Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jo takk @Pwint.
Men spørsmålet mitt er seriøst ment.
Er han så god på strukturert angrepsfotball?
Det er vel det vi savner?
Vi vil nærme oss Tuchel 😕, Pep 😟 og Klopp 😫.
Er Pochettino god nok?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Følger spent med på det fotballfaglige her. Har lite peiling selv og ser strengt tatt ikke så mye annet enn United-kamper. Og ser jeg noe annet så får jeg med meg lite av de taktiske. Husker jeg så noen Spurs kamper under Poch og syntes de spilte "artig fotball". Mer faglig blir det ikke hos meg:-) Takk til alle de som gir meg litt kunnskap!
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Jeg mener han er ekstremt god på strukturert spill, både defensivt og offensivt. I tillegg så er jo lagene hans enormt hardtarbeidende og godt trent. Tenker det blir beinhard disiplin om han kommer inn.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men nå er jeg absolutt ikke noen ekspert. 😆
post liked by: Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Betryggende å lese @Pwint.
Tar gjerne innspill fra flere.

Da er jeg i godt selskap skjønner jeg @Jan Anders.
Er ikke sterk på taktikk selv.

I en av bøkene om sir Matt Busby omtales fotball som en kombinasjon av krig, ballett og sjakk.
Jeg har mer forståelse for fotballkrig og fotballett enn for fotballsjakk.
post liked by: Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Ser at det er rykter om at United har startet samtaler med PSG om å kjøpe fri Poc.
Mulig det er noe i det, ellers vil jeg tro at ryktemaskinen holder seg varm lenge.
post liked by: Pwint

Deleted User 402

@RedTrafford Mye rykter, ja. Men ryktene om samtaler kommer fra Duncan Castles....og så lenge det ikke kommer fra flere kilder så tar jeg det med noen kilo salt. Castles er ikke troverdig etter min mening.

Eller er det flere kilder som har kastet seg på nå? Hvis det kommer fra Simon Stone eller Henry Winter skal jeg spisse ørene.
post liked by: RedTrafford, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Tror fremdeles det siste seriøse var dette: BBCs United-korrespondent, Simon Stone, meldte mandag formiddag at Paris Saint-Germain-treneren i motsetning til tidligere rapporter kan være tilgjengelig umiddelbart.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pochettino har fått kritikk fra flere hold for identitetsløst spill i Paris (fant jeg ut etter et kjapt søk). Og han kjedet visstnok spillerne, treningene var en evig repetisjon i Spurs.

Samtidig har han jo lært av Bielsa ang. press. Guardiola uttalte at hans Barca spilte ganske så likt Poch`s Espanyol. Ferguson uttalte at Soton var det beste laget de hadde møtt osv. Husker Soton slo regjerende mester City 3-1, ved å presse de i senk.

Han tok jo Spurs noen gode hakk opp. Poch er nok ikke den verste vi kan ende opp med. Men han skal jo evt. ta over ei skute som har mista roret. Så hvordan det går er umulig å si.
Han har jo også ofte spilt med en target man i senter på topp, med 1 kant på hver side som beveger seg og løper fritt. Free flow. Og en tier bak der. Ikke ulikt 4-2-3-1, sårbare for kontringer i mot, de def. MB får en veldig viktig jobb.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Stor jobb å være manager for United. For stor for de aktuelle kanskje. Uten tvil den mest krevende klubben å være manager i. Noko elementært må forandres i organisasjonen. Ellers blir neste manager ein femte repetisjon av fiasko.
post liked by: Blodfink

Deleted User 108

Jeg har ett par venner som er supportere av PSG @Blodfink
De er ikke fornøyd med det Pochettino har gjort i Paris. Har hatt mye flaks i kamper og i følge dem hatt utrolig mange dommeravgjørelser med seg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja det har ikke gått på skinner i Paris. Tror imidlertid det er et utrolig vanskelig lag å forme, stor ansamling egoer som ikke tar instrukser om hva som helst.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Ja, er litt redd for at psg og forsåvidt også United ikke nødvendigvis er ideelle klubber for ham. Det er et vanvittig trenings- og kostholdregime, veldig tøft opplegg og et krav om full disiplin. Spillere som Messi, neymar mm. føles ikke riktig da, og hva med Bruno, Pogba etc.? Vil de akseptere et sånt opplegg?
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 108

Pochettino gjør det samme som de fleste andre managere også mislykkes med. At han og familien bor i forskjellige land. Pochettino bor alene på et hotell i Paris mens familien bor i England. Da blir det ofte slik at man mistrives og lengter hjem. Håper det gjør at Pochettino kommer nå. Er ryktene som går nå sanne, at det koster 10 mill pund å kjøpe han ut av kontrakten, er det bare å løp og kjøp mener jeg.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Eks. på pochettino sitt regime vs Mourinho : The Athletic claims that the club’s players have become bored with Jose Mourinho’s training methods and they wish they were still under the management of Mauricio Pochettino.

The Argentinean made Tottenham a well-drilled side and that helped them qualify for the Champions League consistently.

It says their former manager made them work very hard with double sessions, which they thought was too much at the time but delivered results.

Mourinho has taken a slightly easier approach and the squad doesn’t think they are doing enough to get the results that they want.

It also adds that the team now spends so much time in training trying to master the defensive side of the game.

This leaves their attacking players undertrained in scoring goals and they have been relying on what they learned under Poch
post liked by: Pink Final, Otac, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Poch står ikke tilbake for de som har vært innom siden 2013 i alle fall. En manager må vi jo ha. Eller kanskje de skulle prøvd seg uten der borte? Det ender jo i forferdelse med de som prøver seg. Artig da, managerløse United vinner alt, revolusjonerer fotballen..
post liked by: Pwint, Schmeichel, Salte25
LUHG!
Post Reply