David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Supporterklubbens kåring av månedens beste spiller 21/22:
Feb; DeGea
Jan; DeGea
Des; DeGea
Nov; DeGea
Okt; DeGea
Sept; DeGea

Deleted User 595

@Pink Final Du kunne kommentert det nå. ;P Neida, du må jo ikke det. Men du skjønner hvor jeg kommer i fra.

Denne sesongen har det vært få slike situasjoner. Vi slipper - heldigvis - ikke mange spillere til 1v1 lenger, på bakromsløp. I tillegg har de Gea vært fenomenal på streken, med få tabber. Det største problemet i år har vært posisjonering (står for lavt) og passiviteten i feltet.

Fantastisk artikkel om årets sesong her, bla ned for de Gea: https://the18.com/soccer-entertainment/ ... kings-2020

Det påpekes - med riktighet - at denne sesongen er et unikum for de Gea, og at han har reddet oss fra 5 forventede baklengs, til tross for og medberegnet sine svakheter.

Det som ikke nevnes er posisjonering med tanke på avstand mellom ledd jf. resten av laget. Der var du enig. Men det kan ikke tallfestes, bare observeres.

Jeg liker de Gea. Han er en meget god keeper, og en flott ambassadør for klubben. Og han har en kanonsesong.

Angående din kommentar om Deano og utlån i hans tråd:

Ja, jeg mener Deano burde vært utlånt denne sesongen. At han ikke er det, og i tillegg får tilnærmet null sjanser (3 kamper), er en skam.

Vi har to andre gode back-ups i Heaton og en Grant. Tror for øvrig fansen er relativt uvitende til hvor god Grant er, tross sin alder. Men det blir en annen tråd.

Og ja, trykkleif på antall sesonger i SU. :yikes: Han tilbrakte deler av 3 forskjellige kalenderår på Bramall Lane, så her ble noen kabler krysskoblet i farta.

Ville aldri skrevet dette om jeg ikke mente det var saklig og beviselig, og at jeg så at det manglet en kritisk motvekt til all hyllesten han får i tråden.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 13 Mar 2022, 10:53 Supporterklubbens kåring av månedens beste spiller 21/22:
Feb; DeGea
Jan; DeGea
Des; DeGea
Nov; DeGea
Okt; DeGea
Sept; DeGea
Jeg har selv stemt på de Gea flere ganger, så den er grei :) Han er kjempegod, og har utmerket seg uttallige ganger, spesielt i de sesongene det ellers har vært få lyspunkt. Denne sesongen er de Gea årets spiller, de facto. Det er ingen andre som har prestert stabilt på et høyt nivå, ergo lite til ingen konkurranse. Uansett, svært god sesong. Hans beste i mine øyne, i tillegg statistisk.

Du skjønner vel at jeg liker de Gea, og at det jeg skriver ikke frarøver han fansens skussmål.
Last edited by Deleted User 595 on 13 Mar 2022, 11:22, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

GBailey wrote: 12 Mar 2022, 19:24 Med all respekt - og jeg har mye respekt for deg - du gjentar denne frasen om at Deano er oppskrytt til det kjedsommelige. Både her inne, og på united.no.
Dåke to, @Pink Final og @GBailey skal vokte dåke vel for dobbeltmoralen. Som kan virke å ha god grobunn.

Ja, Pink kritiserer Henderson i øst IG vest, men reagerer kraftig på at eg kritiserer Ronaldo. Spesielt.

Du GB ønsker å være ei motvekt til hyllesten av DeGea. Medan du hyller Ronaldo. Og kritiserer meg for å være useriøs. Du nevnte hellig ku i eit innlegg. Er ikkje Ronaldo ei hellig ku so veit ikkje eg. Da kan vi gjerne ta ein prat om fotballforståelse og seriøsitet, men den taper du.

Deleted User 108

Det må være mulig å få være uenig uten at man må sette hverandre på plass hele tiden. Må man gni det inn og skrive det samme dag ut og dag inn. Vi trenger faktisk noenogtyve spillere. Alle er ikke like gode. Nå må vi få inn en manager som greier å skape ett lag slik at vi kan bytte noen spillere fra uke til uke uten at det påvirker LAGET. Greier vi det tror jeg faktisk vi norske supportere også kan støtte hele laget og ikke bare enkeltspillere.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final

Deleted User 595

@Otac
Den siste kommentaren du kommer med der, er et personangrep. Dette er fjerde gangen du omtaler deg slik.

Tilbake til sak @Otac :
Jeg sa du var useriøs, da du var useriøs. Det
ar ikke et angrep på deg som person, men
en saklig kritikk av innhold. Og du er fortsatt like useriøs. Jeg savner at du argumenterer sak.
Du sammenkobler to forskjellige diskusjoner, om tre forskjellige spillere.
Mine observasjoner og tanker om Ronaldo, har ingen relevans til de Gea, og omvendt.

