EM 2021

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Grusom taktikk av Southgate, to spillere med første spark på ballen skal ta straffe, og så setter han en 19 åring på det avgjørende
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Egentlig grusomt at det skal avgjøres på straffespark, og skikkelig kjip opplevelse vår noen av våre spillere. Men når det skal avgjøres slik, så er det i det minste bra at det beste laget vant. Italia var overraskende gode, og skapte veldig mye mer enn England.

Kongestraffe av Maguire da vertfall. Fy flate. Pang i krysset, og tar ut kameraet samtidig. Sjef!
post liked by: Buchan, JørgenT, Pink Final

Deleted User 429

Southgate skyld i nok et tap for England i straffekonk på Wembley i EM.
post liked by: messilingard, Buchan, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt talent løst å sette guttunger til å ta straffe i en EM finale, man kunne jo se frykten i øyan til Rash når han gikk frem, nei det var dårlige valg av Southgate.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kjedelig at 2 United spillere bommer. Litt skuffet av Rashford, syntes han mangler å stå frem i avgjørende situasjoner.

Men England og straffer er jo et kapittel for seg selv....
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Selvfølgelig kjedelig at to United spillere bommer her, jeg skjønner ikke helt hva du sikter til angående Rashford her @Offside.
Han scoret vel et avgjørende straffe mot PSG, satte vel også sitt straffe i EL finalen.
At to spillere som har fått minimalt med tillit i mesterskapet blir byttet inn for å ta straffer i en EM finale, uten å hatt et spark på ballen før er ikke bra.
Men det er en perfekt måte å ødelegge selvtilliten til disse unge spillerne.
Nå er de et offer for hån i lang tid fremover av engelske fans på de forskjellige arenaer.
OGS satte inn rutinerte spillere som Mata og Matic tror jeg det var for å ta de første straffene i EL finalen.
Nei her synes jeg Southgate bommet grovt.
post liked by: Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Joda, men jeg mener at Rashford som en spiss bør levere oftere.
Han har en tendens til å misse en del sjanser, sjanser som kunne ført til av vi vippet kamper til seier.
Men mulig han er mer ving en spiss?

Men jeg savner at Rashford går mer frem, han må ta det siste steget og levere oftere. Selv om han lever så klart! Men vi er avhengig at han kan bli enda mer klinisk.

Burde satt inn mer rutinerte spillere så klart, og rart å sette inn spillere som knapt var svette.
post liked by: Buchan

Deleted User 430

Utrolig feigt engelsk lag i finalen. Så lovende ut det første kvarteret, men så var det mer som å se "gamle Italia" mot "nye Italia" resten av kampen. Spenstig taktisk valg å legge seg dypt når du har 1 kontrongsspiller på banen...

Uansett.. Vi får trøste oss med at det kun var 1 United-spiller som bommet i straffekonk'en. Maguire rykket direkte opp som nr. 2 i køen i United etter den straffen der. Så ikke den komme😂
post liked by: Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Southgate sier i ettertid at det var han som bestemte basert på hva spillerne har gjort på trening. Utrolig merkelig spør du meg, da straffesparkkonkurranser i stor grad handler om press og hvordan man håndterer det. Det er ikke noe man kan simulere på en trening. En ting er Rashford, han vet vi at kan håndtere press, men å sette Saka på siste er helt horribelt. Saka, har så vidt jeg vet, aldri tatt en straffe på seniornivå.

Rashford og Sancho har egentlig blitt behandlet elendig av Southgate under hele mesterskapet. De blir ikke spilt gode når de skal bruke sitt første touch på et straffespark. Sett i ettertid burde Rashford heller prioritert den operasjonen fremfor å slite benken til Southgate. Og ja, jeg forstår hvorfor han prioriterte EM, men rent sportslig har Marcus Rashford gjort niks nada og null denne sommeren. Sett fra Uniteds perspektiv hadde det vært bedre om han var frisk og uthvilt til vår sesong.

I bunn og grunn har England kun en syndebukk, han var det i 1996 også og heter Gareth Southgate.
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Å bytte ut kanskje banens beste i Rice med ein tafatt Henderson var horribelt!

Og generelt so kom byttene for seint, og var dårlige. Satt innpå kontringsvillige og raske Rashford og Sancho rundt 60-65 min.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Steinar Stenseth wrote: 12 Jul 2021, 10:27 Utrolig feigt engelsk lag i finalen. Så lovende ut det første kvarteret, men så var det mer som å se "gamle Italia" mot "nye Italia" resten av kampen.


yep, solid men feigt, fortjent Italia-seier.
post liked by: JørgenT
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Shaw og Maguire gjorde det de skulle, solid EM av begge.
post liked by: JørgenT, offside
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 12 Jul 2021, 21:23 Shaw og Maguire
Uten tvil, de blir utrolig viktige i årets sesong. Hvis noen var i tvil om Maguiere var verdt pengene, så er årets EM et godt bevis for det. For å ikke nevne Uniteds sesongavslutning....
Post Reply