Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

[mention]Lingard[/mention] Joda. Jeg forstår vi trenger å bytte ut spillere. Poenget mitt var bare at spillere jeg for kort tid siden ønsket United skulle kvitte seg, imponerer om dagen. Og de som ikke imponerer, har en oppadgående formkurve. Så listen min over spillere jeg mener bør må ut, blir stadig mindre, som igjen betyr færre spillere inn.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Coutinho er vel på vei vekk fra Barca. Kan jo kanskje være noe for United.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 28 Feb 2019, 22:42 Coutinho er vel på vei vekk fra Barca. Kan jo kanskje være noe for United.
Selvfølgelig positiv til en spiller av Coutinho sitt kaliber og til en spiller som allerede har levert i Premier League tidligere, men (og her er det et stort men) hvor skal han spille? Tar nok neppe venstrekanten fra Martial og på midtbanen (der hvor Coutinho kunne passet inn) har vi Pogba.

Blir for ustabilt med f. eks Coutinho - Matic - Pogba

Vi vet alle at Pogba kan ta en mer defensiv rolle, men det er ikke den Pogba vi elsker. 8-)

Og forresten: Det kan fort se ut til at dette er sommeren Bale forsvinner fra Real Madrid. Hvor drar han? Er vi interesserte til den rette prisen?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Bale hadde vært deilig... skadefri såklart :-) Men Bale føles som enda et Sanches-kjøp. Dyr spiller som er på vei ned... Jeg liker Bale, men han er i feil alder...

Nei. For meg må det være Dybala, Griezmann eller Lemar... vi trenger venstrefotede spillere.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Tross av at United slipper inn lite mål i snitt under Solskjær så trenger vi ny sjef bakerst. En doser ved siden av Lineløf. Jones og Smalling har riktignok løftet seg men ingen av disse er noen ledertype. Ny høyreback bør også ventes inn portene. Offensivt så er høyrekant dypt savnet. Trenger en som kan løpe langs krittet, gå innover og klare kombinasjonen å drible av mann og slå gode innlegg.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ketil Cantona wrote: 04 Mar 2019, 15:02 ingen av disse er noen ledertype.
Men er ikke Lindelöf den ledertypen?

Personlig så synes Lindelöf er en av kandidatene for kapteinsbindet. Måten han ledet opphentingen av Burnley for en drøy måned siden, overbeviste meg om at Lindelöf er lederen vi alltid har manglet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Mener i likhet med mange at fire posisjoner bør forsterkes til sommeren.
Høyreback, én midtstopper, sentral midtbane og høyrekant.
Har dog ikke så mange forslag på navn å hoste opp.

Høyreback - Jeg vil ha en som er god defensivt, og som kan skape bredde offensivt. Må være rask.
Fra PL er Aaron Wan-Bissaka hos Crystal Palace et navn som går igjen.
Jeg har ikke sett ham mye.
Han spilte mot United ifjor, da vårt lag snudde 0-2 til 3-2.
Så ham også mot Liverpool, da la jeg merke til at han spilte godt.
Ble dog utvist i den matchen.
Han er yngre enn Diogo Dalot.
Dalot har jo vist gode tendenser offensivt.
Trenger vi to talenter på høyreback?
Eller er det bedre med en litt mer erfaren spiller som Dalot kan lære av?

Stopper - United har fem stk. Lindelöf har tatt steg, og fremstår som den beste. De fire andre er ganske jevne.
Om ny stopper skal inn må det være en fra absolutt øverste hylle.
Vil ikke ha typ Alderweireld.
Jeg ser nesten ikke kontinental fotball, så faktisk blir ettertraktede Kalidou Koulibaly bare navn for meg.
Stoler på ryktet han har, og at han er lederen United trenger.

Sentral midtbane - Vil ha en som gjør Matic til squadspiller.
Altså en yngre spiller som kan ta den defensive rollen.
Bør ha god spilleforståelse, god forflytningsevne, god pasningsfot blant annet.
Har ingen forslag på navn.
Kanskje trenger United to spillere?
Fred ser ikke ut til å takle PL.
Ikke foreløpig ihvertfall.
Kanskje må enda en mann inn?
Fellaini er solgt også.
Pogba, Matic, Herrera, McTominay, Pereira og Fred per nå.
Minst en ny som går rett inn for Matic.

Høyre kant.
Dette mener jeg er viktigste spiller å få på plass.
Det har jeg ment i flere år.
Jadon Sancho har gjort det bra i Borussia Dortmund.
Jeg har aldri sett ham spille, så stoler her bare på det gode ryktet.
En annen med godt rykte er Leon Bailey fra Bayer Leverkusen.
Vil ha inn en som er teknisk god, om kan passere motspiller både på ytter’n og inner’n.
Som kan slå innlegg, og som scorer mål.
Sancho og dernest Bailey har jeg lest meg til oppfyller de kriteriene.

Kanskje ser andre her inne kontinental fotball?
Og kan gi en beskrivelse av Koulibaly og Sancho.

Noen på United.no skriver om dårlige kjøp fra Borussia Dortmund.
Mkhitaryan (og Kagawa).
Tidligere bomkjøp bør selvsagt ikke være noe hinder for å kjøpe derfra.
Kagawa fikk vel ikke spille i sin foretrukne posisjon, og både han og Mkhitaryan led muligens under spillestil?

United kjøpte Garry Birtles og Neil Webb fra Nottingham Forest.
Ingen av dem ble kjempehits.
Det gjorde imidlertid Roy Keane fra samme klubb.

At Sancho kommer fra Dortmund har intet å si.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Neste år ser XI slik ut:

Oblak

Valery
Lindeløf
Skriniar
Shaw

Rice
Doucoure
Pogba

Sancho
Rashford
Martial

... får jeg noen riktige her? Snakker investeringer på 2-2.5 milliarder.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Fra PL:

Kantè (skjer ikke).
Docoure fra Watford. Teknisk, doser og besluttsom.
Wan-Bissaka - rask, teknisk, taklingsterk og ung brite. Kjenner nivået og hva som kreves. Ville gjort alt for å komme til United.
Rice - herlig spiller. Men akkurat signert ny avtale med West Ham. Tvilsomt de slipper gullklumpen sin.

Utenfor balløya:
Costa i Juventus. Rask og teknisk ving.
Sancho - ikke sett Dortmund, men gjorde sakene godt for England sist. Rask, teknisk og arbeidshest.

Finnes mye bra der ute. Jeg håper og tror at Solskjær skjønner alvoret. Har snakket mye om dette på de siste pressekonferansene og jeg tror klubben backer han nå.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Håper vi strekker oss LANGT i sommer for å sikre oss Sancho. Da får vi på plass en ung, engelsk og ikke minst veldig god spiller.. som vi forhåpentligvis kan dra nytte av i mange, mange år. Ikke helt feil at han og Rashford danner gode relasjoner. Disse to + Martial kan virkelig få til noe. Vet ikke hva som skjer med Lukaku, men slik ståa er nå så håper jeg egentlig han blir. Vi kan ikke selge unna alt.. og selv om det stanger litt for ofte med fyren, så prøver han så godt han kan.

Det ryktes jo at Varane ønsker seg bort fra Real Madrid. Samme rykter har oppstått før, men nå skal det visst komme fra en troverdig kilde. Det er også en underskrift vi bør gå langt for å sikre oss.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Koulibaly blir kalt "The Wall" av fansen visstnok, 1,95 høy, rask og elegant. Men lite målfarlig, bortsett fra fjorårssesongen, da scora han 5. Men god hodespiller og kan spille langs bakken også. Spilte for Frankrike U 20, gikk over til Senegal etterhvert.

Sancho er et rått talent, kan det meste. Viste en del av det på landslaget, der han fikk sjansen når Rashford måtte melde forfall. Begge disse hever oss vil jeg tro.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Koulibaly OG Verane hadde vært saker det. Men da er det vel lite plass til Lindelöf.

Det er mange som bør vekk fra United. Sanchez, Mata, Rojo, Lukaku (hvis ikke han slår til med 12 mål på de siste kampene), Young, Valencia, Darmian og Baily.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det må kjøpes i alle fall...om Mata, Herrera og Pogba går...i tillegg er Matic ikke god nok. Ny midtbane må til...
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Hent gjerne spillere fra PL, i hvert fall. Erfaringsmessig klaffer det veldig godt om man henter de beste fra rivaliserende klubber.

Sånn som ståa er nå, kunne jeg tenkt meg Dele Alli dersom Pogba går til Real Madrid. Alt i alt tror jeg laget kunne blitt like sterkt med Dele Alli inn der: virker å ha den rette attituden, engelsk (men med en kontinental spillestil) og proven målscorer i PL. Også bare 23 år gammel. England har noe spennende på gang nå, og å bygge United rundt de beste engelske spillerne ville vært kult. Declan Rice, som har vært en sensasjon i år, går også inn i denne kategorien - en naturlig erstatter for Nemanja Matic.

Får man inn disse to, behøver man enda en høyreving, en høyreback, en indreløper og en midtstopper. La oss si at Sancho er høyrevingen vi vil ha, da ville jeg gått for Doucoure på den siste sentrale midtbaneposisjonen: neppe veldig dyr (men linket til Arsenal, Chelsea og PSG i vinter så mulig det blir stor konkurranse om han) og har en presence jeg liker veldig godt. Enorm på Old Trafford for to uker siden.

Høyreback - Wan Bissaka? Jeg liker Valery i Southampton også, men Wan Bissaka har vært glimrende for Crystal Palace i år. Ung er han også, og engelsk.

Midtstopperplassen er det store temaet, jeg har drømt om Varane i mange år men vet ikke hvor realistisk det egentlig er. Alderweireld kan vi få på billigsalg, kanskje det er det vi behøver? En proven PL-spiller, rutinert og en som evner å sy rekkene sammen.

Budsjett:

Sancho - 100 mill
Alli - 110 mill
Rice - 40 mill
Doucoure - 35 mill
Bissaka - 30 mill
Alderweireld - 25 mill

340 mill pund.

Med Pogba, Alexis, Darmian, Rojo, Smalling, Mata og Herrera ut får vi vel opp mot 2 milliarder i overgangsmidler samt en frigjort lønnspose på 11 mill NOK i uka?

Har troa! Men det må handles stort igjen, og for første gang siden SAF dro så har jeg på følelsen av at vi har en manager som vet hvilke typer United bør hente, spillere som ikke vil endre klubbens identitet.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg har trua på at vi får inn 4 spillere, med et budsjettet som ligger rundt £200m. Skulle vi selge feks Pogba bør vi selvfølgelig kjøpe en erstatter for han. Men ser helst at han og også De Gea blir værende.

Viktigst er midtbanen synes jeg. Synes ikke Matic, Fred eller Herrera (selv om han har gjort det nokså bra etter OGS) er bra nok. Fred vil naturligvis få flere sjanser, også neste sesong. Men her trengs et anker og en indreløper. Mange nevner Declan Rice, etter hva jeg har lest og sett så virker det fornuftig. Også kunne jeg ønske å se Bruno Fernandes som erstatter for Herrera.

Så mener jeg vi bør satse på en bauta av en midtstopper. Tenk Vidic klasse. Der er Koulibaly midt soleklare førstevalg. Synes ikke vi skal begi oss ut på en ny 30+ spiller som vil kreve høy lønn og sitte på sykestua ofte (Alderweireld).

På høyreving ønsker jeg meg, som mange andre Jadon Sancho.

Jeg mener at høyreback ikke er det viktigste akkurat i dette vinduet, derfor ønsker jeg å satse alt på 4 knallspillere som øker kvaliteten på første 11en.

Da kan førstelaget se slik ut:
De Gea
Dalot, Koulibaly, Lindelof, Shaw
Fernandes, Rice/Fred, Pogba
Sancho, Rashford/Lukaku, Martial'

UT: Valencia, Rojo, Darmian, Mata, Herrera, Sanchez.
Post Reply