Markedsføring av forumet?

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Noen som har noen ideer til hvordan vi kan få invitert flere folk hit? Det er alltid den vanskeligste jobben men nye nettsider/forum.
Har en Twitter konto, og prøver å være ganske aktiv der med å følge United fans. Har også en Facebook side som har noen reklamer ute for tida. Har vært i kontakt med United.no, men har ikke hørt noe tilbake fra de enda.

Noen som har noen andre ideer?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Fant siden på United.no og vet at stort sett alle United-supportere som jeg kjenner er innom daglig/en del ganger ila en uke. Hvis du har en kontakt der kan du eventuelt spørre om de ville være interesserte i å feste artikkelen som allerede er skrevet på førstesiden så vil nok antall besøkende øke etterhvert.
LoveUnitedHateGlazers

Rene K.
Posts: 7
Joined: 09 Aug 2018, 00:34

Enig i det med å feste artikkelen, iallefall for en periode, slik de fleste på United.no får det med seg.

Forøvrig på United.no jeg selv fant ut om dette forumet.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Rene K. wrote: 13 Aug 2018, 12:53 Enig i det med å feste artikkelen, iallefall for en periode, slik de fleste på United.no får det med seg.

Forøvrig på United.no jeg selv fant ut om dette forumet.
Nå har ikke jeg noen kontroll over artiklene som ligger på United.no, men vi har en slags avtale om at de skal nevne oss fra tid til annen. Har vært i kontakt med dem så får vi se hva som skjer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

En forbedring kan være at vi brukere blir flinkere til å scanne alle tråder. Det er ganske enkelt og kjapt å klikke seg gjennom alle tråder. Bruke knappen "Hurtiglenker" på menylinja og menyen på høyre side.

Sikkert mange som allerede gjør dette, men det er mange tråder som står ubesvart siden august i fjor osv...Om f.eks et nytt medlem her lager en tråd eller skriver innlegg, og ingen tar seg "bryet" med å respondere, hvor lenge gidder vedkommende å være her inne?...

Skal vi få til et levende forum så må vi alle ta i et tak, og kanskje taste inn noen innlegg, selv om man er lei av dårlige resultater på banen eller hva det måtte være. Håper ingen tar dette som kritikk. Det er kun ment som et innspill for økt aktivitet...

Det mangler jo en haug spiller-tråder f.eks...Det kan jo lages av kanskje nettopp deg.

GGMU!

BELIEVE!

WE`LL NEVER DIE!

osv.

;)
LUHG!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ang det [mention]Blodfink[/mention] sier over her, som er et veldig godt poeng.

Det går også ann og styre selv hvor mange av de siste aktive trådene man ser øverst på forsiden. Jeg har feks endret den fra 5 til 10.
Det kan man gjøre ved å gå inn på Brukerkontrollpanel > Systempreferanser > Rediger visningsalternativer (I know, veldig godt gjemt). Nederst der er det noen innstillinger for dette.
screenshot.380.png
screenshot.380.png (20.47 KiB) Viewed 6437 times
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ok, skal sjekke ut det [mention]RaoulDuke[/mention].
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ser at United.no har link til forumet under hovedsaken, det er jo helt topp. Linken heter: "Diskuter United i et ordentlig forum her!". Meget bra :)
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Ja, det er fint.
Den kom vel opp igjen i går.
Varierer litt om de har den synlig.

Jeg klager på mangel av et ordentlig forum på United.no i kommentarfeltet.
Vet det er utidig når jeg gjør det såpass regelmessig.
Gjør det litt for at de skal huske å annonsere dette forumet.

Ønsker flere gode deltagere her inne.

Prøvde å dra igang en diskusjon rundt klubbstyret i går.
Under rykte fanen på United.no

Svakheten med et kommentarfelt er at det blir så rotete og uoversiktlig,
Dessuten forsvinner kommentarene etterhvert som artiklene foreldes.
Nesten umulig å finne igjen andre brukeres kommentarer.

Må si jeg ikke skjønner hvorfor supporterklubben har valgt kommentarfelt og ikke forum.

Det virker så jalla aktig.
Lite solid liksom.

Supporterklubben gjør mye bra.
Men at ikke fansen har et sted å uttrykke seg er en stor svakhet.

Bra [mention]RaoulDuke[/mention] opprettet dette forumet.
Takk :clap: til ham.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 30 May 2019, 13:18 Svakheten med et kommentarfelt er at det blir så rotete og uoversiktlig,
Dessuten forsvinner kommentarene etterhvert som artiklene foreldes.
Nesten umulig å finne igjen andre brukeres kommentarer.
Nettopp.
LUHG!

Game
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2019, 14:52

Mange år siden jeg har vært aktiv på et forum nå, men har registeret meg her i håp om at ting tar seg opp. Håper dere som holder kok ikke gir dere, det tar gjerne et par år før folk kommer til. Jeg fant denne siden i dag. Twitter har nok ødelagt mye av forumkulturen som var før, men jeg tror slike arenaer er litt på vei tilbake igjen. Skal sende mld til et par gamle forumslitere å høre om de blir med

Game/Toppmeis/Henken (på de gamle fora)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Suverent [mention]Game[/mention] :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Takk for svar ang Jordmir [mention]Ivanisevic[/mention] i Marcus Rashford tråden.

Jeg tar det til denne tråden.

Ja, forum er kanskje ikke så in lenger.
Samtidig har både Leeds og Liverpool hatt levende forum med mange brukere i årevis.

Som jeg har skrevet i kommentarfeltet på United.no mange ganger, mener jeg United.no har sviktet her.
Leeds, Liverpool og faktisk alle andre supporterklubber for britiske lag har integrert forum.
Klart det hjelper på aktivitet om supporterklubben hadde støttet opp.
Spesielt at United, som lenge var den største supporterklubben ikke har forum.
Jeg har en mistanke om at de valgte kommentarfelt av kommersielle hensyn.
Med kommentarer under hver artikkel vil det bli flere klikk.
Et forum gir kanskje ikke like mange besøk?
Så supporterklubben har nok tenkt kommersielt og ikke brukervennlighet for egne supportere.
Både forståelig og skuffende på samme tid.

Jeg tror de mistet mange medlemmer på dette valget.
Spesielt etter at det opprinnelige integrerte forumet ble ødelagt av en oppdatering av siden for 6-7 år siden.
Husker flere skrev om det på forrige forum, de meldte seg ut da forumet ble ødelagt.

Et forum gir helt andre muligheter enn andre plattformer som feks et kommentarfelt.
Tabeller, bilder, videoer, lenker osv gjør det både morsommere å lese og å skrive.
Ikke minst er det mer oversiktelig, med tråder og en meny.

Gledelig å se at det har blitt litt mer aktivitet her nylig.
Håper det holder seg, og aller helst tar seg enda mer opp.

Regner med at for de fleste vil tid og mulighet til å skrive her gå i bølger.
Om det er flere som bidrar vil ikke forumet ‘dø ut’ om de 4-5 mest aktive i en periode ikke har tid til å bidra så mye.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Hei gutter. Jeg har aldri skrevet på forumet her før, men er drita lei av kommentarfeltet på united.no.
Kommer nok til å begynne å bruke dette forumet oftere fra nå av. Tenkte jeg skulle bruke mitt eget navn, men har logget meg inn tidligere med et kallenavn ser jeg...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Flott [mention]Mcilroy[/mention] , velkommen :thumb_up:
LUHG!
Post Reply