Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Selg disse:

- Sanchez
- Valencia
- Fred
- Smalling
- Rojo
- Darmian
- McTominay
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Torquemada wrote: 03 Feb 2019, 13:47McTominay
Har ikke McTominay nettopp skrevet under ny kontrakt? Må være noe med den gutten som vi ikke ser.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Kan være flere grunner til at kontrakter skrives, og fuglene vet hvilke klausuler som er i omløp hos de forskjellige spillerne.

Kan godt være United har troa på McTominay, men jeg mistenker at sånne spillere ofte får nye kontrakter for at salgsprisen deres skal stige.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hvis ikke Lukaku begynner å levere varene snart, så bør han også havne på lista.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 30 Jan 2019, 07:59 Ellers ser det jeg skrev om Herrera for 2 måneder siden temmelig dumt ut nå.
hehe, det må jo være greit. Min TS ser jo sinnsyk ut nå.

Omgivelser, humør og kjemi har mye å si...det kan vel slåes fast. Makan til oppvåkning.

Lista med salgsobjekter har blitt vesentlig kortere siden nov i fjor:

Den består nå av spillere som man aldri ser på banen, pluss noe få til.

Ser dem aldri på banen: Rojo, Darmian, Fred, McTominay.

Under sterkt press: Lukaku.

Greit om de går: Mata, Matic.

Må bevise noe denne våren: Sanchez, Shaw. Sanchez er en fortvilende seanse å beskue...han har vært en favorittspiller i 10 år for min del, har håpet og håpet han skulle komme seg til klubben...Men når detaljene rundt overgangen ble kjent, ble man lettere sjokkert...Har skapt mye unødvendig pengestyr den lønna hans. Men nå skriver jo spiller etter spiller ny kontrakt, så en viss harmoni er jo til stede heldigvis.

Eller så er det slik at alle får gigantlønn, da stiger billettprisene snart...

Uansett så må Sanchez holde seg skadefri over en lengre periode...frykter at hans fotballkropp har fått slitasjeskader, at han daler fort i nivå rett og slett...

Shaw blir jeg ikke klok på, solid nok. Men har også en følelse av at han bør opp et hakk eller to.

Som evt. erstatning for Matic er ryktet rundt Tanguy Ndombele fra Lyon litt interessant :)
Last edited by Blodfink on 14 Apr 2019, 09:34, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 30 Jan 2019, 07:59 Ellers ser det jeg skrev om Herrera for 2 måneder siden temmelig dumt ut nå.
hehe, det må jo være greit. Min TS ser jo sinnsyk ut nå.

Omgivelser, humør og kjemi har mye å si...det kan vel slåes fast. Makan til oppvåkning.

Lista med salgsobjekter har blitt vesentlig kortere siden nov i fjor:

Den består nå av spillere som man aldri ser på banen, pluss noe få til.

Ser dem aldri på banen: Rojo, Darmian, Fred, McTominay.

Under sterkt press: Lukaku.

Greit om de går: Mata, Matic.

Må bevise noe denne våren: Sanchez, Shaw. Sanchez er det litt trist å beskue...han har vært en favorittspiller i 10 år for min del, har håpet og håpet han skulle komme seg til klubben...Men når detaljene rundt overgangen ble kjent, ble man lettere sjokkert...Har skapt mye unødvendig pengestyr den lønna hans. Men nå skriver jo spiller etter spiller ny kontrakt, så en viss harmoni er jo til stede heldigvis.

Eller så er det slik at alle får gigantlønn, da stiger nok billettprisene snart...

Uansett så må Sanchez holde seg skadefri over en lengre periode...frykter at hans fotballkropp har fått slitasjeskader, at han daler fort i nivå rett og slett...

Shaw blir jeg ikke klok på, solid nok. Men har også en følelse av at han bør opp et hakk eller to.

Som evt. erstatning for Matic er ryktet rundt Tanguy Ndombele fra Lyon litt interessant :)

Edit: Fellaini rett ut, fornøyd han virket det som. Fikk feit lønn i Kina :)

Edit 2: Pereira glemte jeg, ser ikke helt at han hever seg nok heller.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I går så vi nok en gang at Rio Ferdinan har mye rett når han sier at Lukaku er en forsvarsspillers drøm. Han beveger seg så lite at forsvarsspillere alltid vet hvor han er. Han spiller utelukkende på fysikken sin, og det ser ikke ut til å være nok.

Håper at jeg tar feil her, og at Lukaku virkelig tar fyr. Men akkurat nå ser det ikke bra ut.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Eierskifte-rykter blusser opp igjen...bin Salman skal sitte klar med 42 milliarder...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Hehe [mention]Blodfink[/mention]
God humor å poste i «Hvem vil dere selge» tråden :D :perf:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, den posten endte jaggu opp her i tråden :D Men nå benekter Saudi A. at de er interessert, kan jo fort bety at budet er akseptert!

:P
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ting endrer seg virkelig under Solskjær. Nå spiller plutselig McT og Fred bra. De har virkelig spilt seg inn i varmen igjen. Smalling også.

Listen over spillere som går i sommer blir bare mindre og mindre føler jeg. Dette er det jeg mener er opplagte kandidater for å forlate klubben i sommer:

- Sanchez (for dårlig)
- Mata (for dårlig)
- Valencia (for dårlig)
- Rojo (skadet hele tiden)
- Darmian (for dårlig)
- Bailly (for ujevn)
- Lee Grant (unødvendig)

Og kanskje forsvinner Herrera, men ikke en spiller jeg håper på skal forsvinne.

Når det gjelder spillere som Smalling, Lukaku, Lingard, Jones og Young, som ofte blir nevnt i en slik forbindelse (salg), mener jeg de spiller alt for bra til å være på listen. Smalling er en meget god duellspiller, og har spilt seg til fast plass. Lukaku spiller stadig bedre. Lingard er flink i press når vi trenger det. Jones har en offervilje som ingen andre. Young er den beste høyrebacken vi har for øyeblikket, og selv om United kjøper ny høyreback, så er Young en god innbytter å ha.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 14 Apr 2019, 00:16 Nå spiller plutselig McT og Fred bra. De har virkelig spilt seg inn i varmen igjen. Smalling også.

Ja, det endrer seg, McTominay og Fred har grepet mulighetene de har fått.
Jeg må si at den unge skotten kan bli stor. Han tok for seg mot Barcelona.
Og Fred begynner å ligne bittelitt på det vi trodde han skulle være.

Da kan man se det som at vi har erstattet Matic og Herrera allerede, jeg er usikker på om jeg ønsker disse to med videre neste sesong. Mata og Pereira også...

Smalling har skjerpet seg, absolutt. Fortsatt håpløs med ball synes jeg, men knallhard i duellene.
Så blir værende. Edit: Han hadde faktisk en fin pasning gjennom til Rashford i går!

Den som går av stopperne blir vel Bailly, om ikke OGS kan få en spiller ut av ham i sommer?

Så salgslisten pr. nå blir bare disse: Bailly, Darmian, Rojo, Grant, Valencia.

Men mange på "under tvil"-lista...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Smalling er imo Uniteds bedste midterforsvarer. Jeg ser både Lindeløf som (muligvis meget) overvurderet af United-fansene og heller ikke ligeså god som Smalling.

Smalling er den mest undervurderede spiller i fodbold lige nu. Ja, han er ikke så god med bolden. Men det underlige er, at jeg har set, at både Jones og Bailly får ros for deres boldbehandling. Deres teknik er i bedste fald marginalt bedre end Smallings (hvilket jeg så ikke mener).

Men pga. hans boldkontrol er der mange (også United-fans), der mener, at der ligger en kæmpefejl i Smalling, som man bare venter på. Men hvornår har Smalling sidst lavet en kæmpebrøler som f.eks. de fejl Lindeløf lavede måd Huddersfield i sidste sæson? Hvornår har Smalling spillet en modstander fri til en stor målchance?

Undskyld mig, men det er noget vås, at Smalling er en "mistake waiting to happen". Smalling er kanonhurtig og bomstærk. Han er enormt dygtig i duelspillet. Ja, muligvis skulle han have gjort lidt mere for at forhindre Coutinho i at score i Barca-kampen. Men det er godt nok ikke en fejl fra hans side. Smalling har faktisk gang i en fremragende sæson og burde egentlig være blandt kandidaterne til årets spiller. Set over hele sæsonen så har han gjort det bedre end alle end muligvis bortset fra Shaw.

Godt nok har Smalling ikke ramt et så højt niveau som Pogba og Rashford i deres bedste kampe. Men han har samtidig været stabil og har ingen decideret elendig kamp spillet i denne sæson.

Undskyld mit vredesudbrud. Men det er uretfærdig overfor Smalling, at han fremdeles får en så stor kritik selvom han har gang i en sæson, der er bedre end Stones, Otamendi, Koscielny, Lovren, Matip osv.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kyndilfan1 wrote: 21 Apr 2019, 01:48 Smalling er imo Uniteds bedste midterforsvarer. Jeg ser både Lindeløf som (muligvis meget) overvurderet af United-fansene og heller ikke ligeså god som Smalling.
Smak og behag. Jeg liker det Lindelöf har bevist denne sesongen.. og av disse to er det Lindelöf jeg vil satse på fremover. Ikke bare er han 5 år yngre, men han har et bra fotballhode og er en mer moderne midtstopper. En spiller som ikke bare kan krige, men faktisk utrette noe med ballen også. Og for å bli et av de beste lagene i Europa igjen, så trenger vi midtstoppere som kan behandle en ball også. Det kommer selvfølgelig an på hvilken spillestil man har, men er man et av de beste lagene i ligaen f. eks, så betyr det at man normalt vil styre spillet i mesteparten av kampene.. og det er nettopp i disse kampene svakhetene til Smalling kommer godt frem. I kamper hvor vi har lite possession, men presser høyt med hele laget.. så trenger ikke Smalling å være den verste midtstopperen og ha på et lag, for han er duellsterk, flink til å bryte foran.. og han er rask. Og i slike kamper kan Smalling av og til være enorm.. men hva når vi møter motstand hvor vi er antatt bedre? Da blir det for tynt..

Når f. eks City triller ball og motstanderlag legger seg defensivt, så har City forsvarsspillere som klarer å gjøre noe med dette.. men hos oss stopper det bare opp. Støttepasning på atter støttepasning. Hadde Smalling hatt en knakende god pasningsfot, så hadde man nok ikke klaget like mye, men når han heller ikke har gode pasningsferdigheter.. så synes jeg det blir for tynt.

Jeg mener forresten det samme om ballbehandlingen til Jones (og det tror jeg de fleste gjør), men han har i det minste alderen på sin side.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ingen av våre stoppere er kjempegode med ball. En spiller som Alderweireld er bedre totalt sett en alle våre? Da tenker jeg kun ferdigheter og ikke alder/erfaring.

Lindelöf er best med ball av våre, kan kjøre fremover og passere motspillere med ball, har god fart i likhet med Smalling, men svakere i duellene. Og sliter med plassering, men det gjør alle våre stoppere...

Jeg tenker at Lindelöf og Smalling kan bli som Steve Bruce og Gary Pallister. Når svensken får rutine nok.
Men en ny midtstopper er alltids velkommen. Matthijs de Ligt går vel til Barcelona...da får det bli Skrinjar, Süle, Koulibaly eller noe sånt.

Alderweireld er det billigste og tryggeste kjøpet kanskje. Men kortsiktig muligens, jeg vet ikke hvor disiplinert han er i å ta vare på kroppen. Men eldgammel er han jo ikke.
LUHG!
Post Reply