The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Godt oppmøte ved Trinity-statuen, godt å se. Hadde håpa på enda flere riktignok.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fantastisk med Glazer out, ble faktisk glad for å se det! Håper det forsetter, makten ligger i folket. Disse protestene må intensivieres
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Man må jo sette pris på innsatsen til de som var der.

Men ellers alt for tamt over heile fjøla.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Otac wrote: 24 Apr 2021, 17:02 Man må jo sette pris på innsatsen til de som var der.

Men ellers alt for tamt over heile fjøla.
Neste hjemmekamp mot Liverpool vil det definitivt være langt flere og større protester.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Satser på det @offside , MUST stiller seg bak den neste, håper MUST virkelig har våkna nå, er ikke lenge siden Duncan Drasdo snakket om at Glazers hadde gjort mye bra for klubben, var fornøyd med samarbeidet osv. Men da må de ta et annet standpunkt nå, ser ut til at de har gjort det.
post liked by: offside, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 22 Apr 2021, 21:13 Limer inn denne fra Tottenham-tråden: ENIC var nytt for meg, Spurs-fansen hadde plakater med ENIC og LEVY OUT i går.

ENIC Group is a British investment company. ENIC is owned by Joe Lewis. ENIC is Bahamas-registered subsidiary, ENIC International Limited, currently holds 85.55% of the total issued share capital of English Premier League club, Tottenham Hotspur. Club chairman Daniel Levy and his family own 29.4% of the share capital of ENIC International Limited, while Lewis owns 70.6%.

Bahamas gitt...
Alle disse eierne og alle (?) eierstrukturene er forferdelige -- selv om ingen er i NÆRHETEN av å stjele/koste klubben så mye penger som det de flerhodede slangene fra Yankeeland har kostet United. Men, sånn i tilfelle folk ikke er klar over det, siden Bahamas nevnes her... Manchester United er registrert i et annet skatteparadis: Cayman Islands.

https://www.businessinsider.com/manches ... ?r=US&IR=T
Most people think that Manchester United, which went public with a share offering Friday, is headquartered at its stadium, Old Trafford, outside Manchester city center.

Think again.

United's F-1 filing with the SEC describes its real corporate structure. United is now officially based in the Cayman Islands, and the football club itself is a shell corporation. Technically, United's new address is c/o Walkers Corporate Services, Walker House, 87 Mary Street, George Town, Grand Cayman, KY 1-9001, Cayman Islands.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 24 Apr 2021, 22:04Cayman Islands.
Jepp, det visste jeg, men hadde glemt det igjen, de hjernevasker oss vøtt...Takk for påminnelsen
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Og effekten av det er mindre/ingen skatt?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Organisert økonomisk mygel...Man så jo under skatteparadis-sakene som smalt globalt, også her i Norge, fikk det følger for noen? Jeg gadd ikke følge med...
post liked by: Pangaea, Otac
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Otac wrote: 24 Apr 2021, 22:26 Og effekten av det er mindre/ingen skatt?
Ja.

Det er ganske komplisert, og jeg kom over en rapport nå som beskriver det i mer detalj. Jeg har stort sett bare lest delen om Manchester United, men om du/dere er interessert, anbefaler jeg å sjekke ut denne rapporten: https://www.taxjustice.net/wp-content/u ... Report.pdf

Noen deler:
The Manchester United deal demonstrates how leveraged buyouts effectively manage to
avoid taxation twice. Once at the corporate level by shifting the profit distributed out of the company from dividends to debt interest, and again on the receiver side by shifting returns from income to capital gains.

It is impossible to work out exactly how much tax the Glazers have avoided though using this technique, since it will depend on a whole range of variables,most of which are not publicly visible due to the location of the trusts and holding companies. What we can say is that the Glazers have made huge amounts of money for doing very little other than to channel the proceeds of gate receipts and TV deals towards the banks and hedge funds that gave them the money to buy the club.
Selskapet som er registrert i USA, som ser ut som holder nesten alle aksjene, er for øvrig i nok et annet skatteparaids: delstaten Delaware. Veldig vanlig at 'corporations' har en postboksadresse der.

Et helt sinnsykt system, og jeg fikk litt innsikt i dritten i min forrige jobb.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 24 Apr 2021, 22:30 Organisert økonomisk mygel...Man så jo under skatteparadis-sakene som smalt globalt, også her i Norge, fikk det følger for noen? Jeg gadd ikke følge med...
Spoiler alert:

Det skjedde ikke en dritt.
post liked by: Otac, Blodfink

Deleted User 429

Det var snakk om, for noen dager siden, at byrådet i Manchester kunne nekte klubbene å kalle seg Manchester hvis det ble noe av super league. Kanskje de burde gjøre det og samtidig foreslå at Glazer bytter navn til Cayman Islands United? De kan få beholde navnet når det betales skatt lokalt.
post liked by: Otac, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Nekte de å bruke navnet. Og akseptere at eit annet lokalt lag bruker det..

Det berømte skjegget i postkassa.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Forferdelig skuffande utvikling gjennom veka, etter at laga gjekk ut av ESL.

Ein konsulent forfatta unnskyldning fra Glazer.
Ein klok men tam kampintervju av OGS.
Ein halvhjerta protest på Old Trafford.

Ellers ingenting.
Jævli slapt.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Rom ble ikke bygd på en dag, og det ble heller ikke veltet på en dag. Ting tar tid, la ballen begynne å rulle og se hvordan ting blir. Greit å huske at vi fortsatt befinner oss i en pandemi og at det, forståelig nok, fører til at en del holder seg hjemme.

Jeg har i alle fall ikke avskrevet eller konkludert noen ting enda.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

At "supportere" skal sitte i Norge på sin høye hest med sine hemmelige navn og være best i klassen uten selv å gjøre noe som helst, annet enn å klage på alle andre er så kvalmende, patetisk og sykt. Takk for meg, dette sutrende, bedrevitende forumet er jeg lei av. Spennende å se om dere som roper høyt redder verden og Manchester United. Takk for meg👋
post liked by: Pangaea
Post Reply