Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes ikke vi bør signere Ramos uansett, vi bør bygge for framtiden. Men fatter ikke hvorfor lønnen til en skadeutsatt "has-been" liksom skal bli så ekstrem?

Jaja.. jeg gidder ikke følge med så nøye på hva journalistene velter ut av seg av rykter. Det som skjer det skjer, og så får vi vurdere om det er en styrking av laget eller ikke. Eneste håndfaste håpet jeg har per nå er Sancho.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Tuanzebe på utlån? Da har United i såfall allerede sikret seg en ny stopper...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Ser ut til at 90 mill euro pluss div. klausuler må til for at Dortmund selger Sancho, United prøver visstnok å få 80 mill for Pogba, det skjer vel ikke at noen byr det. Ser ut til at United nok en gang sitter med dårlige kort.

Interessant å se hvilken stopper man får tak i også.

Og hva som skjer i Trippier-saken...

De budene United har kommet med er avvist så langt..(Trippier/Sancho)
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Klubben ender nok opp med å betale omtrent alt det Dortmund krever. Om vi skal klare å få tak i Sancho billigere så må vi trekke oss helt ut, og Sancho selv må vise stor misnøye med hvordan Dortmund har opptrådt, osv. Men han er en såpass god spiller, at om prisen presses noe særlig lavere, vil andre klubber også komme på banen.

Det var nok vanskelig å få solgt Pogba midt i "pandemi-sommeren" 2020, så ikke bare klubbens feil at en nå sitter med dårlige kort. Håper vi klarer å presse PSG for litt penger, men 80 millioner er nok minst 20-30 mer enn vi får for han.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Det er Raiola/Pogba som styrer det showet der, United får i grunn ikke gjort så mye med den situasjonen.
LUHG!

Gaz
Posts: 3
Joined: 21 Sep 2020, 14:34
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 3

Jeg har et genuint spørsmål som jeg håper kan bidra til en god diskusjon så vel som gode svar her inne. Er ny her så hvis det er upassende, i feil tråd e.l., så bare slett innlegget.

Hva er det med Declan Rice som gjør folk så lystne på å signere han? Hva vil dere si er hans styrker/svakheter?
Personlig er jeg ikke overbevist over han men spør for å kanskje få noen informative og lærerike svar :)

Slik min oppfatning er av Rice så er han; god/disiplinert i posisjoneringen sin, duellsterk, og god en-mot-en, som alle er gode egenskaper for en DM. Samtidig så mener jeg han er ganske begrenset med ballen og da spesielt i pasningsspillet sitt. Pasningsspillet mener jeg lider av manglende vilje(evne?) til å spille progressive pasninger samt at overblikket hans med ball i beina ofte fremstår som begrenset.

Hvis man så antar at vi kommer til å fortsette med 4231 også neste sesong, antageligvis med en av Fred/McT + Rice i de sittende rollene, så frykter jeg at vi vil fortsette å slite med det samme som vi har slitt med de siste sesongene mtp. å styre kampbilder og bryte ned lavtliggende motstandere ettersom vi da igjen må stole på Fred til å være motoren og den kreative av de to sentrale.
Jeg mener dette scenarioet også kommer tydelig frem i England sine kamper nå i EM(selv om mye antageligvis kan skyldes taktikk) og at det der er tydelig at lite skapes gjennom kreativitet og overblikk fra midtbanen deres, Rice har f.eks. kun slått 7 progressive pasninger fordelt på 3 kamper, kun 1 pasning inn i motstanders 16-meter, og 10 pasninger inn på offensiv 1/3 av banen, og han har også kun hatt 0.4 involveringer i snitt per kamp som har ledet til en avslutning for England.
Dette er alle kamper der England har vært favoritter og hatt høyest ballinnehav, men de har skapt svært lite og ikke vært særlig underholdende etter min mening.

I mitt hode er "playmaker"-egenskaper kritisk i en ny DM ettersom det vil bidra til å styre kamper såvel som å bryte ned en motstander, det er noe vi til en viss grad mangler i dag, samt at det vil redusere trangen/behovet for at alt må innom Bruno for at det skal skje noe.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Gaz wrote: 23 Jun 2021, 11:44 Samtidig så mener jeg han er ganske begrenset med ballen og da spesielt i pasningsspillet sitt. Pasningsspillet mener jeg lider av manglende vilje(evne?) til å spille progressive pasninger samt at overblikket hans med ball i beina ofte fremstår som begrenset.
Jeg så et par kamper der West Ham dominerte ganske greit i PL forrige sesong, og da viste Rice at han er ganske grei på dette også. Pasninger fremover vil nok aldri være hans største styrke, men han er ikke helt håpløs heller. Enda mer positivt i de kampene var at han viste rimelig gode evner til å føre ballen forbi midtbaneleddet til motstanderen.

