Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Det er vel en ganske kjent sak at spillet vårt ikke har vært av topp klasse den siste tiden. Er det bare Jose sin feil? Eller kan spillerene klandres også?

Hva kan gjøres for å forbedre situasjonen? Formasjoner og taktikk? Spillere inn eller ut?

Jeg tror en 4-3-3 eller 4-2-3-1 formasjon passer oss best. Håper virkelig ikke det blir en 3-back linje. Da har vi en tendens til å bli altfor defansive..

4-2-3-1 med Fred og Matic på midten, Pogba som 10'er? Sanchez/Rashford og Lingard/Mata på kantene? Lukaku på topp selvfølgelig.

KjellM
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2018, 14:21

Me må uten tvil få i gang høyresida på midtbanen. Når Mata spiller, så trekker han inn i midten eller mot venstrekanten. Det gjer at vårt oppbyggende spill blir veldig forutsigbart. Balansen på midtbanen er ikkje til stede. Me trenger sårt å brette ut spillet, bruke heile bredde og få ein skikkelig vingtype på høyresiden.

Eg er meget forundret over at Mourinho ikkje har prøvd med Martial eller Sanchez på høyrekanten i pre-season. Hovedgrunnen kan selvsagt vere at han veit det kommer inn ein ny spiller der, men han burde likevell, i mine auge, ha benyttet ein av desse kampene til å teste ut litt....
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Flere mener spillet vil bedre seg bare United kjøper enda flere spillere.
Kanskje sier jeg.
Forsvarsspillerne er ikke så gode med ball bortsett fra Lindelöf.

På midten er Fred kjøpt inn.
Er han løsningen?

Ingen ting hadde vært morsommere enn om spillet begynte å ‘klikke’ med Fred på plass.

Jeg tror imidlertid det manglende angrepsspillet dreier seg om noe annet enn å få på plass enkeltspillere.

Det er mentaliteten til Mourinho.
Han er for defensiv i tankegangen.
Dessverre må jeg si.
For på mange områder gjør han en god jobb.

Men, å ligge så dypt med laget.
Nei, det dreier seg ikke kun om å få inn en ballsikker stopper (Har forresten en allerede, Lindelöf).
Hva hjelper det med pasningsterke spillere når det nesten ikke er spillere forover i banen?

En ting er å kontre når United vinner ballen dypt på egen halvdel.
To-tre spillere kan kontre å skape sjanser og mål.
Slik Rooney og Ronaldo gjorde mange ganger mellom 2006-2009.

Men, spill mot etablert.
United’s grunnspill.
Hvordan skal United kunne bryte ned motstander når det er bare 3 mann foran ballfører?
Hva hjelper det med Fred da?

Under Ferguson varierte United spillet.
Noen ganger lå laget dypt og kontret.
Andre ganger beleiret spillerne motstanders straffefelt.
7,8,9 spillere.
United ‘trøkka’ nærmest ballen i mål.

Det som må til er en endring i filosofien. Mourinho må gi de kreative spillerne mer frihet.
I tillegg mener jeg det er essensielt å sende flere mann fram i etablert angrepsspill.

En spade må kalles en spade.
Denne type fotball er ikke Manchester United tjent med på lang sikt.

Håper det beste mot Leicester.
Og tror United slår dem med ett mål.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Det er ganske traust nå ja. Det kan selvfølgelig endre seg med en positiv sesongstart, men skal innrømme at det er vanskelig å være altfor positiv. Man kan jo håpe på en eller to signeringer denne uka, men som du sier [mention]Pink Final[/mention] så er det ikke sikkert at det er nok til at alt plutselig skal klikke på plass og løsne.

United klarer ikke (tør ikke) å spille med høyt press og tempo. Det er også veldig lite kontringsspill. Det er ingen risiko i spillet, og vi spiller på motstanders svakheter i stedet for våre egne styrker. Det er frustrerende, fordi det handler ikke bare om å vinne store trofeer, det handler mye om veien dit. Fotball skal jo være gøy og underholdene å se på.

