Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Angående Ole og rullering på laget / spilletid for reservene, så var jeg selv veldig kritisk til han her. Men samtidig, han ble i 20/21 sesongen "sviktet" litt for ofte de gangene han faktisk forsøkte på det. Der det beste eksempelet kanskje var tapet mot Sheffield United i Premer League i januar i fjor.

Men forhåpentligvis så blir det lettere å rullere mer på laget under en manager som spiller med en bestemt spillestil, der arbeidsoppgavene er litt mer innødvde/drillede, slik at de utenfor den faste 11ern tydeligere vet hva de skal gjøre.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Har ingen problemer med dette intervjuet i grunn, og presse-avdelingen i United har jo godkjent at dette skal publiseres skulle man tro. Sånn sett tenker man at klubben har tro på at Ronaldo kan være den som skal samle troppen. De så vel at forsøket med Maguire ble et eneste stort mageplask...Stusset bare på en ting, at Ronaldo ikke virket å huske navnet til Rangnick :hah: Kan også ha sammenheng med at Ronaldo snakker en litt rusten engelsk, med en del glosefeil. Han leter litt etter ordene til tider.

Man får tro at dette kan være en vekker, frykter at det ikke hjelper. Det ser jo ut til at det er litt lite "sammen i krigen" og litt mer "kvar og ein berge sæ". Nå er laget uten Ronaldo på lørdag ser det ut til, mange mener jo at United er bedre uten ham. Så får vi se da. Vi var jo ikke kjempegode uten ham sist, men resultatet var jo greit.

Henderson er den som lekker mest mener Howson i Str. Paddock på. Kan jo stemme. Han er på vei ut av klubben au muligens.
post liked by: Pangaea, messilingard, Pink Final, Buchan
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kven er det som samler troppen i City, Pool og under SAF?

Manager skal samle troppen. So skal man ha litt indre justis.

Men helst ikkje ein justisminister.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Forskjellen på oss og City, Liverpool og Chelsea er at i de klubbene så kjøper du enten mentaliteten til laget/manageren eller så har du ingenting i de klubbene å gjøre. Jeg er veldig spent på å se hva Tuchel gjør med Lukaku for eksempel. Klopp, Pep og Tuchel godtar ikke spillere som ikke streber etter perfeksjon. Spør du meg så er mange av våre mette og fornøyde med å oppnå topp 4, spille EL-finale. Jeg syntes ikke det er et positivt tegn at Ronaldo på 36 fremstår som den mest sultne spilleren i troppen.

Forhåpentligvis hjelpe RR sin psykolog med hodet til mange av våre. Rashford for eksempel ser jo regelrett forferdelig ut. Hadde ikke han vært fra Manchester og vært såpass populær så hadde det vært mange som ønsket hans hode på et fat også.
post liked by: Pangaea, Ryder, Buchan, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk for de to videoene over. Jeg har ingen problemer med noe Ronaldo sier der, faktisk godt å se en spiller som er litt mer direkte enn de vanlige PR-frasene vi alle har hørt 300 ganger før. Derfor jeg har likt noen av intervjuene med Shaw og DDG også. Vi trenger flere spillere som Ronaldo, med den mentaliteten, ikke færre. Joda, han er 36 år gammel og ingen unghingst lenger, men det er nettopp den never-say-die holdningen som er en essensiell grunn til at han fortsatt er en fantastisk spiller.

Synes jeg allerede har mast eller klaget om det flere ganger, men synes det er helt utrolig (nå er jeg diplomatisk her) at spillere på Manchester United kan gå ut på den banen og IKKE gi 100%. Vi er ikke blinde, vi ser det. Både Ronaldo og Shaw er inne på det. Mentalitet, aggressivitet, raskt i press, den indre drivkraften om å være den beste versjonen av deg selv du kan være. Dette har vi mistet etter at Sir Alex ga seg og noen av de spillerne forsvant, som sto for nettopp dette.

Mellom linjene av det Ronaldo sier, så handler ikke dette bare om det som skjer på banen, men ikke minst av den. Hvordan de tar vare på seg selv, ekstra trening, spise riktig, leve riktig, osv. Man trenger ikke å være så ekstrem som Ronaldo, men skal man være en av verdens beste spillere i et av verdens beste lag, så må man leve deretter. Som en toppidrettsutøver. Ikke som en rockestjerne eller surrehue på asosiale medier.

Jeg forstår godt at Ronaldo har blitt sjokkerte av at standardene har falt såpass mye i sin "gamle" klubb. Han er nok ikke vant med det her fra Sir Alex' United, Real Madrid eller Juventus. Han har vunnet alt som er og VET hva som kreves, hva som må til, hva som må ofres. Trist å høre at noen av de andre spillerne ikke er lydhøre på råd som kommer fra en som har gått veien.

Som Shaw også nevnte, kvaliteten er der, det er ikke problemet. Men man må stå samlet og legge ned full innsats. Gjør vi det i et fornuftig system/formasjon, så blir resultatene også bedre. Vi har definitivt ikke dårlige spillere. Det har de vist tidligere under Solskjær. Men vi må bli mer stabile og ikke falle sammen såpass ofte som vi gjør. Så ja, selv om han er en eldre herremann nå og ikke kan spille alt av kamper, så mener jeg helt tydelig at Ronaldo er en del av løsningen, ikke en del av problemet. Det er spillere med hans holdning vi trenger flere av. Samt spillere som er åpne til å lære av ham, Varane, DDG, og andre med de 'riktige' holdningene.
post liked by: messilingard, Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

At det kom et skille med Ronaldo er tydelig.
Kanskje har det ødelagt noe av harmonien i gruppa?
På den annen side setter han en standard de andre spillerne burde leve opp til.
Liker det, som sagt.
post liked by: Buchan, Pancho P, Belfastboy, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, dette er organisasjonskultur fra steinalderen.

Ingen klarer å leve opp til Ronaldos standard. Man må sjå og handtere individene på den måten de best motiveres på.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
I 2016 kom Zlatan, han skulle lære de yngre noko om å ta vare på seg sjølv, å prestere og å være ein ressurs i garderoben, spesielt for de yngre. Det hadde vi behov for.

I 2020 kom Cavani, han skulle lære de yngre noko om å ta vare på seg sjølv, å prestere og å være ein ressurs i garderoben, spesielt for de yngre. Det hadde vi behov for.

I 2021 kom Ronaldo, han skulle lære de yngre noko om å ta vare på seg sjølv, å prestere og å være ein ressurs i garderoben, spesielt for de yngre. Det hadde vi behov for.

Kanskje vi klarer å kuppe Lewandowski om 2-3-4 år, når Ronaldo har gitt seg, han kan lære de yngre noko om å ta vare på seg sjølv, å prestere og å være ein ressurs i garderoben, spesielt for de yngre. Det har vi behov for..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg er i utgangspunktet fan av manager posisjonen i britisk fotball.
Ikke diktator typen alà John Bond, men farsfiguren og sjefen, som Alex Ferguson.
Men har det noengang vært feil av trenerne eller spillerne å heve lista for omgivelsene?
alt av krav komme fra managaren?

Kan legge til at jeg følger deg litt på veien med Ronaldo.
At han ble et refleks kjøp da Man City kom på banen.
Men beklager å skrive det - på meg virker det som alt med Ronaldo er feil for deg @Otac.

Jeg tror vi har noen få spillere i troppen som har en mentalitet der de driver seg selv langt forbi komfortsonen.
Ronaldo og de Gea er to av dem.
Kanskje Fred og Jones og et par mann til.
Skulle ønske vi hadde flere av det kalibret.
Det tror jeg Rangnick, Solskjær, Mourinho, van Gaal og Moyes også hadde ønsket seg.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy, Pangaea, Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

@Otac. Organisasjonskultur frå steinalderen? Meiner du å stille krav? Å forvente ein høg standard? Å ha ein intern justis på trening og i kamp der ein krever 100% innsats og profesjonalitet. I så fall ønsker eg meg tilbake til steinalderen.

Eg skal love deg at City, Liverpool og Bayern München stiller krav til spelarane som hadde skremt vettet av mange i United-stallen. Klart spelarane i desse tre klubbane også vert motiverte, men aller mest vert dei motiverte av ein vanvittig vilje til å vinne.

Vi kan diskutere til kyrne kjem heim om Ronaldo stiller krav på ein rett måte, men hovudproblemet til United er at vi har for få med vinnarmentaliteten hans.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pangaea, Blodfink, Cola2
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pancho P , eg er enig med mykje av det du skriver her. Og at det må stilles krav. Men er dette Ronaldos jobb? Nei.

Ser du City eller Liverpool eller BM hente inn eldgamle spillere på hell som laget bygges rundt for å ta vare på dette?
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Når Ronaldo kom til United så var det mange ledere i troppen. Og vær du sikker på at han fikk høre det, noe han også sier selv.
Nå er det selvfølgelig forskjell på folk, men ingen ble ha vondt av å høre hvor lista skal ligge.
Problemet med dette laget er at det er for få ledere.
Men jeg har tro på at flere kan stå frem. McTominay, DeGea tror jeg på allerede.
Det er jo en grunn for at RR sa at stod mellom DeGea og Ronaldo, som kaptein når Maguire var skadet.
post liked by: Pancho P, messilingard, Belfastboy, Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Det er kanskje ikkje Ronaldo sin jobb, men det ville naturleg å sjå opp til og å la seg inspirere av ein med hans erfaring og innstilling. Dessutan ser eg få andre vinnarskallar I troppen.

I dei tre andre klubbane eg nemnde er det flust med leiartypar og vinnarskallar. Eg er einig med @Pink Final at det å motivere og å stille krav ikkje nødvendigvis må komme frå manageren eller trenarane. Det må utviklast ein kultur der dette kjem naturleg (jf. Ferguson sine beste lag). Dessverre trur eg mange av spelarane vi har no må skiftast ut om vi skal få etablert denne vinnarkulturen.

Ifølge rapportane var City svært interesserte i ein avdanka 36-åring som forsurar garderober. Lurer på kvifor.
post liked by: messilingard, Belfastboy, Pink Final, Buchan, Pangaea, Blodfink, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nydelig brysting av ballen fram mot 2-0 i kveld.
Treffer tverrligger også.

Men at en 36-37 åring furter sånn for å bli tatt av.
Det hører ingensteds hjemme,
post liked by: Pangaea, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kvelden oppførsel viser berre at Ronaldo tenker på Ronaldo, ikkje laget. Forkastelig!

Deleted User 429

Han har reagert sånn hver gang han har blitt byttet ut helt siden han var tenåring. Absolutt ingenting å reagere på. Det er bare sånn han er bygd. Han vil alltid være på banen, hvert minutt, hver eneste kamp.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Cola2
Post Reply