Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Litt enig i i de som nevner ( på United.no) at staheten til OGS kan koste ham jobben, 4-2-3-1 og "klippekort" for enkeltspillere. Og har han egentlig bygd opp United så enormt godt? Det ser ikke ut til at han stoler på mer enn max halve troppen. Shaw, Maguire, AWB, Ronaldo spiller alt uansett hvor dårlig de spiller over flere kamper. McTominay er en annen som ikke holder helt nivået til tider, han er også en av de betrodde, det samme med Fred. Troppen mangler mye i forsvar og på midtbanen fremdeles. Tar jo aldri slutt denne lagbyggingen. Jeg ser jo enkelte ting som er forbedret, men det rakner jo nå ser det ut til.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Ledelsen sier de er tålmodige med Solskjær fordi han har «credit in the bank». Selv om jeg skjønner hva de mener, er det likevel tynne saker. Til tross for framgang på tre år, har den vært med museskritt, og alltid med et steg tilbake for hvert andre skritt fram. Vi har ikke vunnet noe, ikke vært i nærheten av å utfordre om ligatittelen. Ja, vi ble nr to i fjor, men i en rar sesong og med en poengsum som ikke tilsier en så god plassering - og et hav bak vinnerne.

Så det er jo ikke sånn at ting plutselig er blitt trøblete de siste par ukene og at vi er sikre på at ting går seg til. Tegnene har vært der hele tiden - i større eller mindre grad. Også her inne har veldig mange av oss svingt mellom tro og tvil i hele Solskjærs periode.
Mitt håp har ligget i at Solskjær tross alt er fersk på dette nivået og har mulighet til å vokse med oppgaven. Men når de samme feilene begås gang på gang, uten synlig vilje og evne til endring, blir det vanskelig å beholde håpet.

Et sentralt spørsmål for min del: Vi har fått bedre spillere - men spiller vi bedre?
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pink Final, PAK, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7599
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27217
Liker mottatt: 17744

Ryder wrote:24 Oct 2021, 23:52 Mitt håp har ligget i at Solskjær tross alt er fersk på dette nivået og har mulighet til å vokse med oppgaven. Men når de samme feilene begås gang på gang, uten synlig vilje og evne til endring, blir det vanskelig å beholde håpet.

Et sentralt spørsmål for min del: Vi har fått bedre spillere - men spiller vi bedre?
Jeg har hele tiden tenkt noe lignende.
Tvilen begynte å komme for første gang mot Villarreal i gruppespillet.
Etter Leicester ble tvilen større, og etter gårsdagen tenker jeg at Solskjær neppe leder Manchester United i 2022/23.

Allikevel tror jeg han sitter trygt en stund til.
Og om han sparkes nå, er jeg livredd for at Carrick og de gutta overtar.
Jeg vil ha inn riktig type manager.
Som @red så fint redegjorde for nylig, det fins ikke mange ‘riktige’ kandidater - om det finnes noen i det hele tatt.
Og listen over managere med nok ballast til å klare å stå i en evnt. United jobb, den er ikke for lang, og med egentlig bare uaktuelle kandidater:
Klopp. Vil aldri være aktuell.
Pep . Vil aldri være aktuell.
Van Gaal - 2014-16
Mourinho - 2016-18
Koeman 🤮+ i jobb (frem til de har råd til å sparke han)
Benitez - Ex. Liverpool. Defensiv spillestil. Nylig i jobb.
Rodgers Ex. Liverpool. Forlater ikke Leicester. Liker han uansett ikke. Også usikker på om han hadde taklet presset.
Bielsa. Leeds... I eldste laget. Spillestilen vinner ikke Premier League. Ville ikke håndtert større egoer som Ronaldo og Pogba, hadde bare sagt opp og dratt hjem til Argentina.
Tuchel. I jobb. Som med Mourinho etter Chelsea: kanskje år inn i fremtiden. Men aldri nå.
Allegri. Akkurat fått jobb i Juventus. For meg helt uaktuell pga spillestilen.
Ancelotti - Akkurat fått jobb i Real Madrid. Uten jobb nå kunne han vært en aktuell kandidat.
Mancini - I jobb til i hvert fall etter VM. Ex. City (men begynner å bli såpass lenge siden, at kunne nesten gått. For Italia spiller helt nydelig fotball for tiden...)
Nagelsmann - akkurat fått jobb i Bayern. Kanskje i yngste laget. Kan være aktuell en gang i fremtiden, men forventer at han blir lenge i Bayern.
Pochettino. PSG har vært så dårlige med han i egen serie, at kan åpne seg en mulighet her. Drømte om han for noen år siden, ikke fullt så overbevist lenger.
Ralf Rangnick. Ser ut til å ha gått over til management. Innflytelsesrik uten å ha trent de største klubbene, men alderen bidrar til nok ballast.
Zidane. I teorien mulig. Men ble aldri overbevist av det jeg så av hans Real Madrid. Vi trenger en som kan utvikle spillestilen og laget videre. Det gjorde han ikke i hans tid der.
Conte. I teorien mulig. Antakelig ikke bra for klubben på lengre sikt.
Så da er en over på hipstervalg som Potter og ten Hag. Eller mindre kjente trenere for mellomstore klubber i Italia, Spania og Tyskland. Men det er jævlig vanskelig... Det må være en manager som klarer å stå stødig med sine ideer ovenfor spillergruppa også i motgang.
En han ikke tok med var vel Jesse Marsch i RB Leipzig.
Faller vel under «mindre kjente trenere for mellomstore klubber i Tyskland»
Skal ikke skryte på meg å kjenne hans fotballag godt.
Men likte det jeg så da han trente RB Salzburg.
Ung manager også, som Solskjær.
Det ligger i Uniteds DNA å ansette unge managerer.
Kun Moyes, Mourinho for ikke å snakke om van Gaal er unntakene fra den arven.

Fra lista til @red peker Nagelsmann seg ut for meg.
Spørs bare om han ville ha byttet ut velsmurte Bayern München med vår klubb hvor ting ikke er like tilrettelagt for suksess.
Mancini er heller ikke et dumt forslag, litt for gammel kanskje 😉
post liked by: aregran, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Potter ? ten Hag ? Haha! Sorry men det kommmer aldri til å skje! Kanskje Horneland er et alternativ også ? Not!

Blir nok Conte eller Zidane. Å du som en supporter kommer nok til å slå deg til ro med det når det skjer. Husk. Vi støtter alltid klubben vår ;)
Glory Glory Manchester United!!!!

Vidar Dale Fjeld

Hvorfor en anelse latterliggjøring av meninger? United.no er en annen plass og nettside.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7599
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27217
Liker mottatt: 17744

@Sir Alfie Rey
God morgen.
Ikke nødvendig å sitere hele innlegget når det står rett over.
Jeg går inn og tar bort sitatet.

@red har laget en svært god oversikt.
Dårlig forum skikk å latterliggjøre innlegget på denne måten.
Eller trodde du det var jeg som hadde skrevet det?
Vennligst slutt med latterliggjøring,

Enig i din siste setning.
Ha en god dag,
post liked by: Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 25 Oct 2021, 07:52 @Sir Alfie Rey
God morgen.
Ikke nødvendig å sitere hele innlegget når det står rett over.
Jeg går inn og tar bort sitatet.

@Pink Final : Mornings.

Enig. Litt tidlig på morran så tenkte ikke på det i farta.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Oct 2021, 07:49 Hvorfor en anelse latterliggjøring av meninger? United.no er en annen plass og nettside.
Var ikke det som var meningen om det var slik du tolket det.

Alle må få ha sine meninger uten å bli det. Helt enig,
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg vet ikke hvor realistisk det er: Men hadde det vært mulig å flytte Solskjær et hakk opp i systemet? Gi ham en rolle som sportsdirektør light med ansvar for langsiktig planlegging når det gjelder både førstelaget, juniorlaget og hvordan klubben skal fremstå?
Elsker det Solskjær har gjort med klubben, men begynner å miste troa på at han er dyktig nok som taktiker eller motivator. Det er for mange negative sider ved hvordan laget som helhet ser ut, hvor det bare ikke ser ut til å være fremgang eller utvikling.

