Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 05 May 2019, 17:55Og Shaw...
Vanskelig å forsvare at man skal selge Shaw, siden han er en av de som har prestert best denne sesongen, men kan jo nettopp være tidspunktet der det er lurt (og mulig) å selge han. Han trenger uansett en backup (ingen som virkelig kan spille venstreback i dagens tropp), så man kan jo kjøpe inn et stortalent.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Vi kan jo ikke selge alle, men jeg stiller meg undrende til hvor god han er...tragisk med beinbruddet, han så ut som to milliarder i den sesong-starten...Tviler ikke på potensialet, men det er noe galt et sted...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Elkey wrote: 05 May 2019, 18:06 Han trenger uansett en backup (ingen som virkelig kan spille venstreback i dagens tropp), så man kan jo kjøpe inn et stortalent.
Absolutt, de vi liksom skal sammenligne oss med, har dobbel dekning på alle plasser.

Skal Solskjær lykkes må han få nettopp det. Det må inn 5 i sommer, 2 i januar, og det samme i 20/21.

Så er håpet at vi får opp 3-4 egenproduserte også. Det finnes jo potensielle førstelagsspillere. Chong gjorde seg ikke bort i dag.

For å gi OGS et lite spark så mener jeg han har feiga ut når han tar ut laget, selv om teamet rundt ham nok har vært rimelig enige. Det har ikke vært all verden av ungdom på laget...

At en spiller som Young har fått lov til å spille så mye er uforståelig...Han har nok rett holdning, men fotballen han spiller holder ikke.

Men som jeg har sagt før: Glad jeg ikke er i managerens sko...Det er bare å krumme nakken og håpe på en god sommer. Å ta ut et lag når du ikke aner hva spillerne finner på, må være veldig deprimerende...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 05 May 2019, 22:52 At en spiller som Young har fått lov til å spille så mye er uforståelig...Han har nok rett holdning, men fotballen han spiller holder ikke.
Dalot imponerer ingen på høyrebackplass, så det er vel derfor Young spiller. De gangen Dalot har spilt bra, så har han faktisk spilt høyreving...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Det er helt korrekt [mention]Elkey[/mention], men OGS skulle gi ungdommen sjansen, Dalot ER bedre som ving. Det skreiv jeg her eller på United.no ei stund etter han kom...før han ble brukt på vingen. (er ikke nesa i sky her altså, men det er helt sant). Uansett er ikke Dalot dårligere enn Young noe sted på en fotballbane...Ikke Darmian heller.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klarer i helt å se at OGS er rett man for å snu på forholdene i MU. Ikke for at jeg ønsker at han får fyken men tvilen kommer ikke han til god, for det har totalt stangnert og neste blitt værre etter han fikk fast jobb. Så får man se hva som skjer etter at sesongen er ferdig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Det er merkelig at det har gått så på trynet fra han skreiv under kontrakten for 3 år.

Men han kom til et kaos, alle responderte godt etter all negativitet under JM.

Og så kom hverdagen som et godstog rett i trynet...Jeg tror Solskjær har fått sjokk over tilstandene i troppen og klubben. Den er ikke helt som den var før Glazers kom...selv om OGS var i klubben under dem også, så er den spiriten fra 90-tallet helt borte.

Jeg tviler selv på om han er rett mann, men jeg tror han kan være rett mann, om han får muligheten til å bygge opp som f.eks Klopp. Det var jo mange scousere som ville sparke Klopp den første sesongen. Og han var en erfaren topp-manager når han kom...

OGS kan sin fotball, men som manager er han jo en novise på dette nivået. Det kan gå bra, det kan gå åt skogen.

Jeg ble litt bekymret over innsatsen fra benken i går, Phelan virket frustrert, og jeg opplevde at OGS nesten krympet der han satt. Der og da tenkte jeg at han ikke takler dette. Men håper han får summet seg og har ubetinget støtte fra klubben.

Så får vi se hvor lenge det holder...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg tror mere, at han gav op i forhold til flere spillere i går.

Selv er jeg i tvivl om hvorvidt OGS kan føre United op igen. Men et eller andet med det her føles altså anderledes end med Moyes, LVG og Mourinho. Derfor har jeg et lille håb om, at nu vender det. At nu bliver det de rigtige spillere og ikke de rigtige brands, der bliver købt til holdet.

Man skal også tænke på, at United under Mourinho var det hold, der løb langt mindst. Og da OGS tog over var de hurtigt mellem de hold, der løb mest.. Det sætter sine spor. Både i forhold til skader, men også almindelig træthed. Og hvor mange af spillerne, specielt offensivt, har spillet helt skadesfri i de seneste to måneder? Der tror jeg ikke, at der er mange.

Pre-season kan blive meget kort, men giv OGS nu den mulighed og den mulighed at sælge og købe spillere. Og så næste sæson sætte alt ind på PL og så lade reserve- og U23-spillerne spille Cup-turneringerne, inkluderet EL. Lidt på samme måde som Liverpool i denne sæson. Såfremt der bliver købt fornuftigt ind og ikke mister for mange vigtige spillere og man kører på denne måde så kommer United til at være 25 points tættere mesterskabet næste sæson.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Kyndilfan1 wrote: 06 May 2019, 18:35 eg tror mere, at han gav op i forhold til flere spillere i går.
Det stemmer nok bra.
Kyndilfan1 wrote: 06 May 2019, 18:35 Selv er jeg i tvivl om hvorvidt OGS kan føre United op igen. Men et eller andet med det her føles altså anderledes end med Moyes, LVG og Mourinho. Derfor har jeg et lille håb om, at nu vender det. At nu bliver det de rigtige spillere og ikke de rigtige brands, der bliver købt til holdet.
Nettopp, til dette trenger han full og ubetinget støtte fra klubben. jeg stoler ikke på at han får det.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Kyndilfan1 wrote: 06 May 2019, 18:35 Og hvor mange af spillerne, specielt offensivt, har spillet helt skadesfri i de seneste to måneder? Der tror jeg ikke, at der er mange.
Det har gått på helsa løs tror jeg også.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Kyndilfan1 wrote: 06 May 2019, 18:35 Pre-season kan blive meget kort, men giv OGS nu den mulighed og den mulighed at sælge og købe spillere.
Ja, det har vært skrevet litt om at Ed Woodywood from Wall Street har akseptert at 3 inn er for lite. Mange skriver om 5. Det er bra om det stemmer.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Merker at jeg virkelig har falt ned på at Solskjær må få sitte kontrakten ut.
Betinget at laget viser en viss progresjon. Klopp har 6 vinduer bak seg, OGS har en halv sesong, enig med dem som poengterer dette.

Klubben må støtte Solskjær, de må "hive" ut de OGS vil bli kvitt.
Det virker åpenbart at manageren har sagt fra til sjefene om hvem som må ut, de han har mistet i garderoben.

Men selvfølgelig: Om vi ligger 11 poeng bak 4.plass 19.desember, så får han nok fyken.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 09 May 2019, 20:52 Merker at jeg virkelig har falt ned på at Solskjær må få sitte kontrakten ut.
Støtter alt du skriver. Solskjær er forhåpentligvis kommet for å bli. Det er ikke sikkert han er manager for klubben om f. eks 3-4 år, men jeg tror han (og resten av teamet) kommer til å ta grep som gagner klubben på lang sikt. Jeg stoler på at de spillerne han kaster ut i sommer, det er spillere som ikke bør være (eller ikke fortjener) å være i klubben. Det skal selvfølgelig sies at Herrera burde spilt i rødt også neste sesong. Jeg stoler også på at Solskjær og co kjøper riktige spillertyper.. slik at den eventuelle neste manageren ikke må starte helt på nytt, han også.

Vi går en spennende sommer i møte, men in Solskjær we trust. :football: :yikes:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

For en avslutning på sesongen det har blitt for OGS, nå er håpet at det kommer inn massive mengder friskt blod, og at 4-5 fra U-lagene blir faste i førstelags-troppen. Total re-building.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er rart, men i begynnelsen så spilte de glimrende, men utover våren spilte de bare dårligere og dårligere. I siste kampen nå, så virket Rashford helt utkjørt; han hadde ingenting å gi. De fleste av spillerne har vist samme trend. De er utslitt. Og OSG er ansvarlig. Det virker hodeløst å kjøre en gjeng dårlig trente spillere så hardt midt i sesongen, at en kan stille spørsmål om hvorvidt dette vil bære frukter til høsten eller ikke. Time will show I guess.
Post Reply