[PL] Manchester United-Tottenham (12-03-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Det var jo Hawaii dette her, og vi skal være glad for at Ronaldo var uthvilt i dag. Statistikken er jevn, og xG (som jeg ikke er noen fan av akkurat) vant Spurs. Men godt å ha flyt i motbakken.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Utrolig deilig og viktig seier! Fikk geitehår.. jeg mener gåsehud, av å se Ronaldos tredje mål. Det første var nok best, men det tredje viktigst. Håper vi får se mer av 'denne' Ronaldo framover, for da er han bankers på laget og en trussel mot ethvert forsvar.

Regner med Maguire fikk mye pes for selvmålet, men selv om han ikke får en tå på den, så blir det mål ettersom den klysa fra Spurs står og venter. Ser han slengte noe i trynet til Maguire etterpå. Ikke veldig empatisk.

Vi får klenge oss til håpet :) Hadde vært surt om alt håp var ute med U eller tap her, men nå har vi vertfall en teoretisk sjanse. Mye fotball skal spilles enda og vi må vinne nær sagt rubbel og bit, særlig mot Arsenal. Hope in a hanging snore :eggen:
post liked by: Pwint, Pancho P, Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pangaea, deilig å slå Hottentott, men om det var so viktig veit eg ikkje?
Last edited by Otac on 12 Mar 2022, 21:29, edited 1 time in total.

Topic author
Deleted User 430

Ser at Ronaldo får mye skryt i dag, men hadde han assist?? 😏

Dårlig humor til side så sliter jeg med å ta med mye mer enn 3 poeng i dag. Heldigvis er det det viktigste å ta med seg fra en kamp.. Tidvis greit tempo og intensitet, men dette var tydelig 2 lag som sliter med de samme tingene. Mangelen på identitet, lidenskap og kvalitet i samhandlingen.

Kommer forresten aldri til å skjønne meg på de som har laget regelverket som helt seriøst mener at en spiller som står i pasningsretningen, 5 meter unna målet, ikke er å anse som involvert i spillet..
post liked by: Pancho P, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet ikke hva som står litt over her, og gidder ikke trykke på "vis innlegget". Jeg ble lei og derfor kommer det heller ikke noe svar til hva nå som måtte stå der.

Angående ulik tolkning av regler, så er det ikke så godt å bli klok på bruk av handsregelen heller. Her var det plutselig ikke lov å bruke hånda, vertfall i en situasjon, mens i andre kamper eller situasjoner er det helt greit. Skulle jo tro det var mulig å få til en noenlunde lik tolkning av regelverket, særlig når man kan bruke VAR til hjelp. Men så har vi vel vært innom hvor håpløse det engelske FA er på dette området før, så det hindrer vel fornuften her også.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan, Blodfink

Topic author
Deleted User 595

Steinar Stenseth wrote: 12 Mar 2022, 21:26 Kommer forresten aldri til å skjønne meg på de som har laget regelverket som helt seriøst mener at en spiller som står i pasningsretningen, 5 meter unna målet, ikke er å anse som involvert i spillet..
Slenger meg på denne, om du snakker om offsideregler.

Spillere i offsideposisjon som ikke berører ball, blir som oftest bedømt som uviktige, til tross for at de befinner seg tett på situasjonen, det være seg ballen, målet, keeper, medspiller eller motspiller.

Om man er forsvarende keeper eller spiller, må man ta hensyn til og vie oppmerksomhet/energi til alle motspillere som befinner seg i nærheten eller i farlig posisjon. Dermed er gjerne disse spillerne som befinner seg i offside en distraksjon, og potensielt involvert/avgjørende i spillet - direkte eller indirekte. I verste fall blokkerer de og sikt. Langt flere situasjoner kunne vært avblåst, om man følger denne tankegangen.

Det blir selvfølgelig noe annet om man står og henger ute ved sidelinja, i offside.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Pink Final

Topic author
Deleted User 430

GBailey wrote:12 Mar 2022, 21:39 om du snakker om offsideregler.
Er selvmålet til Maguire, som følge av en offsideplassert tiltenkt mottaker av pasningen foran mål jeg sikter til, ja.
Skjønner hvordan regelen fungerer, men skjønner ikke hvordan de har kommet frem til at det er en god tolkning av regelverket. Er jo helt håpløst at hvis United der faktisk slutter å spille så vil VAR gå inn og annullere eventuell scoring fra Romero for offside, men siden spillerne spiller til fløyta går så blir det ikke dømt. Påvirkningen er den samme.
Hadde han stått ved sidelinjen, som du sier, så ville det ikke vært behov for noen å kaste seg frem der, selv om han like fullt ville ha blitt avblåst for offside om han mottok ballen🙄
Hvordan kan man da påstå at en spiller ikke er involvert!? Sånne konklusjoner blir jeg imponert over..

Var jo det samme i Nations League-finalen, tror jeg det var, i fjor da Garcia kastet seg for å blokkere en pasning til Mbappé, som sto i offside. Siden Garcia var borti ballen ble det dømt som en ny situasjon og ergo var ikke Mbappé offside, likevel..
Hadde vært fort dumt å rådført seg med noen med forståelse for spillet før de lagde reglene...

@Pangaea, Vi har vel vært innom en samtale eller to om PL/FA og behovet for egen tolkning av regelverket før, ja. Mye snadder å ta tak i der 😂
post liked by: Pangaea, Buchan, Pink Final, Blodfink

Topic author
Deleted User 595

Steinar Stenseth wrote: 12 Mar 2022, 21:56
GBailey wrote:12 Mar 2022, 21:39 om du snakker om offsideregler.
Er selvmålet til Maguire, som følge av en offsideplassert tiltenkt mottaker av pasningen foran mål jeg sikter til, ja.
Skjønner hvordan regelen fungerer, men skjønner ikke hvordan de har kommet frem til at det er en god tolkning av regelverket. Er jo helt håpløst at hvis United der faktisk slutter å spille så vil VAR gå inn og annullere eventuell scoring fra Romero for offside, men siden spillerne spiller til fløyta går så blir det ikke dømt. Påvirkningen er den samme.
Hadde han stått ved sidelinjen, som du sier, så ville det ikke vært behov for noen å kaste seg frem der, selv om han like fullt ville ha blitt avblåst for offside om han mottok ballen🙄
Hvordan kan man da påstå at en spiller ikke er involvert!? Sånne konklusjoner blir jeg imponert over..

Var jo det samme i Nations League-finalen, tror jeg det var, i fjor da Garcia kastet seg for å blokkere en pasning til Mbappé, som sto i offside. Siden Garcia var borti ballen ble det dømt som en ny situasjon og ergo var ikke Mbappé offside, likevel..
Hadde vært fort dumt å rådført seg med noen med forståelse for spillet før de lagde reglene...

@Pangaea, Vi har vel vært innom en samtale eller to om PL/FA og behovet for egen tolkning av regelverket før, ja. Mye snadder å ta tak i der 😂
Jeg er helt enig med deg. Spiller i offsideposisjon fremprovoserer en defensiv handling, som resulterer i selvmål. Her burde man se om det kan endres. Enkelt er det ikke, og jeg kan bare se for meg hvor mye rart FA og deres implementering av VAR kan koke i hop etter en slik regelendring. De sliter jo allerede med å ta ukontroversielle avgjørelser i tilsynelatende mindre kompliserte situasjoner.

I en perfekt verden (eller en annen liga med bedre dommere), så hadde det allikevel fungert.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink

Topic author
Deleted User 108

Synes Tottenhams Romero burde fått en kamps karantene for usportslig opptreden når han roper i trynet på Maguire da han scoret selvmål. Det er jo sånn Diego Costa opptreden. Grusomt å se på slik oppførsel.
post liked by: Buchan, Pink Final, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Mcilroy

Noterte meg Romero jeg også, men siden Ronaldo satte han så grusomt på plass på 3-2 så får det gå for denne gang!
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 108

Own goals er på tredje plass på toppscorer lista hos Tottenham med 9 mål i alle turneringer.
post liked by: Buchan, Blodfink

Topic author
Deleted User 430

GBailey wrote:12 Mar 2022, 22:09 FA og deres implementering av VAR kan koke i hop etter en slik regelendring
Det som er litt artig/kokos når det gjelder dette med FA/PL og VAR er at Collina gikk ganske så hardt ut i fjor vår/sommer og sa at alle ligaer som skulle bruke systemet måtte gjøre det i henhold til retningslinjene til UEFA. Dette for å få det mest mulig likt over helt linja..
Da er det akkurat som at FA/PL tenkte det er greit, men tolkningene bestemmer vi selv..

De klarer alltid å fucke det opp på det vis, som du sier, uansett hva som blir bestemt. De vet jo tross alt best selv, disse som fant opp fotballen... 😏
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Mcilroy wrote: 12 Mar 2022, 22:39 Synes Tottenhams Romero burde fått en kamps karantene for usportslig opptreden når han roper i trynet på Maguire da han scoret selvmål. Det er jo sånn Diego Costa opptreden. Grusomt å se på slik oppførsel.
Me minnast:
Image
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
Post Reply