Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Canto, du trenger ikkje alltid være enig med meg, men her viser du jo at du kan være fornuftig allikevel 😂❤️

Deleted User 480

Otac wrote: 15 Feb 2022, 21:20 @Canto, du trenger ikkje alltid være enig med meg, men her viser du jo at du kan være fornuftig allikevel 😂❤️
😁 Glimter vel til iblant da. 😇
post liked by: Otac
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Forlik kan kanskje være greit om du sager ned naboens trær ved et uhell eller no sånt. Men bør vel vurderes i mye større grad i alvorlige saker. Men spørs om det skjer.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8981

I utgangspunktet så mener jeg at alle sivile rettssaker bør ha en mulighet for et forlik. For eksempel så kan ofte en nabokrangel, skilsmisse, arveoppgjør løses bedre uten at retten skal avgi en dom.

Problemet slik jeg ser det er at overgrepsanklager behandles i en sivil domstol fremfor som en straffesak. Dette skjer gjerne i de sakene hvor det er for vanskelig å få noen dømt på grunn av manglende bevis, hvor de sivile domstolene kan dømme noen utifra hva som sannsynligvis har skjedd. Angående Mason Greenwood så er jeg relativt sikker på at det vil bli en straffesak i første omgang. Hva som skjer etterpå er klin umulig å forutse.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard, uten å kjenne alt for godt til strafferett, men tipper ho jenta kan trekke tilbake anmeldelsen om de blir enig om eit forlik.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8981

@Otac
Politiet kan også anmelde noen selv om at den fornærmede trekker sin anmeldelse. Dersom det er politiet som står for anmeldelsen så har ikke den fornærmede noe de skal ha sagt om saken skal for retten eller ikke.

Det kan selvsagt føre til noen utfordringer når det kommer til at den fornærmede skal vitne. En samboer har rett til å nekte og vitne, men de kan ikke lyve som et vitne. Det samme gjelder andre i nære relasjoner til den siktede. Sjekk straffeprossloven paragraf 122. samt straffeloven paragraf 221. Nå vet jeg riktignok ikke hvordan britisk straffelov er formulert, men det er grunnlag til å tro at den ligner på den norske i alle fall til en viss grad. Også kan det være unntak til noen bestemmelser, jeg er ikke noe advokat så jeg legger til grunn at jeg kan tolke lovverket feil også.
post liked by: red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja, leste litt om det for noen uker siden, og virker som om det er som i Norge: At det er påtalemyndighetene som tar ut tiltale og fører saken for retten. Dersom jenta ikke hadde delt noe bevismateriale offentlig hadde det nok vært mulig å få til et forlik (tipper det var derfor faren sa at telefonen var hacket...). Men med de bildene og ikke minst det lydopptaket + mediedekningen, vil det overraske meg stort om dette ikke ender med tiltale.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tipper også det ender med tiltale, ikke minst pga signaleffekten. Ikke umulig det blir et forlik heller selvsagt, men det kommer vel litt an på hvor sterke bevisene er, og hvor tøft jenta synes det er å stå i en slik storm i lengre tid. Rettssaker er tøffe greier. Det kan også bli mange runder, som gjør det enda tøffere.

Men jeg håper egentlig det blir tiltale og rettssak, slik at begge to får et endelig svar på hva som har skjedd, et slags punktum i saken.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Høringen er ventet å skje i midten av juni, leser jeg nå.

post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kanskje det er helt vanlig at det tar såpass lang tid, men det føles som dette har dradd ut. Det blir godt å få en konklusjon på saken til slutt, uansett hvordan det går. Men tror også vi må belage oss på en anke eller to.

Åpenbart hva som skjer om han blir kjent skyldig. Jeg er nesten mer spent på hva som skjer hvis han ikke blir dømt, om han likevel kan ha en framtid som profesjonell fotballspiller, enten i United eller hos noen andre, eller om dette har knekt han som spiller og menneske, eller om ingen vil ta i han med en ti-metersstang pga dårlig PR osv. Vi lever jo i et litt sært samfunn sånn sett. Per nå er det vanskelig å se for seg at han spiller for United noen gang igjen, uansett hvordan det går.

Har han faktisk gjort det her... jeg fatter ikke hva som foregår i hodet på folk som oppfører seg slik.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Pangaea wrote:29 Apr 2022, 10:53 Kanskje det er helt vanlig at det tar såpass lang tid, men det føles som dette har dradd ut.
Bissouma ble arrestert, for mistanke om seksuelt overfall, i begynnelsen av oktober og er fortsatt under etterforskning, så jeg tror de bare tar seg veldig god tid der borte.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8981



Ikke en veldig god utvikling i saken.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16726

Uff uff uff, bare trist om dette stemmer.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Leste saken, lover ikke noe godt i det hele tatt slik det står til nå.

Før jeg i det hele tatt leste det, så hadde jeg heeelt glemt at Mason sto på lønningslista til United.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Spørs hvilke vilkår han har brutt, aner ikke noe om hva han kan og ikke kan foreta seg. Men positivt er det neppe...Er vel bare ¨å glemme karrieren uansett utfall...United tar han kanskje med igjen om det blir full frifinnelse. Den som lever får se.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
Post Reply