Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Syns Erik ten Hag svarte overraskende på ryktene i dag. I stedet for å si at han er fullstendig uinteressert sier han at han ikke har blitt spurt/ikke hørt noe og derfor ikke trenger å tenke på det. Fikk litt troen på at han er litt interessert jeg nå, som den håpløse optimisten jeg er.
post liked by: Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Ifølge tv2 sporten så ønsker United å ha en midlertidig manager, frem til de ansetter en permanent. Men de ønsker også en midlertidig til de finner den midlertidige. Det blir Carrick.

Vi kommer til å falme i blinde lenge...
Last edited by offside on 21 Nov 2021, 23:25, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Blodfink, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Ser ikke så lyst på dette, vi kan lett forsette å suse nedover på tabellen her.
Skal Carrick bringe inn noe nytt nå, eller en ny giv. Det er vel han som allerede har hatt ansvaret for treningene.
Dette er en oppskrift på alt som kan gå galt, når man ikke er forberedt.
Last edited by Buchan on 21 Nov 2021, 22:49, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, offside
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21155

Solskjær sa som noe av det siste i avskjedsintervjuet at Carrick er helt topp. Jeg er ikke helt sikker...Ser for meg at det er mange managere i den garderoben i Spania før matchen.
post liked by: Buchan, RedTrafford, offside
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Laurent Blanc og Ralf rangnick vurderes som foreløpige managere og Pochettino er lysten på jobben etter sommeren. Kilde the times. Jeg kunne levd med de løsningene.

Mauricio Pochettino is keen on taking over as Manchester United manager. The Paris Saint-Germain coach has told friends that he would be interested in taking over at Old Trafford at the end of the season.
post liked by: Pink Final, Ryder, Blodfink, RedTrafford, Pancho P, PAK
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Statusen på klubben kan ikke være særlig høy når Luis Enrique for spørsmål om United linken. Og spør om det er første april.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Synes alltid det er morsomt at media har komplett kontroll over hva kjendiser sier til venner. Når jeg leser slikt, så "leser" jeg det alltid som "vi finner bare på masse piss her, men må late som vi har en kilde, så da skriver vi at dette har blitt sagt til venner, og later som vi var i rommet -- hihi".

Så vet jo selvsagt alle at United er interessert i Pochettino, og at han ganske brennsikkert også kunne tenkt seg å lede laget vårt. Men at venner til Pochettino flyr rett til media for å si X eller Y? Nei, ærlig talt.

Vel, beklager den ranten.

Jeg har ikke vært like begeistret for Pochettino som mange andre, men det kan jo være jeg tar feil, og at han blir en kjempesuksess i United. Ikke så bra å bli nummer to i en ett-lagsliga, men han klarte altså det. Men som sagt, mulig jeg tar helt feil, og at han vil få det mye bedre til i United. Hvis han kommer, så vil jeg støtte ham med alt jeg har.

Skal ikke påstå jeg har superpeil på alternativene heller, men han jeg nok ser mest positivt på per nå er Ten Hag i Ajax.

Ellers synes jeg det kommer fram mange merkelig navn. Lopetegui, Luis Enrique, Zidane, osv. Ser ikke helt hvorfor disse ønsker å ta over United, bortsett fra kanskje Lopetegui. Zidane ønsker ganske sikkert å ta over Frankrike, da får han alle verdensstjernene han trenger. Luis Enrique forsvinner ikke fra Spanias landslag rett før et VM. Det skjer ikke.

Må jo bare innrømme at det er helt elendig timing på det her. For bare ett års tid siden så var flere talentfulle managere 'ledige'. Så forsvant Nagelsmann, Tuchel og andre jeg ikke husker nå til større klubber, og der kommer de til å være i lengre tid.

Nei, jeg er enig med Dag Langerød i siste MBH. vi må slutte å tenke store navn, slik som vampyrene i USA gjør, og heller fokusere på sportslig profil, spillestil, offensiv fotball, moderne taktikk, osv osv. Kanskje derfor jeg er litt mer 'keen' på Ten Hag enn Pochettino og disse andre "navnene". Jeg er redd for at vi nok en gang ansetter en "has been", og så roter bort 2-3 år på å ødelegge det Solskjær har bygd opp. Og så er vi tilbake til start igjen, eller rettere sagt blir vi plassert i kasjotten og må prøve å komme oss ut derfra.

Helt ærlig, så ser jeg ikke lystig på framtiden. Strukturen i klubben er helt på trynet. Og da mener jeg ledelsen og delvis også sportslig struktur. Greit at vi har ansatt Fletcher og Murtough, men har de noe reelt ansvar, reell beslutningsmyndighet? Så lenge alt viktig skal inne blodutsugerne i USA, så kan vi bare glemme sportslig suksess på kort til mellomlang sikt. Nivået i PL og Europa er så høyt nå, at vi ikke kan kompensere for dette nesten uansett hvilken manager som tar over. Vi har blylodd rundt beina, og da blir det pokkers så vanskelig å komme først. Selv Usain Bolt i sin 'prime' hadde slitt.
post liked by: Pwint, Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Ryktene i dag: Pochettino er klar for å ta over nå! Men United har gått til Rodgers med tilbud. Vet jo at det bare er rykter, men hvis det hadde vært sant …
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Vidar Dale Fjeld

Det må en omstrukturering til i det sportslige apparatet. Gammel engelsk konservativ tankegang om fotball må legges død. Vi er ikke på 60 og 70-tallet nå. Jeg har smakt på det noen dager nå...jeg vil ha Pochettino inn og han må gis makt rundt det sportslige...han er tydeligvis vingeklippet i PSG etter rykter å dømme.
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 22 Nov 2021, 10:16, edited 1 time in total.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Har vært negativ til Pochettino, men begynner å bli litt usikker nå.
Kanskje det kan vær rett mann.
Men det spørs om han blir tilgjengelig tidsnok.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Jeg også har vært neg til Poc tidligere.
Kanskje i ferd med å snu nå.
Vet ikke hvorfor, muligens pga alternativene.
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Akkurat har jeg også tenkt @RedTrafford . Pochettino ser langt bedre ut nå i mangel av bedre alternativ.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men dagens nyheter er jo morsomme: HEADLINES Manchester United manager latest: Pochettino ‘desperate’ to leave PSG for Red Devils, Zidane ‘not interested’, Rodgers would ‘sprint’ to Old Trafford, Solskjaer gives emotional farewell interview

Tatt fra talksport
Last edited by Pwint on 22 Nov 2021, 10:51, edited 3 times in total.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 385
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 535

(Copy-paste fra 2014, 2016, 2018 osv)

Få inn en sportslig plan og visjon først! Gi ansvaret for ansettelsesprosessen til en gruppe fotballfolk som vet hva som skal til for å bygge fotballag. Så kan Glazers få ta beslutningen når man har falt på en anbefaling.

Hadde vært rått om man hentet inn en Rangnick, Van der Sar e.l. Disse gutta kunne strukturert det slik at den nye treneren hadde noe til felles med klubbens visjon.

Rodgers - hva om han får fyken i Leicester? Skal United virkelig hente en trener som ikke fikk det til i en mindre klubb, enda en gang?

Ten Hag og Pochettino kan derimot gi mening.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Må bare takke Ole Gunnar Solskjær for den flotte jobben han har gjort for HELE klubben. Må også berømme han for innsatsen som er lagt ned, selv om dessverre ikke sluttproduktet helt ble som vi hadde håpet. Jeg er helt sikker på at han kommer til å lykkes med neste prosjekt også, og kanskje krysser Uniteds og Solskjærs veier igjen på et tidspunkt - hvem vet.. Rett og slett en hedersmann!

Han etterlater seg nå en klubb i god forfatning, med en god sportslig struktur - lagt opp for suksess. Jeg er faktisk like glad for at vi ikke har en sportsdirektør med all myndighet - spesielt i den daglige driften. Med trioen Woodward, Murtough, og manager er jeg nå - etter innflytelsen fra Solskjær - trygg på at Manchester United profilen blir like godt ivaretatt som om vi skulle hatt en enerådende sportsdirektør, eksempelvis Rangnick, som hadde dratt klubben i sin retning. Det hadde sikkert funket det også, men da ikke nødvendigvis i United retning, sett i et historisk perspektiv.

Nå har vi en manager post som ikke bare er trener, og vi har en DoF som sikrer den sportslige driften utover førstelaget. I tillegg har vi Woodward som syr sammen det hele innenfor trygge økonomiske rammer! Tenk om vi hadde vært i Inters supportersko - Gud jeg hadde vært flau!

Pressemeldingen fra klubben i går var veldig presis mht at først skulle Carrick lede laget til midlertidig manager var på plass, som igjen skulle lede laget frem til permanent manger neste sommer. Er kandidatene allerede utpekt? Mht hvem som er ledig på markedet pt. må dette være en god løsning - spesielt om det midlertidige blir Laurent Blanc, som The Indipendent hevdet var en mulighet i går, og som jeg har veldig sansen for.

Skulle ikke noen av de permanente alternative være ledig neste sommer heller venter jeg gjerne til etter VM også. Mange store og potensielle kandidater i landslagene også, som helt sikkert ikke forlater sin post før etter VM.

Skulle vært svært tilfreds om det ble noen av disse:
Midlertidig: Laurent Blanc.
Permanent: Pochentino, Louis Enrique, Ten Haag eller Hansi Flick (han følger nok Tyskland også til EM). Evt Nagelsmann og Bayern og han skiller lag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Harry Greaves wrote:22 Nov 2021, 09:57 Gi ansvaret for ansettelsesprosessen til en gruppe fotballfolk som vet hva som skal til for å bygge fotballag. Så kan Glazers få ta beslutningen når man har falt på en anbefaling
Dette er nok også nettopp hvordan prosessen foregår. Gruppen består nok at flere av ambassadørene, bla. SAF, Murtough, kanskje, men trolig ikke Fletcher, Woodward og til slutt styret.

Vedr. Van Der Sar er det en mann jeg også svært gjerne skulle sett i Manchester United systemet, aller helst som erstatning for Woodward, eller i en posisjon mellom Daglig leder og Murtough og manager.

Deleted User 430

Buchan wrote:21 Nov 2021, 23:44 Statusen på klubben kan ikke være særlig høy når Luis Enrique for spørsmål om United linken. Og spør om det er første april.
Eller så har han bare drømmejobben sin akkurat nå og skal lede landet sitt i et VM om et år. :wink:
post liked by: Pwint, Pancho P, Buchan, Blodfink
Post Reply