Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Dean Bradley Henderson
12. mars 1997
Høyde: 188cm (wikipedia)

Image

Vært på utlån til flere klubber de siste årene: Stockport, Grimsby og Shrewsbury - før han i 2018 gikk på utlån til Sheffield United og rykket opp fra Championship til Premier League. Trives visst nok veldig i Sheffield United, men heldigvis er han vår eiendom.

Jeg er ikke for å kaste David de Gea på dør, men hvis det tikker inn et bra bud i sommer så er det ikke meg imot at de Gea forlater oss til fordel for varmere strøk og at Dean Henderson blir førstekeeperen vår. Fyren er jo helt enorm og etter min mening mye bedre enn Pickford.

Jeg kan derfor ikke skjønne annet enn at Henderson vokter buret for England i EM til sommeren..
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hadde vært kjempegøy om han kunne blitt vår førstekeeper på sikt. Kanskje la Romero gå i sommer og heller la han og De-Gea knive om førstekeeperplassen?

Sånn generelt er jeg litt skeptisk til engelske keepere, de har ofte en tendens til å gjøre tabber alle og en av de. Da tenker jeg på Foster, Hart, Heaton, Butland, Green, David James, Fraser Forster, Jack Butland sikkert flere. Men ingen av de som helt har levd opp til forventninger. Derfor vil jeg heller vente å se. Vil heller se om han klarer å knive med De-Gea om hvem som skal stå fast. Måtte den beste vinne.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Har veldig trua på ham. Eneste som har brent seg fast litt er den fryktelige tabben mot Liverpool i årets sesong. Der kunne sesongen snudd litt for Liverpool kanskje, hehe.

Tenker han blir å finne på Old Trafford før eller siden, men han gidder ikke det Romero gidder.

De Gea må legge opp eller selges før Henderson er gira på MUFC tror jeg.

Får låne ham ut i 5-6 år til da :hah:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Redder noen straffer innimellom au den unge briten, der er DDG rett og slett svak.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16726

Siterer @Ryder fra Hva bør gjøres ? tråden.
Henderson - For god til benk, ikke god nok til å danke ut DDG. Visstnok mannen bak lekkede lagoppstillinger?
Har lest det samme.
Ikke bekreftet selvsagt, bare et rykte.

Må si jeg aldri helt skjønte hypen rundt ham.
Stor i kjeften, hvilket for noen er synonymt med sterk psyke.
Jeg mener han viser svak psyke, når bl.a ryktet sier han stormer ut av treningen før Villa matchen.
Har hele veien ment at de Gea er en bedre keeper.
Ikke bare på strek, men også som balldistrubutør.
Bedre i fotarbeidet rett og slett.
Ruser heller ikke sånn på som Deano gjør.

Henderson har bedre all round egenskaper, mest fordi han er offensiv i feltet.

Karen er snart 25 år.
De Gea er ‘bare’ 31 år.
Cash gjerne inn på Henderson for min del når vi har en bedre keeper i klubben som bare er få år eldre.
post liked by: Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg var positiv til Henderson vs De Gea i fjor - fordi De Geas form hadde falt utfor stupet og han så ut som en skjelvende skygge av seg selv. Da mente jeg det var bedre med en up and coming keeper med ambisjoner og potensial.

Men DDG har jobbet forbilledlig, snudd trenden og er nå førstevalg med ekstremt klar margin. Sier i utgangspunktet ikke nei til en reservekeeper som potensielt er blant PLs 10 beste keepere - men det er en luksus vi neppe kan ta oss råd til. Skjønner godt at han har ambisjoner, så da er det bedre å la ham gå enn at han skal være her og lage bråk. Heaton er ikke like god, men han er god nok til å spille 5-6 kamper i året uten at det går galt med oss.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2

Deleted User 430

Pink Final wrote:17 Jan 2022, 10:08 Må si jeg aldri helt skjønte hypen rundt ham
Slenger meg på denne. God keeper, for all del, men tipper ca 90% av hypen er fordi han er egenutviklet. Litt overdrevet, selvsagt, men da selv svake baklengs som mot Milan og Liverpool forrige sesong ble forsvart i alle retninger så koblet jeg ut.

Hvis det viser seg å stemme at han er talerøret til journalister er det bare å takke for "ingenting". Da kan han storme av treningsfeltet så mye han vil for min del..
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg var absolutt med på hypen, men etter at Henderson slapp inn tabbemål på U-landslaget var det vel, og også for United, begynte jeg å tvile litt. Men fyren har høy "rent bur"- prosent for United. Ikke så mange kamper selvfølgelig. Jeg trodde helt klart DdG var ferdig ei stund. Og jeg dro inn at han ville til Real M, tjener 375 000 pund i uka og spilte svakt i en meget lang periode, både på klubb og landslag. Den formen han er tilbake i nå er imponerende.

Henderson er ikke i nærheten av å få spilletid. Håper han får dra, er jo interessant å se om han lykkes, og tar landslagsplassen for England.
post liked by: Cola2, Pink Final
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:18 Jan 2022, 23:17 Men fyren har høy "rent bur"- prosent for United
Roy Carroll har enda råere statisk, på flere kamper, men det sa liksom ikke så veldig mye om kvaliteten på keeperen🙂

Han er, som sagt, en god keeper og har gjort det godt for både Sheff. Utd og oss, men likevel ikke godt nok, i mine øyne, til den hypen.

Setter det på kontoen for en klubb i motgang og oss supporteres desperasjon etter lyspunkt. Da blir det meste kraftig overdrevet, både positivt og negativt..


Edit; endret skrivefeil
post liked by: Cola2, Pink Final

Deleted User 595

Limer inn denne relevante posten fra en matchtråd:
Pink Final wrote: 12 Mar 2022, 14:49 De Gea ute, dessverre.
Kan ble en lengre rekke på Deano.
25 åringen er hypet, håper han leverer i nærheten av hypen.
Med all respekt - og jeg har mye respekt for deg - du gjentar denne frasen om at Deano er oppskrytt til det kjedsommelige. Både her inne, og på united.no.

Han er faktisk virkelig så god som folk skal ha det til. Om man fulgte hans tre sesonger i Sheffield United, ville man fått dette bekreftet. Jeg så samtlige kamper han spilte første året i PL, samt de fleste tilgjengelige kampene i Championship året før.

Det virker som at det eneste folk husker er tabben mot Liverpool. Forståelig nok, det kunne vel ikke vært en verre kamp å gjøre en feil i.

Et ankepunkt ved Deano, som er lettere å kjøpe, er om han har mentaliteten til å lykkes i en storklubb. Det gjenstår å se, men er høyst trolig.

Hva gjelder de Gea, er han, sammen med andre spillere som Rashford, som en hellig ku å regne. Som tidligere keeper og keepertrener på et greit nivå selv, er det ikke vanskelig å både bruke relevant statistikk og "øyemål", for så å sette de to opp mot hverandre.

Reaksjon og rekkevidde:
De Gea er nærmest i en klasse for seg selv her. Det er få keepere som kan måle seg i verden. Donnarumma har vist lignende takter de siste to sesongene, men det er fortsatt hinsides hvor god rekkevidde de Gea har. Det ser ut som han tidvis trosser tyngdekraften.

Henderson er svært god på begge, spesielt reaksjon. Han har ikke på nært like god rekkevidde som de Gea, dog det er ikke Barthez-nivå heller. Jevnt over svært god, altså i toppsjiktet i PL.

