Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

@Blodfink
Enig i hva du skriver om Mitten, han sitter jo ikke på alle svar.
Men han vet mer enn meg (det gjør vel de fleste si 😅😅 haha).
Og han vet nok mer enn mye av media i England og kopistene i norsk media.

Poenget hans står seg, det er mye synsing og click bait uten noen forankring i virkeligheten.
Som han vel sa.
«En spiller kan si noe til Solskjær, og kanskje noe annet til agenten.
Kanskje beklage seg litt.
Og plutselig kan agenten finne på å servere - MISNØYE I SPILLERGRUPPA»

Det var ikke ordrett hva Mitten sa, men noe som ligner.
(Apropos å ikke gjengi ting nøyaktig slik de er 😅).
post liked by: Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Uansett greit å ha i bakhodet at det er mange agendaer og interesser som slåss om oppmerksomheten i en slik situasjon. Uansett hvor gode kilder journalistene har, er det lett å bli brukt.
Ingenting av det som er blitt hevdet virker veldig dramatisk for meg - at lufta må renses når ting går dårlig er vel bare naturlig. Og slik jeg leser ting er det ganske langt fra noe bredt spilleropprør - til nå i alle fall.
post liked by: Pink Final, Pangaea

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 27 Oct 2021, 20:16
JørgenT wrote:26 Oct 2021, 22:26 men går litt med kjensla om at ein del berre venter apatisk på neste utbetaling.
Om du mener de som sitter på benken tenker slik, tror jeg du tar feil, de vil spille. De ser på elendige prestasjoner kamp etter kamp. Det er sikkert en del spillere i United som er fornøyd med lønna. Liten tvil om det. Men både Bailly og DvdB ønsker seg bort slik jeg forstår det. Men vdB fikk vel ikke lov å gå. Om dette stemmer selvfølgelig.

Om jeg misforsto deg så er det bare å se bort fra innlegget.
Svarte tidlegare, men av ein eller annan grunn gjekk ikkje det gjennom.
Hugsar ikkje ordrett kva eg sa, men poenget er at det er fleire spelarar, både på benken og i første 11. som ikkje berre verkar uinteressert i å prestere, men heller ikkje viser det grann på bana. Dei gå gongane dei vanlege benkslitarane har vist seg er det ikkje akkurat sånn at du ser "flammen i auga" deira. Forstår at regelmessig speletid er avgjerande, men dette er dei mest topptrente av dei topptrente, dei mest proffesjonelle, toppen av isberget. Du skal kunne forvente at ein spelar på United skal anten levere på høgaste nivå kvart minutt, eller vere klar til å gripe dagen når ein får eit innhopp. Om ikkje har eg alvorlege spørsmål ved motivasjonen. Og det er som eg har sagt slik at ein kan gjerne kritisere OGS for svak taktisk forståing og det som verre er, det kan eg godt vere trugande til sjølv, men eg kan garantere ein ting, og det er at han på ingen tidspunkt fortel spelarane at det er greit å miste fokus eller at det er heilt ok å jogge tilbake på eit løp eller å halde like tett bakover som ei sil mot vatnet... Ingen ved sine fulle fem kan vel tru at det er trener teamet sitt verk at spelarane nært sagt "frivillig" slepp inn mål.
Ingen er utelatt kritikk i dette, men poenget mitt står, at det er faktisk spelarane som skal gå i duell, markere, springe, score... Spelarar er jo så mangt, nokon er back, nokon ving, men dei er alle ansvarlige for at ein vinn fotballkampar så om ein liksom skal unnskylde ein spelar for å ikkje jobbe, takle eller ha for dårlige pasningar så kan det gjerne vere tilfellet, men eg trur eg runder av før eg blir for provosert av heile greia. (Spelarane, på ingen måte diskusjonen eller medlemmene på foraet).
Eg blir rett og slett provosert over alle unnskyldningane desse multi millionærane har for å ikkje gjere sitt aller beste (og gjerne vere ærlige). For eg er bombesikker på at det ikkje står på evna!
post liked by: Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg tror ikke det står på viljen heller. Ser ingen tegn på at spillerne ikke gidder, men heller at de ikke har et rammeverk å falle tilbake på og som hjelper dem gjennom perioder med motgang og dårlig individuell form.

De ser i alle fall ut som en gjeng som ikke har fått klare instruksjoner og oppgaver. Så er det jo, som noen sa, at fotball ikke er dukketeater, av enkelte "analytiker-typer" kan man få inntrykk av at manageren er en som fjernstyrer spillerne fra sidelinja. Man bør kunne kreve et visst nivå av fotballintelligens også fra de på banen, noen av feilene vi gjør mot Leicester og Liverpool er basic lærdom ingen spillere bør synde mot - uansett hva manageren forteller dem.

Det vi ser nå er antagelig en kombinasjon av mange ting:
For løs organisering, kall det gjerne baksiden av "individuell frihet"-medaljen. Mistenker at hele laget og apparatet er blitt litt høye på seg selv etter sommerens transfervindu, og tenker at nå skal vi kjøre over lag med det offensive arsenalet vårt. Så glemmer vi fundamentet.
Mange spillere i dårlig individuell form. Manglende evne og vilje til å sette ut spillere som kunne trengt en pause.
Ubalansert lag, forsterket av Ronaldos inntreden og det fokuset han bringer med seg.
Manglende tro blant spillerne rundt det taktiske, noen tar kanskje "saken i egne hender" men så blir det bare verre.
post liked by: PAK, Pwint, Pink Final, Blodfink, Cola2

Deleted User 402

Er kunnskapen til en del med sterke meninger inne på United.no litt mangelfull? Virker slik.

Et par myter som går igjen med jevne mellomrom.
1. United hadde fremgang alle år under Ferguson.
2. Ferguson tok over en dårlig spillerstall.

Det første er beviselig feil etter min mening. Nummer 2 er i beste fall tvilsom.

Enig at det er vanskelig å sammenlikne tidsepoker, men det bør være noen grunnleggende kunnskaper i bunnen synes jeg.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mye historieløshet ute og går, ja.
Mange overser/glemmer også at Fergusons United av og til spilte kjedelig og defensivt, spesielt borte i Europa men også i PL om nødvendig (se resultatrekka etter de tapte 1-6 for City).
Mange, også han selv åpenbart, har glemt hvor mye han brukte å rotere på laget. Ble jo kalt "tinker man" et stykke utpå 2000-tallet.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink, Cola2

Deleted User 430

Jan Anders wrote:28 Oct 2021, 12:57 Er kunnskapen til en del med sterke meninger inne på United.no litt mangelfull?
Syns det er vanskelig å bedømme kunnskapsnivået, så jeg skal ikke uttale meg om akkurat det, men jeg har inntrykk av at det ofte handle om å komme med argumenter som passer eget narrativ om at alt Solskjær gjør er ubrukelig.
Om argumentene er faktabasert eller ikke spiller liten rolle.
post liked by: Pwint, Pink Final, Cola2

Deleted User 402

Godt poeng @Steinar Stenseth . Ligger nok mye der. Ellers ser jeg nå at @Pink Final har drevet litt voksenopplæring. Fine greier:-)
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Shady
Posts: 10
Joined: 25 Oct 2021, 18:28
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 28

Harry Greaves wrote: 27 Oct 2021, 19:28
Shady wrote: 27 Oct 2021, 15:18 Det viktigste er å ha en grundig plan for årene som kommer som man kan jobbe videre med selv etter videre managerbytter, men da må klubben begynne nå fordi vi har aldri hatt et bedre fundament å jobbe med siden SAF ga seg.
Usikker på hvilket grunnlag du mener at vi har et så mye bedre fundament nå.

Tenker du på selve spillerstallen så er jeg forsåvidt enig i at den er forsterket, men den blir ett år eldre hvert eneste år. Og mtp snittalderen så er strengt tatt dette tiden for å vinne noe. Faste spillere som Maguire, Varane, Pogba, Fred og Bruno er i slutten av 20-årene. Ronaldo, Cavani og De Gea er over 30. Rashford er 24 og Martial er 26. Det er vel egentlig bare Greenwood og Sancho som fortsatt kan kalles et talent. Så da lurer jeg på hvor lenge man skal kunne vente på at Solskjær skal bygge dette fundamentet sitt? Hvor lenge venter Bruno på å få vinne et trofé før han drar til Spania?

