Fred 5 spillere i sommer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hvis du kan velge fem spillere som du mener vi må tviholde på, samtidig som resten kan ofres i sommer, hvem ville du da valgt?

Spillere som bare har vært i klubben en sesong (Fred, Dalot) er på en måte automatisk fredet siden de fortjener tid. Samme med unge spillere (Greenwood, Gomes, Chong).

For meg hadde det nok blitt Lindeløf, Herrera, Rashford, De Gea, Shaw.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Lindeløf, Rashford, Lingard, Herrera og Pogba. Førstnevnte fordi han har vært god og IMO er det nærmeste vi er en kaptein for øyeblikket. Rashford og Lingard pga tilhørighet og høy nok kvalitet. Herrera fordi han er en lagspiller, og Pogba fordi han er vår suverent beste fotballspiller.

Ville også beholdt Romero og McTominay.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Om kvalitet var eneste kriterie ville Pogba og dernest Martial vært på lista av utespillere.
Om innstilling var kriterie ville det blitt Herrera,Lingard,Jones,McTominay og Rojo.

Slik det har blitt er jeg åpen for bud på nesten alle spillerne.

Vil ikke miste:
Rashford, Lingard, Lindelöf...og tja McTominay og de Gea.

Rashford: Lokal og har stort talent.
Lingard: Lokalgutt. Intelligent spiller, undervurdert.
Lindelöf: Spillende stopper. Virker reflektert. Det trengs tydeligvis i den anarkistiske spillergruppa United etter sigende besitter.
McTominay: Lokal, spiller med hjertet. Disiplinert lagspiller.
De Gea: Jeg har i likhet med mange vært irritert i det siste.
Tenker allikevel at den dagen han er borte blir han et savn.
Tross sine mangler i feltet, på kommunikasjon og som distributør.
Han er en RÅ KEEPER.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er lett.

Rashford (stort talent)
Lingard (egenutviklet)
McTominay (stort talent)
Jones (riktig mentalitet)
Smalling (tøff duellspiller)
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Elkey wrote: 06 May 2019, 15:24 Det er lett.

Rashford (stort talent)
Lingard (egenutviklet)
McTominay (stort talent)
Jones (riktig mentalitet)
Smalling (tøff duellspiller)
Jones og Smalling over Lindelöf? :O
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

RaoulDuke wrote: 06 May 2019, 15:27 Jones og Smalling over Lindelöf?
Jones og Smalling er viktig lagspillere. De holder et høyt nivå, og har lang historie i United, og forventer heller ikke å spille alle kampene.

Lindelöf på sin side er ekstremt god, men har "nettopp" kommet til klubben, og jeg føler da at han er en midtstopper vi kan erstatte. Det sagt, så hadde listen kunne vært lengre, så ville han vært med.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Lindløf, Rashford, Lingard, Pogba og McTominay

Vil også beholde Herrera og DeGea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pogba,
Bailly
Lindelöf
Romero
McTorashford

Pogba er den beste vi har. Han spiller ikke bra alltid, men stor X-faktor. Og komplett når i form. Hodespill, pasninger, driblinger, overblikk osv. Oppfostret i klubben.

Bailly, kult-figur, må temmes bittelitt så eier han hvilken som helst spiss. Men spiller jo bare 5 kamper pr. sesong...skadeforfulgt, vår nye Jones, men bedre.

Lindelöf: Sier meg enig i deres grunner for å ta ham med. Kan bli en stor spiller, med gode folk rundt. (for meg betyr dette dobbel dekning på alle plasser).

Romero: Kult-figur, virker som en fin fyr, lojal og god keeper, ikke nervøs om han er førstekeeper neste sesong, det er så jeg nesten ønsker det.

McToRashford, merkelig navn, men har trua på at han kan bli noe for oss. Oppfostret i klubben.

Edit: Alltid moro med lister! Og artig at vi ikke har eksakt samme liste alle sammen.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

IMO er både Bailly og specielt Lindeløf en voldsomt overvurderet stjerne hos United-fans.

Men jeg ved ikke om jeg ville kunne frede hele fem spillere.

McTominay og Herrera har indstillingen og er gode spillere, dog uden at være verdensklasse. De ville nok være de eneste jeg ville helt sikkert frede.

Men hvis jeg skal vælge tre andre:

DDG. Verdens bedste selvom han har haft et dårligt efterår. Min tvivl omkring ham er hvorvidt om han er den rigtige type målmand for United.

