Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Implisitt sier Olsen at om vi bare gjør det slik som vi gjorde under SAF så vil alt gå på skinner igjen. For meg er det dårskap og mangel på fremdrift...ingenting er mer farlig enn å kopiere gamle suksessoppskrifter...spesielt i fotball, som har blitt toppidrett på høyt nivå hos de beste. Og jeg må bare få det ut. Harry Maguire ser ikke ut som en toppidrettsutøver...
post liked by: Shady, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Enig i at man ikke skal være redd for fornyelse, men da må de ansette en Manager og gi ham tid, ellers så har jeg liten tro på at dette går. Har nevnt dette flere ganger. Manchester United er tung skute å snu, det har vi fått bevist flere ganger etter SAF. Jeg vet ikke, men jeg tror heller ikke en Conte kan komme inn og snu dette raskt.
Derfor skulle jeg ønske at de for en gang skyld tenkte seg godt om, og ikke la panikken ta overhånd nok en gang, ved ansettelse av ny Manager. Hvem som er den beste Manageren til å ansette nå vet ikke jeg. Men han i Ajax tror jeg kunne vært bra, om han for tid da.
I Manchester United historie så er det det Busby, og SAF som har lykkes. Begge har fått tid, enten man liker det eller ikke 😊
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sjølv om eg misliker sterkt korleis eigarane suger penger ut av United, so trur eg at det kan gå an å lykkes med denne modellen også. Dette på grunn av stor omsetning, og endå større potensiale. Glazers legger seg i så måte ikkje for mykje opp i driften av United, so lenge de får suge ut kronene sine.

So kva er galt med United da? Kvifor mislykkes det? 4 managere.
Er det Ed Woodward? SAF?
Er United en vanskeligare klubb å få til å lykkes pga størrelsen?

Deleted User 402

Hvorfor mislykkes vi? Tja, sikkert flere grunner, men kanskje dette er noe av svaret. Vi har har to, lange, storhetsperioder hvor manageren har vært klubbens sterke mann og styrt det meste, Busby og Ferguson. Etter Busby rykket vi ned og etter Ferguson har vi slitt også. Når managerne som har styrt alt(klubb, kultur, vinnervilje osv) forsvinner så er det ikke noe struktur bak som kan videreføre jobbe. Alt har vært knyttet til sterke, styrende personligheter.

Det er min umiddelbare tanke. Mulig det er feil.
Last edited by Deleted User 402 on 27 Oct 2021, 15:22, edited 1 time in total.
post liked by: Otac, Pink Final, Shady, Belfastboy, Pancho P, Schmeichel
User avatar

Shady
Posts: 10
Joined: 25 Oct 2021, 18:28
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 28

Å argumentere med at ledelsen ikke vet hva de driver med (noe vi vet at de ikke gjør) hvis de sparker Ole så kort tid etter at han har fått en ny kontrakt er ikke god argumentasjon for hvorfor han ikke bør skiftes ut. Ei heller at siden SAF, Klopp, Pep osv. brukte X antall år på sitt første trofé så kommer det automatisk til å gå i orden når Ole har brukt like mange år.
Det kommer ikke klubben til gode å ikke ta avgjørelser for å rette opp tidligere feil. For å løse det problemet må det foreligge en plan for hva som skal skje videre. Hvilke forventninger har de sportslig sett? Hvordan type fotball ønsker de at laget skal spille? Eller er ikke det viktig så lenge vi vinner sølvtøy i ny og ne? Sammenligner man managertypene etter SAF så er det tydelig at det var det siste som gjaldt og derfor ble det bare plukket blant tilgjengelige navn.
Vi skiftet riktignok bevisst retning etter Mourinho noe som var sårt nødvendig på den tiden, men nå må disse gubbene sette seg ned og finne ut av hvordan de ønsker at dette laget skal fremstå og hvordan type fotball de forventer at et av europas dyreste tropper skal spille. Det er altfor mye fokus på at Conte ofte lager trøbbel innad klubben, det er selvsagt veldig viktig det også, men hva med fotballfilosofien hans? Den er ganske annerledes fra hva som fungerer med dagens tropp. Det fører bare til at vi må gjennom en ny oppbygningsfase og overgangsvinduer før han likevel ender opp med å dra fra klubben nettopp på grunn av at han ofte kommer i klinsj med folkene rundt seg. Så da må vi skrote alt og begynne på nytt igjen.

Derfor er det lureste å ikke ta noen forhastede beslutninger. Legg en plan frem mot sommeren, finn alternativer som kan bli aktuelle frem mot den tid som ikke krever de mest drastiske endringene i troppen mot hva vi får igjen av fotballfilosofi og evner. Hent en midlertidig manager om det er nødvendig. Det viktigste er å ha en grundig plan for årene som kommer som man kan jobbe videre med selv etter videre managerbytter, men da må klubben begynne nå fordi vi har aldri hatt et bedre fundament å jobbe med siden SAF ga seg.
post liked by: Lingard, Pancho P, Ryder, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Shady wrote: 27 Oct 2021, 15:18 Det viktigste er å ha en grundig plan for årene som kommer som man kan jobbe videre med selv etter videre managerbytter, men da må klubben begynne nå fordi vi har aldri hatt et bedre fundament å jobbe med siden SAF ga seg.
Usikker på hvilket grunnlag du mener at vi har et så mye bedre fundament nå.

Tenker du på selve spillerstallen så er jeg forsåvidt enig i at den er forsterket, men den blir ett år eldre hvert eneste år. Og mtp snittalderen så er strengt tatt dette tiden for å vinne noe. Faste spillere som Maguire, Varane, Pogba, Fred og Bruno er i slutten av 20-årene. Ronaldo, Cavani og De Gea er over 30. Rashford er 24 og Martial er 26. Det er vel egentlig bare Greenwood og Sancho som fortsatt kan kalles et talent. Så da lurer jeg på hvor lenge man skal kunne vente på at Solskjær skal bygge dette fundamentet sitt? Hvor lenge venter Bruno på å få vinne et trofé før han drar til Spania?

Jeg er forsåvidt enig i at man ikke behøver å gjøre noe overilt som utgangspunkt. Men Solskjær har aldri hatt det i seg å vinne PL. Derfor har prosjektet hans først og fremst handlet om å holde på de beste spillerne, og å skaffe nye gode unge frem til en bedre trener var på plass - en slags langvarig caretaker. Det har han klart, og når en av de trenerne som vet hvordan man skal bygge lag for å vinne er ledig, så er det for meg en no-brainer. Så får det heller være at han er en "in the moment trener", men vi begynner faktisk å få et "in the moment lag" også nå, med kun to startaktuelle spillere under 24 år.
post liked by: Ryder, Blodfink, Schmeichel

Deleted User 480

Leste Olsen sin leder, og tenker han har noen poenger. Han har også en slagside, og kan virke noe ensidig.
Jeg synes dog redaksjonen balanserer dette greit. Eivind B. Holth har en annen sak, hvor han sier Solskjær's forgjengere hadde mye av den
samme utviklingen (resultatmessig) før de ble sparket. Synes han også har noen poenger.

Det jeg imidlertid synes er hoderystende, er at Joel Glazer sitter med den avgjørende stemmen, om manager skal sparkes eller tilsettes. Hva slags fotballfaglig kompetanse har han? Nei, jeg liker ikke Glazers, selv om de har blitt litt bedre. Samtidig er jeg i stand til se verre eierskap enn dem. Jeg er "Glazers ut", men ikke for en hver pris.
post liked by: Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Etter å ha summet meg litt etter skuffelsen så deler jeg denne. Reka har et poeng.

post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Også interessant om det stemmer at det tok fyr på møtet etter Leicester-tapet. Verbal misnøye med valget av Maguire som kaptein, (veeldig enig), liten motivasjon blant enkelte spillere på treninger osv. Passer jo inn med misnøyen med McKenna`s treningsopplegg.
Buchan wrote:26 Oct 2021, 22:18 Akkurat at spillere som blir benker er vel noe som skjer i de fleste klubber.
Hadde vært mye verre om man ikke brydde seg, men journalistene melker alt dette nå til det ytterste, de fleste har ligget som gjedda i sivet for å slå til.
Ja, ingen liker å bli benket. Men noen ganger har benka spillere rett, Bailly sitter der, Ole setter inn en mildt sagt rusten Maguire. DvdB, Cavani og noen flere har grunn til å føle seg litt snytt. Laget har jo ikke prestert, i glimt ja. Men i hovedtrekk nei. Jeg gjentar i grunn bare at Ole favoriserer spillere som spiller dårlig, han bestemmer, greit nok. Men min enkle mening er at han gjør tabber her. Jeg er uenig i uttakene hans og jeg skjønner det blir uro. Skal skrive brev til ham :hah:
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ingen snakker om den eventuelle rollen Murtough og Fletcher har i denne sagaen. Om de har noen i det hele tatt (det burde de vel).
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

JørgenT wrote:26 Oct 2021, 22:26 men går litt med kjensla om at ein del berre venter apatisk på neste utbetaling.
Om du mener de som sitter på benken tenker slik, tror jeg du tar feil, de vil spille. De ser på elendige prestasjoner kamp etter kamp. Det er sikkert en del spillere i United som er fornøyd med lønna. Liten tvil om det. Men både Bailly og DvdB ønsker seg bort slik jeg forstår det. Men vdB fikk vel ikke lov å gå. Om dette stemmer selvfølgelig.

Om jeg misforsto deg så er det bare å se bort fra innlegget.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 27 Oct 2021, 20:11 Ingen snakker om den eventuelle rollen Murtough og Fletcher har i denne sagaen. Om de har noen i det hele tatt (det burde de vel).
Liten makt tror jeg. Yes-boys de au vel...
Last edited by Blodfink on 27 Oct 2021, 20:38, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Blodfink wrote:27 Oct 2021, 20:04 Også interessant om det stemmer at det tok fyr på møtet etter Leicester-tapet. Verbal misnøye med valget av Maguire som kaptein, (veeldig enig), liten motivasjon blant enkelte spillere på treninger osv. Passer jo inn med misnøyen med McKenna`s treningsopplegg.
Om det stemmer er tre viktige ord du har med her.
Det er godt mulig det stemmer.
Men mye av hva som serveres er bare svada.
Ref Andy Mitten i dagens MBH.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Jep, @Pink Final, ikke godt å vite, men Mitten har blitt tatt i mye svada han au. Ser ikke på han som noe sannhetsvitne heller. Innimellom synes jeg han er bra. Men mye intetsigende synseri til tider også dessverre.

At det har vært møter etter disse tapene er jo bekreftet vel. Og jeg ser det ikke som utenkelig at spillerne har fått lov å lufte seg og si hva de mener, det er jo en del av OGS stil så vidt jeg skjønner. Det er nok ikke slik at alt som er kritisk til Ole er fake news.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Jeg leser innlegget til redaktør Lars Morten Olsen med forundring. Redaktøren hevder det ville vært en fallitterklæring om Solskjær fikk sparken. I min verden ville det vært en fallitterklæring om klubbens øverste organ ikke satte seg ned å diskuterte situasjonen. Når det hevdes fra seriøse The Athletic om misnøye i garderoben, prestasjonene på banen er i fritt fall, høylytt piping på tribunene samt at tusener av tilskuere forlater OT ved halvspilt kamp, ja da må varsellampene blinke i styrerommet. Det vil vært total ansvarsfraskrivelse å ikke sette seg ned å evaluere en slik situasjon! Jeg velger, i motsetning til redaktøren, å berømme styret for godt lederskap når de klarer å ha to tanker i hodet samtidig, og nå gir Solskjær en siste sjanse til å få skuten på rett kjøl.

I artikkelen skriver også redaktøren "Prosjektet til Solskjær fikk kallenavnet «Cultural Reboot», et samlebegrep for jakten på identitet, klubbens moralske verdier, båndet mellom akademi og førstelag, og planen med å ta United tilbake til toppen."
Det ville overasket meg stort om prosjektet var så avhengig av én man at korthuset faller totalt sammen ved hans avgang. Ja, da ville prosjektet i beste fall være sårbart, for Solskjær er ikke evigvarende. Ei heller var det noen garanti for at han skulle sitte i sjefstolen så lenge som han har gjort, all den tid han mangler trenererfaring fra noen av alfaklubbene. Med ansettelsene av John Murtough og Fletcher håper jeg at vi har et sikkerhetsnett for videreføring av Cultrual Reboots verdier når Solskjær en gang i fremtiden må pakke snippsekken å forlate Carrington, både i valget av manager og fremtidig drift.

Jeg må påpeke at jeg er enig med redaktøren i at Solskjær har gjort en veldig god jobb, ei heller betviler jeg at han er en sentral skikkelse i prosjekt Cultrual Reboot - men det betyr ikke at vi skal lukke øynene, drømme oss bort i historien, og håpe den gjentar seg.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Harry Greaves
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Et godt innlegg @PAK
post liked by: PAK
LUHG!
Post Reply