Jeg er forsåvidt enig i at man ikke behøver å gjøre noe overilt som utgangspunkt. Men Solskjær har aldri hatt det i seg å vinne PL. Derfor har prosjektet hans først og fremst handlet om å holde på de beste spillerne, og å skaffe nye gode unge frem til en bedre trener var på plass - en slags langvarig caretaker. Det har han klart, og når en av de trenerne som vet hvordan man skal bygge lag for å vinne er ledig, så er det for meg en no-brainer. Så får det heller være at han er en "in the moment trener", men vi begynner faktisk å få et "in the moment lag" også nå, med kun to startaktuelle spillere under 24 år.
Jeg er ikke direkte uenig i det du sier, men sammenligner vi laget med det vi hadde før Ole så er det helt klart et lag som er egnet til langt mer offensiv og underholdende fotball enn tidligere. Det er akkurat det jeg ønsker at vi skal ta videre. Alder spiller egentlig ikke så altfor stor rolle, utskiftninger skjer hele tiden, men flere av de du nevner er i sin beste alder og kan spille jevnlig på et skyhøyt nivå uten problemer i minst 2-3 år til. Det er nok litt ubalansert og vi vil nok trenge noen flere arbeidshester under en manager som ten Hag, men dette er et lag som er i stand til å spille fin offensiv fotball.
I utgangspunktet så synes jeg ikke at troppen vår passer til en 3-backslinje som Conte spiller med, han kunne nok fått til mye bra han også, men det hadde nok skjedd en del utskiftninger før vi til slutt hadde havnet på samme sted som med Mourinho.

Dessuten så er det mye annet som også er en del av et bra fundament. Ole har vært opptatt av at det skal være harmoni i klubben, få et mer sportslig fokus litt høyere opp. Det er ikke perfekt og det kommer det ikke til å bli heller med dagens eiere, men jeg mener nå at det er langt bedre enn det har vært. Akademisatsingen har også blitt bedre og da er det enda viktigere å ha en trener som ikke trenger dyre verdensstjerner i alle ledd men kan bruke spillere fra egne rekker som passer inn i lagets spillestil. Dermed så har vi godt av at den neste treneren vet nøyaktig hva han trenger til de ulike posisjonene og ha fokus på å utvikle akademispillerne i den retningen. Og det tror jeg at ten Hag med teamet sitt kan gi oss.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hva med Wayne Rooney?

(litt galgenhumor må være lov når vi først henger her)
post liked by: Blodfink, Shady
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veldig interessant artikkel om Conte på The Atheltic nå, fra deres Italia-ekspert James Horncastle. Skrevet som et slags forsvarsskrift, og det er lett å få et mye mer positivt inntrykk av Conte etter å ha lest den. Blant annet mange positive skussmål fra vinneren Chiellini.

For dem med abonnement:
https://theathletic.com/2916245/2021/10 ... solskjaer/
post liked by: Harry Greaves, PAK, Blodfink

Deleted User 402

Trenger litt hjelp. Ser på United.no at et par anonyme brukere skråsikkert påstår at Solskjær var nær ved å knekke sammen under pressekonferansen.
Har nå sett den selv og ser ingen tegn på det. Ser på det som ren trolling og respektløshet å påstå noe slik.
Noen andre som har sett seansen? Ser jeg helt feil? Trenger litt innspill før jeg går inn i kommentarfeltet og får ut litt irritasjon....
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 430

Jan Anders wrote:29 Oct 2021, 16:08 Solskjær var nær ved å knekke sammen under pressekonferansen
Vet jeg har dårlig humor, men det er faktisk noe av det morsomste jeg har lest i dag 😂

Fremoverlent, rolig i blikk og kroppsspråk, glimt i øyet der det passer seg og svarer like utfyllende og avvæpnende som alltid.

Hvis det er å være nær å knekke sammen må jeg revurdere alle pk'er han har gitt siden han kom til klubben🙄
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 402

@Steinar Stenseth Må roe meg ned litt, kjenner jeg. Vil helst ikke bli utestengt. Tror det blir en treningsøkt før jeg går inn i det kommentarfeltet igjen....er jo de vanlige som holder på.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final

Deleted User 430

Jan Anders wrote:29 Oct 2021, 16:38 Vil helst ikke bli utestengt.
Trodde det kun var en trussel de kjørte, ikke en reell ting :D
Var innom og leste nå. Enkelte ting er best å bare la passere i stillhet. Blir bare kjedelig uten respons, vet du.

Så forresten gjennom pk`en 2 ganger til nå. Er ingen kroppsspråk-ekspert, men har min dose erfaring. Eneste gangen jeg kan se noe som ligner på et snev av endring i øynene hans er når han prater om Pogba-saken. Usikker på det er lyset eller reelt, men da ser det ut som det er en liten utvidelse av pupillene, spesielt om man ser på hans høyre øye. Samsvarer i så måte bra med at han er tydelig irritert mens han snakker om det.

Sånn for å være "litt" over-analytisk.. :D
post liked by: PAK, Pancho P, Belfastboy, Pink Final
Post Reply