Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mye fornuftig som blir skrevet her nå. Kudos til alle sammen! :)
Pangaea wrote: 27 Nov 2021, 22:13 I motsetning til latterliggjøringen jeg ser som vanlig skjer på visse andre forum, så tror jeg faktisk vi har en god stall til å legge om til Rangnicks type fotball, med høyt press-spill. Raske kontringer er allerede United helt rå på, så det er null problem. Vinner vi ballen oftere høyt i banen, med motstander i ubalanse, kan vi få se flere mål fra Rashford som bryter gjennom osv. Håper dette blir bra! Men det kan selvsagt bli store utfordringer også. Vi må nok smøre oss med litt tålmodighet, men jeg håper spillet har fått satt seg utover vintermånedene.
Jeg har også troen på at mesteparten av spillerne våre kan tilpasse seg Rangnicks type fotball. Vi er nok alle skeptiske til spillere som f. eks Ronaldo og Pogba, men de er begge "vinnere" og vil nok gjøre den jobben de blir satt til å gjøre hvis det er for lagets beste.. og får laget til å vinne. Og om Rangnick benker spillere som tidligere har vært fast, fordi de ikke orker eller noe i den duren, så er det veldig, veldig greit. Jeg vil kun ha med spillere som ønsker å være med på dette prosjektet.

Jeg tror selvsagt Lingard kan passe fint inn i denne type fotball, men så spørs det om kvaliteten er god nok. Og hvem vet, her er kanskje fremtiden hans allerede avgjort, noe som i så fall vil være fullt forståelig. Og blir heller ikke veldig overrasket om Pogba forlater til sommeren. Han trenger nok en ny arbeidshverdag.

AWB løfter seg forhåpentligvis noen hakk, men jeg er usikker på om han har nok kvaliteter til å spille fast på høyrebacken for oss når vi en gang skal ta opp kampen med de beste lagene i ligaen. Jeg ser gjerne at han motbeviser meg - for det er helt utrolig hva et bra system kan gjøre med fotballspillere. Men per dags dato så skulle jeg gjerne sett en oppgradering på høyreback og midtbane i overgangsvinduene som kommer, selv om vi har en fremadstormene Laird som forhåpentligvis kan få noen sjanser neste sesong.

Jeg kan ikke huske sist jeg var like optimistisk som det jeg er nå. Jeg vet ting vil ta tid, men endelig, ENDELIG, er vi på rett vei. Og som @Schmeichel skriver over her, den største bekymringen er at han kanskje ikke får nok makt.

Vi trengte en person som kom til å få respekt fra spillergruppa fra aller første stund og det har vi fått.

Jeg tror selv en spiller som Martial kommer til å legge med masse arbeid for å få sjanser i tiden som kommer, så spørs det om han har det som skal til eller ikke. Når våre offensive spillere (kanskje spesielt Martial, Sancho, Greenwood og Rashford) ser hvordan Mané og Salah holder på i Liverpool, så må det jo friste å legge ned det arbeidet som skal til.
post liked by: Pink Final, PAK, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Vil bare legge til litt tanker på kommentaren min. Altså her har United en gyllen mulighet til å bli revolusjonert til en seriøs klubb av en som for "en gangs skyld" virker faglig ekstremt dyktig.
Når jeg ser på alt vi har hatt av managere tidligere, skal jeg ærlig innrømme at vi ikke har hatt noen jeg har hatt ordentlig tro på før nå.


Moyes - For lett.
Van Gaal - Her skal jeg være litt ufin, jeg synes fyren virker rett og slett litt uintelligent og virkelighetsfjern. (Basert på flere av tingene han sa mens og i tiden etter, og hvordan dessuten fotballen under han fremsto, samt elendige spillerkjøp)
Mourinho - Dyktig taktiker, men likevel en overvurdert irritabel og gretten surpomp etter min mening.
Solskjær. Kjempeflott fyr, god på man management og representerte klubben på en fin måte, men også for lett. Kommer nok dessverre aldri til å bli noen stor manager.

Ralf Rangnick... Hvor skal jeg begynne. Jeg skal innrømme at jeg kun hadde hørt navnet hans fra tidligere, men etter å ha lest litt om hva han har oppnådd, hvem han har inspirert, og ikke minst hvor nøye og detaljert han virker... Rett og slett amazing. Gi denne mannen alt han ønsker og tenker. Ikke la dette bli noe halvveis, sats alt, og enda litt til. Det skulle og burde kanskje ha skjedd for 5 år siden, men-men!
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Schmeichel Skal vere einig i at det er ei gyllen muligheit, men eg er ikkje sikker på om klubben torer å fullføre det Rangnick vil sette i gang med. Det vil innebere at tyskaren og teamet hans vil få nærmast uinnskrenka myndigheit til å drive den sportslege delen av prosjektet. Tvilar på at nokon av dei minst fotballkyndige høgt oppe i hierarkiet vil klare å halde pølsefingrane sine borte frå t.d. spelarkjøp og salg. Rolfen har jo tidlegare vist at han ikkje tar fem flate for å forlate skuta om han ikkje får full gjennomslagskraft for visjonen sin og det er nok av noksagtar i styret som kan forpurre planane til fotballprofessoren.

