Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Han har en god cv og det med gegenpress historien leste jeg meg opp på i dag.
Men, vil vi ha en 63 år gammel mann?
Jeg vil ha en yngre kar.
Av flere grunner.
Det åpenbare at han kan bli lenger i jobben.
Pluss at yngre gjerne er noe modigere, eldre kan få litt sånn gammelmannstakter.
Være redd for å gjøre forandringer.

Nei, dette er ikke fordommer - er gammel selv jeg 😅 i midten av 50 åra.
Bare legger fram en tanke rundt det med alder.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

The Times skriver at Rangnick er forespurt om å ta over midlertidig. For å si ja til det krever han å få en annen rolle i klubben hvis de ansetter en annen i sommer. Det skal klubben vistnok ikke være interessert i å gi han.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Du har jo Gian Piero Gasperini, like gammel som Rangnick. Gasperini oppfører seg som han er yngre på sidelinja, full av energi og får jo til ting med Atalanta, OGS fremhevet jo Gasperini som en god manager inneværende uke. Så alder bør ikke være noen hindring tenker jeg.

Nå er ikke Rangnick Gasperini selvfølgelig, sammenligner bare alder her.
LUHG!

Deleted User 402

@Mcilroy Interessant i og med at det kommer fra "The Times". Hvor kan jeg lese om dette?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mcilroy wrote: 07 Nov 2021, 14:20 The Times skriver at Rangnick er forespurt om å ta over midlertidig. For å si ja til det krever han å få en annen rolle i klubben hvis de ansetter en annen i sommer. Det skal klubben vistnok ikke være interessert i å gi han.
Høres ut som Uniteds administrasjon det...Men de er jo i sin fulle rett til å si nei til det selvfølgelig. Men om det stemmer at han har fått tilbud om midlertidig, så bør jo OGS ha fått beskjed om at det er over. Ikke noe å vente med.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Kan fort bli ragnarok ut av dette
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Vinny Jones
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mcilroy wrote: 07 Nov 2021, 14:20 The Times skriver at Rangnick er forespurt om å ta over midlertidig. For å si ja til det krever han å få en annen rolle i klubben hvis de ansetter en annen i sommer. Det skal klubben vistnok ikke være interessert i å gi han.
Så han tilbyr seg basically å bli sportsdirektør, og klubben sier nei? Hadde vært veldig dumt, men også veldig typisk dessverre… 🤦🏻‍♂️

Er ikke så bekymret for alder i seg selv, men usikker på hvor sulten han er - han kunne jo helt sikkert fått en mer høyprofilert jobb enn den i Moskva om han hadde ønsket.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 07 Nov 2021, 14:27 Kan fort bli ragnarok ut av dette
:skul: :hah:
LUHG!

Deleted User 430

Mcilroy wrote:07 Nov 2021, 14:20 The Times skriver at Rangnick er forespurt om å ta over midlertidig
Har du link til artikkelen? Finner ingenting om han og United der, annet enn en artikkel fra 2019..?
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Det er også mye buzz rundtom på nettet om at Brendan Rodgers nå har en muntlig avtale om å overta. Tror strengt tatt ikke på noen av disse ryktene, men vi får se.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 108

Ikke fra The Times. Leste det i morges gjennom en annen avis som skrev at de siterte Times. Skal sjekke det opp når jeg får tid @Steinar Stenseth
Har arbeidshelg så jeg var innom de engelske mediene så vidt det var så jeg kommer ikke på hvilken avis som skrev det akkurat nå.

Deleted User 430

Mcilroy wrote:07 Nov 2021, 16:03 var innom de engelske mediene så vidt det var så jeg kommer ikke på hvilken avis som skrev det akkurat nå.
Tror jeg fant den nå. The Independent har en artikkel om dette, som også linker kort til artikkelen fra The Times i 2019.
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 52933.html


Skrevet av en "tier 5" journalist i en "tier 4" avis = ekstremt lite troverdig..
https://www.reddit.com/r/reddevils/wiki ... y-guide[hr][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote:07 Nov 2021, 16:03 Det er også mye buzz rundtom på nettet om at Brendan Rodgers nå har en muntlig avtale om å overta.
Dette er det vel Daily Mail og co. som skriver?


Sitter med følelsen av at det kommer til å skje en endring i løpet av denne landslangspausen, men bruker ikke en kalori på det før noen med integritet skriver noe om det.
post liked by: PAK, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bare oppspinn da antageligvis, Rangnick er selv interesssert i følge Christian Falk. Og mer er det ikke til saken muligens...
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:07 Nov 2021, 17:26 Og mer er det ikke til saken muligens...
Sannsynligvis ikke. Falk er på jobb og skaffer seg klikkene han trenger for dagen med en sånn tweet/artikkel. :D
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Vinny Jones
Posts: 1
Joined: 07 Nov 2021, 08:39
Liker gitt: 23
Liker mottatt: 2

Noen korte utdrag og facts om Rangnick:

Rangnick tok Hoffenheim fra 3.liga til Bundesliga, hvor han i 2008 slo Jurgen Klopps Dortmund 4-1 i en seier som kunne ha vært mye større. Dette første til at Klopp begynte å studere og adoptere Rangnicks ideer og deretter tok 2 strake titler med Dortmund.

Rangnick har også en Cuptittel og en runners up i Bundesliga med Schalke 04. Og som nevnt en Semifinale mot United i 2011 der vi vant ca 6-1 sammenlagt.

Etter Semifinalen mot United i 2011 begynte han som Sportsdirektør i Red Bull og bygde opp deres verdensomspennende rekrutteringsnettverk.

Timo Werner, Naby Keita, Sadio Mané, Joshua Kimmich, Minamoto, Firminho og Matip er blandt de tidligere ukjente spillerne han har hentet til lagene sine.

Marco Rose, Jesse Marsch og Ralf Hasenhuttl er blandt mange kjente trenere som har jobbet under han.

Han har også steppet inn som manager og tatt The Double 2 år på rad i Red Bull Salzburg, men det teller kanskje ikke så mye.

I 2016/17 tok han Runners up bak Bayern i Bundesliga med RB Leipzig. Han steppet også inn i 2018/19 mens de ventet på Nagelsmann.

Men som nevnt er det mest interessante at han er nevnt av Klopp, Tuchel og Nagelsmann som en stor inspirator for deres egne trenerkarrierer og at han er The Godfather of Gegenpressing.

Han har vistnok lenge vært Linked med en rolle som Sportsdirektør i United.

Om han hadde kommet inn som interim manager ut sesongen og deretter fått en rolle som Sportsdirektør, så tror jeg det er det beste som kunne ha skjedd oss.
Og da tenker jeg mest på hva han kan gjøre som Sportsdirektør når det gjelder å strukturere hele organisasjonen.
post liked by: Belfastboy, Pwint
Post Reply