Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 11 Oct 2021, 14:25 Hockey'n har mistet en stor mann..

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/bGqn ... ek-83-doed
R. I. P. Ole Jacob, du har gjort utrolig mye for Norsk hockey
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

For en start i Stjernehallen, VIF farlig frempå først, så kjører Stjernen powerplay 5v5, 1-0, og de kjører videre i høyt tempo med flott spill. VIF burde hatt en for tripping au. Håper på 2-0, men dette er spennende, VIF kan ikke avskrives 12 min inn i matchen.

Stjernen er ligaens dårligste lag når det gjelder powerplay kan kommentator fortelle...Må jo jobbes med.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

2-0 nå.
Beste Stjernen lag jeg har sett siden Løvdahl - Finstad & co
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Cola2 wrote: 14 Oct 2021, 20:00 2-0 nå.
Beste Stjernen lag jeg har sett siden Løvdahl - Finstad & co
Yes, hockey er morro om dagen!
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Spinnvilt i alle kampene, utenom på Lillehammer.
Men "The Fat Lady" har ikke sunget ennå, så vi får se når alle kampene er ferdig spilt.
Stjernen kampen er TV kamp og dermed startet den 30 minutter senere enn de ande

Stavanger Oilers 5 - 6 Frisk Asker
Sparta Elite 3 - 2 Grüner
Storhamar Elite 2 - 3 Ringerike
Lillehammer Elite 7 - 1 Manglerud Star Elite
Stjernen Elite 2 - 0 Vålerenga Elite
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Utligning på Hamar

Storhamar Elite 3 - 3 Ringerike
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ringerike vant i Sudden

Kun Stjernen kampen som ikke er ferdig, 16 min igjen av 3de periode
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Huff, 2-2 i Stjernehallen...3 min igjen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Da ble det tap, Partanen avgjør i sudden. Grattis til @Pink Final , for dårlig av Stjernen. To backer skadet for Stjernen, spilte med 4 stk i 3.periode...
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Takk skal du ha @Blodfink.
Og takk for oppdatering både til deg og til @Cola2.
Har ikke fått fulgt med i kveld.
Hva har skjedd med Stjernen?
Den fremgangen?
Og Ringerike?
Kanskje dumme spørsmål, men følger ikke hockey så tett lenger.
post liked by: Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Lenge siden jeg fulgte hockey noe særlig, men artig at jeg er litt diskusjon om det her. Var en del på Stjernen.-kamper da jeg jeg bodde i området for mange år siden.
@Cola2 Du nevner Løvdal og Finstad. De husker jeg godt, men hadde ikke Stjernen noen gode utlendinger i i en rekke sammen med Løvdal? En canadier som jeg tror het St Cyr og en svenske..Edlund eller noe sånt? De herjet godt hvis jeg husker rett?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Jan Anders wrote: 14 Oct 2021, 22:54 Lenge siden jeg fulgte hockey noe særlig, men artig at jeg er litt diskusjon om det her. Var en del på Stjernen.-kamper da jeg jeg bodde i området for mange år siden.
@Cola2 Du nevner Løvdal og Finstad. De husker jeg godt, men hadde ikke Stjernen noen gode utlendinger i i en rekke sammen med Løvdal? En canadier som jeg tror het St Cyr og en svenske..Edlund eller noe sånt? De herjet godt hvis jeg husker rett?
Du har så rett @Jan Anders , St Cyr husker jeg veldig godt.
Fikk hilse på han når Stjernen hentet meg ned for å filme en kamp med gamle veteraner.
Da hadde de hentet han over fra Canada, mener å huske enkelt norske personer/spillere møtte han på en flyplass i Canada.
Jobbet da som bagasje sjauer.
Husker ikke så mye ang Edlund, husker mere om Rune "Gullik" Gulliksen når jeg var i H/L som matrial og 3de målvakt. ;-)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Glemte en ting.
Stjernens beste signering, var Anders Åsle. Hadde styrt økonomien i Enga i mange år.
Men han var opprinnelig back på Stjernen for mange år siden.
Og har bedre kjennskap til +/- i budsjett, og setter også foten kraftig ned hvis budsjettet ikke holdes.
Skrev for lenge siden til @Blodfink at her har Stjernen skutt gull fuglen.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote:14 Oct 2021, 22:11 Hva har skjedd med Stjernen?
Den fremgangen?
Mr. Åsle som @Cola2 nevner, er nok en stor grunn, flink leder. Og Anders Olsson, den nye svenske treneren, offensiv type og sa når han kom at Stjernen skulle utfordre de beste lagene allerede nå. Kom fra Biel i Sveits (ass. trener der). Heldige med signeringene også. Og Hanneborg i mål står bra.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Anders wrote:14 Oct 2021, 22:54 St Cyr og en svenske..Edlund eller noe sånt
Hans "Hasse" Edlund ja, og St.Cyr, som ble kjøpt inn som back, men ble raskt forward og bøtta jo inn mål. Han var litt lat og var fast inventar på Pizzanini i Fredrikstad, der spillerne kunne spise og drikke gratis en periode. St.Cyr var glad i det gode liv, hehe. Den rekka med de og Løvdal var krutt, absolutt.
post liked by: Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 15 Oct 2021, 17:42
Pink Final wrote:14 Oct 2021, 22:11 Hva har skjedd med Stjernen?
Den fremgangen?
Mr. Åsle som @Cola2 nevner, er nok en stor grunn, flink leder. Og Anders Olsson, den nye svenske treneren, offensiv type og sa når han kom at Stjernen skulle utfordre de beste lagene allerede nå. Kom fra Biel i Sveits (ass. trener der). Heldige med signeringene også. Og Hanneborg i mål står bra.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Anders wrote:14 Oct 2021, 22:54 St Cyr og en svenske..Edlund eller noe sånt
Hans "Hasse" Edlund ja, og St.Cyr, som ble kjøpt inn som back, men ble raskt forward og bøtta jo inn mål. Han var litt lat og var fast inventar på Pizzanini i Fredrikstad, der spillerne kunne spise og drikke gratis en periode. St.Cyr var glad i det gode liv, hehe. Den rekka med de og Løvdal var krutt, absolutt.
Glemte å nevne at jeg var linjedommer på den tiden med Løvdal, Finstad, St.Cyr og Edlund. (Ække rart at de var go når jeg var linjedommer)
Og A. Åsle jobbet i Enga når jeg filmet for dem, men han hold seg unna "kulissene", der lot han JT Kjær ta seg av.
Du ser han ikke så mye i media nå heller
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

God runde for Stjernen i helga, som hadde henda fulle på Ringerike og vant 6-7 etter å ha ligget under 3-0 etter 1.per. Og 5-3 etter 2.per. Ringerikes Perlini med 3 mål, Cangelosi og Newell gode for Stjernen. Coulter au. De andre laga tapte terreng etter mye OT og AP.
post liked by: Pancho P, Cola2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

2.periode i Stjernehallen: 6-0 mot serietoeren gitt..Lillehammer ledet 0-1 etter 1 periode. Gratis inngang på kveldens kamp.
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Cola2 wrote:15 Oct 2021, 20:27 Glemte å nevne at jeg var linjedommer på den tiden med Løvdal, Finstad, St.Cyr og Edlund. (Ække rart at de var go når jeg var linjedommer)
St. Cyr sirkla stort sett rundt på offside grensa, var veldig sjeldent nede i egen defensiv sone. Stjernen fikk tak i pucken og slo den opp, St.Cyr alene med keeper, hehe
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 22 Oct 2021, 17:19
Cola2 wrote:15 Oct 2021, 20:27 Glemte å nevne at jeg var linjedommer på den tiden med Løvdal, Finstad, St.Cyr og Edlund. (Ække rart at de var go når jeg var linjedommer)
St. Cyr sirkla stort sett rundt på offside grensa, var veldig sjeldent nede i egen defensiv sone. Stjernen fikk tak i pucken og slo den opp, St.Cyr alene med keeper, hehe
På den tiden hadde vi red-line offside. ;-) Man skal aldri undervurdere avslutter egenskapene. Men av og til jobber de hjem også. Fikk sjokk når jeg så Ronaldo sine løp hjem i 2. omgang.

I morgen, lørdag er det disse kampene, de som er med fet skrift er favoritter føler jeg.

Kl: 16:00 Manglerud Star Elite Grüner
Kl: 16:00 Stavanger Oilers Stjernen Elite. (Sorry @Buchan )
Kl: 16:00 Ringerike Sparta Elite
Kl: 18:00 Lillehammer Elite Vålerenga Elite. (Sorry @Pink Final
Skal prøve å få sett Oilers-Stjernen
M/S bør begynne å levere, kanskje i morgen...?
Stjernen er i en stim, og Oilers sliter merkelig nok.
Sparta med Sjur hockey vil vel helst ha med seg 3 poeng på bussen hjem til Sarp.
Enga har alltid hatt problemer på Lillehammer, kanskje pga av lang buss tur, som også Lillehammer spillerne forklarte tapet mot Stjernen sist ;-)
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
Post Reply