Ronaldo er ingen hellig ku. Har du lest tråden hans, eller kommentarene på united.no? Har du lest det avisene har skrevet? Han er den mest utskjelte spilleren pdd, og har i stor grad fått skylda for Uniteds svake sesong.

Innlegget mitt om Ronaldo var på ingen måte en ensporet hyllest av Ronaldo. Jeg kommer med saklig kritikk av han der og. Om du leser hele innlegget med nøytrale briller, ser du at at det er en gjennomgang av Uniteds sportslige problemer de ti siste år, og hvordan Ronaldo umulig kan knyttes til dette. Videre beskriver jeg hvordan kalde, harde fakta og statistikk tilbakeviser myten om at han ikke leverte i Juventus, og denne sesongen, for United, til tross for en kraftig formdupp denne halvdelen av sesongen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Otac Jeg har for øvrig ingen problem med @Pink Final , og ser heller ikke mye dobbeltmoral i det han skriver. Tvert imot, innleggene hans er noe av det beste jeg har lest om engelsk fotball fra en norsk skribent. Det var derfor jeg registrerte meg her, av respekt for det han, og flere andre her inne, bidrar med av gode kommentarer.
post liked by: Pancho P, messilingard, Buchan, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4435
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2864
Liker mottatt: 9451

Vi kjører diskusjonen tilbake til de Gea v Henderson.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

@Otac
Jeg prøver å være ydmyk her ifht å opptre etter forumets regler.
Om jeg er dobbeltmoralsk får andre bedømme.
Tar en uke i fryseboksen jeg, om de andre modsa mener det.
I all beskjedenhet tviler jeg på at det blir slik.
Jeg har 3750 poster.
I hvor mange har jeg kritisert Dean Henderson?
10, 15, 20?
Det blir annerledes enn å kritisere Ronaldo i veldig stor prosentdel av dine innlegg.

Takk for veldig hyggelig omtale @GBailey.
Hadde en liten drøm om å bli sportsjournalist på ungdomsskolen.
Men gikk i en helt annen retning.
Når det gjelder David de Gea har jeg lite å tilføye ifht din siste post.
Tar det med 1v1 på nært hold mellom 18/19 - 20/21 til meg som ny lærdom.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

https://www.theunitedstand.com/articles ... ter-united

Ny, relevant artikkel som beskriver det vi har snakket om ang. dilemmaet omkring de Gea og Henderson.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Absolutt gode poenger i artikkelen, og som du også har pekt på her @GBailey.
Skal gladelig innrømme at den biten med avstand mellom keeper og stopperne som du har tatt fram har jeg oversett.
Ikke noe problem å innrømme det, man lærer så lenge man har lever eller hva det heter 😄.
Samme leksa med innslupne mål rett ved siden av kroppen tett på, Ref oversikten 18/19-20/21.

Den ene tingen som igjen slår meg dog, også i denne artikkelen.
Man kritiserer med rette de Gea for dette.
Men når man skal peke på at Henderson er et bedre alternativ finner man som oftest bare en setning.
«Han står lenger ute».
Også er det tilbake til å peke på svakhetene til de Gea.

Savner mer kjøtt på beinet av at Deano virkelig er bedre for Mufc.
Hva har han helt konkret bevist i matchene som gjorde laget bedre?
For det vi alle ønsker er et best mulig LAG for United.
Det ble ikke bedre da Deano sto i mål, dessverre.

Jeg leser med interesse VG Svea.
Tidligere var bloggen hans på Man City åpen.
Tenker ofte likt, liker å trekke paralleller mot historien.
Men blir kanskje litt for tradisjonell i tankegangen av og til 😃.
Da de vraket Joe Hart og erstattet ham med Bravo var argumentet egenskaper med ballen i beina.
Husker dog Svea var oppgitt over Bravos egenskaper som tradisjonell keeper.
Han slapp inn mål Hart nok hadde tatt.
Så var det noen gevinst for LAGET?

Nå vraket jo Pep Bravo, han så det samme.
Inn kom Ederson, som både er keeper og spillende sweeper.

Beklager å måtte skrive dette igjen, men jeg mener Deano er litt oppskrytt.
Min mening bare.
Er han vår Bravo?
Det er enkelt å peke på de Gea’s svakheter.
Men har vi råd til å miste hans styrker?
Inntil vi evt får inn en keeper som Mendy eller Ederson.

Artikkelen peker også på det.
At Deano ikke har de ekstreme kvalitetene de Gea har med armer, altså som tradisjonell gammeldags keeper.
Liker også at han skriver det samme som jeg har påstått.
At når det gjelder å dirigere/kommandere eget forsvar er ikke Deano bedre enn de Gea.

Men om vi får på plass et LAG som klarer å spille possesion orientert alà City ryker trolig de Gea med flere spillere.
Jeg tror det er andre brikker som må på plass først.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Veldig mange gode poeng, Pink.

Artikkelen er relevant, dog tynn og lite analytisk ang. Deano og hans styrker/svakheter.

