Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Så vil jeg også kigge på United-truppen.

Målmænd:

De Gea er utvivlsomt god nok. Men er han den rigtige type målmand i United? Og gider han United? Det er to spørgsmål som OGS skal have svaret på til sommer.

Grant skal ud. Ingen grund til at have rendende der da han ikke skal spille alligevel. Så hellere Romero, Henderson og Pereira konkurrerer om at være andet valg. Jeg ville være mest fornøjet med Henderson som 2. valg og til at stå i de engelske cupkampe. Romero kan få lov til at være hvis han er tilfreds med at være 3. valg, hvilket han næppe er. Der er ingen fremtid i Pereira i United så sælg ham.

Højre back:

Valencia, Young og Darmian skal alle sælges. Ingen af dem er god nok. Heller ikke som backup. TFM, Jones og Rojo kan heller ikke bruges her. Dalot er for mig bedst på fløjen. Så hvertfald en af Meunier eller Wan-Bissaka SKAL ind. Forhåbentlig begge.

Venstre back:

Shaw er suverænt den bedste i truppen. Men det er mest fordi han er den eneste. Hvem der er god nok til at være hans backup er jeg ikke helt sikker på, men det skal være en, der er bedre end Rojo, Darmian, Young og Dalot. Chilwell ville imo være et godt valg.

Midterforsvar:

Smalling og Lindeløf er gode nok selvom det ville være bedste at finde bedre til midterforsvaret. Og forsvarets problemer er ikke pga. dem. Rojo og Bailly er ikke god nok, mens Jones er for ustabil og alt for meget skadet. Derfor skal disse tre ud. Til næste sæson er Tuanzebe så forhåbentlig en del af førsteholdstruppen. Mange midterforsvarere er rygtet til United, og jeg synes, at det ville være bedst hvis United købte to. De Ligt og Alderweireld er mine favoritter. De Ligt er et kæmpetalent og Alderweireld er lederen som mangler i midterforsvaret. Hvis Umtiti eller Koulibaly kommer istedet for en af dem er det også fint. Men forhåbentlig ikke Skriniar, Maguire eller Manolas.

Defensiv midtbane:

Matic er ikke god nok mere og Fred er hvertfald ikke god nok. De kan begge godt sælges, men må gerne beholde en af dem hvis vedkommende godtager at være 3. valg efter et nyindkøb og McTominay. Og nyindkøbet skal helst være Rice fra West Ham. Eller hvis man vil have en mere boldspillende spiller så Ruben Neves fra Wolves.

Central midtbane:

Det er ingen tvivl om at Pogba er en af de mest talentfulde midtbanespillere i verden. Men han har attituden fuldstændig forkert, og derfor ville jeg ikke begræde et salg af ham. Men de andre CM skal sælges før ham. Udenså Pogba ikke gider United. United har dummet sig enormt med Herrera, som ryger til PSG. Fred og Pereira må gerne sælges da de ikke er gode nok. Garner skal så hives op som fast reserve. Samtidig skal der købes to midtbanespillere (tre hvis Pogba sælges). Akkurat hvem disse to-tre CM skal være jeg ikke noget reelt bud på. Men det ville være spændende med en spiller som Van de Beek fra Ajax. Og Tielemans kunne også være et frækt bud. Ingen af de to er dog den type som jeg helst vil se i United som er den a la Thomas Delaney i Dortmund.

Højre fløj:

Hverken Mata eller Lingard er gode nok. Dalot kan blive god nok, men jeg ville foretrække, at han hvertfald i næste sæson var backup. En spiller som Jadon Sancho er drømmen. Hudson-Odoi er et frækt valg, men spørgsmålet er om han er klar. Hvis PSG bliver nødt til at sælge en af Mbappé, Cavani og Neymar så skal United bare betale hvad der skal til for at få fat i Mbappé.

Venstre fløj:

Egentlig burde det være umådelig godt med Alexis og Martial og så med Rashford som et muligt tredje valg. Men Alexis har været en kæmpefiasko og Martial har ikke fået det til at fungere siden hans første sæson. Så selvom det ikke er vigtigt så ville det ikke være helt dumt om man fandt en god venstre fløj.

Angriber:

Jeg synes, at det trods alt er godt at Solskjær satser på Rashford som førstevalg. Lukaku er ikke god nok til United eller den type fodbold United skal spille. Så han kan godt spille. Og så kan United enten have Greenwood som reserve eller købe en anden angriber i af ældre dato, der kan godtage at være andetvalg.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Hva bør gjøres. Er ikke mye man kan gjøre med MU nu for når man putter Young og McTominay inn for å snu en kamp man ligger under med 2 mål så sier det vel seg selv at det virkelig står dårlig stelt med det meste i MU.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Det er åpenbart store problemer for mange av spillerne for tiden.

Det er pund det går i...

De Gea er jeg meget lei av nå, helt passiv og bleik, han største talent, det å stoppe skudd går heller ikke så bra for tiden.