Jeg tror vi må håpe på at stammen i laget utvikler seg videre (De Gea, Pogba, Sanzhes og Lukaku). Kanskje kan Fred hjelpe til med det, og en ny stopperkjempe? Om vi får Toby så tror jeg vi er nær et nytt stopperpar på høyde med Rio og Vidic, og det kan jo selvfølgelig hende at det da løsner.

Om vi taper mot Leicester i sesongstarten så tror jeg det vil bli mye bråk blant fansen, og da blir det spennende å se hvordan Jose reagerer.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Jeg kunne skrevet dette i kamptråden, men innlegget er mer generelt enn bare til kampen i går:

Er lut lei bortforklaringer om manglende signeringer nå, det er regelrett tullete å komme med den unnskyldningen hver gang.

Fakta er:
*Mourinho har kjøpt to stoppere, som var ment å spille mange år sammen. I går var begge ute i kulden. Da vitner det mer om at Mourinho ikke får noe ut av kjøpene sine, noe som er helt åpenbart når man ser de andre signeringene (Mkhi, Lukaku, Pogba, Alexis).
* United-fans har unnskyldt seg i fem år nå, med at vi er "tre-fire spillere unna ligatittelen". Når er vi ikke det lengre? Hvor mange må vi blø 40 millioner pund for, før vi er nærmere tittelen?

Min oppfatning er at vi har to fundamentale mangler som klubb/lag:
1) Vi har ikke en god nok overgangsstruktur, men det er alle skjønt enige om såvidt jeg har forstått det. Kjøpene baseres på impuls, noe som har gått igjen under Woodward.
2) Vi har en trener som ikke gjør jobben sin. Bortsett fra det som alltid har vært regnet som daukjøtt, så har nesten samtlige spillere forfalt under Mourinho, og da spesielt de spillerne som faktisk hører hjemme på et topplag. Martial, Rashford, Pogba og Bailly har bare blitt verre og verre de siste to årene. Alexis ser ut til å være utilpass på banen. Lukaku er en Everton-spiller i utgangspunktet, og vil aldri bli bedre enn at han hører hjemme i Everton. Samme gjelder Smalling, Jones og Lindeløf.

Kan strekke meg til å skryte av jobben Mourinho har gjort med Lingard, men utover det sliter jeg med å se noen spillere som har blitt forbedret under JM. Og for å slutte der jeg startet: Dette skyldes ikke manglende investeringsvilje fra Woodward. Mourinho har fått bruke 430 millioner euro de siste to årene.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Mourinho er vel ikke alene om å klage på manglende signeringer.
Moyes har i ettertid gitt uttrykt for det samme.
Van Gaal mente vel han var én god angrepsspiller unna å lykkes.

Mye kan sies om Mourinho og (manglende) kjøp.

For det første.
Isolert sett er det feil at klubbens CEO Woodward skal overprøve manager på transfers mener jeg.
Tviler på at dette var avtalen mellom Woodward og Mourinho FØR vinduet åpnet.
Ville Mourinho funnet seg i det, om det var avtalen da han leverte lista med spillere til Ed?

For det andre.
Ingen managerer treffer med absolutt alle kjøp.
Selv Guardiola måtte feks ut å handle nok en keeper.
Mourinho har kjøpt 11 spillere.
Idéelt sett bør han treffe på alle, men er det realistisk?

Det sagt, så er jeg enig med deg i det du skriver om signeringer.
Jeg behøver ikke gjenta meg selv, henviser til min post lengre opp.

Skoen under Mourinho trykker andre steder.
Det går mest på det kollektive samspillet, eller mangel på sådan.
Visste jo at Mou overlater mye av det offensive til spillerne selv.
Men, trodde ikke det skulle bli så tilfeldig.

Jeg var positiv til Mourinho da han erstattet van Gaal.
Skrev en del forsvarstaler på det forrige forumet (Ja, jeg har byttet nick og er den klubbhistorie ‘friken’ ;) .)
Var btw moro å utveksle meninger med deg og han som kalte seg Chomsky.
En annen var AntonioValencia25 som dessverre forsvant da trollene i periode herjet.

Gledet meg til en mer direkte fotball, og trodde det skulle bli litt som Chelsea 2004-2007.

Etterhvert gikk det opp for meg at slik kom det ikke til å bli.
Utover høsten i fjor mistet jeg gradvis trua på fotballen Mou bringer med seg.
Begynte så smått å gi uttrykk på det gamle forumet for de tankene (helt til forumet plutselig var borte en mandag morgen).

Nei, har ikke trua på fotballen til José på lang sikt lenger.
Vil allikevel at han blir sittende som manager.

Mest fordi neste manager vil møte på de samme utfordringene med en vinglete og faglig svak ledelse.

Jeg mener i likhet med flertallet t veien videre må begynne med en rød tråd.
En visjon som gjennomsyrer hele klubben.

For meg virker den øverst ansvarlige, Woodward å mangle visjoner.
Ser ut som store navn blender evnen hans til å tenke langsiktig.
Livredd for at Zidane blir neste manager, uten at det tas ytterligere grep.

Etter Ferguson har det oppstått et vakum.
Ferguson VAR KLUBBEN på mange måter.
Han tenkte både på kort og lang sikt.
(Stallen han etterlot var ikke helt optimal, men med noen riktige justeringer burde United kunne fortsatt å holde seg i toppen).

Jeg vil ikke legge all skyld på Mourinho for situasjonen klubben er i nå.
Han skal ta skylda for det som skjer ute på gresset.
Det ser ikke lenger ut til at han klarer å levere et lag alá Chelsea 2005 eller Inter 2010.
Det hadde vært bra nok for meg i en overgangsfase.

Hovedproblemet er manglende visjoner i klubben.

Veien videre for meg er en annen struktur.

En DOF som får réell makt og har visjoner.

En trener/manager som står for mer severdig fotball.
Har blinket meg ut Leon Jardim som min favoritt.

Om han passer sammen med den evt DOF som måtte komme inn vet ingen.
Synes Jardim virker spennende.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Velkommen, BMF! :D
Pink Final wrote: 28 Aug 2018, 12:00 For det første.
Isolert sett er det feil at klubbens CEO Woodward skal overprøve manager på transfers mener jeg.
Tviler på at dette var avtalen mellom Woodward og Mourinho FØR vinduet åpnet.
Ville Mourinho funnet seg i det, om det var avtalen da han leverte lista med spillere til Ed?
Nå skal ikke jeg spekulere i evt avtaler mellom de to, men isolert sett så synes jeg signalet fra Woodward er fair: Du har kjøpt to midtstoppere med våre penger, vis at de var verdt det. Mourinho er jo kjent for å foretrekke "bruk og kast"-mentaliteten på spillere i stallen sin, så veto mot Alderweireld er noe jeg egentlig kan stille meg bak. Det er ingen managere i verden som får kjøpe absolutt alt de ønsker, så dette handler vel mer om å knyte igjen pengesekken enn å overprøve Mourinho på overgangsmarkedet.

Utover dette så skal jeg ikke kommentere så mye mer enn å si meg enig i det meste nedenfor.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Enig med mye som skrives her, også helt enig i at Woodward bremser Mourinho på markedet. For å sette det litt på spissen så kjøper man ikke hus med dama om man er usikker på om dere er sammen om et halvt år.

Savner en klar strategi som jobbes etter. Kan kanskje dra litt sammenligninger til Barca og tiki-taka filosofien. Sier ikke at vi skal begynne å spille slik, men det å definere klare trekk på hvordan vi ønsker å spille og rekruttere deretter. Dette fører til mindre friheter i overgangsmarkedet, men man unngår alle spillere som ikke passer inn i systemet. Akademiet blir jo også selvfølgelig organisert deretter. Det som deretter må på plass er som [mention]Pink Final[/mention] sier at en DoF må ha reell makt. Med det så legger jeg inn at det er den øverste sportslige ansvarlige, og har siste ord i overganger og at dette er meningen som bør vektlegges tyngst når styret tar avgjørelser angående manageren.

Manageren får som følge av dette makten over sitt eget apparat samt den taktiske delen av spillet. Manageren skal selvfølgelig ha sitt å si når det kommer til overganger, men så er æraen med SAF og Wenger over og managere byttes gjerne engang verdt tredje år. Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere, med at man ikke kjøper hus.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

messilingard wrote: 28 Aug 2018, 14:02 Savner en klar strategi som jobbes etter. Kan kanskje dra litt sammenligninger til Barca og tiki-taka filosofien. Sier ikke at vi skal begynne å spille slik, men det å definere klare trekk på hvordan vi ønsker å spille og rekruttere deretter. Dette fører til mindre friheter i overgangsmarkedet, men man unngår alle spillere som ikke passer inn i systemet. Akademiet blir jo også selvfølgelig organisert deretter.
Amen - dette er essensen i det jeg skrev mye om på det gamle forumet.

Anbefaler deg å lese denne artikkelen om Southampton fra 2015: https://www.telegraph.co.uk/sport/footb ... -over.html

Southampton fikk nye eiere i juli 2017, og klubben mistet en god del sentrale ressurser samtidig. De gikk fra 7-6-8 på tabellen i 2015-2017, til å ende opp som nummer 17 i fjor. Mange mener at endringen i ledelsen var langt mer skyld i den svake sesongen, enn det at Puel forsvant (som heller aldri var veldig populær). Mye kan tyde på at dette stemmer.
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Noe som var imponerende med Southampton i løpet av den tida er også hvordan mange av de beste spillerne ble kjøpt av større klubber hver sommer, og man tenkte at neste sesong kan bli vanskelig for Southampton, men så imponerte de igjen og igjen. Fram til nå nylig, som du skriver, hvor de forrige sesong kjempet for å beholde plassen på øverste nivå.

Er enig i det flere skriver her om at det savnes en klubbfilosofi; en strategi og en identitet som står sentralt. Etter at Ferguson gav seg så føles det som om det mangler en del langsiktig tenking. Det er til noen grad blitt mer slik at et det har blitt gjort en rekke feil, og hver sesong handler om å tette hullene som har dukket opp de siste årene. Misforstå meg rett, det er naturligvis nødvendig å tette disse hullene, men hvor langsiktig tenkes det samtidig som dette gjøres fra klubben sitt synspunkt?

Så er det naturligvis klare spørsmålstegn for tida; er det en rift mellom ledelsen og Mourinho? kommer United til å ansette en fotballdirektør, og vil vedkommende i så fall bare være en nikkedukke for ledelsen, eller vil dette være en person som vil ha nytteverdi fra vårt standpunkt som supportere? Hvor mye er Woodward og co faktisk involvert i det fotballfaglige? Hvordan er kjemien i troppen, og hvor stor støtte har Mourinho blant spillerne? Kommer Pogba til å fortsette å være et uromoment i klubben gjennom sesongen?

Det er mange spørsmål som må besvares. Dette kan nok fort bli en veldig spennende (ikke nødvendigvis på en positiv måte) sesong for oss. Slik ståa er i dag så håper jeg ikke at Mourinho får fyken. Det vil virke som nok en kortsiktig løsning, spesielt hvis det ikke er en klar plan for hva som vil følge, noe jeg frykter vil være tilfellet dersom styret bestemmer seg for å sparke Mourinho.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Har en følelse av at Woodward er nokså involvert i driften av det sportslige. Det som bekymrer meg, er at han virker veldig resultatorientert og ikke nok frempå for å unngå dårlige resultater. Man kan for eksempel se på akademiet som fikk en mindre overhaling etter at han så at andre klubber (les city, som nærmeste konkurrent) investerte mye. Hvorfor han ikke var mer frempå, men ventet til han så hva andre gjorde gjør at spørsmålene rundt hans fotballfaglige kompetanse er noe han ikke kommer unna på en spesielt god måte. Jeg har vært en av de som nok har støttet Woodward mest på bakgrunn av hva han har gjort med den økonomiske driften av klubben. Problemet er at når produktet du skal selge ikke leverer så vil du på et tidspunkt begynne å miste salg (supportere/samarbeidspartnere). Det er nettopp derfor vi trenger en ny mann som kan ta seg av den sportslige delen og Woodward/Arnold kan drive med hva de gjør best.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Tyskeberget
Posts: 4
Joined: 21 Aug 2018, 14:45

messilingard wrote: 28 Aug 2018, 15:46 Har en følelse av at Woodward er nokså involvert i driften av det sportslige. Det som bekymrer meg, er at han virker veldig resultatorientert og ikke nok frempå for å unngå dårlige resultater. Man kan for eksempel se på akademiet som fikk en mindre overhaling etter at han så at andre klubber (les city, som nærmeste konkurrent) investerte mye. Hvorfor han ikke var mer frempå, men ventet til han så hva andre gjorde gjør at spørsmålene rundt hans fotballfaglige kompetanse er noe han ikke kommer unna på en spesielt god måte. Jeg har vært en av de som nok har støttet Woodward mest på bakgrunn av hva han har gjort med den økonomiske driften av klubben. Problemet er at når produktet du skal selge ikke leverer så vil du på et tidspunkt begynne å miste salg (supportere/samarbeidspartnere). Det er nettopp derfor vi trenger en ny mann som kan ta seg av den sportslige delen og Woodward/Arnold kan drive med hva de gjør best.
Hør litt på denne podcasten og spesielt dagens episode: https://www.acast.com/thetransferwindow
Gir deg et greit innblikk i hva som er prioriteringene til klubben og hvordan den styres.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Tyskeberget wrote: 28 Aug 2018, 23:09 Hør litt på denne podcasten og spesielt dagens episode: https://www.acast.com/thetransferwindow
Gir deg et greit innblikk i hva som er prioriteringene til klubben og hvordan den styres.
Takk for tips!
Vi burde kanskje lage en oversikt over podcaster og andre media som bra å følge.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Mourinho-debatten som gikk her i august er fortsatt aktuell nå i desember ser jeg...

For å svare på spørsmålet i trådstart:

1) Managerbytte (Mourinho er ikke, og har aldri vært United verdig, min oppriktige mening). Inn med en lagbygger, en utviklingsorientert positiv fyr MED baller av stål, ikke furtetryne...Gjerne en tysker a la Klopp eller Tuchel, eller en spanjol a la Guardiola eller Emery. Pochettino selvfølgelig. Eller kanskje en italiener. Av britiske trenere kommer jeg ikke på en eneste kandidat pr nå...det må i såfall bli Southgate, som har klart å skape et vinnerlag av England. Men han er ikke førstevalg akkurat.

2) Sportsdirektør inn!

3) Woodward strippes for ALT sportslig ansvar, og har kun sponsormøter som sitt arbeidsfelt. Men helst kjeppjage ham tilbake til det mørke stedet Wall Street der han kom fra: "Woodward began working for PricewaterhouseCoopers in the accounting and tax advisory department in 1993, before joining J.P. Morgan & Co. as an investment banker in the mergers and acquisitions department in 1999" .

Her kan han be til Mammon daglig uten å plage meg med det. JP Morgan & Co ble dømt til ENORME bøter under Woodwards tid der, storsvindel mm...Jeg skrev mye om det i det forrige forumet...

4) Selg unna samtlige spillere som ikke hadde fått spille i klubber som Bayern, City, PSG, Barca, Real, Juventus på en viss regelmessig basis. Det er der oppe vi hører hjemme. Det betyr 8-10 mann ut. Erstatt de med et par etablerte stjerner og yngre talenter med spillerfaring fra Serie A, La Liga, Bundesliga.

De unge talentene våre på utlån, og spillere som Martial, Pogba, Rashford, Shaw, Fred og Pereira blir, her er det potensial.

5) MUST og Red Knights tvinger Glazers til å selge.
Last edited by Blodfink on 14 Apr 2019, 10:16, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Det er en lang vei å gå før United igjen er blant de beste tror jeg.
Har tro på at Solskjær kan føre United tilbake, men det kan ta tid.
Flere år.
Hvor mange år har eksempelvis Klopp brukt?

Det må bygges på flere fronter i United.
En ting er spillerkjøp.
Noe som er minst like viktig er å bygge opp igjen et spillesystem.
En moderne fotball med høyt press, mye løping, mye bevegelse og spillerne må vite hvor de har hverandre.
Det må kunne gå an å spille mer enn fem pasninger seg i mellom uten å miste ballen.

Ser man på stallen vil jeg si

KEEPERE 8,5 av 10 poeng
De Gea - verdensklasse på strek. Klare mangler i feltet og med beina.
Romero og Grant som reserve og med talentfulle Henderson i bakhånd.
Dette er beste lagdel.

BACKER 6 av 10 poeng
Shaw - Flink å komme fram i banen, lite sluttprodukt dog. Blitt bedre defensivt.
Dalot - Virker bedre som ving enn back synes jeg.
Young - Behold ham pga lederegenskaper. Bør kun være squad.
Ut med Darmian og Valencia.
INN MED NY HØYREBACK.

STOPPERE 7 av 10 poeng
Lindelöf - best med ball.
Smalling og Jones - duellspillere.
Bailly - Stort uforløst potensiale. Mangler dessverre spilleforståelse p.t.
Ut med Rojo.
INN MED NY STOPPER

SENTRAL MIDT 7 av 10 poeng
Pogba - Verdensklasse rent ferdighetsmessig. Virker ukonsentrert dog.
Fred - Tar han endelig steg?
Matic - På vei ned, men må beholdes som squad.
McTominay - God disiplin og fysikk. Bedre med ball enn antatt? Viktig squadspiller.
Pereira - Tja, squad.
Ut med Herrera. Han forsvinner trolig.
INN MED NY SENTRAL MIDTBANE. Anker og/eller indreløper.

KANTER 6 av 10 poeng.
Martial - Skyhøyt potensiale. Virker allikevel ukonsentrert han også.
Lingard - Er egentlig ikke kant, bedre sentralt.
Sanchez - Hva skal man skrive? The only way is up forhåpentlig.
Ut med Mata.
INN MED NY HØYREKANT. VIKTIGSTE PLASS Å FORSTERKE imo.

SPISSER 7 av 10 poeng
Rashford - Har mye inne, må bli mer klinisk.
Lukaku - Egentlig ikke en United spiss mener jeg. Men, må beholdes - alle kan ikke byttes med en gang. Må brukes riktig, han må fores rettvendt.
Greenwood - En yngre Rashford eller kanskje van Persie. Forhåpentlig gull på sikt, men trolig for tidlig neste sesong.
Ikke påkrevd med forsterkninger, men å få inn en oppgradering av Lukaku sier jeg ikke nei til.
Andre plasser som er nye viktigere å oppgradere dog.

Av andre unggutter enn Henderson og Greenwood bør nevnes Garner, Williams, Chong, Gomes, Tuanzebe og Fosu- Mensah.
Ingen av dem blir mer enn squad neste sesong - i beste fall.

Det er de harde realitetene.

Stallen må styrkes.

Og det må trenes, både intensivitet, kondisjon og ikke minst i å skape reaksjoner.

Føler United er tilbake i 1986/87.
Den gang tok det 4-5 år, først rundt 1991 var United igjen å regne med.

Er redd det vil ta like lang tid denne gang.

Problemet er at verden har blitt mye mer utålmodig.
Både eiere, media og fans.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply