Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1945
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 14435
Liker mottatt: 5303

Canto wrote:17 Nov 2021, 21:19 Det går i alt fra at Ole Gunnar er arrogant, ødelegger/skader spillere til at "United DNA og The United Way" er bare tull, og at hele trenerteamet er talentløse.
Folk står fritt til å mene hva de vil, men at på en side for United-supportere kommer sånne hatske utsagn er rett og slett respektløst overfor hele klubben.
Hvis de ikke klarer å ordlegge seg på andre måter enn det jeg så en kommentar om Solskjær og hans stab, så er de ikke fans i mine øyne.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P, PAK, Pwint, TheMonolith

Deleted User 480

@Belfastboy Helt enig med deg. 👍
post liked by: Belfastboy, Cola2, TheMonolith, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7890
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29024
Liker mottatt: 19388

Ting framstilles veldig svart/hvitt, enten eller.
En ukultur som preger kommentarfeltet, og som gjør det lite attraktivt.

Dessuten gjør måten den siden er satt opp på, temaene så fastlåst.
Blir off topic med en gang man har noe annet på hjertet enn hva dagens artikler måtte handle om.
Rett og slett håpløst satt opp den siden hva bidrag fra oss supportere angår.

Når det gjelder Solskjær har han gjort mye bra.
Og jeg vil tro han fremdeles gjør mye bra for klubben og spillerne.
Beste manager post Fergie imo.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pancho P, Pwint, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6433

Pink Final wrote:17 Nov 2021, 21:41 Når det gjelder Solskjær har han gjort mye bra.
Og jeg vil tro han fremdeles gjør mye bra for klubben og spillerne.
Beste manager post Fergie imo.
Absolutt. Den helt suverent beste manageren for KLUBBEN siden Sir Alex trakk seg tilbake. Bare så synd at det sportslige har falt litt sammen nå i det siste, som er årsaken til at han kanskje får fyken i løpet av året eller vertfall sesongen/sommeren. Vi trenger stor forbedring raskt.

Det du ellers skriver er grunnen, eller en av grunnene, til at jeg ikke gidder å skrive særlig på united.no lenger. Det blir kanskje noen få one-linere her og der, men ikke noe poeng å skrive lengre innlegg osv. Enten er det ingen som leser det, det kommer mange "rants" tilbake, og uansett er det klin umulig å ha noe debatt eller diskusjon i det formatet. Det er slik det er på alle kommentarfeltet i manns minne. Det er og blir en lekegrind for troll. Og da mener jeg absolutt helt generelt, og ikke bare om united.no.

Har ikke orket å skrive noe særlig her heller i det siste, for den del. Man kan jo bli frustrert av mangelen på perspektiv når en person som Solskjær diskuteres både her og der. Alt skal være så forbanna svart/hvitt -- men stort sett kullsvart og forjævlig. Og så er det rundgang på hvilke av spillerne våre som skal latterliggjøres i verste stil. Vi kan jo ramse opp i fleng fra de siste årene. Akkurat nå er det Maguire det går verst ut over, men han er i en stor klubb. Det er bare litt rullerende "æresmedlemskap".
post liked by: Pwint, Pink Final, Buchan, Belfastboy, Cola2, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Meir spilletid på Lingard, Cavani, Sancho, og mindre på Ronaldo og Pogba. Rashford kunne ha jobba betre også. Meir løpskraft og og bedre press. Dette hadde sendt eit signal om at du skal jobbe ræva av deg for å få plass på laget.

Men trur ikkje OGS har baller nok desverre.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Otac wrote:18 Nov 2021, 23:38 Men trur ikkje OGS har baller nok desverre.
Tipper han er litt mellom borken og veden. Sikkert ikkje sånn at han er ei nikkedokke, men er vel litt i at han ikkje vil skape fult anarki heller. Ronaldo er liksom "den store" spelaren og "må" få spele så godt som alltid, og sjølv om eg er heilt einig i at han sikkert burde vore benka vil noko slikt vere uharmonisk med den noverande kulturen i spelargruppa.

Detter er berre min teori bak det heile, har ikkje gjort nokon forsking på det.
post liked by: Pink Final, Otac, red, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7890
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29024
Liker mottatt: 19388

Full slakt av vår manager i komm feltet.
Kunne vært fristende å minne på noen rekorder, men står over.
Kan jo ta det her inne.
Da United slo Roma 6-2 i EL semifinalen i vår var det første gang det ble scoret 6 mål i en europeisk semifinale siden 1964.
Da slo Real Madrid Zürich med 6-0.
Totalt er det scoret 6 mål i alle europeiske semifinaler kun 4 ganger.
Eintracht Frankfurt slo Rangers 6-1 og 6-3 i 1960
6 mål i en semifinale kun 4x.
Og en av dem United under Solskjær.
57 år siden sist!

Slo Soton 9-0.

Har scoret fem mål eller mer 10x.
Kun Busby og Ferguson overgår det etter ww2.

Ubeseiret borte i 29 strake PL matcher.

Har startet flere matcher med 6 -seks- egenproduserte spillere.
Unikt i moderne fotball.

Er med på at spillet har vært grufullt i høst.
Men totalt helsvart har det neppe vært under Solskjær 😁
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pancho P, Cola2, TheMonolith
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2650
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14064
Liker mottatt: 9059

@Pink Final Dessverre var eg så dum at eg tok meg ein titt. "Skamlaus" var eit ord som blei brukt om Solskjær. "It takes one to know one", er eit mykje brukt engelsk uttrykk.
post liked by: Pink Final, Cola2, Belfastboy, Pwint, TheMonolith
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

@Pink Final Viktige ting å ha i bakhodet. Bra å ha folk som deg og Unitedforum. Da får vi litt perspektiv på ting. Som du sier, ting er sjelden SÅ svart/hvitt. Bra med motvekt til hylekoret på United.no. (komm.felt.) Der er de fort ute med høygafler og fakler.

@Pancho P tror ikke det er bra for nervene mine å gå inn der. ☺ -Takes one to know one- helt klart.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pink Final, TheMonolith, Pwint
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1945
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 14435
Liker mottatt: 5303

Jeg påpekte hvor utrolig dårlig kommentarfeltet på united.no har blitt, og at det er barnehagetendenser der, men fikk svar fra en her om at det nå var det mye bedre der.
Vel, hvis man synes det er gøy å slenge dritt om klubben generelt eller Solskjær spesielt, så er det sikkert artig å ha meningsfeller der inne.
Jeg for min del synes det er lavmål, og hver gang jeg leser en sak, og drister meg til å kikke på kommentarer så er det nesten så jeg angrer meg. Så mye dritt gjengen der inne får seg til å spy ut er ikke en supporter av klubben verdig.
post liked by: Cola2, Pwint, Pancho P, Pink Final, TheMonolith
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Belfastboy wrote: 20 Nov 2021, 01:11 Jeg for min del synes det er lavmål, og hver gang jeg leser en sak, og drister meg til å kikke på kommentarer så er det nesten så jeg angrer meg. Så mye dritt gjengen der inne får seg til å spy ut er ikke en supporter av klubben verdig.
Enig, leser artiklene og hopper over kommentator feltene.
En klubb står vi sammen om, greit vi kan være enig om enkelt spillere, men la oss slippe som du skriver "oppgulp" mot trener/støtteapperat/spillere.
Mange glemmer én viktig ting: Det du har skrevet på nett, selv med ukjent navn, vil være der for alltid, og alt kan spores tilbake 90% av tilfellene.
Burde vært pensum på skolen om sånt
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og én ting jeg glemte.
Det er ett stort apparat rundt OGS ang kjøp/utleie/salg av spillere.
Er vel det også ang vurdering/si opp managere, men om de har forståelse om lagspill & fotball er en annen sak

For meg er det å bli underhold, få en god følelse i kroppen når vi vinner, dessverre får jeg ikke den når vi taper.
Men da holder jeg meg borte fra tastaturet. Fotball/taktikk/lag uttak kan jeg lite om, men jeg kan se hvem som kjemper med hjerte for klubben, og legger ned arbeid. Uansett kan alle ha en dårlig dag på jobben, også i idretts verden, men alle må "tackles" / snakkes til riktig. Sir Alex var enestående der, og jeg føler at OGS er på det samme sporet
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og én ting dette forumet har, som unitet.no ikke har er Historikeren @Pink Final
(av og til skriver han noe i kommentar feltet der også
Lært mye fotball historie av dine innlegg, keep it up. :love:
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, TheMonolith
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7890
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29024
Liker mottatt: 19388

Takk @Canto og @Cola2.

Synes det er kjipt at kommentar feltet til supporterklubben er så ensidig dømmende og negativt.
Det er alltid minst 2-3 klubb representanter som er hoggestabbe.
I høst er det Solskjærs tur.

Klart det var ydmykende å tape 0-5 for Liverpool.
Og vi ble enda mer utspilt i byderbyet mot City.
Manageren må ta ansvar for de ‘prestasjonene’.
Men når han samler sine nøkkelspillere for å snakke om veien videre så er visstnok det også feil.
Han er «skamløs» 😄

Noe helt annet.
Når det gjelder Manchester Uniteds og byen Manchesters historie @Cola2 så er det to stolte historier 🤩
Mange flere enn meg har gitt utrykk for det her inne.
Flere har skrevet noe alà: «Det er ikke pokaler og triumfer som er viktigst, det er hverdagen og klubbens historie som er det viktigste»
I kommentarfeltet blir slike skriverier off topic.
Og da er det alltid noen på pletten for å påpeke det.
«Det du skriver hører ikke hjemme her».
Var en fysak der inne som omtalte det som «spam» 😅.
Da hadde jeg omtalt vår egen Lou Macari, samt vår ex keeper trener Eric Steele og i tillegg Bert Trautmann.
Når man kaller det spam så skjønner man hvor lista ligger.
Først ble jeg sint, men etter en stund måtte jeg bare le.
Barnehage som @Belfastboy skriver.
Joda, jeg tar litt av og skjønner at slike kommentarer ikke er for alle.
Men det er neppe verre enn den evinnelige negativiteten som har blitt kjennetegnet på komm feltet til United.no.
Kan jo spørre seg hva som er spam og hva som ikke er? 😆

Har ikke skrevet der på over en uke.
Og om ikke supporterklubben tar grep har jeg postet mitt siste innlegg der inne.
post liked by: Belfastboy, Cola2, TheMonolith, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4296
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19274
Liker mottatt: 12492

Solskjær ga Maguire en «high five» da han forlot banen etter rødt kort.
Javel, var han fornøyd?

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

RedTrafford wrote: 20 Nov 2021, 18:32 Solskjær ga Maguire en «high five» da han forlot banen etter rødt kort.
Javel, var han fornøyd?
Kunne gitt han fingeren også, men det hadde vel vore litt småleg og uprofft? (Litt sånn som spelarane "våre" i dag som framstod meir som sabotørar enn fotballspelarar).
post liked by: RedTrafford, Blodfink, TheMonolith, Pwint

Vidar Dale Fjeld

Ser faktisk ingen problemer med at en manager og hans egen spiller "takker" hverandre etter en slik hendelse...litt anstendighet er det lov å ha.
post liked by: Blodfink, TheMonolith, Pwint, Cola2
Post Reply