Når det er sagt er usikker på om han er rett spiller å gå for - det mulig at han ikke er god nok. Men, det er også mulig at han blir det på sikt siden han enda er rimelig ung til å være midtbanespiller i PL.

Synes rett og slett at det er veldig vanskelig å gi et enkelt ja eller nei på om han er riktig spiller. Det hjelper ikke at han også spiller i den posisjonen som jeg synes det er aller vanskeligst å vurdere fra sofaen.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Gaz
Posts: 3
Joined: 21 Sep 2020, 14:34
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 3

Beta wrote: 23 Jun 2021, 12:10
Gaz wrote: 23 Jun 2021, 11:44 Samtidig så mener jeg han er ganske begrenset med ballen og da spesielt i pasningsspillet sitt. Pasningsspillet mener jeg lider av manglende vilje(evne?) til å spille progressive pasninger samt at overblikket hans med ball i beina ofte fremstår som begrenset.
Jeg så et par kamper der West Ham dominerte ganske greit i PL forrige sesong, og da viste Rice at han er ganske grei på dette også. Pasninger fremover vil nok aldri være hans største styrke, men han er ikke helt håpløs heller. Enda mer positivt i de kampene var at han viste rimelig gode evner til å føre ballen forbi midtbaneleddet til motstanderen.

Når det er sagt er usikker på om han er rett spiller å gå for - det mulig at han ikke er god nok. Men, det er også mulig at han blir det på sikt siden han enda er rimelig ung til å være midtbanespiller i PL.

Synes rett og slett at det er veldig vanskelig å gi et enkelt ja eller nei på om han er riktig spiller. Det hjelper ikke at han også spiller i den posisjonen som jeg synes det er aller vanskeligst å vurdere fra sofaen.
Jeg tror heller ikke at pasningsspillet hans noen gang vil bli hans styrke, og det er det som gjør meg relativt skeptisk til han ettersom jeg personlig mener det vil være et viktig element når vi som regel har majoriteten av ballinnehavet og motstander legger seg dypt. Ja han har vist glimtvis i noen kamper at han besitter et pasningsregister også, men ser man på statistikkene hans for sesongen totalt sett så har han f.eks. kun 2.94 progressive pasninger, 0.66 pasninger inn i motstanders 16-meter og 3.53 pasninger inn i offensiv 1/3 per 90 min.
Som nevnt så mener jeg vi sårt trenger en "defensiv playmaker" som kan tillate McT/Fred(kanskje også DvdB) å være ballvinnere i boks-til-boks-roller, og jeg mener rett og slett at Rice ikke er den spilleren.

Som du nevner i svaret ditt så er han riktignok god til å føre ball forbi motspillere, og ofte i omstillingsfasen, som bidrar i West Ham sin dype tilnærming med et direkte kontringsspill der de får mye rom i nettopp denne fasen. Samtidig så mener jeg dette mener jeg også er en av McT sine styrker, offensive driv med og uten ball, og til sammenligning har faktisk McT flere progressive løp(både i antall og i distanse). Jeg mener de to er relativt like i stilen, Rice noe mer defensivt anlagt og McT ditto offensivt, og jeg mener et betimelig spørsmål er hvordan McT ville sett ut i West Ham? Har en følelse av at McT kunne gjort mye av det samme, og med et engelsk pass, så ville han antageligvis hatt den samme "hypen" rundt seg.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ser ut til at Sancho blir klar nå


post liked by: Pink Final, Buchan

Deleted User 402

Klok av skade spretter jeg ingen korker før alt er bekreftet, men det ser lovende ut, gitt! Et midtbaneanker og midtstopper av ypperste klasse nå så likner det noe! Så spørs det hvor mye penger vi har igjen etter et slikt kjøp. Hvem vet. En spennende sommer dette.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Virker definitivt som om det er hold i ryktene.
Hadde vært topp å få Sancho på plass såpass tidlig i vinduet.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Sancho blir nok å se på Old Trafford ja, nå er det stopper, DM, spiss og back som gjenstår. Håper de klarer å få inn alt, men en allround-supergod DM er neste inn håper jeg, deretter stopper. Spiss og back til slutt.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Camavinga-ryktene skyter litt fart.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blodfink wrote: 29 Jun 2021, 22:29 Camavinga-ryktene skyter litt fart.
Hvor spiller han og hvor kommer han fra?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

pixma wrote: 29 Jun 2021, 22:41
Blodfink wrote: 29 Jun 2021, 22:29 Camavinga-ryktene skyter litt fart.
Hvor spiller han og hvor kommer han fra?
Spiller i Rennes, dobbelt statsborgerskap Frankrike/Kongo, 18 år. Debuterte som 16-åring. Ujevn sesong i år riktignok.
LUHG!
Post Reply