Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 108

Våre supportere ser kun på tabellen @Belfastboy
Historie, kultur, DNA og akademi betyr null og niks. At de fleste av våre supportere ikke ser at klubben står mye sterkere nå enn for 3 år siden er ikke overraskende.
Solskjær har fram til nå gjort en kjempejobb. Hsn har levert til terningkast 6 med oppbyggingen sin, nå må det leveres på banen.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Salte25

Deleted User 480

Belfastboy wrote: 17 Oct 2021, 12:24 Som forventet er det mye #oleout nå fra våre fans.
Han blir sablet ned på sosiale medier og på united.no.
Men ingen kommer med noen løsning, det er bare å få han ut. Ingen erstattere blir nevnt.
Og noe som er forunderlig er at mange ikke i forbifarten en gang kan gi han cred for det han har bygget opp igjen etter Mourinho og van Gaal.
Godt poeng! Det blir så voldsomt.

Enig McIlroy.

Prøver å styre unna de verste stedene, blir bare deppa av det. Sånn som pausepraten på TV2 i går, da så jeg heller på Borossia Dortmund.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1570
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2386
Liker mottatt: 4360

Kritikken blir litt vel voldsom ja.

Har forsøkt å ta de som roper #oleout seriøst ved å vurdere alternative managere, uten at jeg i hvert fall klarer å finne noen.

Henter man internt, slik vi gjorde med Ole, kan treneren følgelig ha mindre ballast, fordi han i større grad blir beskyttet av omgivelsene, og fra dag en vil kjenne seg mye mer komfortabel i rollen. Både Barcelona og Bayern har gjort det endel med godt hell. Men klarer ikke se noen aktuelle fra egen klubb / trenerstab.

Og listen over managere med nok ballast til å klare å stå i en evnt. United jobb, den er ikke for lang, og med egentlig bare uaktuelle kandidater:
  • Klopp. Vil aldri være aktuell.
  • Pep . Vil aldri være aktuell.
  • Van Gaal - 2014-16
  • Mourinho - 2016-18
  • Koeman 🤮+ i jobb (frem til de har råd til å sparke han)
  • Benitez - Ex. Liverpool. Defensiv spillestil. Nylig i jobb.
  • Rodgers. Ex. Liverpool. Forlater ikke Leicester. Liker han uansett ikke. Også usikker på om han hadde taklet presset.
  • Bielsa. Leeds... I eldste laget. Spillestilen vinner ikke Premier League. Ville ikke håndtert større egoer som Ronaldo og Pogba, hadde bare sagt opp og dratt hjem til Argentina.
  • Tuchel. I jobb. Som med Mourinho etter Chelsea: kanskje år inn i fremtiden. Men aldri nå.
  • Allegri. Akkurat fått jobb i Juventus. For meg helt uaktuell pga spillestilen.
  • Ancelotti - Akkurat fått jobb i Real Madrid. Uten jobb nå kunne han vært en aktuell kandidat.
  • Mancini - I jobb til i hvert fall etter VM. Ex. City (men begynner å bli såpass lenge siden, at kunne nesten gått. For Italia spiller helt nydelig fotball for tiden...)
  • Nagelsmann - akkurat fått jobb i Bayern. Kanskje i yngste laget. Kan være aktuell en gang i fremtiden, men forventer at han blir lenge i Bayern.
  • Pochettino. PSG har vært så dårlige med han i egen serie, at kan åpne seg en mulighet her. Drømte om han for noen år siden, ikke fullt så overbevist lenger.
  • Ralf Rangnick. Ser ut til å ha gått over til management. Innflytelsesrik uten å ha trent de største klubbene, men alderen bidrar til nok ballast.
  • Zidane. I teorien mulig. Men ble aldri overbevist av det jeg så av hans Real Madrid. Vi trenger en som kan utvikle spillestilen og laget videre. Det gjorde han ikke i hans tid der.
  • Conte. I teorien mulig. Antakelig ikke bra for klubben på lengre sikt.
Så da er en over på hipstervalg som Potter og ten Hag. Eller mindre kjente trenere for mellomstore klubber i Italia, Spania og Tyskland. Men det er jævlig vanskelig... Det må være en manager som klarer å stå stødig med sine ideer ovenfor spillergruppa også i motgang.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Ryder, Salte25

Deleted User 402

@red En god oppsummering. Jeg sliter også med å se hvem som kan ta over og videreføre den jobben som er gjort med klubb og lag. Sikkert noe jeg ikke ser og tar gjerne imot gode argumenter for eventuelle erstattere.
Håper i det lengste av vi klarer å snu dette, men det ser tungt ut. Onsdag og søndag blir utrolig viktig for veien videre. Jeg skal slenge på meg optimisthatten og glede meg til kamp som alltid:-) Så blir det som det blir.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Hva med en type som Eddie Howe @red?
Kjenner til ligaen, tror han er en respektert fagmann, men takler han store stjerner?
Men enig, ikke bare å velge og vrake i fantastiske managere akkurat nå.

Deleted User 429

Når jeg ser navnene på den lista til @red har jeg aller mest lyst til at klubben (hvis Solskjær får sparken i løpet av sesongen, og det er et STORT hvis), bare tar en råsjans og ansetter Casey Stoney. Synes personlig ikke at noen andre frister. Ikke bittelitt engang.
User avatar

Ryder
Posts: 4908
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 11556

Det hadde jo vært veldig typisk United å prøve seg på Southgate…
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Ryder wrote: 17 Oct 2021, 15:28 Det hadde jo vært veldig typisk United å prøve seg på Southgate…
Nei, fytti. Få det bort.

Det er synd at vi er så tafatte under Solskjær som det vi er nå. Jeg tror Solskjær sitter trygt så lenge topp 4 er innenfor rekkevidde og selvfølgelig at han har respekten hos alle spillerne, men det spørs om det ikke er i ferd med å glippe. Laget vårt er ubalansert, men vi er ikke så dårlige at vi skal bli rundspilte av Leicester. Så langt har vi vel spilt 1,5 god kamp denne sesongen.

Man er fortsatt ikke på det bunnivået vi var under Mourinho - der spillerne nesten ikke orket å løpe. Nå løper spillerne, men uten mål og mening.

Jeg liker at Solskjær har prøvd å få laget til å ha mer ball og i løpet av fjorårssesongen trodde jeg faktisk at man så fremskritt på nettopp dette, men nei.. flere balltap på egen banehalvdel og selv om vi starter med å spille kort fra 5-meterne så ender det alltid opp med en klarering til slutt (gjerne fra en stresset keeper eller midtstopper).
Så hvorfor starte kort når det ender opp med balltap eller klarering hver eneste gang? Skuffende at vi ikke er blitt bedre på dette.

Men så er det heller ikke Solskjær sin feil at Maguire og Shaw (begge var veldig gode i fjor, spesielt Shaw) ikke er ferdige med pausen sin ennå. De begge virker helt fraværende. Maguire prøver, men driter seg ut.. mens Shaw bare ser giddesløs ut.

Sancho så ut som en juniorspiller de første kampene, men det har kommet seg litt. Han ser likevel ut til å trenge mye tid for akkurat nå kunne garantert Lingard gjort en bedre jobb - muligens James også.. men han er solgt. Det er mye å ta tak i, men også gårsdagens lagoppstilling må man sette spørsmål ved. Hvor mange sjanser skal Pogba få som sentral midtbanespiller? Han fungerer ute til venstre høyt i banen, men på midtbanen har han vist gang på gang at han ikke kan spille. Leicester spilte seg opp i mellomrommet mellom midtstopper og forsvar HVER gang de hadde lyst.

Nå pleier Solskjær å få resultater mot god motstand, så for hans skyld må vi nesten håpe på at vi går en god periode i møte.. men jeg er redd avstanden til City og Liverpool kommer til å være like stor som i fjor hvis det fortsetter på dette vise.
post liked by: Pink Final, selje
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15068
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24776
Liker mottatt: 20942

Ryder wrote:17 Oct 2021, 00:44 Et kritisk søkelys du ikke finner noen andre steder, du skal ha bra med ballast for å lykkes.
Da var kanskje ikke OGS det rette valget heller. Jeg er som sagt ikke Ole Out, jeg har bare vært dritt lei 1, og det var Mourinho, selv om han ble nr 2 i PL og vant EL paradoksalt nok. LvG ville jeg gi tid, han fikk fyken dagen etter pokalen i FA-cupen. Både LvG, Moyes og Mou fikk tyn så det holdt, at OGS også får det er jo naturlig. Om klubben har trua på OGS og lar ham få mere tid er jo det fint, siden det ikke er det vanlige i dagens fotball.

Han får mer tid tror jeg, og da håper jeg bare han bruker den godt. Akkurat nå er det litt skakk-kjørt, og OGS så ferdig ut på post-match PK i går. Han trenger å snu dette fort. Atalanta er en ok kamp å få i fanget da kanskje. Cavani med energi og fra start håper jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Liten notis :Real vant vel CL tre ggr under Zidane, helt ubrukelig kan han vel ikke være
LUHG!

Deleted User 108

Solskjær var selvfølgelig rett mann. Gjort mye riktig for oss som elsker Manchester United @Blodfink og kan se på annet enn tabell plassering.
Det er jeg stygt redd for blir revet i fillebiter igjen med Zidane og Conte. De tenker mer på egen suksess enn klubbens fremtid.
Tragisk å høre på Anchelotti uttale seg om Ødegaard. Han ville ikke ha Ødegaard fordi han ikke ville slå til og bli førstelagsspiller før han selv forlot klubben.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15068
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24776
Liker mottatt: 20942

Jeg sier ikke at OGS er feil mann @Mcilroy , han var kanskje rett mann etter kaoset med Mou. Jeg ble ganske overrasket over ansettelsen av OGS må jeg innrømme, jeg var vel neppe den eneste som slapp haka i bordet? Han har fått til bedre stemning og klart topp 4, hans to forgjengere klarte også topp 4, og de vant titler. Jeg prøver bare å være nøktern og objektiv i grunn. OGS har klart å få oss inn i topp 4 oftere enn de andre, men han har vel også fått sitte i stillingen lenger enn de nå. Ole må gjerne få fortsette jobben, oppturen kommer i CL og mot Liverpool satser jeg på. Usikkert, men håp er det jo.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mcilroy wrote:17 Oct 2021, 18:43 Gjort mye riktig for oss som elsker Manchester United @Blodfink og kan se på annet enn tabell plassering.
Jeg ser på tabellplassering og er ikke flau over det. Jeg respekterer at du eller "oss" som du skriver, ikke synes det er like viktig.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8997

The Athletic (har ikkje abonnement) hadde for nokre dagar sidan eit stykke om treningane til United. Eg trur konklusjonen var at Solskjær sjølv burde bli meir aktiv på treningsfeltet for å implementere sine eigne idear i endå større grad. No er det vel Carrick og McKenna som har ansvaret for treningane, med Phelan som ein slags sjuande far i huset. Solskjær har svært høg tiltru til trenarteamet sitt og delegerer mykje av ansvaret til dei. No har verken eg eller andre oversikt over kva som skjer på treningane, men det er ting som tyder på at laget slit med å finne ein tydeleg spelestil. I tillegg verkar laget å vere middels førebudd til kampane, og då tenker eg spesielt på konsentrasjonen til spelarane.

Det eg prøver å spekulere i er om trenarane vi har er gode nok. Eg er sikker på at dei kan sin fotball, men dei er jo ganske uerfarne. Eg synest ofte Solskjær har treft med taktikken mot topplaga, så eg har vanskeleg å tru at han er så udugeleg taktisk som mange vil ha det til.
I tillegg har han, iallefall tidlegare, vore svært overbevisande når han forklarer dei taktiske vala sine og korleis han vil at laget skal spele.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4908
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 11556

Blodfink wrote: 17 Oct 2021, 18:34
Ryder wrote:17 Oct 2021, 00:44 Et kritisk søkelys du ikke finner noen andre steder, du skal ha bra med ballast for å lykkes.
Da var kanskje ikke OGS det rette valget heller. Jeg er som sagt ikke Ole Out, jeg har bare vært dritt lei 1, og det var Mourinho, selv om han ble nr 2 i PL og vant EL paradoksalt nok. LvG ville jeg gi tid, han fikk fyken dagen etter pokalen i FA-cupen. Både LvG, Moyes og Mou fikk tyn så det holdt, at OGS også får det er jo naturlig. Om klubben har trua på OGS og lar ham få mere tid er jo det fint, siden det ikke er det vanlige i dagens fotball.
Solskjær hadde ikke storklubb-ballast, men han hadde United-ballast og visste utmerket godt hva som ventet ham. Jeg tror ikke oppgaven er "for stor" for Solskjær, slik den ble f.eks for Moyes. Han skjønte jo ikke hva som traff ham, stakkar.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15068
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24776
Liker mottatt: 20942

@Pancho P Også usikker på teamet rundt OGS, og da blir jeg også usikker på OGS, om han da mener de er best skikket. De snuttene fra treningene som klubben selv offentliggjør ser jo intense og krevende ut, med kjapt spill/få touch og intenst press. Men mye på små flater og firkanter. De prøver å få det overført til matchene, men nå for tiden fungerer det ikke. Noe forklaring på dette er kanskje Ronaldo og Sancho, de er ikke "kjørt inn" ennå. Tipper det blir defensivt fokus og safety first de neste kampene, United har sett best ut når de forsvarer seg som et lag og kontrer hurtig muligens.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote:17 Oct 2021, 19:23 olskjær hadde ikke storklubb-ballast, men han hadde United-ballast og visste utmerket godt hva som ventet ham. Jeg tror ikke oppgaven er "for stor" for Solskjær, slik den ble f.eks for Moyes. Han skjønte jo ikke hva som traff ham, stakkar.
Ser den, samtidig er det nok av eksempler på at folk fra egne rekker mislykkes totalt, ikke at OGS har mislyktes totalt. Han har skapt stemning og slikt, og hatt noen supre matcher. Men ellers synes jeg det ser litt planløst ut. At han har fått oss inn i topp 4 er også bra, selv om det er forventet at United bør klare det med investeringene i spillerstallen.
post liked by: Pancho P
LUHG!

Deleted User 108

Jeg mener heller ikke at Solskjær vil føre oss til heder og ære med å bli en ny Ferguson @Blodfink
Men Solskjær var rett mann til rett tid. Han har rettet opp de største problemene klubben hadde. Men at Solskjær har begrensinger og at hans tid nå snart er omme tror jeg også. Utrolig skuffende at vi ikke er kommet lengre med samhandling og en spillestil i "The United Way" som Solskjær kaller det.
Men han var ikke feil mann da han kom inn, men ble overrasket over hans nye treårskontrakt. Burde ventet til juletider med den.
Men Solskjær har lagt et godt grunnlag til vår neste manager.
post liked by: Blodfink
Post Reply