Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Synes Solskjær skal kjøre alle talentene opp i troppen, Garner, Levitt, Gomes, Chong, Greenwood, etc etc, ta en Ajax.

Så en U-kamp her forleden, det er en drive over disse spillerne, det trenger vi.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nu må det gerne ske noget i den kommende uge.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stille og rolig ja...håper det tar litt fart snart, vi trenger noen positive nyheter.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

United må rett og slett bli en klubb som samler seg bak OGS, uavhengig om han er rett mann eller ei. (edit: om man tror han er rett mann eller ei, blir vel mer rett å skrive. )

Han er ansatt for 3 år. Det er han United har valgt til å få klubben opp i toppen igjen.

De to dominerende klubbene i PL har managere som er ubestridte sjefer, klubbene samler seg under deres visjon.

Guardiola vinner jo titler jevnt og trutt.

Klopp med sin første på 4 år i går. Men Liverpool er uansett tilbake som maktfaktor i fotballen.

Og: Pochettino har null titler med Tottenham på 5 sesonger, men laget viser en viss progresjon, selv om de sprakk i PL denne sesongen. De spilte CL-finale i går. Han sitter like trygt som Guardiola og Klopp.

Det er noe slikt vi må få til tror jeg.

Det skal sies at Chelsea har suksess med en litt annen manager-politikk, men jeg ønsker ikke ny manager hver sesong...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Når man ser denne så tenker jeg at en midtstopper må inn, og det kommer inn nettopp det, blir Maguire for 80 mill da. 70 var ikke nok for Leicester...Shaw var svak i denne altså, innlegg fra hans side, og litt andre ting og...Stoler ikke på årets spiller rett og slett.
Dalot heller ikke god i denne, Smalling roter, Lindelöf roter...bra at halve forsvaret fornyes. Shaw må heve seg denne sesongen.

Så har ombestemt meg ang. midtstopper, det må inn.Håper i grunn på Umtiti. Om ikke De Ligt eller Koulibaly kommer. Koulibaly er førstevalget mitt. Maguire kan bli bra, men litt usikker på om han er sjef. Eller om det blir rot med han og...

LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg vet at United sparket sin U23-manager tidligere i vår (pga. resultater og kjedelig spillestil), men er det noen som vet om det er blitt ansatt noen? Det var jo snakk om å hente tilbake Warren Joyce, men det har vært stille angående ryktene siden begynnelsen av juni.

Jeg tror dette var et godt grep av United. Viktig at U23-spillerne også presterer og har en spillestil iht. A-laget, som jo har vært et viktig prinsipp for blant annet Sveits sitt landslag og ikke minst Barcelona. Det vil gjøre overgangen fra U23/U18 til A-laget mindre, da spillerne allerede er kjent med spillestilen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 02 Jul 2019, 19:47 Jeg vet at United sparket sin U23-manager tidligere i vår
Går rykter om Vidic faktisk. Fett om det blir sånn.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ikke ansatt noe nytt, men også hørt at joyce og vidic vurderes.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Synes denne tråden begynner å bli ganske så høyaktuell om dagen.

Hvor skal man begynne?

Treneren? Resultatet under OGS er forferdelig om dagen, men reflekterer det han som trener, eller dette resultatet av år med dårlig forvaltning av United, herunder spillerstall og støtteapparat.

Om OGS er den rette manageren eller ikke er vanskelig, fordi kampene og resultatene har den samme tralten, som var under LVG og Mourinho. Med andre ord, så har United hatt så mange managere som ikke ha lyktes, at man snart må lete etter feil andre steder enn på manager-siden.

Nå om dagen, og siden i sommer, har United røsket opp i støtteapparatet. Så muligens de ser mye potensial til forbedring i endring av støtteapparatet. De Gea sin trener ble sparket som følge av De Gea sin dårlige prestasjoner, og U23-manageren ble sparket fordi han rykket ned fra PL2-1 til PL2-2. Nå er de også på jakt etter ny fysiosjef, for å få bukt med alle skadene. Så United tar grep, 1 av 1 problem av gangen - kan det virke som. Dette arbeidet kan gå fortere, fordi man ikke er avhengig av åpne overgangsvinduer for å få i stand en avtale/ansettelse.

Om grep ovenfor støtteapparatet ikke fungerer, så står man igjen med spillerstallen. Hva er galt med spillerstallen? Akkurat der vet jeg ikke hvor jeg vil begynne. Det er så mye som må ryddes opp i virker det som.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, støtter forvirringen du føler [mention]Elkey[/mention]

Det er jo kav råttent fra topp til tå i denne klubben...jeg vil bli kvitt alt egentlig...

Eiere og adm bør jo vekk, men det er old news, de forsvinner ikke før vi rykker ned, er jo ikke sikkert de forsvinner der heller, de får vel skrapet til seg noen pund i championship også de iglene der...

Trenerteamet fungerer ikke...ikke noe bedre enn Moyes, LvG og JM sine team i alle fall...

Spillerstallen er vel den svakeste vi har hatt?

Det har nesten blitt sånn: En spiller har 3 gode kamper på en sesong, da er han en av våre beste spillere...

Rashford er en slik spiller. Mon tro om Barca fortsatt er interessert i ham? Neppe...

Young spiller vel sin siste sesong, Fred blir vi ikke kvitt vel...Lingard, Matic, Pereira, Dalot, kan selges for min del.