Posisjonering
De Gea er en passiv og defensiv keeper. Dette er egenskaper som ofte gir han merkelapper som "gammeldags". Det stemmer også, jamført med statistikk, og observasjon. Han står helst så lavt i banen som mulig, hvilket betyr at midtstopperne våre er nødt til å kompensere det store mellomrommet ved å selv stå lavere. Dette skaper en "kjedereaksjon", der mellomrommet til neste ledd - midtbanen - blir alt for stort. Dette er og en av hovedproblemene i vår generelle struktur, og det starter hos bakerste mann.

Han posisjonerer seg og passivt ved innlegg, samt i 1v1. Kommer tilbake til 1v1.

1v1
Tross gjengs oppfatning, et av de Geas svakeste punkt. Han posisjonerer og beveger seg utrolig likt en ishockey-keeper når han er alene med en spiss. Avventer alltid og går som regel ned i halvt knestående, med hendene hengende ned langs siden. Det har resultert i et drøss av mål, der spissen svært enkelt bare har rullet ballen sakte forbi de Gea, siden målet er enormt bak en keeper som ikke går ut, og ned mot ball og fot. Det som er positivt, er evnen til å ikke selge seg. Han står lenge, og det er av og til nok til å fremtvinge en svak avslutning.

Keepere som svært sjeldent slipper inn 1v1, er aggressive keepere som Allison, Henderson, og Ederson. De søker ball og fot, og er ikke redd for å få seg en solid trøkk i en duell. Men, det fordrer og at man ikke selger seg, naturligvis.

Feltarbeid
Her er det ikke mye å si, som ikke enhver allerede vet. De Gea er den keeperen i PL som har gått minst ut og fanget baller utenfor 5-meteren. Det gjelder samtlige år siden han kom til klubben.
Men, han har faktisk blitt et lite hakk bedre her. Det er allikevel ikke nok. Det er svært mange mål United har sluppet inn, som lett kunne vært avverget ved en offensiv keeper. Spesielt i de to foregående sesongene var dette tallet absurd høyt.

Henderson er veldig god i feltet. Ikke på nivå med van der Sar, men absolutt i toppen av PL. Han har en del å jobbe med når det gjelder boksinger. Alle vil kun huske hans ene feil i fjorårssesongen, der han feilberegnet et innlegg og bommet fullstendig. Den var stygg, men en "outlier" for hans jevne nivå.

Fotarbeid/pasningsspill
Her er det ingen konkurranse. MEN, de Gea har tatt et relativt stort steg i år, og forbedret denne delen av spillet.

De Gea er generelt en av de svakeste pasningsspillerne blant målvakter i PL. Det enkle er å påpeke de to-tre sleivsparkene han fortsatt gjør på ballen i nesten hver kamp, spesielt på langpasninger der ballen ikke letter nok fra bakken, og blir brutt før midtbanen.

Det som ikke er like lett å se, er hvordan hans evner, eller mangel på sådan - påvirker hele lagets oppbygning, struktur og muligheter. Et lag som Liverpool, Bayern München, eller City, spiller effektivt med 5 forsvarsspillere. De har en ekstra spiller de aktivt kan bruke og spille til, for å bryte gjennom motstanders pressledd, til enhver tid. Dette er ikke bare på grunn av pasningsfot, eller ballkontroll, men og posisjonering. Her er de Gea direkte svak, sammenlignet med de fleste andre keepere i PL. Dette er et problem vi og har på høyresiden, og på midten, med Wan Bissaka og Fred. Med de 3 på banen samtidig, er det mye som skal klaffe om vi skal spille rask fotball ut i fra bakre ledd, gjennom midten, og på høyresiden. Dette har og Eide vært gjennom flere ganger i sine analyser og i podcaster.

Henderson er svært god her. Det er en av hans store styrker. Han liker å ha ballen i beina, og har en naturlig ro. Dette er kanskje ikke rart, da han egentlig var utespiller (spiss) før han valgte å bli keeper. Igjen, de fleste vil trekke fram en tabbe han hadde i fjor. Den var stygg, men ikke representativ for hans nivå.

Angående tabber: Det er sjeldent lurt å bruke disse som måleverktøy. Allison gjør 2-3 grove tabber hver sesong. Han er desidert PLs beste målvakt. Schmeichel gjorde ofte flere enn 3 tabber hver sesong. Han er blant tidenes beste målvakter. De Gea sin tabbekvote er slik jeg ser det ikke gjenstand for kritikk. Selv om han ikke er god nok på mange parametre, har han allikevel nesten alltid vært stabil, med få positive eller negative avvik. Unntaket er de to sesongene etter forrige VM i 2018. Da hadde han unormalt mange tabber, og det ble for første gang snakk om hans manglende kvaliteter.

Anyway, dette ble nesten like langt som dine fantastiske innlegg på united.no. Håper det ble halvparten så informativt.

Håper folk forstår at dette ikke er et angrep på de Gea. Her går jeg grundig gjennom både styrker og svakheter. De Geas styrker veier ikke opp for hans svakheter. Selv om hans ene styrke er helt enorm, er hans andre svakheter såpass omfattende, at det utvilsomt bidrar til at laget er svakere, og slipper til langt flere sjanser enn nødvendig. Samtidig hever han en av de høyeste lønningene i hele PL blant samtlige spillere :- ikke bare blant keepere. Det er ikke bærekraftig, verken sportslig eller økonomisk.

Helt greit å være uenig i alt jeg skriver og. Mange har en forkjærlighet til enkelte spillere som gjør de blir frustrert når de kritiseres. Selv mener jeg det er helt innafor å kritisere, eller rose, hvem som helst. Så lenge det er fortjent, og saklig.
Pink Final wrote: 12 Mar 2022, 16:34 Velkommen hit @GBailey.
Og takk det samme på United.no - om du er den jeg tror du er.
Gir deg stort sett alltid tomler der, den ene tingen vi er uenige om er keeperne.
De 4+ månedene jeg ikke orket skrive der inne, skrev du flere ganger hva jeg tenkte.
Både om Fred og om flere øvrige spillere.

Men, om du er samme person, ser jeg du har endret/justert to meninger.
Nemlig at de Gea står lenge oppreist, samt at de Gea har lengre rekkevidde enn Henderson.
Men, kan være du ikke er samme person jeg tenker på 🤔

Ellers er jeg stort sett enig i hva du skriver om de Gea, både av styrker og mangler.
Det er Deano jeg er mer usikker på.
Synes han til tider prøver for hardt.
I fjor var han ute å kolliderte med egen spiller flere ganger da han rykket ut i feltet.
Er det bedre enn å ikke rykke ut?
Den ene tabben der han begynte å drible mot Sheff Utd og det ble baklengs synes jeg vitnet om en spiller med markeringsbehov.
Men ok, én slik feil kan skje.
Da han begynte å drible som bakerste mann igjen senere på vinteren, og klarte å redde seg ved å slå til innkast begynte jeg å sette spørsmål ved mentaliteten til denne spilleren.
Har han så stort behov for å vise seg fram, at det må gå på bekostning av laget?

Men vi må håpe han gjør det bra i kveld.
Det er artig at United får fram egne produkter.
Og jeg fulgte ham da han var på utlån i Shrewsbury, der han ble en fan favoritt.
Fulgte ham også i Sheff United.
En klubb som spilte på en helt annen måte enn Man United gjør.

Skal være så ærlig at jeg nok har latt meg farge litt av at han er så cocky, og det uten å ha bevist all verden.
Kunne droppet den siste linja her, men tror vi alle innerst inne har våre sympatier og antipatier om vi innrømmer eller ei.
😊
@Pink Final

Takk for varm velkomst :)

Jeg er ikke den samme som har kommentert på united.no. Har aldri skrevet innlegg der, men leser daglig.

Angående Deano og mentalitet; Jeg er enig. Touchet innom det i starten av innlegget mitt. Er det noe som taler mot Henderson, er det hans relative uerfarenhet/umodenhet. Dette kan og forståes på en måte som gir mening om man selv har spilt fotball og spesielt vært målvakt.

