TV-serier - Topp 5

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Har sett mye ræl opp i gjennom årene, men så har man serier som brenner seg fast og som man gjerne ser flere ganger. Her er mine:

Urangert:

- LOST
- Prison Break
- Breaking Bad
- Friends
- Game of Thrones


I tillegg må jeg bare nevne "Two guys a Girl and a Pizza Place (Pizzagjengen)" som har vært en av mine favoritter så lenge jeg kan huske. Utrolig undervurdert komi-serie med Ryan Reynolds i en av hovedrollene.

Miniserien Band of Brothers liker jeg også veldig godt og er også en serie jeg har sett mange ganger. The Wire må jeg også nevne. Kanskje burde den vært inne på topplista, men det begynner å nærme seg 10 år siden jeg så denne serien sist, så den har gått litt i glemmeboka.

Til slutt vil jeg bare nevne Sopranos, Seinfeld og The Office som jeg har hørt og lest mye bra om, men som jeg ikke har sett alt av. Sopranos har jeg faktisk prøvd meg på to ganger, men gitt meg i sesong 4 begge gangene, men den er stadig på lista mi.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Det var moro med serien «Forviklingar» tidlig på 1980 tallet.
Holder meg allikevel til tiåret etterpå.
Serien «Steg etter steg» (som kona introduserte meg for), kan muligens være noe å se med sin bedre halvdel? Ikke akkurat en serie du ser med en kompis :beer: ;-)

Edit: Steg for steg (step by step) heter serien helt korrekt.

Setter opp noen av de jeg har likt

1: Beverly Hills
2: Married with children (Al Bundy)
3: Friends
4: Seinfeld
5: Kongen av Queens
Last edited by Pink Final on 04 Feb 2019, 12:15, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Prøver meg her også, og holder meg unna de åpenbare blockbuster-publikumsfavorittene (GoT, Breaking Bad, Sopranos).

Black Mirror
Trailer Park Boys
Dark
Taboo
Sharp Objects
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Heller ikke en lett liste å lage, men her er noen

1. Band of brothers
2. Generation kill
3. Sherlock (m. Benedict Cumberbatch)
4. Le Bureau
5. Mindhunter
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

- Fargo
- Breaking Bad
- Black Mirror
- The Sopranos
- 24 (!)

Så kan jeg jo nevne noen jeg har sett i det siste som jeg mener alle burde få med seg.
- Escape at Dannemora
- The Ted Bundy Tapes
- The Handmaids Tale
- Sharp Objects
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Mye bra her tenker jeg, siste jeg fulgte med på var Breaking Bad. Men skal sjekke ut tips.

Forviklingar husker jeg som noe av det første, vi litt eldre vettu Pink, hehehe.

Dallas, Dynastiet og Falcon Crest var det som gikk, that was it. Tidene forandrer seg, heldigvis får man si, når det kommer til TV-underholdning!

Sjekka ut Black Mirror, den var fornøyelig, haha
LUHG!

Deleted User 367

1. Corleone
2. Sopranos
3. Forbrytelsen ( Original versjonen, Dansk)
4. Homeland
5. Papirhuset

Setter opp spanske serien Papirhuset på 5th plass på grunn av at jeg har nettopp sett den, og den passer for alle United fans. Og grunnen til det er at den er drit spennende, litt i motsetning til United laget denne sesongen. Hehe og jeg synes den var drita bra jeg.
De som har sett den og mener at kvalitetsmessig ikke er like bra som amerikansk med høyt budsjett kan jeg jo forøvrig skjønne det. 8-)
post liked by: Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Tenkt å se Papirhuset selv, liker europeiske produksjoner. Det er jo mye bra fra mange kanter av verden.

Amerikansk tar mye plass, hehe.
post liked by: Cola2
LUHG!

Deleted User 367

Ja det er jeg enig i. Har sett en del fra Italia også, syns det er bra jeg. Man ser jo at produksjonen ikke har kostet like mye som i de store selskapene i USA. Og at det er litt kultur forskjell, Syns jeg det bare er sjarm over😎
Anbefaler absolutt Papirhuset.
Det et 3 deler ute nå. Del 1 ( 13 epi.) og del 2 ( 9 epi.)hører sammen. Og del 3 og 4 hører sammen. Del 4 kommer 4 april. Gleder meg 8-)
Jeg tror jeg så alle 3 delene på under en uke. Dvs 30 episoder :P
Da jeg Kom til ca epi 7, da gikk det rett og slett ikke ann å gi seg hehe :hah:
post liked by: Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Som ny på forumet er eg usikker på om Manchester som film/TV-by har vore diskutert. Eg må innrømme at eg sluker det meste av britiske filmar og seriar, men dessverre er Manchester relativt underrepresentert. Dei fleste kjenner kanskje til Cold Feet og Coronation Street, men ikkje ti ville hestar kunne ha fått meg til å sjå fleire enn éin episode av desse. 24 Hour Party People er ein ok film som tar for seg musikkscena i Manchester.

Min personlige favoritt er imidlertid TV-serien Life on Mars som gjekk på norsk TV for ca. 15 år sidan. Her får vi eit fascinerande innblikk i den mancuniske kulturen på 70-talet, med glimrande musikk, tvilsom mote, tøffe typar, sosiale problem og ikkje minst fotball. I éin episode kjem også rivaliseringa mellom United og City til syne.

Serien Cracker med Robbie Coltrane er også verdt å sjå. Kanskje ikkje glansbildet av Manchester, men engasjerande og realistisk.
post liked by: Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Anbefaler True Detective - knakende bra, og hvis man er opptatt av foto vil man legge merke til høy kvalitet her. Mørkt, stilrent, og meget god komposisjon. Musikk som er valgt passer som hånd i hanske til tema og foto.

Mindhunter er også en meget god serie - Handler om FBI sin utvikling av psykologisk profilering. Producer er David Fincher som har laget filmer som Se7en, Fight Club og Zodiac.

Enige med dere som trekker fram Papirhuset - det er forfriskende å se noe annet enn bare amerikansk. Europa har en annen tradisjon for hvordan ting filmes og vinkles, og det gjør god å komme seg litt vekk fra kameraføring og vinkler som brukes i Hollywood.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Torquemada Den første sesongen av True Detective var stor. Enorme prestasjonar av Harrelson og McConaughey. Eksepsjonelt guffen stemning og flott oppbygging. Eg såg aldri sesong 2, som visstnok er mykje svakare, men nr 3 var eit lite antiklimaks. Uansett er den betre enn det meste som går på TV.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 429

Torquemada wrote:01 Sep 2021, 20:59 Mindhunter er også en meget god serie - Handler om FBI sin utvikling av psykologisk profilering. Producer er David Fincher som har laget filmer som Se7en, Fight Club og Zodiac.
Denne greide jeg ikke å se. Ble rett og slett satt ut av at han hovedpersonen tydeligvis kun greide å tenke mens han hadde sex med dama si. Gang på gang på gang i de første episodene.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg er ikke noen stor fan av superhelt-filmer/serier eller det meste andre som er basert på grafiske noveller (eller tegneserier, som mange kaller det), men jeg synes at Umbrella Academy er helt fantastisk. Anbefales på det grøveste.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pancho P wrote:01 Sep 2021, 21:07 Eg såg aldri sesong 2, som visstnok er mykje svakare
Synes sesong 2 var helt grei - men den greide helt klart ikke å skape den samme stemningen som sesong 1. Sesong 3 er helt klar bedre enn 2, og ikke langt bak sesong 1 etter min mening.
Post Reply