Hypotetisk ønskedrøm: Jeg er uromantisk manager og blir kvitt de jeg ikke ønsker med videre, pluss at jeg får alle erstatninger jeg vil ha:

Ut: Young, Shaw, Dalot, Lindelöf, Fred, Rojo, Matic, Pereira, Jones, Rashford, McTominay, Lingard, Mata, Grant. Knallhardt, men dette er bare subjektivt fra min side. Rashford og McTominay er på kanten, men Rashford har tippa utenfor egentlig. McTominay har ikke ferdighetene, det så man mot Newcastle i dag...Men kan hende jeg angrer på ham.

Med videre: De Gea, Romero, Maguire, Pogba, Martial, James, Wan-B, Tuanzebe og akademi-spillerne. De får dra på utlån, og så ser vi etterhvert.

Williams blir siden det forsvinner 3 backer ut. Han er like god som de 3 allerede uansett...De to franskmennene er med fordi de er de to beste fotballspillerne vi har i klubben, men de er avhengige av gode lagkompiser, siden ingen av dem har ryggrad nok til å bære noe som helst aleine...Så de lever på lånt tid for å si det sånn...

Inn: Bernat, Robertson, Süle, Smalling (etter en god sesong i Roma, er den ikke god så er det rett ut med ham og), Ndidi, Maddison, Kimmich, Sancho, Mane, Ødegaard og Jovic.

4-3-3

De Gea

AWB-Sule-Maguire-Bernat

Kimmich-Ndidi-Maddison

Sancho-Jovic-Mane

Sterk benk med bl.a Pogba, Martial, Ødegaard, Robertson, Tuanzebe, James.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Tja...det må skje noe drastisk, og skal vi ha håp om å tiltrekke oss gode spillere må det skje noe umiddelbart. Er dessverre redd at det er vi supportere som må ta grep. Spesielt de som er på Old Trafford uke inn og uke ut. De må holde seg borte...penger er det eneste Ed og eierne forstår. En halvfull stadion er det eneste som virker...dessverre går det utover dagens spillere og manager. Supportere har makt og vil de at noe skal skje må de ta konsekvensene av dette.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tro og mene lenger. Jeg tror egentlig ikke Solskjær er god/erfaren nok til den jobben. Men nå har han fått jobben da, så da mener jeg at han bør få fortsette hvertfall ut sesongen. Det var en veldig bra episode på PL-kvarteret Podcasten om Solskjær. Jonathan Wilson var gjest. Han er en meget seriøs journalist og forfatter. Han mener, uten tvil, at Solskjær og Lampard er de svakeste managerene i Premier League. Hvis man ikke har på seg norske briller så kan jeg forstå at folk mener det. Molde > Cardiff > Molde > Manchester United er litt av en karriere-stige å klatre.

Mange skriker etter en Director of Football. Det burde vi nok helt sikkert hatt, en med en visjon om fremtiden, som kan jobbe sammen med manager. MEN, og det er et stort men. Jeg tror ikke det vil fungere under Glazers eierskap. De er rett og slett for grådige, og Ed vil nok ikke frivillig gi fra seg makten han har. De har ingen visjon for klubben. Old Trafford forfaller, Carrington begynner å bli gammeldags, osv osv. Hvorfor har det tatt så lang tid å ansette en DOF? Jeg tror de bare sprer rykter for å kjøpe seg tid. Hva var denne komiteen med Ex-Spillere (Fletcher, Rio osv)?

United er skakkjørt, og jeg tror ikke på forbedringer uten en total oppvask fra styre og ned til spillere.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Etter å få roet nervene litt etter gårsdagens fadese har jeg vel noen andre tanker. Sånn som jeg ser det så har vi vel virkelig ikke noen andre alternativer enn å støtte Solskjær i minimum to overgangsvinduer til. Få økt kvaliteten og dekningen i midtbaneleddet og angrepet. Tror virkelig ikke at vi med dagens tropp blir noe bedre med en annen manager, troppen er så utrolig svak og vi har så mange spillere som ikke hører hjemme på dette nivået.

Er helt enig i at vi virkelig trenger en overhaling fra topp til bunn. Skulle gjerne kuttet hodet av slangen og fått Glazers ut av klubben, men faktum er vel at så lenge United tjener noe form for penger og fortsatt har de økonomiske forutsetningene til å betjene gjeld samt levere utbytte så driter de vel pent og pyntelig i om vi leverer sportslig. Det beste scenarioet i mitt hodet nå er vel at presterer å kjøre klubben såpass i grøften at verdien til klubben sinker til et nivå hvor de føler at de må selge. Nå er vel faktum at jeg tror dette vil ta ekstremt lang tid pga klubbens globale posisjon og merkevare, men på et tidspunkt vil selvfølgelig klubben kjenne på dårlige sportslige resultater gjennom tapte sponsorinntekter, tapte TV-inntekter, tapte billettinntekter. Blir spennende å se om vi er noe bedre i 2021 når Chevrolet dealen går ut, om klubben fortsatt klarer å være like attraktive ovenfor en potensiell hovedsponsor.
LoveUnitedHateGlazers

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Liker ikke linke til denne karen men synest han kommer med mye fornuftig her.

Vi trenger en DOF med masse erfarig og gode resultater med reel utøvende makt.

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

A.C. Fergie wrote: 07 Oct 2019, 17:10 Liker ikke linke til denne karen
Goldbridge er rimelig oppdatert og følger godt med, mange misliker ham, men populær i England.

Link i vei, jeg har linka til han flere ggr. Noen liker det ikke, men ingenting å bry seg om.

Han sa mye fornuftig i oppsummeringen sin av Newcastle-kampen og. Og morsom innimellom. Har noen one-linere jeg ler godt av.
LUHG!
Post Reply