Henderson spilte veldig bra for oss når han fikk den første rekka for oss i PL, da de Gea hadde "pappaperm". Usikkerheten vokste i større grad da de Gea var tilbake, og det igjen var kamp om plassen. De som har fulgt Deano vet at det er ingenting han vil mer enn to ting -- spille for United og England. Han er virkelig dedikert, noe som kulminerte at han dessverre holdt kjeft om en ganske alvorlig hofteskade for å unngå miste plassen i Englands EM-tropp. Han har gått gradene på utlån, helt fra League Two, opp til Premier League, i all den tid med kun United/England for øyet. Så fikk han endelig sjansen, noe som var mer enn vel fortjent. Da er det forståelig at nervene er i høyspenn, og da spesielt når man vet at hver feil vil sannsynligvis bidra til at plassen er tapt. De beste keeperne spiller som regel uten dette presset, spesielt når de bikker 30. De får lov å gjøre feil, og vet at de er trygg, så lenge de er jevnt over stabil gjennom sesongen.

Husker når de Gea kom til United. Han viste akkurat de samme tegnene på typisk mental umodenhet som er helt vanlig hos yngre målvakter. SAF red stormen ut med han, og det tok tre sesonger med ustabilitet og ujevne prestasjoner, før han ble den keeperen vi kjenner i dag. De Gea fikk -- som tidligere nevnt -- en ny slik mental formsvikt etter VM 2018.

Schmeichel hadde og slike perioder, dog de varte som regel i kun et par måneder.

Den eneste målvakten vi har hatt i nyere tid som har vært god så og si hele tiden er van der Sar. Han var mentalt sterkt som få.
Man kan og lett argumentere for at Romero er i samme kategori, men antall kamper er for tynt for en solid sammenligning.

Gøy at du fulgte han i Shrewsbury. Der var han bunnsolid, og var sjef i forsvaret. Mange vil undervurdere prestasjonen der, men å være målvakt nedover i ligasystemet er svært krevende. Man har svært lite beskyttelse fra dommere, det er ekstremt fysisk - spesielt i England. Og glem VAR, som tar eventuelle albuer og sleivspark i dueller. Vil man bli en god keeper der, må man være knallhard, inn til marg og bein.

Henderson fortjener å la tvilen komme han til gode. Han har vist at han har samme nivå som Allison gjennom en hel PL-sesong på 36 kamper. Må trekke fra de to kampene mot United som han ikke var spilleberettiget for. Debutsesongen i PL var intet mindre enn fenomenal. Kun Allison som var i nærheten. Folk har glemt at Sheffield United knivet om topp 4 og CL-plass helt til etter nyttår den sesongen. Året etter rykket de ned. Han figurerte som en kaptein i praksis for SU, og dirigerte alt bakfra, og det i en alder fra 21-23 år. Det er sinnssvakt sterkt for en så ung målvakt.

Nå har jeg ikke gått gjennom opprykkssesongen i Championship, da du selv så kampene der. Men det var like sterkt som debutsesongen i PL. Han ble en kulthelt på Bramall Lane, fordi han var enormt god.

At han nå sliter benken er i så måte en skam. Romero fikk dårlig behandling for god og tro tjeneste, og dette er verre. Det kan sidestilles med at Rashford aldri skulle fått skikkelig mulighet til å bryte seg inn i troppen, på bekostning av en veteran. Det ville ikke mange sett på med like snille øyne. Henderson er et akademiprodukt vi burde være stolt av, men han behandles av mange fans som en outsider som våger å utfordre en målvakt som er garantert startplass, uansett hvor manglende ferdighetsspekteret, form og prestasjoner er.

Samtidig roper man om at spillere som Mejbri få muligheten snart. Det er en enorm logisk brist her, felt av følelser og som du sier -- antipatier.
Last edited by Deleted User 595 on 12 Mar 2022, 21:53, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink, messilingard
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Strålende og grundig innlegg! Jeg er av de som mener DDG er den beste keeperen vi har, og var litt tvilende til at Henderson skulle utkonkurrere ham. Men det handler mer om kvaliteten til DDG enn mangelen på kvalitet hos Henderson. Han er en meget god keeper og egentlig altfor god til å sitte på benken. Samtidig er keeperplassen litt spesiell, og det er ikke nødvendig fordelaktig med rotasjon, verken for spilleren selv eller forsvaret foran. Men klart, jeg forstår at Henderson er frustrert og ønsker å spille. Det er bare litt synd for hans del at vi har en av verdens beste keepere i DDG. Jeg er sådan ikke helt enig i din kritikk av DDG, selv om det er gode poenger.

Dessverre går det vel slik at Henderson forlater klubben til sommeren. Synd for oss, og det hadde vært utrolig morro med et akademiprodukt i mål også, men spesielt for hans egen del så er det nok best å komme seg videre og heller spille fast et annet sted. Ser ikke ut som DDG er på hell enda akkurat, og Henderson har ikke tid til å vente 3 år til eller hvor lenge det tar før han får en reell mulighet til å kapre "nummer én".
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Takk, Pangaea!

Det er jo noe subjektivt i det å vurdere ferdigheter, så da er det greit å være uenig og. Det er synd at han mest sannsynlig forsvinner, men da er det og bra at DDG er inne i sin mest stabile sesong hittil.

Det burde jeg nevnt. DDG har hatt noen vanvittige "topper" i tidligere sesonger, med redninger ut av en annen verden. Men i og med at redninger kun er en brøkdel av hva en keeper skal gjøre, er det ingen tvil i mine øyne at han er bedre nå enn da. Redningene er der fortsatt, og de er gode. Men han har forbedret seg noe - om enn hvor mye - på øvrige felt.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16726

Først av alt @GBailey - kult brukernavn.
Gary Bailey var en favoritt hos meg, og jeg holder ham som vår fjerde beste keeper i min tid.
Bak de Gea, Schmeichel og van der Sar listet opp i alfabetisk rekkefølge.
Dernest, takk for faglig, saklig og lange innlegg 😊👍

Ok, du minnet veldig om en bruker inne på United.no jeg har diskutert litt med om keeperne våre.

Ser mesteparten av det du skriver om keeperne handler om David de Gea.
Men noen få ord til Dean Henderson.
Han hadde to ikke tre utlåns sesonger i Sheff United.
Det regner jeg bare er en trykkleif fra deg.
Gøy at du så alle matchene hans i 19/20 og mange I 18/19.
Jeg gjorde ikke det, så enkelt matcher innimellom.
Jeg så heller ingen matcher da han var i Shrewsbury i 17/18.
Best å være ærlig på det - du har trolig mer kjennskap til ham i match enn jeg.

Jeg liker imidlertid å lese, også på andre klubbers nettsider og fan forum.
I Shrewsbury ble han populær, også fordi han turnet i tverrligger og slike ting underveis i matchene.
Den sesongen han var på lån i Stockport County (15/16).
Det var parallelt med første sesongen til forrige Unitedforumet, og der laget jeg en tråd om Stockport County.
Ble så imponert over at de snittet 3,500 midt på tabellen i Conference North (6 divisjon).
Det var Hatters legende Jim Gannon som ga Deano sjansen der, altså sesongen FØR Shrewsbury.
Henderson har vært populær i alle klubbene han har vært på utlån, og spesielt i Shrewsbury og Sheff United.

