Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Dessuten:

1. Cristiano Ronaldo (Manchester United)
Inntekter totalt: $125 mill.
(lønn: $70 mill. + private sponsoravtaler $55 mill.)

70/52=1,35 mill pund i veka?
Litt usikker på om lønn deles på 52 i fotballsammenheng?

1,35 mill pund i veka for ein spiller i en posisjon vi egentlig ikkje trengte spiller..

Lukter Ed/Glazers lang vei.
Dette er ikkje OGS sin beslutning.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Otac Det regnestykket der er både feil og viser heller ikke det faktiske bildet. Verdien i pund ville blitt 989,913.64 pund basert på dagens kurs. Pund og dollar har selvsagt ikke samme verdi og med disse summene vil det faktisk utgjøre en stor forskjell på sluttsummen.

Det er også viktig å nevne at denne summen inkluderer bonuser, som "sign on fee". Med andre ord vil ikke den summen være så høy da signeringsbonuser vanligvis er et engangsbeløp. Med andre ord vil den faktiske grunnlønnen som han får utbetalt hver lavere. Betydelig lavere er hva jeg tror. Har vært en del rapporter på at Ronaldo vil ligge rundt 400-500.000 pund i uka. Fortsatt et høyt tall, men er likevel langt unna summen 1,35 millioner i uka.

Og jeg tror heller ikke at Ed/Glazers hadde kjørt over Solskjær i denne sammenheng, jeg føler meg heller ganske sikker på at Ronaldo ikke ville vært en Unitedspiller dersom Solskjær ikke hadde ønsket det. Men jeg har kanskje høyere tanker om Solskjærs standing i klubben enn deg.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Njaa.
Pund vs dollar der ja. Det gir utslag ja. Omlag 30%.
Du har sikkert rett, men i so fall er tabellen på Supportersiden ekstremt misvisande, da man ikkje kan legge sign on fee bonus inn i en årslønn, og so samanlikne med nokon som ikkje har fått denne "bonusen", samme året.

Deleted User 430

Otac wrote:22 Sep 2021, 13:32 tabellen på Supportersiden ekstremt misvisande
Det som er galt i den er at de skriver at tallene er for forrige sesong selv om de refererer til artikkelen fra Forbes som sier at den er for den kommende sesongen :D
De spesifiserer dog at det gjelder for det ene året, selv om selve årstallet er feil, og ikke at det er årlig lønn. Dermed kan de fint ta med sign on fees, osv for det året.
Forbes burde dog ha spesifisert at det er snakk om potensiell lønn, siden bonuser som ikke har blitt utløst/utbetalt er medregnet. (Blir litt som at Sanchez tjente rundt £500k i uken i United, selv om grunnlønnen hans "kun" var på ca £375k. Han kunne potensielt tjent £500k i uken, men det var jo ikke hver uke han fikk kampbonus, osv..)
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det er Forbes som står bak denne artikkelen, United.no har egentlig bare lagd en sak om en sak. Lat journalistikk om en annen sak kun for å generere klikk etter min mening, men det er annen diskusjon.

I Forbes artikkelen så står det at summen gjelder både lønn og bonuser. Jeg tror sign on fee er inkludert i det regnestykket. Mest fordi jeg ikke får summen til å stemme med andre rapporter på lønnen til Ronaldo. Det var ganske mange rapporter som sa at Ronaldo gikk ned i lønn i forhold til hva han hadde i Juventus. En siste ting er at Forbes, av en eller annen grunn, operer med veldig mye høyere lønninger enn mange andre aktører som estimerer lønningene til idrettsutøvere.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 429

Mulig Forbes tar med ting som bilderettigheter i sitt regnestykke. Dette er vel avtaler som gjøres med klubben, så de pengene går neppe under private sponsoravtaler.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kor blei det forresten av vinnerkulturen som CR7 kom med? Skulle ikkje han komme med vinnarskallen sin å vippe kamper i vår favør?

Med tre tap på rad mot elendig motstand må han skynte seg!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Bruno har slått ballen for ofte mot Ronaldo, Ronaldo og Bruno har slått ballen for sjeldent mot Greenwood, Greenwood har slått ballen for sjeldent mot Ronaldo. De 3 må bedre relasjonene seg i mellom. Det bør de forstå sjøl, hvis ikke er det en jobb for manageren og teamet.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Otac
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Saksa fra vg:

Han har fem mål på seks kamper i Manchester United-comebacket. Men når det kommer til å presse motspillerne i åpent spill, er Cristiano Ronaldo (36) helt i bunnen i Premier League.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Otac wrote: 03 Oct 2021, 08:44 Saksa fra vg:

Han har fem mål på seks kamper i Manchester United-comebacket. Men når det kommer til å presse motspillerne i åpent spill, er Cristiano Ronaldo (36) helt i bunnen i Premier League.
Det stemmer nok, og Cavani gir oss ein annan dimensjon på det området. Likevel er det lett å sjå seg blind på dei tala. Mane og Salah, som blir sett på som glimrande presspelarar, kjem heller ikkje høgt på den lista. Lukaku, som visstnok er den beste spissen i Premier League, scorar såvidt betre enn Ronaldo. Det som bekymrar meg langt meir, er presisjonen og evnen til å ta dei rette vala i avslutningsfasen. I tillegg til balansen på midtbana.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Otac, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Ja, det er ikke press som er nr. 7 sin styrke akkurat. Men som lista viser så er det flere som ikke ligger så høyt som man skulle tro. Men for å ta kampen i går, det er greit nok at Ronaldo kommer inn, men jeg synes samtidig at Cavani skulle få spilt lengre. Enig i det med midtbanen og valg @Pancho P
post liked by: Pink Final, Pancho P, Otac, Belfastboy
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pancho P, enig i at midtbana er eit større problem ja. Hvertfall def midt. Det store mysterie opp i dette er kvifor CR7 blei kjøpt. For min del er det eit mysterie i hvertfall. Eg trur ikkje det er OGS sitt valg.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ideelt sett burde kanskje de to vært et spisspar. Vi har jo spilt 4-4-2 (diamant) i noen kamper, men med veldig blandet resultat.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Blodfink, eg trur ikkje det er noko poeng i å ha to spisser når resten av de offensive spillerane har so mykje mål i seg. Rashford, Greenwood, Fernandez, Pogba, Lingard, Martial(?), Sancho. Alle har mange mål i seg. Potensiale til å ha 10+ mål alle sammen. Nokre av de opp til 20 mål.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg ønsker uansett å se hvordan vi fungerer når Rashford er tilbake før jeg konkluderer. Nå er ikke Rash noen press-spiller av rang han heller, men kontringsstyrken vår er betraktelig redusert uten ham. Har ikke sett tall på det, men inntrykket er at vi nesten ikke har skapt farligheter på kontringer i år (unntaket er Ronaldos andre mål mot Newcastle). Håper vi får se en lengre periode med Rash på venstre, Sancho høyre og Ronaldo/Cavani i midten.
post liked by: Blodfink
Post Reply