[PL] Manchester United - West Ham

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ville ha ut Martial heldivis hørte i Ole på meg, får håpe det holder til slutt nu.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Flaks. Men 3 poeng. Det var jo det viktigste :-)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Betyr ikke noe om det var flaks 3 delig poeng.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Puh, dette var tungt og godt til slutt...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Det er en bragd om vi klarer topp 4.
3 neste kamper:
Everton borte
City og Chelsea hjemme.

Men først en tur til Camp Nou.

Storkamper på rekke og rad, vi får virkelig se hva troppen er laget av.

Det må strammes inn defensivt, i dag var det dårlig bakover...

Edit: I dag hadde vi 14 avslutninger faktisk, men West H hadde 18!
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Tynn suppe spillemessig.
Solskjær ønsker selvsagt ikke sånt spill, men han og laget har et langt stykke å gå.
Hør på Petter Myhre i Tv2.
Han sier mye fornuftig.
United må innarbeide et eget grunnspill igjen.
Jeg mener ikke United har hatt et ordentlig godt grunnspill siden 2011.
Selv den siste tiden til Ferguson gikk det mye på kontringer og effektivitet/pragmatisme.

I kveld hadde de Gea et par supre redninger, og noen farlige utspill - igjen.
Jones viser nok engang hvilken naturlig forsvarer han er - et talent som dessverre aldri har slått helt ut i full blomst.
Fred spilte sin beste LIGAkamp.
Ellers mye ræl.

Declan Rice hos West Ham ser veldig spennende ut.
En mann å jakte til sommeren?!

Likte at Chicarito fikk stående ovasjoner da han gikk av.
«Taco Solskjær» fortjente det, etter alle de viktige supersub målene - der han tilrevet seg 20 cm rom på forsvarer og scoret med sine ett av to spark på ball :| 8-)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 13 Apr 2019, 21:18 Likte at Chicarito fikk stående ovasjoner da han gikk av.
«Taco Solskjær» fortjente det, etter alle de viktige supersub målene - der han tilrevet seg 20 cm rom på forsvarer og scoret med sine ett av to spark på ball
Synes Chicarito sitt beste mål var debut-målet mot Chelsea i Charity Shield, hvor han på mirakuløst vis fjesa inn sitt eget skudd. Jeg har aldri ledd så mye av en United-scoring noen gang...

User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Enig i mye av det som blir sagt her. Kampen sett under et så var ikke dette noe allverdens kamp fra vår side. Veldig mye slurv, og feilpasninger. Det er nok et poeng at United ikke har hat et grunnspill siden 2011. Savner en rød tråd, og en klar identitet i spillet vårt. Samtidig så savner jeg ledertyper i dette laget. Føler det kanskje er litt mye gutter, skulle gjerne hat noen flere sterke personligheter. Personligheter som sette standarden på treningsfeltet og på banen. Det er en ting jeg savner den offerviljen og krigingen som United ofte har vært kjent for.

Det er et kjent klipp som går igjen fra en stund tilbake mot Wigan, hvor spillerne en etter en hiver seg i taklingene. Klippet ser dere her;

Håper at vi også kan hente inn karakterer og ledertyper som setter standard og bygger kultur. Det er en ting vi virkelig trenger. Det har vært altfor mye kjøp av navn de siste årene. Samt at vi må kunne få frem de gode individualistene.

Men men, 3 poeng er 3 poeng, selv-om de fire neste matchene blir tøffe. Tror det uansett kommer til å være en stor ryddesjau på Old Trafford i sommer. Bare tenk, Young, Smalling, Valencia og Jones var der under Moyes.. Laget må fornyes, kultur må bygges.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg tror vi har ledertypene. Følte mange vokste frem under Solskjær. Pogba, Herrera, Lindeløf og Young er gode kapteinskandidater. Det er spillere som sier i fra og tar ansvar. Nå er Young muligens for gammel og vil nok spille stadig mindre de neste årene.

Men helt enig i at laget må fornyes framover. Laget har opplagte mangler, og mange spillere holder ikke målet lenger. Kan bli en spennende sommer. Men hva enn som skjer i sommer; det som kommer inn må være bedre enn det som går ut.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 13 Apr 2019, 20:46 Det er en bragd om vi klarer topp 4.
Dette.
Dette sitter jeg også igjen med etter dagens match. Ikke bare er det en bragd, men det er nesten et hån mot de to klubbene som havner på 5. og 6. plass. Eller.. skal sies at Chelsea også har hatt noen meget dårlige matcher denne sesongen, så om de ikke havner blant topp 4.. så er det litt som oss. Men Arsenal spiller i hvert fall bra fotball.. og skaper som regel en del gode sjanser i løpet av kampene. Spurs triller ikke ballen like bra som Arsenal, men de er meget solide og har et enormt bra kollektiv. Vi er rett og slett for dårlige.. men jeg vil selvfølgelig at vi skal klare topp 4, for det kommer forsterkninger i sommer.. og fordi jeg har troen på at Solskjær kan få til noe bra med klubben.

Over til kampen i dag. Hva skal man si? Mye, mye dårlig. Fred spiller sin beste ligakamp, som noen er inne på over her. I en kamp hvor de fleste underpresterer, så leverer Fred nok en gang varene. Jeg synes Pogba og Fred var lovende før pause, men Pogba leverte ikke like bra etter pause, men skal ha kudos for å skåre på begge straffene.

Dalot var mye med offensivt og det kan man like, men de gode innleggene var det færre av i dag.. og defensivt ser han litt mer rusten ut enn hva man skulle ønske. Her har han mye å gå på. Marcos Rojo sine dager i klubben er nok talte. Svak involvering på baklengsmålet og virket rett og slett for tung..

Føler Lukaku og Mata prøvde så godt de kunne, men de ble begge byttet ut underveis i 2. omgang.. og jeg støttet begge byttene. Mata blir svært ofte byttet ut etter timen (litt tidligere i dag til og med) når han starter kampen og det vises veldig godt at han ikke liker dette.

Martial og Lingard prøvde selvfølgelig også, men disse er jeg mer skuffet over. Det begynner å bli en stund siden Lingard leverte varene sist. Det er litt merkelig å si, men han var på grensen til bedre under Mourinho. Nå stemmer ikke det helt, for Lingard var bra og viktig i de første matchene under Solskjær.. men etter den skaden i hamstringen har han ikke vært seg selv. Håper han kan få et par gode matcher på tampen av sesongen.. det trenger han.

Det samme gjelder egentlig Martial. Vi sliter med at de offensive spillerne våre er alt for ujevne i prestasjonene. Martial ble satt opp i flere gode posisjoner til å utfordre, men klarte ikke å gjøre noe særlig.. og da ble det veldig dårlig når de enkle pasningene heller ikke satt. Drister meg til å si at dette var sesongverste fra han. Meget skuffende med tanke på det nivået vi vet at han egentlig har inne.

Barcelona, Everton, City, Chelsea... de 4 neste.
Dette blir tøft.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 13 Apr 2019, 23:40 Nå er Young muligens for gammel og vil nok spille stadig mindre de neste årene.
Fyren er helt grusom. Fyller 34 år i sommer og er ikke muligens for gammel, han er rett og slett for gammel. :yikes: Han blir forhåpentligvis bare stallfyll neste sesong. Nå skal det sies at jeg har avskrevet Young både to og tre ganger tidligere, men denne gangen tror jeg faktisk fyren er ferdig. Vi trenger en ny høyreback..
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 14 Apr 2019, 00:16 Fyren er helt grusom. Fyller 34 år i sommer og er ikke muligens for gammel, han er rett og slett for gammel. Han blir forhåpentligvis bare stallfyll neste sesong. Nå skal det sies at jeg har avskrevet Young både to og tre ganger tidligere, men denne gangen tror jeg faktisk fyren er ferdig. Vi trenger en ny høyreback..
Young har spilt dårlig den siste tiden fordi han er utslitt - i likhet med mange av de andre.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Dette var ingen stor forestilling, United spillerne virket rett og slett uinspirerte. Pogba og Fred synes jeg var mest positive, selv om de hadde noen sløve feilpasninger noen ganger. Smalling og Jones klarte seg bra.
Lindgard sliter å komme igang igjen etter skaden. Martial ville jeg i grunnen bytte ut etter 20 minutt 😊. Men det ble 3 viktige poeng, der WH var det beste laget
Da blir det Wigan - Norwich i dag, starter kl 12, så det er bare å komme seg på toget snart 😊⚽️
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Følg med på Rojo foran West Ham`s utligning i går...det er bare ille...hard dom, men han vet at han må markere målscoreren, ser på ham 3 ggr, men blir allikevel lurt av løpet hans...

Edit: Litt interessant i et engelsk studio med Scholes, Bilic og McManaman ang. Solskjær. Ligger på bl.a. Youtube/United.no.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det kommer til å bli utskiftninger i sommer det er jeg helt sikker på. Er ganske sikker på at Solskjær kommer til å hente inn de rette spillertypene til hans formasjon. Det syntes jeg også han var flik på i Molde, hente de rette spillerens. Hentet en del ungt, og folk som vil opp og frem. Det kommer til å være spillere som er raske, og gode ballspillere på midten.

Husker tidligere i høst når de spilte mot Rosenborg, da spilte de virkelig RBK ut og løp de i senk. Det er en slik tilnærming jeg tror han kommer til å prøve på med United.

Sikker på at det komme en stopper, en høyreback, en/to sentrale midtbanespillere, samt en offensiv kantspiller.

Her var molde virkelig gode,

Post Reply