Ryktetråd 2019

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Pink Final wrote: 02 Jul 2019, 21:23 men Woodward satte seg visstnok på bakbeina.
Ikke umulig at gjøken gjorde det, men virker som han spiller ball med OGS nå. Håper.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Det som hadde blitt veldig deilig hvis vi hadde kjøpt han er at han er såpass god til å slå pasninger. Så istedenfor de midtstopperene vi har nå som ikke klarer å slå en pasning lenger enn 5 meter og bruker så lang tid til å spille ut bakfra, så kan maguire bare slå den over første ledd eller til og med i bakrom til spissene. Så angrepsspill vil gå fortere og vi vil ha flere spillere som kan være litt kreative.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vidar Dale Fjeld wrote: 02 Jul 2019, 16:49 Hvor mange uprøvde spillere på øverste nivå(PL) skal vi handle inn? Herrera er borte og Pogba er Pogba, og per nå er det ingen som umiddelbart styrker laget på vei. Dette sprer usikkerhet hos meg. Hent et anker og midtstopper av kvalitet sier nå jeg...om ikke kan det bli frustrerende måneder fremover.
Vi trenger definitivt minst 1 spiller til som forsterker førsteelleveren, men gjerne flere. Wan-Bissaka er utvilsomt en forsterkning på backen. Vi har hatt store problemer på høyrebacken i flere sesonger nå.

Jeg er positiv til Maguire, men spørs hvor mye penger klubben er villig til å by. Helt utrolig om han ender opp i City.. han også.

Jeg håper også vi henter noen som kan spille sentralt på midtbanen. Longstaff er sikkert spennende, men vi trenger noen som kan komme inn og gjøre en god jobb fra første stund. Når det er sagt så har jeg ikke gitt opp Nemanja Matic. Han fyller 31 år i august, noe som betyr at han fortsatt bør ha et par gode år igjen. Men vi har fortsatt mistet Herrera.. og derfor trenger vi forsterkninger. Vi vet at Fred kan levere varene, men hittil har han vært alt for ustabil.. og jeg vet ikke hvor bra en midtbane bestående av Fred, Matic og Pogba passer sammen.
McTominay er spennende, så vi får krysse fingrene for at han fortsetter å ta steg denne sesongen.

Offensivt er det ikke fullstendig krise, men når Lukaku forsvinner så er vi avhengige av Lingard, Rashford og Martial.. og alle disse varierer voldsomt i prestasjonene. Mata gjør som regel en god jobb når han spiller. Angående Daniel James så er jeg usikker på hvordan rollen hans blir de første månedene i klubben, men tror det først og fremst kommer til å dreie seg om innhopp.

Vidar Dale Fjeld

Maguire er en stor oppgradering for vårt forsvar, og han har evnen til å skape ubalanse hos motstander da han er offensiv i tankegangen og ofte går på løp med ball. Her er han overlegent best av de vi er linket til der. Og mannen flytter seg hurtigere en det kan se ut som. Han har autoritet, og bare det er med på å skape ro i de bakre rekker. Det har det ikke vært siden Rio og Vidic var til stede. Vi MÅ ha trygghet der bak...det frigir energi og letter arbeidet til de offensive spillerne våre, da de kan gjøre det de er best på, å være offensiv. Det er bare til å kjøpe.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Interessant å følge med på ryktene i disse dager, ser at Leicester krever blodpris for Maguire. Mens de andre klubbene ønsker å få våre spillere på billigsalg. Real fks ønsker å kjøpe Pogba, med å slenge inn Bale. LOL! Sier nå jeg. Inter ønsker å få Lukaku til halvpris nesten, og vi alle husker hvor vriene de var når vi ønsket å hente Perisic. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, når andre krever blodpris bare fordi det er Manchester United som legger inn bud så bør vi også gjøre det samme. Skal folk ha våre spillere, så er det enkelt. Splach the cash! Særlig for spillere som Lukaku og Pogba.

Bare snu om scenarioet, tenk at Lukaku var i Inter og Pogba var i Real eller noe hvor vi skulle kjøpe. Hvor mye tror du ikke Inter eller Real hadde krevd da fra oss?

Skal Solskjær hente inn en del forsterkninger så er vi avhengige av å få inn penger. For når vi driver å skal forhandle krever klubbene store summer fra oss også. Leicester krever 90 mill for Maguire, hvorfor skal ikke vi kunne få inn en god sum for Pogba eller Lukaku da? I det minste ikke tilby oss en Bale som snart er 30 og har slitt med skader. Tilby oss heller Isco, så snakker vi.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Maguire til 70 mio + er alt i verden for dyrt. Han er god, men han er ikke meget bedre end det United har.

Og det største problem i Uniteds forsvar er højre back. Siden Gary Neville var god nok (ca. 10 år siden) har United været dårlige på positionen, og i sidste sæson var det særdeles dårligt. I sidste sæson var United muligvis det hold, der var dårligst både offensivt og defensivt på højre back. Derfor er et køb af AWB en voldsomt stor opgradering.

Men det er ikke nok. United skal helst købe fire-fem spillere til startopstillingen. Og gerne en eller to til midterforsvaret. Men når man kan få Alderweireld til 25 mio. så er det himmelråbende dumt at købe Maguire til 70 mio +. Og jeg Diop for 40 mio £ er også en bedre handel imo.

Og ifølge rygtene begynder det at blive spændende med to af Fernandes, Langstaff eller muligvisi Tielemans. Så må rygterne om Maguire gerne dø, mens rygter om Alderweireld gerne må komme fra mere og mere pålidelige kilder.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Altså valencia for 1.5 - 2 år siden var etter min mening kanskje verdens beste HB. Har ikke vært like god etterpå eller før. Rafael hadde også noen veldig gode sesonger, men slet i noen enkelt kamper. Så syntes det er å overdrive at den posisjonen ikke har vært bra siden gary.
Vi har detsverre måtte bruke young, smalling, oshea, darmian, love og Jones på HB i en stund.
Syntes VB har vært minst like så vanskelig å fylle. Der har vi spilt büttner, borthwick-Jackson, riley og young. Pluss en shaw som har slitet med skade en stund.
Tror nå at de begge posisjonene er fylt bra nå og at de holder i noen år.
Kan vi får diop, koulbaily, romagnoli eller jimenez får en billigere penge så burde vi det, men er maguire den eneste muligheten eller den Solskjær mest vil ha av alle så er det bare å punge ut det Leicester vil ha. Det er såpass viktig å fylle den plassen nå.

Ronaldo Rocket
Posts: 6
Joined: 03 Jul 2019, 22:30

Jeg tror ikke De Ligt er gitt opp enda. Di Marzio har begynt å backtracke nå og slik det ser ut sliter Juve med å finansiere kjøpet. De har tilbudt 55 mill + 10 mill add ons. En ganske latterlig sum for en spiller som anses som en av de største stoppertalentene på lenge. Vet ikke om noen andre her følger muppet trøden på reddit, men er spesielt en ITK som har truffet meget bra på andre ting han har meldt, blant annet Wan Bissaka, Rashford kontrakt og nå De Gea kontrakt, som melder at vi fortsatt er med om De ligt og kommer til å stille ulitmatum om svar i løpet av tirsdag 9.juli ellers vil tilbudet trekkes. Samtidig er Juve avhengig av å få solgt for å kunne finansiere og nå begynner også å komme sterke rykter om at de er ute etter Icardi, tvilsomt at de har råd til begge to. Pogba er det også for øvrig bare å glemme for Juve. Så hvem vet, kanskje det blir noen gode nyheter på oss. Men dette er noe som bør tas med stor klype salt! ;P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ronaldo Rocket wrote: 04 Jul 2019, 00:46 Jeg tror ikke De Ligt er gitt opp enda. Di Marzio har begynt å backtracke nå og slik det ser ut sliter Juve med å finansiere kjøpet. De har tilbudt 55 mill + 10 mill add ons. En ganske latterlig sum for en spiller som anses som en av de største stoppertalentene på lenge.
Har lest det samme og ser på dette som meget spennende nyheter. Det at De Ligt fortsatt er Ajax-spiller må jo bety at det i hvertfall er NOE hold i dette. Jeg regner med vi punger ut det Ajax krever og at vi har det beste kontraktstilbudet liggende, bortsett fra den utkjøpsklausulen som De Ligt ryktes å ønske/kreve, men den kan han selvfølgelig bare glemme hos oss.

Anyways.. det er lenge til tirsdag, men håper vi får et svar angående fremtiden hans senest tirsdag. Det at Juventus sliter så økonomisk tyder jo også på at Pogba spiller for oss kommende sesong. De har ikke råd til De Ligt, Iccardi OG Pogba..
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

De Ligt skal ha en klausul i kontrakten at han kan selges om 1 år for 150 mill, er vel derfor ikke MU er inntresert, har jeg lest en plass.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

pixma wrote: 04 Jul 2019, 06:35 De Ligt skal ha en klausul i kontrakten at han kan selges om 1 år for 150 mill, er vel derfor ikke MU er inntresert, har jeg lest en plass.
Vi er jo interesserte og har et bud inne - et bud som står til tirsdag 9. juli er ryktene.. men denne klausulen De Ligt har et ønske om, den får han ikke hos oss, men hos Juve.. og det er derfor sistnevnte ryktes å være i førersetet.

Det kommer forresten til å gjøre SVÆRT vondt hvis Liverpool plutselig stikker av med fyren, for per dags dato blir han vel mest linket til oss og Juve.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det som er negativt ved De Ligt til United, er Mino Raiola. Får vi muligens en ny Pogba saga om et par år, når ting ikke går som forventet.

Ronaldo Rocket
Posts: 6
Joined: 03 Jul 2019, 22:30

pixma wrote: 04 Jul 2019, 06:35 De Ligt skal ha en klausul i kontrakten at han kan selges om 1 år for 150 mill, er vel derfor ikke MU er inntresert, har jeg lest en plass.
Vet det har vært mye snakk om dette , syns det virker merkelig. Klausuler er jo ikke tillatt i England, så med dette ville han dermed utelukket en overgang til England. VDS har jo tidligere hevdet at De Ligt vil de England eller Spania. Er heller ikke meg i mot å tjene opp mot 70-80 mill i løpet av et år om det så er tilfelle, heller De Ligt der ett år enn kamikasestopperne som er der nå. Blir uansett spennende, men tror han ender opp hos Juve.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Mats98 wrote: 02 Jul 2019, 21:07 Hvis vi henter maguire så hadde det vært kjempe gøy hvis han hadde blitt verdensklasse, men de kampene jeg har sett han så har han ikke overbevist meg detsverre.
Jeg har fått troa på`n Maguire i grunn. Har jo spilt godt i 2 år på klubb/landslag egentlig? Han får kritikk for 18/19-spillet sitt, jeg har ikke sett nok til å bedømme ham.

Men det jeg har sett, har jo vært brukbart. Han er flink med ballen, leser og skjermer godt, rolig, gode pasninger gjennom ledd, går forbi ledd selv som [mention]Pink Final[/mention] nevner.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Klausuler er vel lov i England,United har jo et ekstra år i kontraktene, som de utløser innimellom, kaller det opsjon på 1 ekstra år. Om ikke så går det nok i en hemmelig avtale. Det er nok helt vanlig.
LUHG!
Post Reply