Edit: Synest å hugse at Louis van Gaal også prøvde å implementere eit avansert spelemønster med ekstremt fokus på detaljar. Det var snakk om at kvar spelar fekk utdelt ein iPad med videoklipp som skulle forklare korleis dei skulle oppføre seg i ein del gitte situasjonar. Vi hugsar alle korleis dette prosjektet enda. No seier eg ikkje at van Gaal og Rangnick er like managerar, men om ikkje spelargruppa eller klubben kjøper visjonen til manageren, er det dødfødt. Beklagar negativiteten, men eg klarer ikkje å sjå for meg at Manchester United skal klare å gjere noko genialt etter alt rotet som har prega klubben i så mange år.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Er spent på hvordan dette utvikler seg.
Vi er veldig begeistret nå fordi Rangnick er så visjonær faglig.
Er dog spent på hvordan klimaet i klubben vil utvikle seg.
Rangnick er knallhard og kan fort komme på kant med CEO og/eller eierne.

Håper det beste.
Men selger ikke skinnet før bjørnen er skutt.
Klok av skade fra tidligere ansettelser post Fergie.
post liked by: Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11864
Liker mottatt: 7617

Det sies at han har blitt litt rundere i kantene med årene, som mange av oss blir :D Blir spennende.
post liked by: Pancho P, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Pwint Heilt sant, det med rundare i kantane. Og dét er før juletida har begynt...
post liked by: Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pancho P wrote: 28 Nov 2021, 13:42 @Schmeichel Skal vere einig i at det er ei gyllen muligheit, men eg er ikkje sikker på om klubben torer å fullføre det Rangnick vil sette i gang med. Det vil innebere at tyskaren og teamet hans vil få nærmast uinnskrenka myndigheit til å drive den sportslege delen av prosjektet. Tvilar på at nokon av dei minst fotballkyndige høgt oppe i hierarkiet vil klare å halde pølsefingrane sine borte frå t.d. spelarkjøp og salg. Rolfen har jo tidlegare vist at han ikkje tar fem flate for å forlate skuta om han ikkje får full gjennomslagskraft for visjonen sin og det er nok av noksagtar i styret som kan forpurre planane til fotballprofessoren.

Edit: Synest å hugse at Louis van Gaal også prøvde å implementere eit avansert spelemønster med ekstremt fokus på detaljar. Det var snakk om at kvar spelar fekk utdelt ein iPad med videoklipp som skulle forklare korleis dei skulle oppføre seg i ein del gitte situasjonar. Vi hugsar alle korleis dette prosjektet enda. No seier eg ikkje at van Gaal og Rangnick er like managerar, men om ikkje spelargruppa eller klubben kjøper visjonen til manageren, er det dødfødt. Beklagar negativiteten, men eg klarer ikkje å sjå for meg at Manchester United skal klare å gjere noko genialt etter alt rotet som har prega klubben i så mange år.
Det er nettopp denne bekymringen jeg deler, jamfør min forrige kommentar hvor jeg skrev at min største bekymring er at ledelsen nettopp ikke vil gi han nok makt. Men til en viss grad må de nesten nødvendigvis ha en anelse om hva de går til, da de følgelig må ha gjort research og lest og funnet ut langt mer om denne mannen enn det oss småentusiastiske forumbrukere kan finne ut på et par dager. Dette er tydeligvis en mann vi har hatt delvis i kikkerten en stund, med tanke på at Murtough skal ha vært på befaring i Red Bull systemet for et par år siden, men at motivasjonen for møtet hvertfall delvis kan ha vært nettopp Ralf Rangnick selv. Man kan si mye om at klubbledelsen er udugelige også videre, men akkurat SÅ udugelige tror jeg ikke de er, at de ikke forstår at Ralf Rangnick er en storsatsing, og ikke en mann man gir 50% tillit til. De må jo nødvendigvis ha studert historien hans. Jeg tror og håper Ralf umiddelbart vil ta kontroll over det hele med en viss selvsikkerhet og autoritet, og at de øvrige rett og slett vil ha respekt for hans enorme fotballfaglige kompetanse.

