Brukeren er utestengt

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Moderatorteamet har nå utestengt Otac permanent. Dette skjer på grunn av flere hendelser hvor brukeren har gått til personangrep, startet konflikter og generelt dårlig oppførsel. I tillegg har det til tider vært en svært krass tone mot moderatorer og andre brukere. Vi ser heller ingen forbedring etter tidligere advarsler. Otac har vært utestengt to ganger tidligere for de samme bruddene.

Som nevnt før så drives dette forumet på frivillig basis, vi har ikke tid eller mulighet til å få med oss alt. Det beste er derfor å rapportere innlegg man mener er over streken, og heller bruke "ignorer" funksjonen dersom det er brukere man ikke ønsker å lese innleggene til. Det aller beste er selvsagt å følge regelen om å ta ballen i stedet for mannen.

- Moderatorteamet
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pangaea, Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Synes det er en fornuftig løsning.
Jeg har hatt han på ignorelista mi i lengre tid nå, men noen ganger da jeg ikke logger meg inn, så ser jeg hva vedkommende har skrevet. Og det er vel ingen tvil for meg om at han ønsker å provosere med kommentarene sine.
Godt jobbet av moderatorteamet!!
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Vanskelig å si noe annet enn at dette virker fornuftig. Har hatt ham på ignorer en stund nå, så vet ikke hva som brakte ham over kanten. Men det er jo ikke et spesielt sunt tegn når flere av oss tydeligvis hadde ham på ignorerlista.
post liked by: Belfastboy

Deleted User 430

Støtter den avgjørelsen da dere mods. gjør en god, frivillig, jobb med å holde oss i tøylene her og har forumets beste i fokus, men trenger man å annonsere det for en enkelt bruker? Ser ikke helt poenget med å lage en "wall of shame" da provokatører/troll faktisk trigges av/nyter den oppmerksomheten, men det er nå meg..
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

@Steinar Stenseth
Hensikten er ikke å lage noe Wall of Shame. Det er mange som har sett seg lei og det har sånn sett vært noen klager på brukeren. Men som hovedregel så vil vi ikke annonsere hvem vi gir advarsler til eller utestenger. Unntaket blir i situasjoner som denne hvor brukeren har vært her en stund og har hatt relativt mange innlegg. Da blir det naturlig å gi denne informasjonen til alle.
post liked by: Pangaea, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ser den, @messilingard, og tviler ikke på at det er gjennomtenkt. Sikkert bare jeg som er i overkant stor fan av å bare la sånne ting forbigå i full stillhet i situasjoner som dette. "Ikke nevnt, fort glemt" tenker jeg på internett :D
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Forstår at det var passende å nevne det denne gangen, siden han har vært en så aktiv bruker her i lang tid. Sikkert noen som hadde lurt på hva som skjedde hvis det plutselig ble helt stilt.

For å ta et veldig annet eksempel, så hender det at moderatorer på forum nevner det når sentrale bidragsytere har gått bort.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Til info:

En bruker ble i kveld utestengt på permanent basis for å a) begå gjentatte regelbrudd og b) ikke respektere moderator når vedkommende fikk gjentatte beskjeder om å endre atferd.

Link til lover og regler tråden
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply