The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det hadde jo vært noe om alle verdens supporterorganisasjoner for United hadde samlet seg for legge press på Glazers, det må virkelig mobiliseres for at det skal ha noen effekt.

Total boikott er jo effektivt, et tomt Old Trafford, kun med grønne og gule LUGH-bannere på første kamp som er åpen for publikum, streikevakter som kjeppjager alle som kommer med billetten sin...Da kjøper de ikke neste gang. Utopisk, jeg vet...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 21 Apr 2021, 17:57 Dette er noe av det mest skremmende jeg har lest på lenge.
Mannen sier rett ut at de skal fortsette som de har gjort de siste årene, jobbe i det skjulte for å komme opp med nye måter de kan tjene mer penger på. SYKT!

"In the background, you can be sure that we will be taking the necessary steps to rebuild relationships with other stakeholders across the game, with a view to working together on solutions to the long-term challenges facing the football pyramid."


https://www.manutd.com/en/news/detail/j ... ce=twitter
Det brevet fra Glazer-krapylet funker som dasspapir om ikke annet.
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote: 21 Apr 2021, 22:11 Det brevet fra Glazer-krapylet funker som dasspapir om ikke annet.
Fare for at det medfører svie i et par dager pga innholdet....
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur United kjem absolutt dårligest ut om vi skal rangere topp 6 lags eigere i PL.
Uten at eg kjenner for godt til andre lags eigare.
Og no tenker eg ikkje på kva omdømme eigarane har, men kva effekt de har på klubbene.

FSG har alt i alt løfta Liverpool opp fra gjørma. Muligens litt heldige med Klopp, men da dyktige som fekk henta han.
Chelsea og City spytter inn penger i klubbene.

Tar eigerene ut so masse penger i fra Tottenham og Arsenal?
Mulig at de blir begrensa av de uansett. Og godt mulig at i % so tar de ein vesentlig sum?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Otac
Gikk veldig kjapt igjennom forrige års regnskap for Arsenal og Tottenham. Jeg leste ikke over ekstremt nøye, så det kan være i feil i de tallene jeg presenterer her. Legg også merke til at det finnes poster som, lønn, bonuser, kompensasjon til eiere/direktører, men disse har jeg ikke summert. United har samme poster i sitt regnskap dersom jeg ikke husker helt feil.


KLUBB-NETTO GJELD-UTBYTTE Tall i millioner av pund, regnskapet for fjorårets sesong.
Tottenham - 604 - 0
Arsenal - 108 - 0
United - 455 - 12

Ingen av disse eierne er noe særlig gode etter min mening. Levy har til sitt forsvar investert kraftig i ny stadion som er årsaken til mye av gjelden. Det vil øke omsetningen knyttet til kampdag på sikt.

Glazers er bedre enn Kroenke på å skape omsetning, Arsenal ligger på rundt 344 millioner pund i omsetning mot Uniteds 580 for året 2020.

Glazers er temmelig inkompetente fotballmessig. Forretningsfolk er i de alle fall. Kroenke er i beste fall en middelmådig forretningsmann. Han har i alle fall ikke utnyttet potensiale til Arsenal etter min mening.

Men kort oppsummert, jeg hadde ikke foretrekket noen av disse.
post liked by: Blodfink, Otac, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Otac wrote: 22 Apr 2021, 09:24 Chelsea og City spytter inn penger i klubbene.
Dette med Chelsea er en "sannhet med modifikasjoner". Alle pengene R.A. har spyttet inn i Chelsea er ren gjeld klubben sitter med. Det er riktignok et rente- og avdragsfritt fritt lån til et holding-selskap russeren har opprettet, men likevel..

De har en gjeld på £1.3 milliarder til dette holding-selskapet og skulle R.A. gå lei en dag kan klubben være i dyp dyp krise da de må finne en eier som både betaler det russeren krever og som dekker gjelden til klubben..

Hele Chelsea er, med andre ord, et luftslott som ene og alene lever på "nåde"..

https://weaintgotnohistory.sbnation.com ... abramovich
post liked by: Pangaea, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Motbrev til Joel, fra supporter som har fulgt United i 71 år (!):


https://www.manchestereveningnews.co.uk ... r-20443888

Lærte meg et nytt ord på engelsk også, AVARICE.
post liked by: Belfastboy, Otac, Pink Final, Buchan, Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tviler på Glazers leser det, men sterkt for oss andre! ^
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk for at du lenket til brevet fra Tom Clare @Blodfink.
Flott skrevet.
Tom Clare er favoritt skribenten min på Red Café.
Forumet der har tapt seg, og lenge siden jeg har sett en post fra herr Clare nå.
Han trekker opp nivået helt enormt der inne 👏👏
Tror han må være en av personene i hele verden med best kjennskap til historien om Manchester United.
Utrolig å lese det han har skrevet.
Han var på sin første match i 1954/55, på det som da het Popular Side.
Senere United Road, og nå sir Alex Ferguson stand.
Han hadde vært på reserve matcher flere år før sin første senior match.
Når Tom Clare skriver, da leser 👁 og lytter jeg 👂
post liked by: Buchan, Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Tom Clare, ja! Han har vel skrevet noen bøker om United? Busby Babes? Eller husker jeg feil?

Hvis det er han jeg tror er det bare å lytte, ja. Må vel være en av de mest respekterte supporterne vi har. Flott brev som jeg håper sprer seg overalt hvor det finnes United-fans,
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 22 Apr 2021, 15:45
Otac wrote: 22 Apr 2021, 09:24 Chelsea og City spytter inn penger i klubbene.
Dette med Chelsea er en "sannhet med modifikasjoner". Alle pengene R.A. har spyttet inn i Chelsea er ren gjeld klubben sitter med. Det er riktignok et rente- og avdragsfritt fritt lån til et holding-selskap russeren har opprettet, men likevel..

De har en gjeld på £1.3 milliarder til dette holding-selskapet og skulle R.A. gå lei en dag kan klubben være i dyp dyp krise da de må finne en eier som både betaler det russeren krever og som dekker gjelden til klubben..

Hele Chelsea er, med andre ord, et luftslott som ene og alene lever på "nåde"..

https://weaintgotnohistory.sbnation.com ... abramovich
Limer inn denne fra Tottenham-tråden: ENIC var nytt for meg, Spurs-fansen hadde plakater med ENIC og LEVY OUT i går.

ENIC Group is a British investment company. ENIC is owned by Joe Lewis. ENIC is Bahamas-registered subsidiary, ENIC International Limited, currently holds 85.55% of the total issued share capital of English Premier League club, Tottenham Hotspur. Club chairman Daniel Levy and his family own 29.4% of the share capital of ENIC International Limited, while Lewis owns 70.6%.

Bahamas gitt...
post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote: 22 Apr 2021, 21:13 Limer inn denne fra Tottenham-tråden: ENIC var nytt for meg, Spurs-fansen hadde plakater med ENIC og LEVY OUT i går.

ENIC Group is a British investment company. ENIC is owned by Joe Lewis. ENIC is Bahamas-registered subsidiary, ENIC International Limited, currently holds 85.55% of the total issued share capital of English Premier League club, Tottenham Hotspur. Club chairman Daniel Levy and his family own 29.4% of the share capital of ENIC International Limited, while Lewis owns 70.6%.

Bahamas gitt...
Selv om verken Chelsea eller Tottenham sin situasjon ikke gjør eierskapet til Glazer noe bedre er det samtidig litt godt å få belyst at andre har vel så suspekte eierskap.
Det foregår så mye shady i den fotball-businessen at det er skremmende.
Qatar blir «makt-sentrum» i fotball-europa, amerikanerne er kun ute etter penger og asiatene henger seg på så godt de kan.

Skremmende er mildt sagt...
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gjennområttent, det må jo høygafler og fakler til skal vi snu detta...
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

I grunnen vanskelig og si hvem som har penger nok til å overta, og gjøre sitt til at det skal bli bedre. Tror det er naivt å tro på en rik snill Onkel. Jeg håper på 50+1, men tror i grunnen ikke det er realistisk. Enten man er amerikansk eier, russisk Ogliark eller en prins fra midt østen så er man like glad i penger. Moralen er ikke bedre hos noen.
Dessverre tror jeg at Glazer ikke trekker seg, all verdens demonstrasjoner tror jeg preller av som vann på gåsa på dem.
Som nevnt av andre her så er det eneste virkemiddelet å ramme dem økonomisk. Der kan vi alle bidra.
Det beste er om britiske myndigheter kan få gjort noe med eierskap modellene.
Eller vi kan håpe på en eller annen prins fra midt østen kjøper opp MU, mens vi koser oss med VM i fotball i Quatar, samtidig om vi pynter pepperkakehuset, og drikker gløgg. Om de har et journalist drap eller to på samvittigheten trenger ikke vi bry oss med. Så lenge de spytter «friske» penger i klubben vi elsker. Og vi kan slå oss på brystet med Haaland, Mbappe eller hvem det nå skulle være.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

India er GlazersOut

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Link til livesending av dagens protest, starter kl. 1545

post liked by: Buchan
LUHG!
Post Reply