Jeg har jo utbrodert ganske grundig rundt både styrker og svakheter hos Deano både i denne og Deanos tråd; Hvorfor jeg tenker han er bedre enn mange tror, og hvorfor jeg mener han fortjener en full sesong som førstevalg før han eventuelt avskrives.

Og så er vi jo ganske enig i at det mentale er usikkert. Det må avklares før man velger å gå den ene eller andre veien.

Det blir uansett en spennende tid. Jeg tror at førsteelleveren vil være nesten totalforandret innen 2-3 år.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

GBailey wrote:19 Mar 2022, 13:26 Det blir uansett en spennende tid. Jeg tror at førsteelleveren vil være nesten totalforandret innen 2-3 år.
Det tror jeg også, men er mindre sikker på at De Gea er skiftet ut i løpet av 2-3 år. Kommer naturligvis litt an på hvem som blir ny manager og hvilke vurderinger han gjør. Men jeg synes det er vanskelig å se at noen dropper De Gea på kort sikt vertfall.

Når jeg ser på vårt presumptivt beste lag, så er det ikke så mange som strengt tatt er gode nok til å vinne tittelen igjen, og CL. Men DDG er nok en av dem. Ikke slik at de andre keeperne som nevnes er noen Matthias Sammer eller (eldre) Lothar Matthäus heller akkurat.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Fersk, interessant, og relevant artikkel om keepersituasjonen: https://www.theunitedstand.com/articles ... his-summer
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

David de Gea med nok et brutalt ærlig intervju etter matchen i går.
Akkurat som han har gjort flere ganger før denne sesongen (Everton, Aston Villa for å nevne to lett tilgjengelige).
Jeg vil anta at David de Gea er blant de første, og kanskje den første Erik ten Hag vil ha med i 2022/23.
En spiller som bryr seg, og som aldri er redd for å si hva han mener.
Det er denne typen karakterer vi har hatt så alt for få av de siste sesongene.

Ralf Rangnick kritiserer spillerne sine, og mange beundrer ham for det.
En mann på 63 år, på vei ut av klubben.
Han har lite å tape personlig.
Den som virkelig imponerer i intervjuene er jo David de Gea.
Hvis man tenker på ærlige intervjuer, som kan komme til å koste den som gir dem.
Sikkert flere lagkompiser som føler seg truffet.
Jeg synes David de Gea er den i klubben som snakker med mest tyngde.
Han er en del av stallen, har vært her lenger enn noen sammen med Jones.
Og det skinner klart igjennom at han bryr seg om klubben ❤️
En stor, stor legende i min bok David de Gea.
post liked by: Pangaea, Cola2, Ryder, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

To av redningene til vår eminente skuddstopper er nominert til årets redning.
Det er denne fantastiske dobbeltredningen på Molineux

Samt denne imponerende redningen på King Power


Som skrevet i posten over.
Jeg tror Erik ten Hag satser på David de Gea.
Selv mener jeg han er en potensiell kaptein.
Må vel være vår mest dedikerte spiller p.t ?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Den redninga mot Leicester er sinnsyk. Den har en reell sjanse til å havne høyt på lista. Han strekker seg tynn der, og må litt bakover for å få fingrene på ballen. Virkelig atletisk.
Den dobbeltredninga er like heldig som god, da han får begge ballene rett på seg. Blir overrasket om den havnet høyt.

@Pink Final: Kom Pickford sin med i nominasjonen? Han hadde en strekredning for ett par uker siden mot Chelsea som er bortimot det villeste jeg har sett. Ikke stor fan av Pickford, men tror den vinner. Det er en bortimot umulig redning...

For øvrig - og sikkert ikke overraskende - litt annen mening ang. de Gea. Digger fyren, og synes han er en kjempegod, gammeldags målvakt. Tror og at han er førstekeeper kommende sesong, men har vanskelig å se for meg at vi skal kunne spille possession-basert, høytstående fotball med en så defensiv og lite proaktiv keeper.

Han er i mine øyne det største sportslige problemet i dagens stall, etter midtbanen og vingbackene. Skjønner at ingen her er enig i det, men det er greit 😀👍

Det sagt, så er han absolutt et kapteinsemne. Problemet er at han er en litt innadvendt type. Han er lite vokal i selve spillfasen, men har blitt flinkere til å kjefte litt i etterkant av situasjoner. (Ja, det kan være en bra ting). Generelt er det og litt ugreit med keeper som kaptein, av naturlige årsaker rent plasseringsmessig. Tror for øvrig Ronaldo fort kan bli kaptein. Tror og de Gea hadde støttet det valget. Men ingen skal klage om det blir de Gea eller Varane heller. Forstår ikke at mange vil ha Bruno som kaptein. Synes ikke han er moden nok i det hele tatt. En av mine favoritter, men den ser jeg ikke.

Men som sagt, de Gea er herlig fyr, akkurat som Juan Mata. Og virkelig god på strek.
post liked by: Pink Final, Pancho P
Post Reply