Han er en mer all round type enn de Gea.
Og han er absolutt en habil keeper.
Men jeg står for at han har blitt hypet av en del United fans.
Synes på ingen måte han tåler sammenligning med Allison eller Ederson eller Mendy for den saks skyld i fotarbeidet.
Mulig tallene snakker mot meg, men jeg synes Henderson slår bort ballen rett som det er.
(Fred som jeg liker har også gode tall på treffprosent, men gjør noen horrible feil med ball nesten i hver match.
Nevnt som et eksempel på at tall aldri forteller hele sannheten).

Henderson er aktiv ute i feltet, mye mer arkiv enn de Gea.
Og du har trolig et svært godt poeng i det med å avverge situasjoner på et tidligere stadie, ved å være ute i feltet.
Registrerer også det du sier om en keeper som står høyt, hvilket gjør at hele laget kan skyve høyere = tettere mellom rekkene når vi ønsker å presse som en enhet.
Også et godt poeng du har der.

En ting jeg har lagt merke til med Deano er at han flere ganger løper ned egne spillere i feltet.
Det hendte to ganger bare i 2-4 matchen mot Liverpool, for å trekke fram ett eksempel.
De scoret ett mål som følge av det.
Jeg har også nevnt at han driblet som bakerste mann i to matcher sist sesong.
En gang greit nok, selv om det endte med baklengs på Bramall Lane.
Da han gjorde det igjen på Old Trafford, og med nød og neppe fikk klinket ut til innkast skuffet han meg.
Har han så stort behov for å markere seg?
Man begynner jo å tenke om han har et mindreverdighetskompleks? - for å spekulere litt slemt.

En siste ting.
Du skriver at han sliter benken nå er en skam.
Hva tenker du her?
Håper du mener han burde vært lånt ut.
For det ville vært en skam å sette ut de Gea slik han har reddet oss denne sesongen.
David de Gea kom ekstra tidlig hjem fra ferie fortalte Solskjær.
For å trene ekstra.
Det vitner om sterk mentalitet, og ansvars følelse for laget sitt.

Og helt til slutt.
Etter EL finalen ble det nevnt at å ikke bytte inn Deano var en tabbe.
Kanskje det?
Vi vet ikke.
De Gea tok ingen av straffesparkene.
Men han har reddet 13 av 68.
Inkludert den i går.
Dette er str i ordinær tid ila karrieren.
(I str konk tror jeg har har ca 5 av 20 som reddet, kan finne ut av det senere).
19% redninger på str i ordinær tid.
Deano tok ingen mot Boro, og har vel til gode å redde en str i United?
Den mot Real Sociedad ble skutt over mål.

Det ble vist ikke noen få ord 😊
post liked by: Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg håper og tror at manager, keepertrener og resten av staben som følger med keeperne hver eneste dag på trening og kamp, vet hva de gjør jeg. Mener de at De Gea er best så legger jeg meg flat. Hva menes med at Hendersen er mer vokal? Roper høyest eller er flinkest til å dirigere? Har sett United utrolig mange ganger live, hatt plasser i nærheten av målene også. Jeg synes det virker som om De Gea er flink til å dirigere og snakke med medspillerne sine. Ofte tar han tak i noen bak der og sier hva han mener. Bruce og Pallister så jo at de ikke giddet og høre på ropingen til Schmeichel. Det må komme fornuftige ord ut av keeperne også. Tror ikke en keeper er bedre enn en annen fordi han roper mest og høyest. Er fornøyd med De Gea. Og det er ikke pga han vi ikke har flere poeng. Jeg er bare sofasupporter og satser på at Rangnick og teamet hans bruker den keeperen de synes er best.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Skal man tolke ut i fra gårdsdagens hendelser så tror jeg at Henderson ikke står særlig høyt i kurs hos RR.
DeGea tester positivt på corona på fredag, ingen sjekker inn på hotellet. Spillerene ankommer i sine privat biler, noe som skjer svært sjelden. De tar så nye prøver av DeGea på lørdag som da er negative.
Det tyder på at RR gjør alt for å ha DeGea tilgjengelig.
post liked by: Pink Final
Post Reply