker med farta si.
Litt enkel kanskje.
SPILLEREN Pogba har United veldig god bruk for.
Spennende hva som skjer.
Selv vingler jeg hit og dit i om jeg vil beholde eller selge PP.
Wan-Bissaka ser ut som en real forsterkning.

Laget er stinne av trening, og det sitter nok godt i muskulaturen.
Laget trenger større fysisk kapasitet.

Så får vi bare håpe grunnspillet setter seg etterhvert.

Leeds på onsdag.
«War of roses» :fire: i Western Australia.
Leeds jobber som bikkjer, så det blir nok en annen type kamp.

Synes ellers det er interessant å lese om destinasjonene United velger seg om sommeren.
Første gang United er i Perth.
Perth betegnes som verdens mest isolerte storby.
2000 km til Adelaide.

Første gang United var på Tour til Australia var sommeren 1967.
Brian Kidd fikk vel sitt gjennombrudd på den turen, og skulle score på et nydelig hodestøt i E-cupfinalen våren etter.
På sin 19 årsdag.

Er det lov å tørre å håpe at Mason Greenwood opplever sitt gjennombrudd nå?
Ja, det er selvsagt lov, forventer det nærmest.

Scorer han vinnermålet i EL finalen i Gdansk neste vår?
Det gjenstår å se.

Leeds peacocks next :bump:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Helt grei kamp, verken mer eller mindre.

James og AWB gjorde et godt førsteinntrykk. Bra å se en klinisk avslutning fra Rashford.

Unggutta:
Noen ganger kan du se på en spiller at han er/blir toppklasse, og jeg synes Greenwood oser klasse allerede. Synd han ikke har fått et mål, men måten han kommer seg til sjanser på er imponerende. Rykk, fart og teknikk. Og bare 17 år - husk det! Der har vi en juvel.
Gomes var livlig og god, men frykter fortsatt at han blir for liten og lett for tøffe oppgjør i PL. Håper jeg tar feil, kvalitetene hans ellers virker veldig lovende.
Chong gjør en del bra, men feilprosenten er for høy. Tror ikke han har nivået inne, i alle fall ikke ennå. Bør lånes ut.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Pink Final wrote: 14 Jul 2019, 11:06 Selv vingler jeg hit og dit i om jeg vil beholde eller selge PP.
Ikke lett, er han ok med å spille 1 år til, så tenker jeg at det får være greit.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De må gjerne gjøre en deal med Real a la Christiano Ronaldo: Bli her ett år til, hold kjeft og vær profesjonell, så lar vi deg gå neste sommer.
Post Reply