Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Pink Final wrote:02 Sep 2019, 22:04 Det slo meg, hvor har det blitt av Steinkjær?
Klubben som hadde to tidligere United spillere som trenere tidlig på 1980 tallet.
Først Bill Foulkes, deretter Tony Dunne.
Da Bill Foulkes var trener ble Steinkjær snytt for opprykk i siste runde på målforskjell.
De gul svarte slo Vard 2-0 på Guldbergaunet, men Brann vant 9-1 borte mot Varegg i Bergens oppgjøret.
Flere som reagerte på det resultatet husker jeg.

Da Tony Dunne var trener nådde nord trønderne semifinalen i cupen.
De tapte 0-1 på Bislet mot Vålerenga med meg som en av de drøye 9.000 tilstede.
Paal Fredheim nikket inn i målet mot Søndre sving husker jeg fremdeles.
I samme match mener jeg å huske at en av de første Vålerenga kassettene ble solgt.
Med reklame for ryddekompaniet Kvikk innimellom sangene.
Makker’n hadde sponsa VIF lenge, men det var vel omtrent på den tida ‘Tomat-Jørgen’ tok over.

Et kjapt søk forteller at Steinkjær har 8 sesonger på øverste nivå.
(Maratontabellen i første posten).
De tok sølv i 1962.
De har 5 semifinaler i cupen.

I 2011 rykket de ned på fjerde nivå.
Dette året går de ned til nivå 5.
Stusselige 8 poeng etter 18 kamper.
Har ingen tilknytning til eller forkjærlighet for Steinkjer.
Liker dog å kaste et blikk nedover mot falmede storheter.
Steinkjer vant sin avdeling i år.
Den forhenværende stolthet av nord Trøndelag spilte i avdeling med klubber som Vuku, Rørvik for ikke å glemme Ranheim 3 😉

Alle de fire trøndelagsvinnerne spiller kvallik om opprykk.
Og de gul svarte begynte hjemme på Guldbergaunet mot Levanger….lokal derby mot…Levanger 2.
Snakk om å måtte svelge kameler.
NFFs sider forteller at det nord trønderske derbyet endte 1-1.

De to øvrige lagene i gruppa er Trygg/Lade samt Kvik Trondheim.
Kvik har faktisk vært seriemester.
Første klubb nord for Dovre som vant den norske ligaen.

Jeg har jo ingen tilhørighet eller noe, men er tradisjonalist.
Så da håper jeg på Steinkjer, dernest på Kvik i racet om å nå norsk 3 divisjon 2022.

Kanskje følger jeg opp her, om jeg husker 😁
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Takk for historieleksjon @Pink Final Lærte noe i dag og. Visste ikke at Kvik var seriemester. Har bodd i Steinkjer, så får heie på dem jeg og! :angel:
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Vannpolo i Bergen i en parodi av en fotballkamp. Det begynner å nærme seg helsvart i Bergen. :sick:
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Må få berømme Viking fansen (Hordene). de gir laget en enorm støtte både hjemme og borte. Men slik har det ikke alltid vært i Stavanger.
Men nå lager de liv hele kampen gjennom. Og flere hundre som reiser på bortekampene også. Det som også er gledelig er at det er bra samarbeid mellom klubb og supportere.
Og så er det endelig kjekt å se Viking spille fotball igjen, selv om kampen i dag var en parodi.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Trygg/Lade's trener er jo Steffen Iversen @Pink Final .
Han har gjort en god jobb og det er et lag med fighting spirit. Det kan Steffen alt om.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Beklager, men Steffen ga seg som trener for to måneder siden for Lade-laget.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

@Buchan La merke til disse hordene. Måtte inn å sjekke tabellen, lurte på om Viking hadde vunnet serien eller no'. :P
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det er det som heter å støtte laget sitt, man trenger ikke vinne serien for å gjøre det 😊
post liked by: Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16316
Liker mottatt: 10525

Ser ut at FFK mister terreng til direkte opprykk, 3-2 tap hjemme for Åsane idag.
Da sender de Brann ned til obos via play off de da😄

Deleted User 480

RedTrafford wrote: 29 Oct 2021, 23:00 Ser ut at FFK mister terreng til direkte opprykk, 3-2 tap hjemme for Åsane idag.
Da sender de Brann ned til obos via play off de da😄
Som nøytral tilskuer, hadde det vært moro å fått opp Fredrikstad og Ham Kam. Ham Kam 50 år etter de var i toppsjiktet I norsk fotball. Fredrikstad med sin stolte historie. Dette er vel også to av de lagene med de største og mest trofaste fanskarene.

Håper dog ikke Brann ryker, men de reder ikke godt!
post liked by: Pink Final, Buchan

Deleted User 429

Brann trenger seg kanskje en tur ned i 1. divisjon og sjansen for blanke ark. Med unntak av et par talentfulle unge spillere og stadionanlegget er det vel knapt noe som helst som ikke er feil eller skakkjørt i klubben, fra topp til bunn. Begynner å bli mange år det har vært slik også, så lenge at selv ikke vi som heier på bortelaget synes at sirkuset er gøy lengre.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ut som Ålesund kan klatre opp igjen. Hadde heller sett Hødd oppe igjen, men det er uansett fint at flere deler av landet er representert i Eliteserien.
post liked by: Pink Final, Buchan

Vidar Dale Fjeld

Beta wrote: 30 Oct 2021, 01:13 Brann trenger seg kanskje en tur ned i 1. divisjon og sjansen for blanke ark. Med unntak av et par talentfulle unge spillere og stadionanlegget er det vel knapt noe som helst som ikke er feil eller skakkjørt i klubben, fra topp til bunn. Begynner å bli mange år det har vært slik også, så lenge at selv ikke vi som heier på bortelaget synes at sirkuset er gøy lengre.
Det de først trenger er et stadion som funger tidlig vår og senhøstes. Brann Stadion ligger på en gammel myr og har bunnforhold og drenering deretter. Ikke det beste i landet for å si det mildt. Tar en med at treningsforholdene til tider også er håpløse pga kommunal drift av disse og at de må ty til kunstgress i deler av oppkjøringen er tiden inne for å skifte dekke på Brann Stadion. Dagens hybridgress er førsteklasses og veien å gå for Brann. Det kan ikke være slik at trailersjåfør Olsen og frisørlærling Line skal bestemme banedekke på Branns hjemmearena.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

FFK kunne klatra opp på siden av Ålesund...Men dreit seg ut mot Åsane, på hjemmebane av alle ting. Blir nok ikke direkte opprykk, selv om det fortsatt er fullt mulig. Nigerianske Ismaeel er en god spiller btw, ex-Skeid, forsvinner nok fra FFK rimelig kjapt tenker jeg.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Svært gode poeng, @Vidar Dale Fjeld. Legg til at klubben i stor grad vert styrt av folk utan særleg fotballfagleg kompetanse og at det finst ein million eks-spelarar og andre som skal blande seg inn i korleis klubben skal styrast. Resultatet: ingen sportsleg raud tråd og sparking av trenar etter trenar. Hmmm. Kva lag var det eg snakka om, igjen???
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Blodfink. Det hadde vore stas å få FFK opp i toppdivisjonen igjen, men ikkje på bekostning av Brann😉
post liked by: Blodfink, Buchan, RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det blir en spennende innspurt i Eliteserien, både i toppen og bunnen av tabellen.
Det beste Brann kan håpe på her tror jeg er kvalifisering. Det kan jo bli interresant hvis de da møter Aalesund med Leif Arne Nilsen og Kristoffer Barmen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
Post Reply