Romero bør få spille mot City. Da blir DDG sur og vil forlate oss. Stikker til PSG han au kanskje, eller RM...

Vi har jo haugevis av keepere allerede, sats på en av de...

Pogba har hatt en god periode under OGS, men nå er det helt ute igjen...få 1,5 milliarder av Madrid by for ham.

Matic er ferdig. Vi må ha ny midtbane, nytt forsvar, to kanter, fordi Martial er også salgsmateriale nå. Og så må vi ha en målscorer.

Siden ti mann skal ut, så blir kostnaden ca 3 milliarder totalt kanskje? Det må til. 4 milliarder? Ja, hvorfor ikke?

Jeg liker ikke pengegaloppen, bryter prinsipper daglig...ikke bra. Men lysten til at United skal fremstå som Englands beste lag igjen er større enn fornuften.

Og så har klubben nok av penger...det er ikke Huddersfield vi snakker om, det er United!

Men det er vanskelig nå...det blir nok ingen CL neste år...da kan det bli vanskelig å få typer som Sancho...som allerede har spilt CL i ung alder...
Last edited by Blodfink on 30 Apr 2019, 16:48, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Morsom lesning dette. Alt er galt og alle skal ut 😃

Sånn jeg ser det, er troppen utslitt. Og når de er utslitt, er det ikke bare kvaliteten på press, tempo og løp som går ned, men også pasninger, skudd, og generell utvisning av skjønn.

Og hvem er ansvarlig for at troppen er utslitt?

Uansett. Blir helt feil å endre manager nå. Sesongen ble ødelagt under Mourinho. Og jeg tror det allerede er godt dekket - her i forumet og andre plasser/medier - hva United skal foreta seg i sommer. Flere forsvinner og storspillere skal kjøpes inn.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Elkey wrote: 22 Apr 2019, 20:51 Morsom lesning dette. Alt er galt og alle skal ut


he he he, frustrert som f...

Det er nok et poeng at de har kjørt hardere økter under OGS, for dårlig trent i utgangspunktet,
og nå har de kollapset etter omleggingen.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Dette er interessant: https://www.skysports.com/football/news ... ku-fitness
(det som står lenger ned på siden vel og merke)

- United har økt antallet spurter med 11% etter at Solskjær tok over
- Antallet spurter pr kamp har sunket fra desember til april, med februar-mars som de verste månedene
- Martial er den angriperen i hele ligaen som løper minst
- United slipper inn klart flere mål etter sidebytte

Dette er gode indikasjoner på at United har et fysisk problem, kanskje fremfor noe annet. Liverpool hadde pr 18. mars 121 sprinter pr kamp, mens City hadde 112. United lå faktisk på rundt 120 sprinter pr kamp i januar j(fr statistikken linket til), men "tilfeldigvis" har de falt ned til mellom 100 og 110 de siste to månedene.

Her har OGS en stor jobb foran seg ved å rydde opp i Mourinhos rot. I sommer må det trenes beinhardt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Ja, statistikken ser ikke bra ut. OGS kommer til å kjøre dem hardt, må få inn typer som tåler litt melkesyre.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

https://www.nettavisen.no/sport/hevder- ... 79614.html

I følge denne artikkelen er OGS så sjokkert over det fysiske nivået til spillerne at de vurderer å hente inn en mer erfaren fysisk trener (enn Charlie Owen) for å rette opp i dette problemet. Og det kan jo kanskje være lurt. Jeg har inntrykk av at dette ofte er veldig undervurdert.

Et eksempel hvor mye en fysisk trener har å si, er Raymond Verheijen i ManCity som fikk Bellamy gå fra å være en spiller som sleit voldsom med skader til å bli en spiller som nesten aldri var skadet i det hele tatt. Så når Bellamy forlot City til fordel for Bristol City, så "tvang" han med seg Verheijen også... for han forstod hvor viktig Verheijen var for hans fysiske situasjon.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Som jeg har forstået det så træner Mourinho altid sine spillere uden at køre dem fysisk hårdt. Så ved ikke hvor meget af skylden skal lægges hos trænerne i klubben. Men mere Mourinho, som ikke så dette som nødvendigt.

Og lige netop, at OGS får en forsæson at træne denne fysik op med uden at skulle tænke for meget på kamper gør, at jeg trods alt er lidt optimistisk til næste sæson. Hvis han får købt rigtigt ind og får succes med sin fysiske træning i sommerpausen så bliver det nok en god sæson i 19/20.

Men bliver købene ikke en succes så skal United virkelig passe på. Wolves, Leicester, Everton og muligvis West Ham kommer bagfra, og jeg tror de vil forstærke sig meget og fornuftigt. Specielt Wolves, der har mange penge og forhandlede fornuftigt sidste sommer. Og som dertil har Jorge Mendes som en magfuld person bag det hele.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Likte den artikkelen [mention]Elkey[/mention] , vitner om en offensiv Solskjær, men primadonnaene i troppen vil nok bryte sammen i gråt når de må på debrief...

Det er jo ting som tyder på at OGS har satt fingeren på en rekke problemer. Om de henter inn en fysisk trener til, så blir han tatt på alvor i alle fall.
Kyndilfan1 wrote: 03 May 2019, 11:00 Men mere Mourinho, som ikke så dette som nødvendigt.
Det kan nok stemme.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Sånn, da er den verste skuffelsen borte etter gårsdagen, lenge siden jeg har vært så sur så lenge etter en United-kamp, men godt å kjenne at apatien som oppsto under Mourinho ikke er der i hvert fall. ;)

Jeg er vel en av de (få) som ikke helt ser hvorfor det skal gagne United å spille CL neste år, da det har en tendens til å føre til forhastelse og unødvendig dyr opprustning for et lag som aldri, aldri hadde vunnet troféet i 2020 uansett. Jeg vet også at råtten og utslitt kapital må rives for å få noe nytt og praktfullt på plass, og at det å få noe praktfullt på plass tar mer enn en to måneders transfersommer.

United er ikke i samme situasjon som Liverpool og City, som har en stabil sportslig ledelse, og et mannskap som kan kjempe om gullet hvert år. Men United har en fordel, og det er at de har flere muligheter enn begge de to lagene kommende sesong. For Liverpool og City er det bare én ting som gjelder f.o.m august, for Uniteds del er fokuset nå på å bygge fremfor å slite ut et mannskap som pr nu er på topp. Europa League er en drittserie isolert sett, men dersom man er mulighetsorientert, kan man se at dette er en perfekt arena for våre kommende A-lagsspillere å skinne i, noe som aldri ville vært tilfelle i Champions League. Dette er altså turneringen der Harry Kane og Marcus Rashford fikk sine gjennombrudd, fordi de fikk muligheter de ikke ville fått i PL og CL.

Enda mer positiv er jeg mtp at vi nå vil miste muligheten til å signere en del spillere som mange vil ha, men slettes ikke jeg. Det er flere spillere som spiller i dårligere PL-lag enn oss som jeg hadde ELSKET å se i United. Og disse tror jeg, paradoksalt nok, vil være mer aktuelle for oss nå enn om vi kvalifiserte oss til CL og begynte å snuse på Neymar, Dybala, Bale og Coutinho.

Akkurat som jeg sa i 2016, så tar jeg heller to-tre år med bygging av noe bra, enn å forhaste seg tilbake til CL (jfr Mourinho-ansettelsen).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Et meget godt innlegg dette [mention]Harry Greaves[/mention] .

Jeg sier meg veldig enig. Selv om den utopiske optimisten i meg mener vi kunne spilt CL, uten å drite oss helt ut.

Ønskelista fra PL-lag under oss er lang: Neves, Rice, Richarlison, Barnes, McNeil, AWB, Zaha, Tielemans, Doucourè. Har ikke sett alle disse nok da...

Loftus-Cheek ville også vært spennende. Og Son fra Spurs.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Enig HG.

Og jeg tror slet ikke, at CL er så umådeligt vigtigt som mange gør det til i forhold til at hente spillere.

Jo, hvis en spiller van de Beek skal vælge mellem Liverpool og United og både kontrakt og rolle og lovet spilletid er ens så vælger han nok Liverpool fremfor United.

Men der er andre muligheder. Der kan bygges et nyt spændende prosjekt op. Og hvad vil en som vd Beek vælge hvis valget stod mellem rotationsspiller i Liverpool og stjerne i United? Jeg er sikker på, at han ikke vil vælge Liverpool.

OGS har snakket om at han vil have spillere, der vil United. Og disse spillere kommer til United hvis United vil have dem om det så betyder CL eller ej. United hentede iøvrigt Pogba og Zlatan uden CL. Og sidste sommer blev det til Grant, Dalot og Fred med CL. Så den med, at CL er så vigtig for Uniteds mulighed for at hente spillere er jeg bestemt ikke enig i.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Riktig det, Zlatan/Pogba kom uten CL.

vd Beek ja, han hadde jeg helt glemt. Særdeles god. Ja takk
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Van de Beek hadde ikke fungert i United, det er jeg relativt sikker på. City og Barca, JA, men ikke United. En typisk systemspiller som blomstrer innenfor klare rammer.

United behøver først og fremst passion, vinnervilje og pågangsmot. Vi har ikke en utpreget spillestil der plan A er eneste plan, og vi vil ikke få det under Solskjær heller - det er helt innafor, men da må man kompensere med andre ting. Hent de beste spillerne fra lag under topp 6 i PL, der kan man starte. Er mye bra, om man ser de beste spillerne på lagene bak oss på tabellen:

Wolves: Jota, Neves
Everton: Richarlison
Leicester: Ndidi, Tielemans, Maguire, Chilwell, Maddison
Watford: Docoure
West Ham: Rice, Diop
Palace: Zaha
Bournemouth: Wilson, Fraser, Aké
Southampton: Ward-Prowse
Post Reply