Ang din kommentar om Louis van Gaal tenker jeg det bare bekrefter litt mine fordommer.
Der Louis van Gaal kanskje ikke helt forstår at det å gi spillerne så små microdetaljer å prøve å perfeksjonere totalt sett bare vil bli et kaos, tror jeg i større grad at Ralf Rangnick er den typen som kunne gjort nøyaktig det samme, men har nettopp denne detaljperfeksjonisten i seg at han intuitivt vil skjønne at det ikke er produktivt.
Det er jo nettopp en detalj. En som er veldig perfeksjonistisk og detaljert, vil som regel likevel ha forståelse for at andre ikke har det samme. Her tror jeg Ralf Rangnick er langt mindre "virkelighetsfjern" enn det Louis van Gaal kanskje fremstår.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Schmeichel Eg er heilt på linje med deg, men vi får vel prøve å la tvilen komme leiinga til gode. Det hadde vore rart å plukka ut Rangnick om ein ikkje hadde gjort heimeleksa si. Zidane eller Conte hadde nok vore meir åpenbare valg om dei ikkje hadde litt peiling.
post liked by: Schmeichel, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Jeg har også i likhet med mange av dere vært veldig fornøyd med valget av Rangnick. Samtidig synes jeg dere kommer med kloke betraktninger i et større perspektiv.

Det kan kan fort bli utålmodighet hvis ikke resultatene kommer fort. Man må nok smøre seg med tålmodighet, også for han.

-Og som dere sier en av de største bøygene er Glazers og toppledelsen. Slik jeg synes det ser ut er Glazer pengesterke og proppfull av selvtillit, men der er ikke nødvendigvis det beste for laget, nasjonen eller landet. Jmfr. en viss avgått orange president.

Jeg skal ile til å si at jeg er ganske dårlig på økonomi og administrasjon. -Men, i mitt enkle hode vil det være lurt å høre på faglig ekspertise for å optimalisere den økonomiske gevinsten. Enkelt forklart; Hvis RR har en klar tanke på hvilke spillere han vil ha inn og ut, burde Glazer lytte til det. Det ville vel øke sjansen for både pokaler og topp 4 plassering.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Schmeichel, Pancho P, RedTrafford

Deleted User 402

Vil beskrive meg selv som nøktern optimist.
Skal gi det litt tid og ta vurderingene etterhvert.
Leser forøvrig det kloke som skrives i denne tråden med interesse:-)
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Canto wrote: 28 Nov 2021, 15:37

Jeg skal ile til å si at jeg er ganske dårlig på økonomi og administrasjon. -Men, i mitt enkle hode vil det være lurt å høre på faglig ekspertise for å optimalisere den økonomiske gevinsten. Enkelt forklart; Hvis RR har en klar tanke på hvilke spillere han vil ha inn og ut, burde Glazer lytte til det. Det ville vel øke sjansen for både pokaler og topp 4 plassering.
Klubbene i RB-systemet er jo kjent for å kjøpe billig og selge dyrt. Kan vel si at United har tradisjon for det motsatte; kjøpe dyrt og selge billig/gi bort gratis… 😵
Nå mener jeg ikke at United skal bli noen slags «selling club», men tror/håper han kan komme med noen impulser som kan gjøre oss smartere og mer i forkant i transfermarkedet.
post liked by: Schmeichel, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Da er det bekreftet!
Usikkert om han leder laget mot Arsenal, kommer an på prosessen rundt arbeidstillatelse.
Også verdt å merke seg at det er Murthough, og ikke Woodward, Glazer eller et anonymt "vi" som uttaler seg på vegne av United i pressemeldingen. Kanskje fordi han faktisk er den som har trukket i trådene og fått dette til å skje?
post liked by: Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Da de fleste er synes at det er en god mann som kommer inn for OGS så går det vel rett til helvete med hele trener bytte. :hah: :D

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Fotballsupportere er rare folk. Slik som i går. Mot Chelsea. Vi blir totalt pissa på, men med eit flaksemål og eit poeng so er vi plutseleg ein veldig bra lag!!

Samme meg Ragnick. Utvilsomt ein god foreløpig manager. Men eg trur det stopper der. Folk går jo heilt av skaftet. I motsetning til OGS so har denne manageren ein klar filosofi. Men evner han å formidle dette? OGS handterte alt rundt laget på ein eksepsjonell måte. Det er ein del av manager pakka i United. Korleis er Ragnick her? Og kvifor har han ikkje vært manager for nokon store lag om han er so eksepsjonell?

Eg er liker typen, men har mange ubesvarte spørsmål.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ja, mange ubesvarte spørsmål. Det blir veldig spennende å følge United i den hektiske perioden ut året nå. Laguttak osv.
LUHG!
Post Reply