Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Ingen av de er på min blokk...Og Southgate tar ikke England det siste lille steget heller. England tape EM pga han...konservativ brite er ikke løsningen. Og jeg mener det ikke politisk...
post liked by: PAK, Pink Final, Blodfink

Deleted User 480

For å kaste inn en liten brannfakkel, eller det er vel snarere en liten kinaputt. -Hvis OGS går på en sammenhengende tapsrekke i desember, så mener jeg også han bør ryke. Jeg mener likevel at det må være en åpenbart bedre manager tilgjengelig før man sender Ole på dør.

Hvis man setter det litt i perspektiv; Ikke veldig lenge siden Liverpool tapte 7-2 for Aston Villa. Enda nyligere tapte Bayern München og Borossia Dortmund hver sin 5-0 kamp. Glimt slo Roma 6-1. -Og helt lokalt vant Mjøndalen 5-0 og Godset 6-0 mot antatt mye bedre motstand. Senest i helga tapte City mot Palace.

Jeg sitter litt med følelsen at United sine stortap er så mye verre enn andre sine stortap.

Jo, det er varierende kvalitet. Samtidig fungerte 3-5-2 mot Tottenham veldig bra. Utgjort at Varane og Victor er skadet, selvsagt. Ellers tror jeg den formasjonen og avstanden mellom lagdelene er bra. Ut fra førsteelleveren med Pogba og Maguire. Slike grep må etter min mening Ole tørre å ta.

Min ønskedrøm er at Ole sitter ut sesongen og klarer topp 4 og minst ett trofé. Jeg er helt overbevist om at det finnes dårligere trenere der ute enn OGS.
post liked by: Pwint, PAK, Pink Final, TheMonolith
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3317
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15776
Liker mottatt: 10574

Absolutt dårlige trenere enn OGS der ute. Jeg syns ikke han er dårlig. Er bare ikke sikker på om han er god nok til å ta oss siste biten til toppen. Men blir glad om det viser seg å være feil.
post liked by: Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7923
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29240
Liker mottatt: 19576

Enig med deg @Canto.
Jeg støtter Solskjær 100%.
Det sagt, jeg antar han ikke kan føre klubben lenger spillemessig.
Ser ikke slik ut iallfall.
Som jeg har skrevet før, å være manager er mye mer enn bare taktikk.

Jeg synes feks Brighton spiller imponerende fotball.
Men aner ikke om Potter er klar eller moden for United jobbens mange andre aspekter.
Jesse Marsch i RB Leipzig det samme.

Om vi skal bytte - så må det være gjennomtenkt.
Det Solskjær har bygget er så bra at det må bygges videre på.
Ikke begynne på nytt igjen.

Jeg synes Solskjær skal få sitte.
Også håper jeg som @Mcilroy at styret bruker tiden nå til å sondere, slik at hvis de bytter så er det gjennomtenkt hvem som kommer inn.
post liked by: Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1993
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 859
Liker mottatt: 2759

Er vel nu det er på sin plass og prøve DVB i noen kamper og la Pogba være på benken eller litt oppe på tribunen, Pogba blir ikke MU og DVB fyk i januar vist han ikke får spille noe fremover så vist han var tenkt som Pogba som erstatter for Pogba så passer det fin å begynne å spille med han nu, det her er et tips til OGS.
post liked by: Pwint, PAK, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4362
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19557
Liker mottatt: 12777

pixma wrote: 03 Nov 2021, 18:39 Er vel nu det er på sin plass og prøve DVB i noen kamper og la Pogba være på benken eller litt oppe på tribunen, Pogba blir ikke MU og DVB fyk i januar vist han ikke får spille noe fremover så vist han var tenkt som Pogba som erstatter for Pogba så passer det fin å begynne å spille med han nu, det her er et tips til OGS.
Er så enig.

Jeg synes DVB burde fått vist seg fram i hvertfall 3-5 kamper nå. Å komme innpå de siste 12 min. eller komme inn på overtid er helt kokko etter min mening. Han trenger litt mer tid enn det til å vise det som bor i han.
Heldigvis er Pogba susp. til helga, som igjen er den eneste grunnen til jeg har litt tro på ett bra resultat mot City.
Noen ganger begynner jeg å lure om det er egentlig Ole som bestemmer at Pogba skal spille.
Tar vi med Maguire og par til så virker det at United er den eneste klubben der det kun går an å spille seg inn i elleveren, men ikke ut. :O
post liked by: Pwint, Blodfink

Deleted User 402

Her inne skrives det mye klokt som alltid. Jeg tror også Solskjær har tatt oss så langt han kan. Dessverre. Men jeg frykter også et lite gjennomtenkt bytte noe jeg tror Conte ville vært selv om jeg har full respekt for de som mener har var rett mann.
post liked by: Pink Final, PAK

Deleted User 480

@Pink Final Vi er nok ganske enig. Det kan nok hende at han har tatt oss så langt han kan, ser den også.

Hvis f.eka. Pochettino er ledig/villig til å bytte til sommeren, kanskje det kan være rett tid, med mindre det skjer noe dramatisk selvsagt.
post liked by: Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Men kor skal Pochettino ta oss? Store namn som LVG og Mourinho tok oss jo ingen stad vel?
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4558
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3019
Liker mottatt: 10062

Jeg satser heller på Graham Potter enn Pochettino dersom vi skal bytte ut Solskjær. Jeg er egentlig havnet der at jeg mener at vi burde bytte manager til sommeren uavhengig av resultatet til slutt. Vi vinner ikke PL eller CL, og vinner Solskjær FA-cupen eller Europa League er ikke det godt nok for min del. Min favoritt ville faktisk vært Potter. Han har vært mange år i Brighton nå til at han er klar for større oppgaver. Det kan selvfølgelig dukke opp andre kandidater frem til sommeren så jeg mener ikke at klubben burde ta den avgjørelsen allerede. Solskjær hadde heller ikke erfaring som manager i en toppklubb før han kom til oss, og erfaringen som spiller er hjelper selvsagt til en viss grad. Det er likevel stor forskjell på å spille for United og det å skulle lede United, det tror jeg Solskjær vil være den første til å skrive under på. Jeg ville i alle fall vært villig til å satse på Potter.

Jeg mener at Solskjær har lyktes med sitt prosjekt til en viss grad. Under Solskjær har klubben fått utviklet Marcus Rashford til å bli verdensklasse, Mason Greenwood har fått sitt gjennombrudd. Bruno har kommet til klubben. Slik jeg ser det så har klubben et godt grunnlag for å bygge videre. Men vi kommer ikke til å ta det neste steget før vi får en manager som er bedre til å utvikle spillet enn Solskjær. Det er jeg helt overbevist om. Strategien til Solskjær om at gode enkeltspillere vil skape resultater kan bare ta det et stykke på veien. Skal vi vinne CL eller PL igjen er vi helt avhengig av å fremstå som et lag i måten vi spiller på.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21582

Mcilroy wrote:03 Nov 2021, 14:30 Noen som vet noe om manageren til Salzburg? Spennende fotball de spiller.
Arvtakeren til Jesse Marsch som nå er i Leipzig? Er det han du tenker på ? Det er i alle fall Matthias Jaissle, ung tysker, har trent U-lag i Salzburg og Leipzig bl.a, er et "Red Bull" -produkt trenermessig, kom fra manager-jobben i Liefering, Østerrike. Som er farmerklubb for Leipzig. Spilt for Stuttgart og Hoffenheim.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 385
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 535

JørgenT wrote: 03 Nov 2021, 22:01 Men kor skal Pochettino ta oss? Store namn som LVG og Mourinho tok oss jo ingen stad vel?
For å vinne ligaen må man ha en fantastisk trener, men ikke alle fantastiske trenere vinner ligaen.
post liked by: PAK, Blodfink

Deleted User 108

Bare guttungen det da @Blodfink
Er nok litt for fersk i gamet til å ta over Manchester United da.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Harry Greaves wrote: 04 Nov 2021, 08:54
JørgenT wrote: 03 Nov 2021, 22:01 Men kor skal Pochettino ta oss? Store namn som LVG og Mourinho tok oss jo ingen stad vel?
For å vinne ligaen må man ha en fantastisk trener, men ikke alle fantastiske trenere vinner ligaen.
Det er alltid en risiko ved ansettelse av en manager, og fasiten kommer alltid i etterkant. Da kommer alle ekspertene og sier. Hva sa jeg?
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4944
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2890
Liker mottatt: 11713

Har også sans for Potter, selv om jeg ikke har sett Brighton ofte nok til å ha en klar formening om akkurat hvordan de spiller. Han har over tid overprestert med den troppen han har til rådighet, og det er alltid et godt tegn. Ikke bare med tanke på tabellplassering, men de underliggende tallene. I fjor hadde de vel xG og xGA-tall som tilsa at de burde ligget rett under topp 4 (led veldig under mangel på god spiss), i år har de riktignok hatt mye bedre uttelling.

Det vil likevel være en veldig stor sjanse å ta. Kanskje ikke først og fremst taktisk/fotballmessig, men alt det andre som er veldig annerledes i en storklubb. Press, politikk, håndtering av mye større egoer enn han er vant med osv. Noen som tror at Pochettino bare kan kjøpe/plukke ut de han mener er de beste 11 og spille dem i den formasjonen han vil i PSG? Neppe.
Hadde vi gått for Potter hadde det blitt stille fra hipsterne i noen måneder. Men uten resultater hadde selvsagt knivene blitt slipt mot ham også, og argumentet hadde fort blitt "hva har han vunnet, hva har han å vise til som gjør at verdensstjernene skal stole på ham"?
post liked by: PAK, Buchan, Belfastboy, Blodfink
Post Reply