[PL] Liverpool - Manchester United (19-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

Pink Final wrote: 20 Apr 2022, 00:00 Enig i det @messilingard - å stille seg bak manageren.
Vet ikke om jeg blir misfortått her?
Når jeg skriver at Glazer’s blander seg inn.
Så er ikke det miskreditt av ten Hag.
Jeg er bare så lei av hvor dårlig denne store klubben driftes og ledes.

Om 3 dager er det 9 år siden United slo Villa 3-0.
Van Persie hattrick og ligagull nummer 20.
Hadde ordnet til selskapeligheter hjemme den kvelden.
Kunne aldri sett for meg at vi er der vi er nå 9 år senere, der vi satt og koste oss med det trettende gullet under sir Alex.
Husker jeg ikke kunne se for meg hvordan United skulle ødelegge kulturen i veggene, vinnermentaliteten samt deres fan base og sterke økonomi.

Vel... 😅 Noe har definitivt skjedd!
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

En klubb i ruiner…kort sagt
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Pink Final wrote:20 Apr 2022, 00:00 Kunne aldri sett for meg at vi havnet der vi er nå, da vi satt og koste oss med det trettende gullet under sir Alex.
Husker jeg var ganske vettskremt da jeg fikk vite at Sir Alex "plutselig" skulle gi seg, men hadde ærlig talt ikke trodd det skulle bli så ille, eller ta så lang tid. Men sett i ettertid, så hadde spillerstallen blitt degradert over tid pga Glazers og at SAF måtte repetere dette mantraet om "no value in the market". Dermed ble det vanskelig å ta over. Siden det har vi rotet rundt noe helt forferdelig, og først nå ser det ut som vi har fattet å ta noen fornuftige avgjørelser. Men jeg hadde virkelig ikke trodd at fallet skulle bli så stort som det har vært. At vi har falt ut av det gode selskap i CL, og ikke er i nærheten av å konkurrere om ligagull. Egentlig fælt å tenke på at det har blitt såpass mange likheter med da Sir Matt ga seg, for Sir Alex sa stadig at klubben skulle klare overgangen bedre enn den gang. Det har vi strengt tatt ikke gjort, selv om vi vertfall ikke har rykket ned enda :P :oops:
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Det jeg heller ikke skjønner er hvor alle skadene kommer fra? Vi spiller en kamp i uka, men har likevel 5 stk + Pogba etter 10 ute med skade. Fred og McTominay er mulig å forstå, Shaw det samme. Pogba har alltid vært en kjeks, Cavani vet jeg ikke hva feiler heller. Han er tydeligvis frisk nok for Uruguay. Angående Varane så er han jo absolutt god når han spiller, problemet er jo at han stort sett er skadet.
post liked by: Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21155

Siden AWB visstnok var den som kom best ut av en sånn ca 1 000 000 backer som gikk gjennom analyseverktøyet de brukte? Merkelig...Det skal sies at jeg hadde trua, fulgte ham en del i Palace, var god i en match mot Liverpool husker jeg...Et Solskjær-kjøp det.
Men det verste er kapteins-valget OGS gjorde...Jeg skriver dette her i tråden siden stort sett alle tråder inneholder Solskjær for tiden...Men der gikk altså 1,3 milliarder i dass på disse to spillerne. Solskjær har noen bra kjøp og noen dårlige, Cardiff-perioden var vel heller dårlig med tanke på kjøpene hans.

de Gea ga opp å redde før Salah skjøt på 2-0. Rashford? Syndebukkene er mange, og søpla i Tampa, Florida driter i det. Klubben er i ruiner som en nevner over her.

Men jeg sier det igjen jeg altså, denne klubben kommer ikke til å vinne en dritt med Maguire som kaptein. Han MÅ selges, med et rimelig stort tap selvfølgelig...Enig med dere som vil starte fra scratch, resette hele dritten...Slipp løs ungdommen, Mejbri med flere...Og hør på RR når det kommer til å hente spillere. ten Hag tar med seg Antony håper jeg (Antony Matheus dos Santos).

Ellers er full boikott det eneste riktige, hvis man ikke går for fengsel som @messilingard nevner...

Men man får ikke med seg fotballfansen på noen boikott, det er jo merkelig, alle hater Glazers, men de fleste fortsetter å betale så de kan ta ut millionene sine årlig. Forstå det den som kan.

Jeg er ikke entusiastisk mtp United før nåværende eiere er kjeppjaga langt vekk. Jeg bryr meg ikke lenger. Synd, men jeg klarer ikke å glede meg over favorittklubben som ble kuppa, og det på en tid med Gill og Ferguson i styringa av klubben. Mange av de største heltene satt rolig å så på dette. Det vil aldri bli tilgitt.

Jeg vil legge til at folk selvfølgelig gjør som de vil. Men om man fortsetter å støtte Glazers, så er det ingen vits i å klage egentlig?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
MektigeTHOR wrote: 19 Apr 2022, 23:29 Hvilken spiller som kaptein ønsker dere neste sesong? 🤔

Btw hørte på Keane i studio etter kampen. Jeez han har rett i det aller meste. 😵
I dagens tropp er det mange bedre valg enn nåværende, men ingen av dem når våre tidligere kapteiner til anklene...

Keane er ofte spot on han, men å høre sannheten er krenkende for mange. Men mannen vet jo hva innsats og United er...
Jeg savner ham fortsatt på banen for United, ingen over, ingen ved siden for min del. Bånn ærlig også. Slaktet seg selv etter dårlige kamper. Tok støyten for andre. En spiller av ypperste klasse.
Last edited by Blodfink on 20 Apr 2022, 01:22, edited 1 time in total.
post liked by: MektigeTHOR, Pangaea, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

100% enig, til og med den tufsen fra Liverpool sier fornuftige ting her, som er ekstremt sjelden.

Må dessverre se videoen direkte på youtube, men det er altså Keane og Sourness etter kampen i dag.
post liked by: Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

Spot on. 👏

Uavhengig av om det blir CL, Europa League, Conference eller ingen Europa spill så MÅ Rangnick, Ten Haag og co få tid.

MASSE TID!!!

Alt må bygges opp på nytt. Mange spillere må selges. United har ikke spillere til spillestilen Rangnick ønsker.

Strengt tatt har de stort sett ikke hatt det under noen manager siden Ferguson ga seg.

United er sin egen gift, giften har trukket helt inn. Nå må det en ufattelig STOR renselsesprosess til for å overleve.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Vet ikke om det ble nevnt her i tråden, men synes Liverpool-supporterne gjorde en flott gest mot Ronaldo i dag, og det bør de få skryt for. Gitt hva som kom fram her inne i etterkant av den tragiske nyheten, så er det sikkert mange fans fra begge lag på tribunen som har vært så uheldige å oppleve det samme som Ronaldo og fruen.

United.no skrev kort om det her, som også var fint gjort, særlig å påpeke at det var Liverpool som kom med ideen.

Deleted User 595

Pangaea wrote: 20 Apr 2022, 01:20 100% enig, til og med den tufsen fra Liverpool sier fornuftige ting her, som er ekstremt sjelden.

Må dessverre se videoen direkte på youtube, men det er altså Keane og Sourness etter kampen i dag.
Graeme Souness er skotsk, og er som regel veldig fornuftig, om man tar av United-brillene 😅 Han har peiling på fotball, og han og Keane er veldig samstemte.

Er en av de få som har snakket sant om Pogba i årevis.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Fascinerende hvordan nesten alle brukerne nå "plutselig" slakter spillere, spillet og strukturen fra a-til å...er du/dere unitedsupporter i det hele tatt? Det var spørsmålet jeg fikk...klubben er per dags dato møkk + 90% av spillerne. Behold Varane, Elanga, Shaw under tvil, Sancho og Rashford...sutregutten Bruno kan gå, og ta resten av lønningseliten med deg på vei ut. Gi er verdig avskjed til Mata og Matic...resten kan gå i skam.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 595

Hvorfor beholde Rashford? Og nå troller jeg ikke. Kanskje vår dårligste spiller i snart 2 år.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28998
Liker mottatt: 19373

100% enig angående kritikk @Vidar Dale Fjeld.
Men ikke alle spillerne du nevner.
Nesten så jeg vurderer pause herfra.
Alle er ræva nå.
Kun Varane slipper unna, men han blir neste.
Vær sikker.
De eneste som slipper unna er et par utvalgte spillere som ofte er skadet eller noen benkeslitere.
Har ‘forsvart’ Lindelöf, de Gea, Fred, Lingard, Jones m.fl.
Men det enkleste hadde selvsagt vært å bare slakte alle.
Være Main Stream.
Beklager - er lut lei.
Hele stallen blir uansett ikke byttet ut.
Dette er det Manchester United vi kommer til å ha i all hovedsak i ett par år til, minst.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Jeg er ikke alltid enig med Keane, men er enig med han og Souness her. Det er et korrekt bilde som tegnes. Man må ha mer talent, flere proffer, mer dedikasjon og ikke minst klubbfølelse. Man skal ha kolleger på banen man vil gå i skyttergravene med. At jeg også savner Keane og Cantona og "gjengen" er helt klart, og enda klarere etter en kamp som dette. Også har Keane rett i at altfor mange ikke bare ønsker å forlate klubben, men mentalt sett allerede har gjort det.

Det Keane og co. derimot ikke adresserer er hvorfor så mange av de som kommer inn blir korrumpert. Hvorfor de som dro i land en andre plass i PL under Solskjær ikke lenger er til å kjenne igjen. Det er i mine øyne de store spørsmålene.
post liked by: Pink Final, Pancho P, MektigeTHOR
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28998
Liker mottatt: 19373

Det er riktig @Canto.
Jeg et bare ikke med på at ALLE spillerne våre er så forferdelig dårlige.
Snart er hele stallen foreslått fjernet her inne.
Det er noe annet som er helt galt
Og dette noe annet kommer til å forfølge oss videre.

Vi hadde noe på gang i 20/21, men alt har gått fullstendig i oppløsning.
Det er noe som plager flere av disse spillerne.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Den 2. plassen blir husket som bedre enn den var. Vi spilte 11 uavgjort den sesongen og slapp inn 44 mål. Endte langt bak City.

Vi sleit med lekkasjer, sur stemning, talløse "We go again"-intervjuer, og klarte ikke bryte ned motstanderne.

At vi endte på 2. plass er først og fremst på grunn av et Liverpool i kollaps, og sinnsyke enkeltprestasjoner. Den andreplassen er ikke representativ for at vi var bedre under Solskjær.

Vi hadde ikke noe på gang under Solskjær. Det var helt krise, avbrutt med perioder der vi vant en del takket være Bruno. Og det hele kulminerte i årets sesong.
post liked by: Blodfink
Post Reply