Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Norge sliter...Færøyene kunne fort fått med seg poeng i kampen. Tidenes dårligste forsvar på landslaget?

Færøyene spiller fin fotball [mention]Kyndilfan1[/mention]
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hvordan Håvard Nordtveit har fått så mange landskamper og spilt for så mange gode klubber, er en gåte for meg. Aldri sett ham skikkelig god, alltid en tabbe på lur.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tungt å se på!
Hvorfor ikke hente inn reginiussen eller Hagen? Eikrem, birger meling, ohi og oldrup Jensen burde vel også vurderes ? Kanskje også børven hvis han fortsetter som han gjør nå.
Så får vi vente til generasjonen med håland, thorstvedt og de. Ødegaard, Berge og ajer blir vel bare bedre og bedre

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Bytt trener og bytt formasjon til 4-3-3.
Norge har bra spillere men de må bruker og brukes riktig.
Må slutte å bruke nordtveit, Henriksen og mars Johnsen. Helst også tarek.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Verdens mest skuffende resultat som Færøerne-supporter.

Vi havde vitterlig fortjent minst et point. 4-5 kæmpechancer hvor det er utroligt, at Færøerne ikke fik mål. Norge på den anden side var utrolig kyniske og effektive.

Hvis jeg skal kommentere på Norges hold så er det på ingen måder et godt hold. Og spiller Ødegård ikke godt så har de slet ikke noget at komme med. Suverænt Norges bedste i kampen mod os. På den anden side var backsene utrolig dårlige. Begge to. Specielt synes jeg toeren på venstre back (Hassimi eller deromkring) var ufattelig dårlig. Han ville få det svært ved at komme på det færøske landshold.

Ellers har Færøernes formkurve været nedadgående det seneste halvandet år. Bunden blev ramt med et nederlag mod Malta. Siden da har vi tabt 4-1 ude mod Rumænien og hjemme mod Spanien samt 0-2 mod Norge. I alle kampe synes jeg, at vi havde fortjent lidt mere. Måske Spanien var klart bedre, men nederlaget mod Rumænien var et eller to mål for stort, mens som sagt, at Færøerne havde fortjent point(s) mod Norge.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg har sluttet å se landskamper for lenge siden. Titter kanskje litt innom sånn av og til, men veldig tilfeldig. Nå er jeg overbevist om at Norge ikke har et problem med ledelse, men med kvaliteten på spillerne. Har Norge i det hele tatt noen spillere blant topp 10 klubber i verden? (Ødegaard i RM teller ikke...).

Hvis man følger UEFA sin klubbranking, så er det vel Gulbrandsen og Håland som spiller på høyest nivå blant de norske spillerne... FC Salzburg... på 29. plass. Deretter følger Ajer med Celtic på 47. plass...

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019

Norge er dårlige fordi de mangler kvalitetsspillere. Simple as that...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

[mention]Kyndilfan1[/mention] , enig dere kunne/burde fått med noe. Backen er Haitam Aleesami...ikke god nok i det hele tatt...gjør store feil i alle kamper...Var innom min norske klubb FFK en gang i tiden. Var ok der, ikke noe mer. Nordtveit tabber seg også mye ut. Maars er jo dårligere langs bakken enn Jostein Flo...Men er jo høy og kan nikke litt...Norge har spilt ok til tider, men det lukter mål i mot hver gang motstander nærmer seg...

Tragisk.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Jeg skal faktisk kikke på landskamp nå, håper Nordtveit ikke gir bort en baklengs i dag.

Håper derimot at Lindelöf taper noen viktige dueller, makkeren Granqvist er treig...King bør bruke fysikken mot Lindelöf.

Lagerbeck snakker om Ødegaard, fansen snakker om Ødegaard og TV2 snakker kun om Ødegaard.

Det er Sverige mot Ødegaard virker det som.

Ok start, Alesaami med fint innlegg. Han er jo ok fremover på banen.
Flott angrep og scoring, rolig der Johansen, bra.

Og så klør Norge seg bak...1-1...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Mistet interessen for landslaget for lenge siden...henger nok sammen med at jeg blir mer kresen på hvilken type fotball jeg ønsker å se...bare venter på neste serierunde i England, fotballekstra i Norge(TV 2) som tar for seg runden og plukker ut noen toppkamper ellers i Europa.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

For å støtte landslaget litt: Mot Spania borte var Norge helt jevne med dem. Vi kunne vunnet matchen. Men det ble 2-1 andre veien.

Ødegaard. Jarstein, Berge og King holder god standard, men litt tynt ellers. Men av all tristesse med landslaget siden år 2000, dette laget har noen spillere med potensiale.

I grunn minner de litt om United, leder kamper, men sprekker. Vi burde ha tatt 6 poeng mot Sverige og 3 mot Romania så langt i kvaliken. Og muligens 1 borte mot Spania. Det er ikke helt mørkt. Hareide ryktes inn som ny sjef etter Lagerbeck. Gikk dårlig sist etter en knallstart i ubetydelige kamper. Også litt United-aktig😛
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Skal være mulig å få til noe mot Spania, Spania stanget mot Færøyene en stund og overbeviste ikke veldig mot Romania. Spania er hvertfall ikke det de var, og tatt kampen til Norge borte mot Spania så var det ok. Er det en gang en skal klare å ta Spania så er det nå.... Så er de jo kvalifisert sånn sett mer eller mindre, får håpe på kaldt vær og et umotivert Spania i Oktober :D
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Må se kampen i kveld og håpe på at Norge har mye tur å vinner mot Spania, har jo vært flott med en seier.

Vidar Dale Fjeld

Jeg så det meste av kampen...men jeg klarer ikke å engasjere meg. Når målet er å komme seg til et EM eller VM, og bare det, er interessen borte. Det gir meg ingenting. Da kan jeg like gjerne stille meg opp uti skogen og heie på en eller annen orienteringsløper som tilfeldigvis skulle ha forvirret seg inn i området jeg er i...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Det er vanskelig å engasjere seg ja...Men en grei kamp av Norge forsto jeg, så 10 min. sammendrag.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Så kampen i går.
Så med en gjeng, hadde trolig ikke sett alene.

Kampen var oppløftende sett fra Norges side.
Til tider ble Spania satt under press, synes det var moro å se Norge igår.

Kan ikke huske sist jeg så landskamp - før så jeg alt.
Røste Fossen, Grip, Stadheim og Drillo.
Så det meste over en 20 års periode.
Interessen ble borte med Semb.

Kanskje ser jeg TV kampen fra Bucuresti på tirsdag også.
Er nok skudd slik sammen at jeg lett lar meg begeistre :P
Lagerbäck setter opp laget med tanke på defensiv trygghet, men det var mye fint angrepsspill i går.
Ødegaard er veldig god med ball.
Og King har blitt en habil spiss.
Braut Haaland rekker kampen tirsdag?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply