Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Pancho P wrote:12 Oct 2021, 20:07 Uansett korleis ein kombinerer midtbana, føler eg at Pogba er biten som ikkje passar inn i puslespelet.
Han kunne nok ha passet fint i en treer, men ikke i en treer sammen med Bruno, for da blir det fort for offensivt igjen (eventuelt vil Bruno måtte fokusere veldig på det defensive, som vil være en skam rett og slett). Da blir alternativet fort en treer på midten og Bruno som falsk nier bak to vide spisser, som sikkert kan fungere fint det, men da er det plutselig veldig mange offensive spillere på benken i veldig mange kamper. Da blir egentlig eneste måten å få Pogba inn i laget uten at det blir for svekket at det varieres mellom 4-2-3-1, 4-3-3 og 4-3-1-2 sånn at man får brukt alle spillerene der de er best samtidig som man får rotert, men tre forskjellige formasjoner høres ikke helt realistisk ut (selv om det i enkeltkamper kan være aktuelt å variere).

Så, er egentlig enig, finnes egentlig ikke noen god måte å få Pogba fast inn i laget slik som troppen er nå uten at det krasjer med resten av troppen. Med mindre OGS har en eller annen genial plan nå som Doktoren er tilbake.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

@Beta Det beste alternativet er kanskje 3-4-1-2, som Frankrike har brukt i det siste. Då er det ikkje nødvendigvis så farleg med Pogba i ein duo sentralt fordi vi vil få meir defensiv styrke med ein ekstra stoppar. Bruno kunne ha spela bak spissane og Luke Shaw hadde fått endå friare tøylar framover. Problemet hadde vore AWB på høgre vingback. Eg trur han er for svak offensivt til å spele i eit slikt system. I tillegg vil mange av dei offensive spelarane våre havne på benken, ikkje minst Jadon Sancho. Med mindre han tar høgre vingbackrolla, noko som er heilt urealistisk.

Hovudinnvendinga mi er at det heile tida blir snakka om å legge til rette for Pogba slik at han får ut potensialet sitt. Om ein må gjere altfor mange kompromiss for å få Pogba til å skinne og vere fornøgd, er det ikkje verdt det i mi bok.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Ryder, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Balanse er et nøkkelord. StatsBomb-artiklene på United.no hvor United sammenlignes med Chelsea, Liverpool og City er interessante og ikke minst enkle å lese. Jeg mener de viser greit hvor skoa trykker for OGS og teamet hans.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Der kom J Carragher på banen og sier at de fleste er for snill med OGS, ja mett i ræ.. er de fleste for snill med han. Begynner nesten å synes synd på OGS han får virkelig gjennomgå fra de fleste.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

pixma wrote: 14 Oct 2021, 11:38 Der kom J Carragher på banen og sier at de fleste er for snill med OGS, ja mett i ræ.. er de fleste for snill med han. Begynner nesten å synes synd på OGS han får virkelig gjennomgå fra de fleste.
Bra det, for da slår Unitedsupportere "ring rundt" OGS.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Det er bra at det ikkje var sosiale medier på slutten av 80-talet. Då hadde nok Alex Ferguson vorte pressa ut av klubben før han hadde vunne det første troféet sitt.
post liked by: Cola2, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Pancho P wrote: 14 Oct 2021, 17:47 Det er bra at det ikkje var sosiale medier på slutten av 80-talet. Då hadde nok Alex Ferguson vorte pressa ut av klubben før han hadde vunne det første troféet sitt.
Ja 100% sikkert.

Deleted User 402

@Pancho P og @Pink Final Takk for at dere bidrar med fornuft og kloke innlegg inne på United.no. Det trengs! Jeg har mer eller mindre gitt opp, og kommentarfeltet der gjør meg til tider flau over å være United-fan. Mulig jeg skal bidra litt igjen, men tror jeg holder meg unna kamptråder hvis vi ikke har vunnet 5-0....
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Takk @Jan Anders.
Jeg skrev jo i august at jeg skulle slutte å skrive der.
Har ikke klart å være konsekvent på det, slik @Pancho P har klart.
Jeg blir også flau over oss United fans kollektivt sett, slik komm feltet til tider fremstår.

Vil understreke at jeg ikke er bedre supporter.
Kanskje motsatt.
Ønsker bare å bidra til at United supportere ikke får det arrogante plastikk stemplet mange gir oss.

Er veldig glad for dette forumet, og den saklige, interessante og kunnskapsrike gjengen som skriver her.
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Takk for fine ord @Jan Anders, men eg gav opp united.no like etter ligastarten i år. Eg pleide å bruke kommentarfeltet til å komme i stemning før kamp og å komme i humør etter dårlege kampar. No er det stort sett berre syting, klaging og kritikk uansett korleis klubben gjer det. All respekt til dei som orkar å ta diskusjonane på united.no, men eg føler at eg har gått tom for damp.
post liked by: Cola2, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det skal seiast. Det er mykje sutring her også, men her over at folk sutrer. Eg veit ikkje kva som er best og værst. Eg har ingen behov for å kategorisere det.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Ser for så vidt den @Otac.
Men blir jo lei av den evinnelige devalueringa av klubben, manageren og spillerne vi er glade i av medsupportere.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Men det problemet KAN vel ligge hos deg @Pink Final ?

Eg kan også sjå ei side av dette problemet der eg kan forstå at folk blir dritt lei av at alt tilsynelatande skal være so rosenraudt. Og der spiller redaksjonen i supporterklubben ei rolle også. De sminker ofte sannheita. So kan man bli lei av det som blir opplevd som negativitet da, og slutte og skrive om det. Men det betyr ikkje at de negative tinga har forsvunnet.
Berre tiet(?) i hel?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Her har vi altså noen som synes supporterklubben skriver for positivt, og andre som synes de er for negative.
Det sier meg at de antagelig treffer ganske bra og har en ok balanse i det de gjør.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 15 Oct 2021, 12:22 Her har vi altså noen som synes supporterklubben skriver for positivt, og andre som synes de er for negative.
Det sier meg at de antagelig treffer ganske bra og har en ok balanse i det de gjør.
Nei.
Nokon meiner at supportere skriver for negativt i kommentarfeltet hos supporterklubben, medan eg meiner her at supporterklubben er for positive.
Stor forskjel.
post liked by: Blodfink
Post Reply