Mata. Hans bedste tid som spiller er forbi, men han er sådan et fantastisk forbillede.

Smalling. IMO Uniteds bedste midterforsvarer og nok verdens mest undervurderede spiller. Udelukkende fordi han ikke kan jonglere sig frem til en kæmpechance (overdrivelse fremmer forståelsen). Der er ingen spiller i klubben, der er bedre til at forsvare end Smalling. Desværre mangler han mest af alt lederegenskaber. Giv ham en rigtig leder og så vil man se verdensklassespil fra ham i et par sæsoner (en van Dijk eller Ferdinand på toppen ville virkelig være fremragende ved siden af ham). Og ja, kom så med kritikken. Men før I gør det, nævn så de store fejl han har lavet i denne sæson og hvor han har kostet mål?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jeg liker at vi har forskjellig syn på spillere, det gir friksjon. Ekkokammere er drepen for meg altså.

Angående Smalling så er jeg enig i at han er en god forsvarer, han smadret Messi på Old Trafford, og han har spilt godt under JM og OGS. Men var han på vidvanke mot City når de scora nr 2?

Ellers er jeg meget fornøyd med Smalling i en ellers fryktelig sesong til tider. Som du sier: Han trenger en sjef ved siden. Smalling er Pallister, vi trenger en Steve Bruce også.

Lister er gøy, men vanskelig. Min er laget med litt humor, jeg liker merkelige spillere, Bailly er en sådan kult-figur. Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å få ham inn i litt mer strukturerte rammer da...

Mata er en herlig fyr, kan godt få bli. Herrera og, men han vil jo ikke spille mer for oss. Jeg liker ham når han brukes til spesifikke oppgaver, ødelegge for motstandernes viktigste spillere og slikt, ellers er han grå imo.

Lindelöf var vår beste mot Huddersfield, han gjør helt klart feil til tider. Jeg husker ikke hvilke kamper nå, men han har spilt meget bra i en del. Jeg tenker på ham som back-up for en ny kongestopper inn. Tuanzebe har jeg tro på faktisk. Om vi beholder alle stoppere, det tror jeg vi gjør, hvis ikke min helt Bailly blir skippet da.

Smalling kommer til å spille mange kamper neste sesong også.

DDG, er jo glad i fyren, men han må forvandles i sommer i tilfelle, svikter i viktige øyeblikk, VM , CL og PL. Går jo ikke an. Tviler ikke på at han kan komme tilbake, men er han motivert?
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Elkey wrote: 06 May 2019, 15:36 Jones og Smalling er viktig lagspillere. De holder et høyt nivå, og har lang historie i United, og forventer heller ikke å spille alle kampene.
De holder ikke et høyt nivå.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

På grensen til urovekkende at spillere som Jones og Smalling blir nevnt på en liste som dette. :P
- Paul Pogba
- Marcus Rashford
- Luke Shaw
- David de Gea
- Victor Lindelöf

Noe som faktisk er urovekkende er at ingen nevner Martial, så det viser vel bare hvor usikre vi alle er på om franskmannen har det som skal til.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Har nok noe å gjøre med formen hans også. Martial ville vært på de flestes liste i januar.

For meg er han litt for Nani i prestasjonene, jeg vil nok minnes alt det bra han skapte om ti års tid, men Nani var også forferdelig i perioder.

Tror Martial forsvinner i sommer, da det også later til at Solskjær har fått han litt i vranghalsen. Finansielt sett kan det også være lurt, han er fortsatt bare 23 år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 07 May 2019, 11:31 På grensen til urovekkende at spillere som Jones og Smalling blir nevnt på en liste som dette.
hehehe, de to har vært diskutert en del opp i gjennom ja.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 07 May 2019, 11:31 Noe som faktisk er urovekkende er at ingen nevner Martial, så det viser vel bare hvor usikre vi alle er på om franskmannen har det som skal til.
Harry Greaves wrote: 07 May 2019, 12:58 Har nok noe å gjøre med formen hans også. Martial ville vært på de flestes liste i januar.
Enig her, det er frustrerende at gull blir til gråstein.

Martial er jo det største problemet i garderoben i følge kilde (United.no) som har fått dette fra personer innad i klubben.

Han må vel selges, ser ikke hva godt som skal komme ut av å ha en konflikt gående.

Men det mest frustrerende er jo at de smilte og lo sammen når Martial skrev ny kontrakt, det er ikke langt fra himmel til helvete tydeligvis.
LUHG!
Post Reply