Og i motsetning til hvordan det har vært tidligere: Ansette managere basert på at de skal samarbeide med Solskjær, innenfor den langsiktige planen han allerede har lagt. Han må ikke sitte som en syvende far i huset og overprøve manageren, men om det avklares ved ansettelsen at sportsdirektør og manager har de samme ideene for hvordan spillerstall og spillestil skal se ut vil ikke dette være nødvendig.

Jeg begynner å miste troa på at Solskjær er løsningen, men problemet er en sportslig ledelse uten fotballkompetanse og mangel på langsiktig planlegging. Etter å ha roet meg litt ned tenker jeg at det bare vil gi oss mer av de samme problemene om vi sinne-sparker Solskjær nå og så ansetter et nytt stort navn uten noen langsiktig plan. Spesielt nå som Woody endelig er på vei ut, det er sikkert nok usikkerheter om fremtiden ved at hans erstatter må på plass.
post liked by: Pink Final, Buchan, Schmeichel

Deleted User 402

En klok man sa en gang: Å lide alene er et helvete, men å lide i et fellesskap er et privilegium.

Dette er et godt fellesskap hvor vi kan lide sammen:-) Vi får tolke hverandre i beste mening selv om det ikke er lett når man er mørk til sinns...

We'll never die!
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7599
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27217
Liker mottatt: 17744

aregran wrote:25 Oct 2021, 08:21 Jeg vet ikke hvor realistisk det er: Men hadde det vært mulig å flytte Solskjær et hakk opp i systemet? Gi ham en rolle som sportsdirektør light med ansvar for langsiktig planlegging når det gjelder både førstelaget, juniorlaget og hvordan klubben skal fremstå?
Elsker det Solskjær har gjort med klubben, men begynner å miste troa på at han er dyktig nok som taktiker eller motivator. ……….

…..Jeg begynner å miste troa på at Solskjær er løsningen, men problemet er en sportslig ledelse uten fotballkompetanse og mangel på langsiktig planlegging. Etter å ha roet meg litt ned tenker jeg at det bare vil gi oss mer av de samme problemene om vi sinne-sparker Solskjær nå og så ansetter et nytt stort navn uten noen langsiktig plan. Spesielt nå som Woody endelig er på vei ut,…
Siterer essensen i innlegget ditt.
Det er absolutt en tanke jeg også har tenkt.
Solskjær har gjort mye bra.
Men det meste handler om det som ikke har med det taktiske å gjøre.
Kanskje kan en sportsdirektør rolle være en løsning?
Jeg tror Solskjær er så ydmyk, og så glad i klubben at han hadde godtatt å bli sparket oppover.

Eventuelt må han få inn en taktisk sterk assistent.
Men, hvilke dyktige taktikere er interessert i å bare være assistent?

*United har tidligere sparket én manager nedover.
Wilf McGuinness var så glad i klubben at han godtok å bli manager for reservelaget etter å ha fått sparken fra førstelaget.
For evt mer, se i tråden Våre tidligere og nåværende managere
post liked by: Buchan, aregran, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Canto wrote: 24 Oct 2021, 23:02 Begynner også å tro at dette er hit Solskjær kan ta oss. Hvis det ikke står en virkelig kvalitetsmanager klar til å overta, virker det likevel ikke fornuftig å sparke han nå.
Det er en kvalitetsmanager ledig. Jeg vil faktisk påstå at dette er en mulighet man kanskje bare får hvert decennium, å hente en arbeidsledig Conte (om han vil!).

Min bekymring rundt dette er at United er for gjennomsyret av anglofil tankegang opp i rekkene. Finnes det i det hele tatt noe kontinentalt blod i den klubben, eller er det bare engelskmenn? Jeg klarer ikke helt se at klubbens sportslige ledelse er noen bereiste folk akkurat, og det ser nesten mer ut som man henger igjen i "Cool Britannia" og 4-4-2 og alt det der. Jeg frykter at beslutningstakere i United har noen irrasjonelle aversjoner mot trebackslinjer og italienere.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7599
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27217
Liker mottatt: 17744

@Harry Greaves
Først av alt, bra å ha deg her inne igjen.
Du besitter mye fotball kunnskap.

Jeg er jo en fotball romantiker, hehe.
Og ønsker meg ikke Conte.

Men, ok.
Jeg følger din tanke her og tenker utenfor boksen.
At Conte rent fotball taktisk er den flinkeste som er ledig nå stemmer nok.
Han ville trolig fått gode resultater med dette laget.
Vil spørre.
Hvordan tror du en evt ansettelse av Conte vil påvirke Mufc på lengre sikt enn 2-3 år?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Conte har definitivt erfaringen og kompetansen. Han er "god nok". Men det lukter samtidig litt Mourinho 2.0 av ham - kortsiktig og konfliktbasert strategi, og et klart brudd med linja klubben har omfavnet ved å vise Solskjær tillit. Med Conte er det tilbake til start nok en gang, med nytt system og dermed behov for nye spillere i nye roller. Hvor mange ganger skal vi starte på scratch, med helt ny filosofi?
post liked by: PAK, Belfastboy
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 25 Oct 2021, 09:04 Conte har definitivt erfaringen og kompetansen. Han er "god nok". Men det lukter samtidig litt Mourinho 2.0 av ham - kortsiktig og konfliktbasert strategi, og et klart brudd med linja klubben har omfavnet ved å vise Solskjær tillit. Med Conte er det tilbake til start nok en gang, med nytt system og dermed behov for nye spillere i nye roller. Hvor mange ganger skal vi starte på scratch, med helt ny filosofi?
Jeg tenker en hasteansettelse av en ny manager med ny spillestil er det siste vi må gjøre nå. Stallen Solskjær har bygget opp ser ekstremt lovende ut bortsett fra hullet midt på banen. Men det er ikke lett å finne ut hva som er det riktige å gjøre. Derfor det plager meg så ekstremt at de som nå må ta noen vanskelige avgjørelser om hvorvidt vi skal stole på Solskjær eller bytte ham ut kan like mye om fotball som jeg kan om ballett.

Jeg tror ikke vi kommer tilbake til toppen før det kommer noen med tung fotballkompetanse som får reell makt når det gjelder den langsiktige driften av klubben, inkludert ansettelse av managere.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Harry Greaves wrote: 25 Oct 2021, 08:47 Min bekymring rundt dette er at United er for gjennomsyret av anglofil tankegang opp i rekkene. Finnes det i det hele tatt noe kontinentalt blod i den klubben, eller er det bare engelskmenn? Jeg klarer ikke helt se at klubbens sportslige ledelse er noen bereiste folk akkurat, og det ser nesten mer ut som man henger igjen i "Cool Britannia" og 4-4-2 og alt det der. Jeg frykter at beslutningstakere i United har noen irrasjonelle aversjoner mot trebackslinjer og italienere.
Jeg hadde ingen aversjoner mot kontinentale managere og trebackslinje før van Gaal kom. Fem år etter at han er borte går fremdeles blodtrykket mitt i taket hver gang jeg ser en ving eller back snu seg 180 grader og spille ballen tilbake til midtstopperen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2883
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13407
Liker mottatt: 8584

Ryktene vil ha det til at Erik ten Hag og Marc Overmars er på vei til Newcastle. Syns det høres ut som et spennende team? Men først og fremst mener jeg vi bør se på trenerteamet. Jeg tror ikke de er gode nok, og det syns jeg vi har sett lenge. Lojaliteten til OGS er fin, men på en måte er det også hans største svakhet syns jeg: Manglende evne til å se svakhet i egen tropp, både når det gjelder spillere og trenerstab. Kunne det vært interessant å sett mer av Lingard og DvB, f.eks? Er det andre spillere som kunne blitt rotert mer?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply